Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:53

De organisatie had hier in moeten grijpen en Halsema had zeker in moeten grijpen door de organisatie op te roepen de demonstratie af te breken. Ik ben voor de vrijheid van demonstreren alhoewel ik Jeffrey verschrikkelijke schreeuwer vind , hij heeft het recht om te demonstreren maar wel volgens de regels en die zijn hier met voeten getreden .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:01

Tja... Ik geniet nog maar even van het mooie weer op mijn balkon en bij mijn paard.

Demonstreren op deze manier nu, is echt te belachelijk voor woorden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:07

Nu heb ik gelezen dat eigenlijk treinen niet meer mag wanneer niet noodzakelijk en bijv wij als studenten eigenlijk alleen tussen 11-3 mogen reizen.

Maar een Universiteit kan dat toch nooit regelen als straks de lessen weer fysiek gegeven gaan worden? En de tentamens? Dan krijg je toch een groot logistiek probleem eigenlijk. Ik woon zelf op kamers dus voor mij is dit niet zo’n groot probleem ik kan gewoon fietsen maar een groot deel komt met de trein. dan zou de uni dus alleen lessen en tentamens kunnen geven tussen 12-2 want mensen reizen doorgaans een uur (en misschien nog langer). Ik ben benieuwd wanneer ik de uni weer eens zal zien... vind het zelfs klote dat ik daar niet naar toe kan.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:09

Best enorm frustrerend om goed aan de regels te houden om verspreiding tegen te gaan en dan die demonstratie te zien.

Volgens mij had Halsema alle recht om dit te stoppen. En dat had veel ellende opgeleverd met ME etc.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:11

Waterkanon erop, vallen alle microdroplets naar beneden! :j
Pérfect excuus toch? O:)
Sorry mods, ik zal het nooit meer doen!

Nee echt hier zakt je broek van af.
Ik hoop dat dit geen mega uitbraak geeft.
De mondkapjes die hier bij de AH liggen zijn écht dramatisch en mijn inziens risicovergrotend.
Drielaags zijn ze, ik zou er als zorgprofessional echt mee weigeren te werken in deze tijd. :x
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-06-20 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:12

moonfish13 schreef:

Ik weet (hoop) dat dit een grapje is, maar dit is nu précies wat er mis gaat in Amerika en waarom het daar een grote puinhoop is geworden.

Edit: dus ja, Halsema was te laat, nee, ingrijpen was een groot fiasco geworden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:13

In deze tijd met zoveel mensen zo dicht bij elkaar komen, dat kan nooit een goed idee zijn. Er zijn in de afgelopen maanden in zoveel sectoren manieren bedacht om zo ongeveer alles remote en vanuit thuis te doen. Waarom moet voor het ventileren van je mening dan per se teruggevallen worden op het fysiek op een kluitje gaan staan roepen (al dan niet door een mondkapje)?

Dat heeft overigens niet te maken met de inhoud van de boodschap en de groepssamenstelling, mochten mensen dat denken.
Of er nu linkse anti-5g-gekkies, black-pantherende kick-out-zwarte-pieters, of lockdown-is-bezetting schreeuwende Duindorpse NVU-tokkies massaal op een plein bij elkaar komen, het is allemaal even onverstandig op dit moment.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:32

oomens schreef:
[
Waarom zou onrecht elders, niet op 'ons' gericht, wél iets zijn waar 'we' iets mee moeten? De wereld zit ook zonder politiegeweld in Amerika vol met onrecht en in veel gevallen hebben we er niet eens weet van, liggen we er niet wakker van, of - daar komt de koopmankant van de 'koopman-dominee' om de hoek - profiteren er met zijn allen van mee.
Het is niet alsof we, door politiegeweld dáár, hier opeens dreigen te worden overspoeld door vluchtende Afro-Amerikanen, toch?
Het is ook niet alsof er massaal Neder-Amerikanen daar slachtoffer zijn geworden van politiegeweld.

Kortom, het is een interne aangelegenheid in een ander land, waar wij niet of nauwelijks bij betrokken zijn. Wat we er hier van vinden, doet er simpelweg niet toe, want we hebben er niets mee te maken. Ergo, geen enkele reden om massaal samenscholingsverboden en afstandsgeboden aan de laars te lappen.

Helemaal mee eens!

Hopelijk kunnen ze de vervolgdemonstaties wél in de kiem smoren.

Als die demonstranten ballen hebben dan boeken ze een ticket naar Washington zodra dat weer kan en gaan ze daar laten zien dat ze tegen machtsgeile politie zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:48

bigone schreef:
De organisatie had hier in moeten grijpen en Halsema had zeker in moeten grijpen door de organisatie op te roepen de demonstratie af te breken. Ik ben voor de vrijheid van demonstreren alhoewel ik Jeffrey verschrikkelijke schreeuwer vind , hij heeft het recht om te demonstreren maar wel volgens de regels en die zijn hier met voeten getreden .

Eikels. Echt eikels. Ik kan er niets anders van maken. Onverantwoordelijke eikels.
Had ik al gezegd dat ik t eikels vind ?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:50

Op de radio (sorry, ik doe niet anders dan radio luistern) een interview met een jonge vrouw die bij deze demonstratie aanwezig was. Ze gaf aan dat er m.b.v. kruisjes op de grond zoveel mogelijk afstand van elkaar gehouden werd en dat zij en haar vrienden nu twee weken in quarantaine gaan omdat ze alles willen doen om COVID-verspreiding te voorkomen. Vind dat dan wel weer heel verantwoordelijk.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:04

Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen? Waarschijnlijk was het middel vele malen erger geweest. Dan onstaat er chaos, mensen die gaan rennen, worden bijelkaar gedreven van de dam af scanderen etc. Waarmee besmettingskans groter wordt. Nu rustig verlopen. En nu zijn alleen mensen op de tenen getrapt dat zij niet in grote getale mogen samen komen?

