[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:47

Ik vind ouders vaak ook zo selectief in waar ze een probleem van maken. :+ Als ze urenlang in de brandende zon vaststaan op zwarte zaterdag onderweg naar Zuid Frankrijk, is het allemaal prima, maar een paar minuten wachten bij de teststraat of in de supermarkt is draaaaaaamaaaaaaaa, want hoe durft de rest van de wereld niet vrijbaan te maken voor Vlindertje? :oo
En inderdaad, een kraal in hun neus of van een klimrek lazeren en hun voorpootje breken doet meer pijn. :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:48

MarlindeRooz schreef:
corinep schreef:
Ik zeg hierboven toch dat de ouders hun kinderen in toom moeten houden. Een kind kan je dat niet verwijten, het is aan de ouders om het kind grenzen te leren.

Jawel kinderen zijn direct gezonden door de duivel om het ons lastig te maken.

Blijft irritant als moeders in dit topic meepraten en dan gaan relativeren. Moet ik eens doen in je moeder topic. :+

Ik zit in geen enkel moeder topic want ik heb ook een hekel aan kinderen, andermans kinderen.

Die van mezelf ben ik natuurlijk dol op, bewust voor gekozen maar ook bewust voor een constructie dat ik af en toe kindvrije dagen heb, en daar geniet ik met volle teugen van, daarom vind ik dit topic ook zo leuk, herken een hoop.

Maar ook omdat ik de andere kant meemaakt denk ik wel eens dat de mensen die zo fel anti kind zijn vast iets moeten mankeren. :+ (disclaimer korrel zout, eigen mening enz enz) Maar allang blij dat er vrije keuze bestaat.

De sterilisatie ervaringen vind ik ook heel interessant, moet er niet aan denken nog een keer zwanger te raken dus ben wel op zoek naar een goede oplossing...

Femke_Tweety

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:54

Dit topic is bedoeld om gewoon ongenuanceerd te kunnen zeiken over blagen, omdat we dat eigenlijk nergens anders kunnen.

Want overal komen de nuancepredikers.

De mensen in dit topic snappen dat door de bank genomen prima, nuance.

Alleen hier principieel ff niet, zeg maar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:55

Ach
Hier heel bewust kindvrij
Maar soms denk ik bij hele stellige ongenuanceerde posts ook van “goh, overdrijven is ook een vak”
Idd hoef je van een 6 jarige echt niet te verwachten dat die de bordjes leest, snapt en opvolgt
Gros van de volwassenen is niet eens kundig genoeg voor dat niveau begrijpend lezen en simpele instructies opvolgen
En helaas moet dat grut het wel leren van diezelfde volwassen

Maakt dat de ervaring minder irritant?
Nope

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:10

Sonja_vR schreef:
Ach
Maar soms denk ik bij hele stellige ongenuanceerde posts ook van “goh, overdrijven is ook een vak”
Idd hoef je van een 6 jarige echt niet te verwachten dat die de bordjes leest, snapt en opvolgt
Gros van de volwassenen is niet eens kundig genoeg voor dat niveau begrijpend lezen en simpele instructies opvolgen

Nope

Dat snappen we zelf ook wel, maar als er moeders langskomen om ons op de vingers te tikken voor gewoon wat gegein over en weer, ben ik er wel klaar mee. Het is niet alsof iemand het heeft over zo’n kind bij de haren grijpen en verzuipen in zo’n aquarium, dat zou voor mij ook te ver gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:16

Dat is juist toch de charme van dit topic, lekker overdrijven over vlinder en storm en de irritante dingen die ze uitvreten met ouders die alles toestaan.

uiteraard is er nuance, maar daar loop je in het dagelijkse leven al mee te worstelen om alles van die blagen te nuanceren. }>
Dan is het heerlijk om hier met weinig rem lekker even los te gaan.
Wie niet begrijpt dat er een hele zak zout bij moet begrijpt dit topic denk ik niet en kan beter een moeder topic in duiken.
Waar de meeste van hier dit topic toch het fatsoen hebben daar nu juist nooit doorheen te komen denderen dat het allemaal zo niet is.
Dat vind ik wel altijd typisch. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:23

