Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:57

Electra63 schreef:
Ik ga me niet verdedigen, ik ben het er niet mee eens.
Maar waar ik nu woon, rijdt 1 politiewagen 's avonds op heel het eiland.
In Rdam rijden er tientallen.
Dus dat overtredingen sneller in Rdam worden opgemerkt, lijkt me logisch.

Maart vorig jaar 1 keer een politiemotor over ons pad gezien. Daarna nooit meer. Ook geen controle in de bebouwde gebieden. En inderdaad de kans is vele malen hoger in de steden waar al veel controle is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:58

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je met we alle Nederlanders bedoelde.
Als je dan kijkt bij daklozen bijvoorbeeld dat zijn al jaren "gewone" Nederlanders. Geen dgugs oid. Maar mensen met pech waar het vangnet niet voor telt.

Maar dat bedoelde je dus niet :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:03

Nee, zeker niet! Juist niet.
Het is me pijnlijk bewust dat mijn vroegere buurvrouw met een beetje pech nu zwaar in de schulden zit met haar 2 pubers die het moeten hebben van wat los/vast schoonmaak werk zonder contract -O-
Wel is het natuurlijk zo dat in noord/west-europa gemiddeld meer mensen wel in een vangnet komen dan in een oost/zuid-europees land. In de rest van de wereld ziet dat er echt totaal anders uit.
Het is dus in principe wel makkelijker in Europa om de cijfers omlaag te brengen dan een land waar je meteen ontslagen bent als je 1 dag niet op komt dageb.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:06

'30 procent Nederlanders heeft antistoffen, maar 40- tot 60-jarigen risicogroep' - https://nos.nl/l/2379288

Gaat de goede kant op

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:11

Electra63 schreef:

Ik vind het dus al niet logisch dat de politieinzet op die manier verdeeld wordt, als er buiten de stad VEEL besmettingen worden opgedaan. Bunschoten en Urk waren op een bepaald moment enorm aan het stijgen... als je daadwerkelijk wilt beboeten wie ook het grootste risico geeft had men daar moeten staan. Maar nee, de migrantenwijken blijven de aandachtspunten.

Sizzle schreef:
Een vriendin van mij werkt met coma patienten en revalidatie. De meeste mensen die ze ziet zijn niet perse dik, oud of ziek maar zijn man en staan laag op de sociaaleconomische ladder.

Dit speelt zo'n grote rol en het speelt op zoveel manieren een rol. Het verlies van inkomen kan zwaarder zijn, maar de werkgevers zijn ook een stuk meer bereid om je er zonder meer uit te zetten als je niet komt / dwarsligt. En als je je kinderen thuishoudt van school staat de leerplicht wellicht eerder op de stoep.

(Desondanks heb ik de indruk dat de mensen hier in mijn omgeving - Overvecht dus gemixt genoeg - behoorlijk voorzichtig zijn, in elk geval op de stukjes straat en park waar ik kom. Inclusief het aanzienlijk voorzichtiger zijn: mondkapjes ook op buiten op straat bv. En ons park was helemaal leeg op Koningsdag. Geen samenscholingen! Maar goed. Misschien was iedereen naar de stad....)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:13

Echwel schreef:
'30 procent Nederlanders heeft antistoffen, maar 40- tot 60-jarigen risicogroep' - https://nos.nl/l/2379288

Gaat de goede kant op

Die doelgroep ben ik -O-
En dan werkzaam in het onderwijs met astma zonder nog een vaccin. Maar nu gelukkig virusvrij vakantie !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:14

Behalve wanneer je leest dat in verhouding veel jongeren toch echt ziek worden en op de ic belanden en wat ook alarmerend is dat de groep 40 tot 60 behoorlijk veel risico loopt op ziek worden, nog sneller vaccineren lijkt me het allerbelangrijkste, voor de daling en zeker voor de mensen zelf en de zorg,

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:18

Gewoon enten enten enten
Ook Astra en Janssen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:20

Echwel schreef:
Gewoon enten enten enten
Ook Astra en Janssen

Inderdaad, leg maar lijsten aan bij de huisartsen voor wie het vaccin wil.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:22

Zeker nu bekend is dat Pfizer ook trombose verschijnselen kan geven

Denk zelf dat deze mensen als ze corona hadden gekregen ook trombose hadden gehad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:37

Dat kunnen ze allemaal echter is dat bij AZ het hoogste, anderhalf keer zoveel.
Gewone trombose en infarcten, honderden per dag zullen zeker na vaccinatie komen, puur omdat er zoveel gevaccineerd word. De slechte variant ( hersentrombose met verlaagde bloedplaatjes) is niet nog vaker opgedoken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:40

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind het dus al niet logisch dat de politieinzet op die manier verdeeld wordt, als er buiten de stad VEEL besmettingen worden opgedaan. Bunschoten en Urk waren op een bepaald moment enorm aan het stijgen... als je daadwerkelijk wilt beboeten wie ook het grootste risico geeft had men daar moeten staan. Maar nee, de migrantenwijken blijven de aandachtspunten.

