Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 11:14

Marcella schreef:
Opmerking van mijn moeder die ze dinsdag deed. Vraag maar aan je oom geld als je dat nodig ben. Ging over de auto zit er weer aan te denken om weg te doen vanwege de kosten. Benzine prijs is gewoon niet leuk meer.

Ja die oom die niet helemaal goed gaat en een beetje van het padje af is.

Ik werd daar ook een beetje pissig over tegen mijn moeder. Maar komt er op neer dat ze willen dat ik de auto houd. Vraag mij af hoe ze dat willen doen als mijn oom overleden is dan is het gewoon einde auto ongeacht wat hun willen.

Aan de andere kant ik zou gewoon geld van zijn rekening af kunnen halen, want ben samen met mijn broertje gemachtigd.

Je weet dat misbruik van een volmacht knetter strafbaar is?

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:21

Ik wist dat niet, maar dat is wel een goede zaak. Iemand die onder bewind staat is kwetsbaar en moet beschermd worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:38

_San87_ schreef:
Marcella schreef:
Opmerking van mijn moeder die ze dinsdag deed. Vraag maar aan je oom geld als je dat nodig ben. Ging over de auto zit er weer aan te denken om weg te doen vanwege de kosten. Benzine prijs is gewoon niet leuk meer.

Ja die oom die niet helemaal goed gaat en een beetje van het padje af is.

Ik werd daar ook een beetje pissig over tegen mijn moeder. Maar komt er op neer dat ze willen dat ik de auto houd. Vraag mij af hoe ze dat willen doen als mijn oom overleden is dan is het gewoon einde auto ongeacht wat hun willen.

Aan de andere kant ik zou gewoon geld van zijn rekening af kunnen halen, want ben samen met mijn broertje gemachtigd.

Pardon?

Zou ik nooit doen hoor, maar zoals mijn moeder het zei kwam op hetzelfde neer. Gezien ik mijn oom absoluut niet wilsbekwamen vind. Vragen om geld terwijl iemand nog in 2004 leeft. :n

Machtiging zou ik alleen gebruiken om betaling (als in rekeningen betalen) te doen ten behoeve van mijn oom.

Auto heeft mijn oom betaald (2 jaar terug) staat op naam van mijn ouders en ik gebruik hem. Mijn ouders willen dat ik de auto hou en niet weg doe.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:45

Betalen je ouders alles en jij alleen de benzine?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:47

Ik betaal alles. Mijn ouders betalen niks moet dat geld maar vragen aan mijn oom.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:54

Je bent toch volwassen waarom zou iemand anders het überhaupt moeten betalen :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:55

Ik vind t ook allemaal raar? Als je de benzine niet kunt betalen, dan houdt het op toch?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:57

Tja en ik vind het te duur worden, maar mag de auto niet wegdoen.

Ik snap het wel met de scooter kom ik nog minder snel langs en de 22ste zijn ze mij weer nodig. :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:58

Marcella schreef:

Ik snap het wel met de scooter kom ik nog minder snel langs en de 22ste zijn ze mij weer nodig. :+

Dus jij helpt jezelf in de schulden omdat dat voor hun wel makkelijk is?
Begrijp ik het zo goed?

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:58

Als jij de auto betaal is het toch ook aan jou of je die weg doet of niet?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:03

Cowboy55 schreef:
Aan de achterkant van de verchroomde Sissybar, want die moet er ook nog op

:') Als ik zeg dat ik -kon- airbrushen dan snap jij denk ik ook wat dat inhoudt, dat kan ik niet meer maar ik zit wel te denken om te gaan leren pinstripen, kijken of daar mogelijkheden in zijn :+

Marcella, ik zou ook niet geld van iemand vragen die eigenlijk niet meer bekwaam is of waarbij dat twijfelachtig is. Als je zelf de boel niet kan aanhouden dan zou ik het accepteren en je leefstijl aanpassen naar het budget dat je hebt. Boven je stand leven ga je toch niet volhouden.

Als je ouders willen dat je langs komt omdat zij iets van je nodig hebben... Dan kunnen ze je ook ophalen met hun eigen auto, of een treinkaartje voor je kopen denk ik? Iemand inhuren om te helpen bij iets wat nodig is lijkt mij voor hun nog duurder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:07

fleurtjeuh schreef:
Marcella schreef:

Dus jij helpt jezelf in de schulden omdat dat voor hun wel makkelijk is?
Begrijp ik het zo goed?

