Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Shadow0 schreef:Ik ga dan meestal stilstaan totdat iemand bedacht heeft hoe het op te lossen. Werkt meestal best goed.
Shadow0 schreef:Ik ga dan meestal stilstaan totdat iemand bedacht heeft hoe het op te lossen. Werkt meestal best goed.
Ik stond ooit een keer te wachten, auto 1 stopt netjes, auto 2 erachter denkt 'waarom staan we stil', drukt m er langs en zoeft vol gas het zebrapad over
Marije_jiplover schreef:Ja, heel irritant is dat, ik doe wel eens alsof ik niet kijk en gewoon oversteek, maar ik kijk dan ondertussen natuurlijk wel en zorg dat ik altijd nog terug kan stappen.
Shadow0 schreef:Marije_jiplover schreef:Ja, heel irritant is dat, ik doe wel eens alsof ik niet kijk en gewoon oversteek, maar ik kijk dan ondertussen natuurlijk wel en zorg dat ik altijd nog terug kan stappen.
Maar dat is soms ook wel verwarrend: de regels zeggen bv wel dat iemand 'aanstalten moet maken' om over te steken. Als dat voor de bestuurder niet in te schatten is, is het wel lastig.
(En ja, ik weet echt wel dat een boel bestuurders aso zijn. Maar ik heb toch ook al wel een aantal keer stilgestaan voor voetgangers die bij nader inzien niet gingen oversteken dus hoe duidelijker het is wat iemand wil doen, hoe makkelijker het is om je daarop aan te passen.)