Dit was een reactie op een actualiteit. Lof voor Halsema. Niet laten escaleren. Netjes opgelost.

En de journalisten van OP1 zijn alleen maar bezig geweest Halsema in een hoek te drijven. Slechte, slechte journalistiek en ernstig gekleurd en doorspekt van eigen mening. En maar blijven porren, pushen, duwen en trekken. En ook nu is Halsema nu slimste en laat zich niet uit de tent lokken, chapeau. Daarom is zij de burgemeester van Amsterdam en niet degene aan de tafel bij OP1!
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 02-06-20 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:08

Pareltjes schreef:
Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen?

Zolang de politie dan maar netjes óók de (lange, want coronamaatregelen!) wapenstok over de aanwezige autochtone demonstranten haalt, dan kunnen ze in ieder geval niet beticht worden van racistisch politiegeweld. Iedereen blij.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:10

oomens schreef:
Pareltjes schreef:
Amsterdam was overdonderd. Er zouden maar 300 mensen komen. Meeste mensen droegen mondkapjes. Het was vreedzaam. Een erg explosief onderwerp nl. Politiegeweld. Moet je deze dan juist met politiegeweld uit elkaar halen?

Zolang de politie dan maar netjes óók de (lange, want coronamaatregelen!) wapenstok over de aanwezige autochtone demonstranten haalt, dan kunnen ze in ieder geval niet beticht worden van racistisch politiegeweld. Iedereen blij.

??

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:22

Pareltjes schreef:
??

Het probleem was toch dat de politie in Amerika de zwarte bevolking veel harder aanpakt? Als nu de Amsterdamse politie gewoon iedereen, ongeacht afkomst, kleur of etniciteit, even hard van het plein af jaagt, dan is het punt van de demonstratie in ieder geval niet daarop van toepassing.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:39

sureido schreef:
moonfish13 schreef:

Ik weet (hoop) dat dit een grapje is, maar dit is nu précies wat er mis gaat in Amerika en waarom het daar een grote puinhoop is geworden.

Edit: dus ja, Halsema was te laat, nee, ingrijpen was een groot fiasco geworden.

Ik snap niet hoe iemand het in zijn holle harses haalt daar tussen zoveel mensen te gaan staan.
Echt niet, ook niet met 1.5 meter het is gewoon een broeinest aan ellende.
Dus ja had maar goed ingegrepen om deze demonstratie te stoppen/voorkomen.
Maar dat waterkanon voor de microdroplets was een lolletje ja. :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 02:01

Ik heb ooit op Halsema gestemd, maar ik hoop nu heel hard dat ze opstapt! Verwacht dat eigenlijk wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 02:06

imaudy schreef:
Ik heb ooit op Halsema gestemd, maar ik hoop nu heel hard dat ze opstapt! Verwacht dat eigenlijk wel.

Ik vond haar uitleg bij OP1 vanavond prima verwoord.
En ik heb nog nooit GL gestemd :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 02:25

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

We zullen zien :P
Het zou reuze knap zijn als ze zich hieruit weet te kletsen. Ze heeft alvast 1 voor en 1 tegen haha

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 05:51

Maar waarom in Amsterdam protesteren tegen geweld in Amerika?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:00

rien10 schreef:

Omdat het onderwerp veel dieper ligt dan dat namelijk racisme. Waar mensen in Nederland en de rest van Europa ook dagelijks mee te maken hebben. Zegt genoeg dat die acties er ik verschillende Europese steden waren.

Ik snap de keuze om niet met politie geweld in te grijpen. De demonstratie is namelijk verder prima en netjes verlopen maar er had wel veel sneller moeten worden opgeroepen om niet te komen. Dat het te druk was. En dat, dat niet is gebeurd is raar.
We roepen wel op om niet naar parken te gaan? En dat kan hierbij niet. Dat is gek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:38

Echt, ik kan er met m’n pet niet bij.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:56

rien10 schreef:

Precies dit. Poppenkast is het!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:58

Los van wat je vind van het protest is racisme natuurlijk niet iets wat alleen behouden is aan Amerikanen. Wit privilege is ook hier aanwezig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:04

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Slappe hap. En echt 'n middelvinger naar de zorg en naar iedereen die iemand verloren heeft door corona.

Ze noemde Amsterdam de huiskamer van Nederland, nou, volgens mij kun je het beter het rioolputje van Nederland noemen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:06

lenaa_tje schreef:
rien10 schreef:

Omdat het onderwerp veel dieper ligt dan dat namelijk racisme. Waar mensen in Nederland en de rest van Europa ook dagelijks mee te maken hebben. Zegt genoeg dat die acties er ik verschillende Europese steden waren.

Ik snap de keuze om niet met politie geweld in te grijpen. De demonstratie is namelijk verder prima en netjes verlopen maar er had wel veel sneller moeten worden opgeroepen om niet te komen. Dat het te druk was. En dat, dat niet is gebeurd is raar.
We roepen wel op om niet naar parken te gaan? En dat kan hierbij niet. Dat is gek.

Maar dit roept geen begrip op. Dit wakkert het alleen nog maar verder aan. Ik kan geen sympathie voor deze actie en actievoerders opbrengen in elk geval. Ze voelen zich belangrijker dan een pandemie. Echt dan spoor je niet hoor!