Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 07:59

Hahaha o dat vind ik echt fantastisch om te lezen. Eindelijk eens op een goede manier gerechtigheid voor een verkeersaso!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 23:25

Gevalletje "Boontje komt om zijn loontje"? Ik gok maar zo dat jij hier best even om kon lachen, wetende wat er daarvoor was voorgevallen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:40

Mannen zijn wel heerlijk op hun teentjes getrapt als ze er op aangewezen worden door een vrouw in een bus. _O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:01

In de parkeergarage: hele grote parkeergarage met 1 rijrichting. Superfijn, heel overzichtelijk en veel ruimte. Tot iemand tegen de rij richting aankwam terwijl ik net die kant op wilde.. tja, dan kan ik daar dus niet in en moest rechtdoor rijden.. echt hoor, WTF! Er staan zulke duidelijke pijlen overal en nog ga je er tegenin.. |o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:07

Ik ga dan meestal stilstaan totdat iemand bedacht heeft hoe het op te lossen. Werkt meestal best goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:09

Ik had dat ook afgelopen zaterdag bij de RAI. Ik reed de goede kant uit maar er kwam een tegenliggen. Ik heb geseind dat hij naar achteren moest. Dat deed hij. :Y)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:18

Shadow0 schreef:
Ik ga dan meestal stilstaan totdat iemand bedacht heeft hoe het op te lossen. Werkt meestal best goed.

Haha ja, ik was ff te verbaasd en reed toen al door terwijl ik een niet zo aardig gebaar maakte.

Heb ik een andere keer wel gedaan, precies dezelfde situatie alleen wilde diegene dus afslaan waar ik vandaan kwam. Dus ik keek ook zo van: “ Uhm, wat is de bedoeling? Je mag hier toch niet in..’
Maar diegene gebaarde heel netjes en beleefd dat ie graag de invalide parkeerplaats op wilde, dus die liet ik idd ff voorgaan. En ja, hij had idd ook helemaal om kunnen rijden zodat ie aan de goede kant uitkwam om daar te parkeren, maar zo banketstaaf ben ik nou ook weer niet :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:39

Shadow0 schreef:

Heb ik ook een keer geprobeerd, hier werkte dat helaas niet, terwijl de tegenligger toch echt fout zat. Vond ik wel even jammer toen.de tegenligger duwde mij bijna zowat naar achteren, terwijl zijn weghelft geblokkeerd was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:44

Anne wat een verhaal. Karma voor die bestuurder.

Ik reed laatst in Lisse bijna de bebouwde kom uit.
Lijnbus wilde invoegen. Prima, ik netjes geremd en gewacht.
Ging het raam open van de lijnbus en kreeg ik een opgestoken duim. Zo leuk.

Ik blijf staan als mensen tegemoetkomen terwijl ze aan het spookrijden zijn.
Scheelt dat de auto niet klein is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:50

Ik ook, met een kleine auto. Ooit een keer gehad bij een versmalling waar voorrang niet geregeld was. Auto van de andere kant kwam iets eerder aan, maar ging voor hem naar rechts en stilstaan voor de versmalling. Ik reed dus door, maar toen ik er vrijwel tussen reed trok hij ook op en stonden we recht tegenover elkaar precies in de versmalling. Geen idee wat 'm bezielde. Was 'ie gewoon doorgereden dan had ik 'm voorgelaten (had dan waarschijnlijk niet eens hoeven te remmen, enkel gas even los te laten), maar nu veroorzaakte 'ie een compleet overbodige en onhandige situatie. Hij wilde dat ik naar achteren ging, ik vertikte dat omdat hij de situatie gecreëerd had. Voetgangers die voorbij liepen hebben ons allebei geprobeerd te overtuigen naar achteren te gaan, en na een minuut of vijf had 'ie er genoeg van en ging 'ie alsnog achteruit :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 22:33

Vanmorgen wilde ik als voetganger oversteken op het zebrapad. Er kwamen auto’s vrij hard aan, dus ik dacht al mwah die eerste gaat vast niet stoppen terwijl ze mij echt ruim van tevoren kunnen zien aankomen. Ik zet 1 voet op het zebrapad, ze had echt nog kunnen remmen maar net hoor zoefde zo voorbij… De auto daarachter remde toch maar wel :+

Zo gaat het dus echt regelmatig fout als je je voorrang neemt als voetganger ipv dat je even goed kijkt of je je voorrang wel krijgt. Een auto kop ik niet terug. Ik was wel in staat om een sneeuwbal ofzo tegen die auto te knallen. Oom agent was uiteraard nergens te bekennen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:09

Ja, heel irritant is dat, ik doe wel eens alsof ik niet kijk en gewoon oversteek, maar ik kijk dan ondertussen natuurlijk wel en zorg dat ik altijd nog terug kan stappen.
Maar vaak resulteert het dan alsnog in hard afremmen en me voor laten, terwijl wanneer ik wel bewust kijk en evt zelfs oogcontact zoek, ze dan gewoon doorrijden, alsof ze weten dat ik ze gezien heb en daarom wel zal stoppen.

Maar leuk is het allerminst, de manier waarop men geen rekening houdt met veilig oversteken van voetgangers, ondanks voorrang voor de voetganger.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:02

En aantal jaren geleden stopte een auto wel netjes voor mij voor het zebrapad. Hij had die auto nog geen twee weken,... riep hij naar de bestuurder van de auto achter hem die het te laat zag... die was er dus achter tegen aan gereden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:10

Oh ja zebrapaden en auto's die wel of niet wachten := Ik stond ooit een keer te wachten, auto 1 stopt netjes, auto 2 erachter denkt 'waarom staan we stil', drukt m er langs en zoeft vol gas het zebrapad over :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:24

Marije_jiplover schreef:
Ja, heel irritant is dat, ik doe wel eens alsof ik niet kijk en gewoon oversteek, maar ik kijk dan ondertussen natuurlijk wel en zorg dat ik altijd nog terug kan stappen.

