Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:13

karuna schreef:
Dat is voor mij iets met slak en zout en zo. 8)7 lijkt wel alsof er geen enkel kritisch geluid mag zijn over de nederlandse toerist. Wel alle andere landen maar niet de nederlandse?
Maar affijn zo krijg je mensen wel weg uit topics. -O-

Stel ik dat dan?

Nee helemaal niet. Zoals je misschien eerder hebt kunnen lezen heb ik die kritiek op alle Duitsers ook maar het is gewoon niet zo dat alleen Nederlanders een risico vormen.
Het is ook niet zo zwart wit dat je in Frankrijk automatisch minder risico loopt en dat ze zich daar allemaal perfect aan de regels houden.
Ook dat heb je in het topic kunnen lezen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:17

Lees op Facebook oproepen van camping eigenaren of mensen asjeblieft willen komen hier, omdat de Duitsers en Fransen massaal annuleren

Berdien

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:20

Dat is wel bijzonder Echwel, mijn ouders wilden last minute nog anderhalve week op vakantie in NL met de caravan maar die hadden de grootste moeite om een camping te vinden. Nou zoeken zij wel in een bepaalde hoek (kleine, liefst boerencampings zonder vermaak en liefst zonder kinderen :') ) maar dat was echt wel een uitdaging.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:24

Hoorde idd van collega's ook dat er bijna niks te vinden is op de campings in Nederland.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:27

Mijn ouders zijn ook al 1,5 week thuis omdat in het gebied waar ze heen wilde geen plek was. Volgens mij hadden ze iets van 10/11 campings gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:31

karuna schreef:
Dat is voor mij iets met slak en zout en zo. 8)7 lijkt wel alsof er geen enkel kritisch geluid mag zijn over de nederlandse toerist. Wel alle andere landen maar niet de nederlandse?
Maar affijn zo krijg je mensen wel weg uit topics. -O-

Het vingertje wijzen naar elkaar is gewoon nergens voor nodig, iedereen wordt geraakt, iedere regio, ieder land, ieder eiland kent zo zijn problemen. En waar lees jij dat er over andere landen wel geklaagd mag worden, maar enkel niet over Nederlanders? Volgens mij doen 'de Nederlanders' niets verkeerd, ze mogen namelijk gewoon op vakantie naar Frankrijk toch? Net als dat de Duitsers gewoon naar Nederland mochten?

Zelf ben je ook een ster in vingertje wijzen, klagen dat het ergens druk is terwijl je er zelf ook rondloopt :n Gewoon nergens voor nodig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:32

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:34

Mijn ouders zitten niet op Facebook :D En de genoemde campings hebben 650 of 400 plekken. Dat is niet het type camping dat mijn ouders willen :))

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:36

Dat dus Relaxed
Wat denk.je hoe de toeristen uit Japan enz gemist worden in de grote steden
Het is wereldwijd

En ik hoop nog steeds dat we op vakantie kunnen, we zouden bewust buiten hoogseizoen gaan..

Berdien charme campings, camperen voor 50+ allemaal kleine campings
De svr campings zijn geen grote campings https://www.svr.nl/login

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:39

Reed gister van Arnhem naar Amsterdam en denk dat 70% van de kentekens op de snelweg Duits waren. Op de ring A10 op sommige stukken zelfs alleen maar Duits

Dus die komen nog steeds massaal naar NL :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:03

Ik snap best dat het Pien hoog zit, ik merk bij veel ondernemers dat de grens gewoon bereikt is van wat ze nog aankunnen, niet alleen financieel maar ook mentaal. Ook echt niet alleen de toeristenbranche, maar alle sectoren...

Maar, het probleem ligt echt niet alleen bij de nederlanders...sterker nog, ze brengen nu juist ook een hoop geld die kant op, je hebt ze keihard nodig. Je kan het niet beide kanten op hebben, ze niet uit dat donkerrode nederland laten komen maar wel het geld binnenhalen, het is toch het een of het ander.