Of de wijken waar meer mensen wonen :+
Als er 5 mensen op een eiland wonen lijkt het me wat overdreven om daar 11 mensen politie bij te zetten.. maar 1 wijkagent in een stad met 500.000+ mensen..

En zo ook binnen een stad.. Belgisch park heeft 8000 inwoners en de Schilderswijk 31.000.. Hoe zou jij het verdelen.. ?
Volgens mij is een politie stad/wijk gebonden dus in het normaalgesproken zo rustige Urk zullen niet zomaar alle agenten uit Amsterdam kunnen zijn, als ze al niet nodig zijn in hun eigen stad/wijk...

Scheveningen wordt de hele zomer ook extra in de gaten gehouden.. maar dat is geen migrantenwijk volgens mij, dus dat valt dan ook wel mee..

Denemarken stopt toch met Jansen? Met inderdaad de optie als je wel wil dat het wel kan...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:48

Nog beter zou zijn als ze groepjes buiten loven voor hun verstandige gedrag dat ze niet binnen zitten.
Ergens heb ik het idee dat je in Urk geen groepjes buiten zal zien, die zitten binnen met een bakkie wat een groter probleem is. Maar ja, dat mag....of sterker nog, dat wordt gestimuleerd met die rare regel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:51

Bedankt Cer.

Heeft toch niets met Corona te maken? In grote steden is altijd meer politie. Politie doet gelukkig ook meer dan alleen maar beboeten ivm Corona-maatregelen, lijkt me ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:54

Overigens vind ik de reden dat ze de taal niet machtig zijn, echt niet opgaan...

En je mag toch heel niet binnenzitten met veel mensen, hoe wordt dat gestimuleerd dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:59

Binnen wordt gedoogd (enkel sterk advies), buiten is verboden

Citaat:
Het advies is om thuis niet meer dan drie gasten op bezoek te krijgen. Maar als je toch meer mensen uitnodigt, is dat niet verboden. De politie gaat niet rondrijden om te controleren of er feestjes zijn, zegt een woordvoerder van Grapperhaus.

Als je buiten met >2 bent is het verboden.

Echt ik begrijp niet maar dan ook echt niets van deze regel :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:03

Ohh zo, ja inderdaad :j
Ja het wordt geadviseerd om weinig bezoek te ontvangen.. dat wordt toch redelijk aangehouden door veel mensen (althans, wat ik in mijn omgeving hoor)..
En ze mogen niet binnen controleren, dat is alleen maar fijn..

Dat je buiten maar met 2 mag, is echt een beetje suf.. maar ja, je leest het hier ook al overal.. veel mensen zien buiten ook liever niemand bij elkaar... Ik denk dat buiten veel minder risico heeft.. maar goed, ik heb er niet voor geleerd :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:27

In Israël krijgen ze niet meer dan 60% van de bevolking gevaccineerd en toch zijn er bijna geen besmettingen meer.
Best bijzonder dit. Zou mooi zijn moest dat hier ook lukken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:47

Zou inderdaad mooi zijn dan hoef ik dat stomme prikkie niet

Sta er totaal niet achter omdat het kwa maatregelen geen biet uit gaat maken. En het is imo een soort van verplicht ook nog. Met nog een boekje op de koop toe.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:50

Waarom denk je dat het kwa maatregelen niks uitmaakt of je gevaccineerd word? Dat is toch de bedoeling van dat prikje?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:51

Pandora2 schreef:
In Israël krijgen ze niet meer dan 60% van de bevolking gevaccineerd en toch zijn er bijna geen besmettingen meer.
Best bijzonder dit. Zou mooi zijn moest dat hier ook lukken.

Misschien kun je er van uitgaan dat er minstens 20% van de niet-gevaccineerden al een besmetting heeft doorgemaakt. Dan zou zo'n 80% nu min of meer immuun zijn. Genoeg om een zekere mate van groepsimmuniteit te creëeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:54

Daks schreef:

Sta er totaal niet achter omdat het kwa maatregelen geen biet uit gaat maken. En het is imo een soort van verplicht ook nog. Met nog een boekje op de koop toe.

Als jij je niet laat vaccineren heb je nog precies dezelfde 'rechten' als iemand die zich wel heeft laten vaccineren. Je moet alleen een test doen om aan te tonen dat je negatief bent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:55

nynke55 schreef:
Waarom denk je dat het kwa maatregelen niks uitmaakt of je gevaccineerd word? Dat is toch de bedoeling van dat prikje?

Omdat je gevaccineerd nog steeds besmet kan raken met Corona? En dus ook andere mensen weer kan besmetten? Je wordt er alleen zelf minder ziek van.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:03

purny schreef:
Daks schreef:

Als jij je niet laat vaccineren heb je nog precies dezelfde 'rechten' als iemand die zich wel heeft laten vaccineren. Je moet alleen een test doen om aan te tonen dat je negatief bent.

Daar denk ik anders over. Al ik geen klachten hebis het imo belachelijk dat ik dan een test zou moeten halen. Sorry ik vind mijzelf geen wandelend testpersoon.

Houd mij overigens keurig aan de regels met mondkapje en afstand.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:15

SuzanneF, misschien moet je even naar Engeland en Israel kijken, dan zie je dat die kans steeds kleiner word.