Electra63 schreef:Ik ga me niet verdedigen, ik ben het er niet mee eens.
Maar waar ik nu woon, rijdt 1 politiewagen 's avonds op heel het eiland.
In Rdam rijden er tientallen.
Dus dat overtredingen sneller in Rdam worden opgemerkt, lijkt me logisch.
Ik vind het dus al niet logisch dat de politieinzet op die manier verdeeld wordt, als er buiten de stad VEEL besmettingen worden opgedaan. Bunschoten en Urk waren op een bepaald moment enorm aan het stijgen... als je daadwerkelijk wilt beboeten wie ook het grootste risico geeft had men daar moeten staan. Maar nee, de migrantenwijken blijven de aandachtspunten.
Sizzle schreef:Een vriendin van mij werkt met coma patienten en revalidatie. De meeste mensen die ze ziet zijn niet perse dik, oud of ziek maar zijn man en staan laag op de sociaaleconomische ladder.
Dit speelt zo'n grote rol en het speelt op zoveel manieren een rol. Het verlies van inkomen kan zwaarder zijn, maar de werkgevers zijn ook een stuk meer bereid om je er zonder meer uit te zetten als je niet komt / dwarsligt. En als je je kinderen thuishoudt van school staat de leerplicht wellicht eerder op de stoep.
(Desondanks heb ik de indruk dat de mensen hier in mijn omgeving - Overvecht dus gemixt genoeg - behoorlijk voorzichtig zijn, in elk geval op de stukjes straat en park waar ik kom. Inclusief het aanzienlijk voorzichtiger zijn: mondkapjes ook op buiten op straat bv. En ons park was helemaal leeg op Koningsdag. Geen samenscholingen! Maar goed. Misschien was iedereen naar de stad....)