Nederland wordt ook flink overspoeld met toeristen, idd veel duitsers, maar ik heb inmiddels ook al flink wat Franse, Italiaanse en Spaanse kentekens gezien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:41

Welja, in de kuststreek waar wij wonen barst het van de toeristen, wij zijn nu net een paar dagen in Frankrijk geweest en de Fransen waar wij waren (vriwnden) zijn blij dat het toerisme op gang komt en denken dat de haarden waar virus actief is zullen blijven circuleren, dat je er geen ene donder aan kan doen . Maw hou je aan de regels waar je ook bent en wijs niet naar de ander. Iedereen doet z'n best.
Mensen hebben snel de neiging om een ander de schuld te geven ,ik denk dat dat in deze situatie gewoon niet kan, we zitten er allemaal in en de Fransen vonden ook dat we het samen moesten doen.
Ook als het je persoonlijk raakt, iedereen heeft wel een nadeel door de corona, help elkaar en steun elkaar, blijven herhalen Hoe moeilijk je het hebt en naar een schuldige wijzen werkt niet. Crisis maakt creatief, meerdere kennisen van ons zijn andere werkzaamheden gaan doen, wij zijn nu door naar Italië, geen controle gehad nergens (we hebben overigens wel de boel op orde) en hopen daar de economie 2 weken te ondersteunenomdat het mag, omdat het kan en houden ons daar gewoon aan de regels net als thuis.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:02

Afbeelding

Balen.. ik kom precies 8 augustus terug uit Frankrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:05

Jij bent volledig gevaccineerd dus waar maak je je druk om?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:06

Advies is om bij volledige vaccinatie ook om je dan toch testen na rhuiskomst om te voorkomen dat je stiekem toch besmet bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:07

Ik zit te twijfelen om volgende maand een paar daagjes Praag te doen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:08

xxxmh schreef:
[ [url=m/LJALzi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Balen.. ik kom precies 8 augustus terug uit Frankrijk

Waar staat dit bericht?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:11

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:11

Testen is niet zo'n punt toch? Als je niet kan gaan, dat zou pas balen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:12

Onder andere op de nos site inmiddels ook.

Een duidelijke aanvulling, iedereen krijgt de dringende oproep zich te laten testen meteen na thuiskomst bij oa ggd of thuistesten. En de niet volledig gevaccineerden moeten dat na 5 dagen dan weer doen. Alles om te voorkomen dat er na de vakantie alles weer in de soep loopt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:17

Om nog even terug te komen op dat artikel, ik vind het gewoon niet terecht dat Pien naar de Nl. wijst.
Stukjes uit het artikel:

“Maar er doet zich in Frankrijk ook een nieuw fenomeen voor: campingclusters. In twee departementen aan de westkust is het virus opgelaaid tussen de tenten en caravans. In de Vendée was er een uitbraak op 22 campings. ,,We hebben daar 82 besmettingen geconstateerd. Daarvan waren er 54 onder het personeel en 28 onder klanten’’, liet de regionale gezondheidsdienst weten.”

En verderop:

“Ten noorden van de Vendée, in het departement Loire-Atlantique, werden vorige week twintig medewerkers van één camping positief getest.”

Dus wat nou, Nederlanders? Het grootste gedeelte bestaat uit medewerkers van campings …

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:19

Spenk schreef:

Ik ben niet volledig gevaccineerd helaas. Heb 1 prik gehad en corona gehad en niet getest bij de ggd dus helaas voor mij. Krijg 9 augustus mijn tweede prik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:23

pien_2010 schreef:
Daar gaan we weer. En nee, ik heb niets tegen Nederland of Nederlanders. Ik citeer uit het artikel
Als zoveel mensen zich ergeren aan de manier waarop je reageert is dat misschien toch iets om over na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:24

xxxmh schreef:
Spenk schreef:

Ik ben niet volledig gevaccineerd helaas. Heb 1 prik gehad en corona gehad en niet getest bij de ggd dus helaas voor mij. Krijg 9 augustus mijn tweede prik.

Maar je hebt toch een volledig QR code? Of dat ook niet meer?