Maar dat is soms ook wel verwarrend: de regels zeggen bv wel dat iemand 'aanstalten moet maken' om over te steken. Als dat voor de bestuurder niet in te schatten is, is het wel lastig.

(En ja, ik weet echt wel dat een boel bestuurders aso zijn. Maar ik heb toch ook al wel een aantal keer stilgestaan voor voetgangers die bij nader inzien niet gingen oversteken dus hoe duidelijker het is wat iemand wil doen, hoe makkelijker het is om je daarop aan te passen.)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:32

Tja je wint het als voetganger nooit van een auto. Dus als een automobilist niet zichtbaar afremt of mijn kant op kijkt maak ik geen aanstalten bij een zebrapad. Je zal maar net zo iemand hebben die wel nog even gas geeft of een onoplettende bestuurder die jou en het zebrapad niet heeft gezien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-26 11:57

Nou dat… Als iemand niet zichtbaar afremt ben ik als voetganger heel erg voorzichtig.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 12:03

Voetgangers die bij het zebrapad stil staan en niet over steken is inderdaad erg irritant.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 12:06

ik kijk vanuit mijn keukenraam (op 2 hoog) op een zebrapad, daar gaat het op een dag heel vaak bijna mis en dan sta ik natuurlijk niet continu te kijken. Valt me ook op dat de meeste voetgangers van top tot teen in het zwart gekleed zijn en, vooral op een grijze dag als deze, amper zichtbaar zijn. Allemaal een geel hesje aan, zegt mijn man altijd. (heeft hij zelf wel op zijn driewielfiets)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 12:23

Shadow0 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Maar dat is soms ook wel verwarrend: de regels zeggen bv wel dat iemand 'aanstalten moet maken' om over te steken. Als dat voor de bestuurder niet in te schatten is, is het wel lastig.

(En ja, ik weet echt wel dat een boel bestuurders aso zijn. Maar ik heb toch ook al wel een aantal keer stilgestaan voor voetgangers die bij nader inzien niet gingen oversteken dus hoe duidelijker het is wat iemand wil doen, hoe makkelijker het is om je daarop aan te passen.)

Maar dat is dus wat ik doe, ik ga gewoon oversteken, kijk niet zichtbaar naar de bestuurder van de auto, maar loer ondertussen wel uit mijn ooghoeken of de auto wel echt afremt.
Ik maak dus echt aanstalten om over te steken, ik hou alleen een veiligheidsmarge dat ik terug zou kunnen stappen als de auto toch niet voor me stopt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 13:00

Bij een zebrapad gaan kletsen en niet doorlopen is irritant.

In mijn wijk is de verlichting vernieuwd. Voetgangers zijn nu nagenoeg onzichtbaar geworden door het slechte licht ende bomen en hun schaduwen.
Is echt goed opletten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 16:17

Vanmiddag ook weer een ergernis... Ik reed als zesde in een rij auto's op een bebouwde kom baan dus max 50 km/u.

Staat er aan de zijkant van de baan aan het zebrapad een oud vrouwtje met rollator te wachten... Auto 1 rijdt door, auto 2, auto 3, auto 4, auto 5... Zelfs niet inhouden, niet vertragen, rempedaal niet aanraken, gewoon volle snelheid zoef voorbij.

Ik ben de laatste in de rij maar stop dus wel en laat mevrouw over.

3 minuten later staan we alle 6 lekker gezellig weer achter elkaar aan in de rij voor het rode licht }:)

Ik moest mezelf echt bedwingen niet uit te stappen -:(-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 17:46

Onze reisleider in Marokko vertelde ooit dat zebrapaden er ter decoratie liggen. Ik ben steeds meer van mening dat dat hier in Nederland ook het geval is. :+

Maar ze hebben in Marokko wel een mooie oplossing. Zebrapaden liggen op drempels. Dat zou hier ook een goede oplossing zijn om de snelheid eruit te halen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:02

Ik had gistermiddag dat ik op een rotonde reed en ik moest rechtdoor en deze rotonde heeft 3 afslagen.
(Rechtsaf - Rechtdoor of een heel rondje terug)

Ik moest rechtdoor, en ik was meer dan een kwart rond om rechtdoor te gaan,
en ik zag iemand aanrijden en stoppen gewoon voorrang geven..

Die dacht op het laatste moment nog even voor te gaan, en die stond gruwelijk in de weg..
En dan nog zo'n flauw handje van oh sorry, en daarna nog langzamer rijden dan je rijden mag..

Dan haal je bij mij echt bloed onder de nagels vandaan. -O-
En dan zat er ook nog eens iemand naast mij die geen rijbewijs heeft dus ook niet echt de regels kent in auto rijden, helpt ook niet mee. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:11

Ik parkeerde vanmiddag mijn auto op de hoek van een rij parkeervakken (insteken) en er komt een auto zo strak de bocht om rijden (en hard ook voor op een parkeerplaats) dat hij me raakt en een kras rijdt.
Was een oudere man die het niet door had en zelf niet zo goed meer wist 8)7

Maar goed, ik kan de schade weer gaan regelen, pfff.