+:)+

Al valt schulden ook wel mee dankzij de moestuin, maar wat meer financiële ruimte zou wel fijn zijn. Oh en moet natuurlijk nu ook even regelmatig groente komen brengen als het even kan. 8)7

Geef dat dus liever aan mijn buren die mij daar weer een zakcentje voor terug geven. Zodat ik ook weer plantjes terug kan zetten ervoor. :D

Bespaar nu in zeker zin ook wel door de soepkippen die ik heb op het moment voor de hond die hij naast zijn brokken erbij krijg af en toe. Daardoor bespaar ik weer op mijn brokken.

Nee ophalen is te veel moeite (vader is gepensioneerd). :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:10

Je ouders betalen dus niet voor de verzekering,onderhoud enz?Anders zou ik de auto wegdoen,je ouders moeten de kosten overnemen en je de benzine.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:13

Dat ik in Noorwegen zit terwijl storm Hans hier rondwaart, de ferries terug naar Denemarken afgelopen 2 dagen niet varen, vanochtend om 630 voor niks in de haven was. We staan ingepland om 1630 en dat had de Ferry dienst niet laten weten. Nu 2 dagen gestrand ben in Kristiansand, ik wil naar huis!
Laatst bijgewerkt door Neroo op 10-08-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:14

Britta31 schreef:
Je ouders betalen dus niet voor de verzekering,onderhoud enz?Anders zou ik de auto wegdoen,je ouders moeten de kosten overnemen en je de benzine.

Ze moeten niks he… Maar de benzinekosten vergoeden zeker als ze naar hun toe komt om te helpen is wel het minste dat ze kunnen doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:18

Neroo ik ga duimen voor je.

Denk eerder dat ik gewoon een keer zat ben en de auto bij mijn ouders neer zet en dan de bus terug naar huis neem. Auto staat op naam van mijn moeder.

Vind dus geld vragen hetzelfde eigenlijk ook als gewoon van zijn rekening af halen. Schoot bij mij dan ook even in het verkeerde keelgat zullen we maar zeggen. Wil eigenlijk wel een keer langs de bank maar meer te controle betreffende mijn broertje en het een en andere navragen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:23

Marcella schreef:
Neroo ik ga duimen voor je.

Denk eerder dat ik gewoon een keer zat ben en de auto bij mijn ouders neer zet en dan de bus terug naar huis neem. Auto staat op naam van mijn moeder.

Vind dus geld vragen hetzelfde eigenlijk ook als gewoon van zijn rekening af halen. Schoot bij mij dan ook even in het verkeerde keelgat zullen we maar zeggen. Wil eigenlijk wel een keer langs de bank maar meer te controle betreffende mijn broertje en het een en andere navragen.

Even een zijstapje: de auto staat op naam van je moeder. Jij bent de enige die erin rijd gaf je aan (toch?). Op wiens naam staat de verzekering?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:32

Mijn naam.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:36

Ik wou de keukendeur open zetten maar de tuin zit vol met vliegende mieren

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:47

Marcella kan je je ouders melden dat je de auto niet meer wil en gaat betalen?
Zeggen dat je de MRB en verzekering hebt opgezegd en ze kijken maar.

Op 3 juli een mobiel naar Wehkamp gestuurd ivm problemen. Was garantie.
Tig keer contact opgenomen. Wijzen naar iedereen behalve naar zichzelf.
Als het meezit komt mobiel vandaag terug.
Gerepareerd of niet, geen idee dat meldt Wehkamp niet. Tot zover de 15 dagen reparatietermijn.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:50

Stem kwijt, voor de 2e keer dit jaar. Nooit eerder gehad en nu ineens 2 keer achter elkaar |o

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:53

Maandag een nieuwe auto gekocht (occasion), maar nog geen belletje gehad over op welke dag ik hem op kan halen. Luxe problemen enzo, maar ik ben ongeduldig :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:54

Spanningshoofdpijn :x

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:09

luuntje schreef:
Marcella kan je je ouders melden dat je de auto niet meer wil en gaat betalen?
Zeggen dat je de MRB en verzekering hebt opgezegd en ze kijken maar.

Ja dat heb ik dus al gedaan en toe kreeg ik reactie dat ik maar geld moest vragen aan mijn oom.

Denk dat ik heel simpel een keer inderdaad gewoon de auto bij hun voor de deur zet. Kenteken inlever en zeg dat de verzekering opgezegd gaat worden. :+

Onder het moto van zoek het maar uit.

Hoor de laatste tijd niks of zeer weinig meer over mijn oom hoe of wat en dat vind ik best frustrerend. Die schuiven het allemaal af op mijn broertje en mijn broertje bellen of appen heeft weinig nut.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:17

Pluisje1998 schreef:
Maandag een nieuwe auto gekocht (occasion), maar nog geen belletje gehad over op welke dag ik hem op kan halen. Luxe problemen enzo, maar ik ben ongeduldig :')

Oh dat was bij mij pas een maand later. Bij eerdere auto’s duurde het een week of 2-3.