Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lolaliza schreef:Relaxed schreef:Nee want besmetting gaat via de lucht en longen, niet via de handen en oppervlaktes..
Waarom moeten we dan zo vaak onze handen wassen /ontsmetten ?
Sizzle schreef:Er is zelfs net weer een studie geweest dat zonder zonlicht, het virus wel 20 dagen waarschijnlijk toch actief blijft op gladde oppervlaktes.
Daarnaast kun je ook besmet raken via je ogen (zowel wrijven als via lucht).
Realiseren mensen zich ook dat je ook van een scheet besmet kunt raken?
Relaxed schreef:Lolaliza schreef:Dat zei ik toch ook![]()
alleen schreef Relaxed hierop dat dit niet kan en dat je enkel via lucht en longen kan besmet worden
Via je handen en dan ogen/neus is amper bewijs voor, dan zou het om kilo's besmet snot moeten gaan
Veulen84 schreef:xRoossie95 schreef:Ik vraag me af of manege lessen van volwassenen nog door mogen gaan? Of met maximaal 4? Vind alles zo onduidelijk en merk in mn omgeving wisselend commentaar![]()
Heb ook van de wedstrijd van zondag nog geen annuleringsmail ontvangen.
De fnrs en knhs komen later vandaag met een draaiboek voor de komende paar weken. Zou daar even op wachten.
Zebrastreep schreef:Relaxed schreef:
Via je handen en dan ogen/neus is amper bewijs voor, dan zou het om kilo's besmet snot moeten gaan
Zou ik toch de site van het RIVM maar eens doorlezen. Overigens geld dit niet alleen voor een corona virus. Een verkoudheidvirus gaat ook via de neus of ogen.
Sizzle schreef:Wij zitten nu trouwens, pats boem binnen een paar dagen op hetzelfde niveau als Nederland. Best bizar.
Ik las net dat van de geteste home-made en commerciele textiel maskers bijna geen enkele geschikt is en ruim 70% van de wegwerp gevallen de testen niet doorstaan.