Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonfish13 schreef:Waterkanon erop, vallen alle microdroplets naar beneden!![]()
Pérfect excuus toch?![]()
Sorry mods, ik zal het nooit meer doen!
oomens schreef:[
Waarom zou onrecht elders, niet op 'ons' gericht, wél iets zijn waar 'we' iets mee moeten? De wereld zit ook zonder politiegeweld in Amerika vol met onrecht en in veel gevallen hebben we er niet eens weet van, liggen we er niet wakker van, of - daar komt de koopmankant van de 'koopman-dominee' om de hoek - profiteren er met zijn allen van mee.
Het is niet alsof we, door politiegeweld dáár, hier opeens dreigen te worden overspoeld door vluchtende Afro-Amerikanen, toch?
Het is ook niet alsof er massaal Neder-Amerikanen daar slachtoffer zijn geworden van politiegeweld.
Kortom, het is een interne aangelegenheid in een ander land, waar wij niet of nauwelijks bij betrokken zijn. Wat we er hier van vinden, doet er simpelweg niet toe, want we hebben er niets mee te maken. Ergo, geen enkele reden om massaal samenscholingsverboden en afstandsgeboden aan de laars te lappen.
bigone schreef:De organisatie had hier in moeten grijpen en Halsema had zeker in moeten grijpen door de organisatie op te roepen de demonstratie af te breken. Ik ben voor de vrijheid van demonstreren alhoewel ik Jeffrey verschrikkelijke schreeuwer vind , hij heeft het recht om te demonstreren maar wel volgens de regels en die zijn hier met voeten getreden .
Pareltjes schreef:Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen?
oomens schreef:Pareltjes schreef:Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen?
Zolang de politie dan maar netjes óók de (lange, want coronamaatregelen!) wapenstok over de aanwezige autochtone demonstranten haalt, dan kunnen ze in ieder geval niet beticht worden van racistisch politiegeweld. Iedereen blij.
Pareltjes schreef:??
sureido schreef:moonfish13 schreef:Waterkanon erop, vallen alle microdroplets naar beneden!![]()
Pérfect excuus toch?![]()
Sorry mods, ik zal het nooit meer doen!
Ik weet (hoop) dat dit een grapje is, maar dit is nu précies wat er mis gaat in Amerika en waarom het daar een grote puinhoop is geworden.
Edit: dus ja, Halsema was te laat, nee, ingrijpen was een groot fiasco geworden.
Electra63 schreef:imaudy schreef:Ik heb ooit op Halsema gestemd, maar ik hoop nu heel hard dat ze opstapt! Verwacht dat eigenlijk wel.
Ik vond haar uitleg bij OP1 vanavond prima verwoord.
En ik heb nog nooit GL gestemd
rien10 schreef:Maar waarom in Amsterdam protesteren tegen geweld in Amerika?
Electra63 schreef:imaudy schreef:Ik heb ooit op Halsema gestemd, maar ik hoop nu heel hard dat ze opstapt! Verwacht dat eigenlijk wel.
Ik vond haar uitleg bij OP1 vanavond prima verwoord.
En ik heb nog nooit GL gestemd
lenaa_tje schreef:rien10 schreef:Maar waarom in Amsterdam protesteren tegen geweld in Amerika?
Omdat het onderwerp veel dieper ligt dan dat namelijk racisme. Waar mensen in Nederland en de rest van Europa ook dagelijks mee te maken hebben. Zegt genoeg dat die acties er ik verschillende Europese steden waren.
Ik snap de keuze om niet met politie geweld in te grijpen. De demonstratie is namelijk verder prima en netjes verlopen maar er had wel veel sneller moeten worden opgeroepen om niet te komen. Dat het te druk was. En dat, dat niet is gebeurd is raar.
We roepen wel op om niet naar parken te gaan? En dat kan hierbij niet. Dat is gek.