Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ik ben oprecht jaloers op mensen die zijn opgegroeid in een omgeving waar ze zo eerlijk konden zijn over die dingen. Dat lijkt me heerlijk.
Hopelijk kan ik mijn zoontje wat dat betreft geven wat ik nooit heb gehad.
Roosch schreef:Als ouder is het je taak om een zo veilig mogelijke omgeving te creëren voor je kind. Hoe open je kind over bepaalde dingen kan zijn heeft alles te maken met deze basis.
Toen ik jong was mocht ik amper de deur uit, laat staan bij iemand blijven slapen. En toen ik eerlijk zei op m'n veertiende dat ik met een jongen naar de bioscoop wilde werd ik uitgemaakt voor slet.
Het heeft dus vaak niets met kind zelf te maken maar met de cultuur binnen een gezin. Makkelijk gezegd dus dat het aan je omgeving ligt of je over zoiets zou liegen.
DuoPenotti schreef:*knip*
Maar dat ik een gigantische hekel heb aan liegen en dan niet liegen om iemand niet te kwetsen, maar echt liegen om er zelf beter van te worden.
Is juist omdat mijn moeder alles bij elkaar liegt.
En ja als ik merk dat mensen bewust liegen dan ben ik met die mensen klaar.
Daarmee zeg ik niet dat die mensen slecht zijn, maar niet bij mij passen.
Slecht is het bij mij pas als het echt mensen schaad, wat ik niet denk bij liegen waar je slaapt.
Wellicht daar ook de verwarring hier in nu in de discussie.
DuoPenotti schreef:Kaitlyn
Fijn dat je me nu begrijpt.
Want echt bedoelde het voor niemand rot.
En ik ben niet kort van stof en niet altijd handig in tekst, doe echt veel meer met toon.
Zo face to face dan heb ik zelden gedoe over wat ik bedoelde, dan begrijpen mensen me doorgaan wel...of ze liegen daarover dat kan ook![]()
![]()
Niobe schreef:Het lijkt me onwijs lastig om een kind goed op te voeden trouwens. Niet te doen eigenlijk.
Heftig verhaal MDH, ondanks dat je ouders het zo goed mogelijk probeerden te doen. En dan jou lastig noemen. Ook al snap je waarom ze dat zeggen, is dat dus eigenlijk niet heel erg terecht.
M_D_H schreef:Niobe schreef:Het lijkt me onwijs lastig om een kind goed op te voeden trouwens. Niet te doen eigenlijk.
Heftig verhaal MDH, ondanks dat je ouders het zo goed mogelijk probeerden te doen. En dan jou lastig noemen. Ook al snap je waarom ze dat zeggen, is dat dus eigenlijk niet heel erg terecht.
Ik vond het zelf niet heftig hoor.
Ik heb verder een prima jeugd gehad, mijn ouders zijn super lief, ik ben nooit fysiek of mentaal mishandeld, ben zelfs ontzettend verwend (en wordt dat af en toe nog steeds door zo)
Voor mij was dit gewoon mijn jeugd.
Tuurlijk was het bij andere kinderen anders, maar ja, daar hadden ouders weer andere nadelen
Mijn ouders waren ontzettend liefdevol, mijn vader deelde mijn liefde voor paarden, kocht een pony voor mij en ging elke dag met mij mee naar mijn pony om te kijken hoe ik met mijn hobby bezig was
Ik heb echt oprecht niks te klagen over mijn jeugd (en zo bedoelde ik mijn post ook absoluut niet hoor) maar hij was wel heel beschermd en streng waardoor ik mij af en toe wel gedwongen voelde om te liegen om iets te kunnen doen.
Niobe schreef:M_D_H schreef:
Ik vond het zelf niet heftig hoor.
Ik heb verder een prima jeugd gehad, mijn ouders zijn super lief, ik ben nooit fysiek of mentaal mishandeld, ben zelfs ontzettend verwend (en wordt dat af en toe nog steeds door zo)
Voor mij was dit gewoon mijn jeugd.
Tuurlijk was het bij andere kinderen anders, maar ja, daar hadden ouders weer andere nadelen
Mijn ouders waren ontzettend liefdevol, mijn vader deelde mijn liefde voor paarden, kocht een pony voor mij en ging elke dag met mij mee naar mijn pony om te kijken hoe ik met mijn hobby bezig was
Ik heb echt oprecht niks te klagen over mijn jeugd (en zo bedoelde ik mijn post ook absoluut niet hoor) maar hij was wel heel beschermd en streng waardoor ik mij af en toe wel gedwongen voelde om te liegen om iets te kunnen doen.
Excuus, ik doelde met heftig vooral op wat je is overkomen ondanks de pogingen van je ouders om je te beschermen!
Ik las het trouwens ook niet als klagen of dat je ouders het verkeerd aanpakten.
Daarom begon ik het bericht ook met zeggen dat het me heel lastig lijkt om een kind op te voeden.
DuoPenotti schreef:ik had daar eerst braaf staan, maar vond dat ook geen goed woord. Heb dat veranderd in netjes.
Maar wellicht ook geen goed woord.
Zeg maar welk woord daar dan wel moet staan.
Want het is niet veroordelend bedoeld.
Maar ik kan het toch wel niet oke vinden?
DuoPenotti schreef:Maar dat ik een gigantische hekel heb aan liegen en dan niet liegen om iemand niet te kwetsen, maar echt liegen om er zelf beter van te worden.
Is juist omdat mijn moeder alles bij elkaar liegt.
En ja als ik merk dat mensen bewust liegen dan ben ik met die mensen klaar.
Daarmee zeg ik niet dat die mensen slecht zijn, maar niet bij mij passen.
Slecht is het bij mij pas als het echt mensen schaad, wat ik niet denk bij liegen waar je slaapt.
Wellicht daar ook de verwarring hier in nu in de discussie.
BaileyMix schreef:Ik ga even een dankwoordje doen naar de Heere dat ik vroeg uit huis ben gegaan en tóen pas seks ben gaan hebbenWat een gedoe joh. Moet er niet aan denken om m'n sloeriefase zo rond 16-17-18-19 onder toeziend oog van m'n moeder te moeten hebben gehad
Lijkt me erg lastig!
Suzanne F. schreef:Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind: de blauwe plekken en striemen of het feit dat je liegt tegen je ouders. Voor mij zijn beiden een rode vlag op die leeftijd eigenlijk.
Soepblik schreef:Suzanne F. schreef:Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind: de blauwe plekken en striemen of het feit dat je liegt tegen je ouders. Voor mij zijn beiden een rode vlag op die leeftijd eigenlijk.
"Hoi pap, ik heb een wilde partij gehad en mezelf flink laten aanpakken, vandaar de blauwe plekken. Dat je 't even weet."
Waar overigens niets mee mis is; zolang dat consentueel gebeurt en beide partijen ervan genieten snap ik niet waarom je het erg vindt?