DuoPenotti schreef:
Dat is juist toch de charme van dit topic, lekker overdrijven over vlinder en storm en de irritante dingen die ze uitvreten met ouders die alles toestaan.

uiteraard is er nuance, maar daar loop je in het dagelijkse leven al mee te worstelen om alles van die blagen te nuanceren. }>
Dan is het heerlijk om hier met weinig rem lekker even los te gaan.
Wie niet begrijpt dat er een hele zak zout bij moet begrijpt dit topic denk ik niet en kan beter een moeder topic in duiken.
Waar de meeste van hier dit topic toch het fatsoen hebben daar nu juist nooit doorheen te komen denderen dat het allemaal zo niet is.
Dat vind ik wel altijd typisch. :j

Ja, om die reden heb ik weleens de neiging om in zo'n topic mee te gaan praten, kijken hoe dat verloopt. Maar ik heb er helemaal geen zin in, in allemaal van die blije babypraat :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:29

Ik heb die neiging ook niet eens.
Laat ze daar maar lekker bij elkaar zitten.
Ik begrijp dat sowieso niet zo dat mensen in een topic komen denderen waar ze eigenlijk helemaal geen interesse in hebben.
Zie je bijvoorbeeld ook in de topics over spirituele dingen, daar komen altijd een paar mensen doorheen walsen hoeveel onzin het is. Fijn, dat mag je vinden, blijf weg laat die mensen die er wel interesse in hebben hun topic hebben. Respecteer dat.
Maar altijd gaat zo'n topic dood daardoor.

Hier bloed het topic gelukkig niet dood, maar ik vraag me wel af waar die drang vandaan komt.
Dat begrijp ik niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:35

Ik heb die neiging ook niet omdat ik het leuk vind, maar om andersom eens te gaan peilen hoe hartelijk ik daar ontvangen zou worden. Ik denk namelijk dat dat totaal niet gewaardeerd zou worden.

De paar moeders die hier zitten vind ik best gezellig hoor, degenen die blijven hangen zijn ook niet van die moeder de ganzen die overal bovenop gaan zitten. Dat scheelt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:38

Nee klopt, die hebben soms zelf nog wel de leukste "grove' uitspraken :D
Dat vind ik ook wel gezellig. :j

nee ik denk niet dat we daar fijn ontvangen worden in een zwanger topic als je gaat vragen, weet je het wel zeker? Heb je er wel goed over nagedacht? Wat als je spijt krijgt over je keuze?

Vragen die wij allemaal wel kennen :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:41

'Dat kun je je ouders toch niet aandoen?'
'Dat kun je niet maken richting je partner toch?'

Nope.
Denk niet dat dat goed zou vallen :') :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:42

Mkango schreef:
Sonja_vR schreef:
Ach

Nope

Dat snappen we zelf ook wel, maar als er moeders langskomen om ons op de vingers te tikken voor gewoon wat gegein over en weer, ben ik er wel klaar mee. Het is niet alsof iemand het heeft over zo’n kind bij de haren grijpen en verzuipen in zo’n aquarium, dat zou voor mij ook te ver gaan.

Nee? Jammer weer :')

Nee maar even zonder gein, ik snap ook niet dat er moeders binnen komen om onze mening te nuanceren. Dit is voor ons een plek om lekker te kunnen ventileren aangezien je dat bij familie/vrienden etc. bijna niet kan. De gemiddelde mindset van de gemiddelde mens is nou eenmaal "voortplanten is goed en als je dat niet wil dan komt dat nog".

Moeders die onze mening delen en kunnen meelachen zijn uiteraard wel welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:51

"Moeders die onze mening delen" klinkt alleen een beetje als een contradictio in terminis. :))

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:10

Mkango schreef:
"Moeders die onze mening delen" klinkt alleen een beetje als een contradictio in terminis. :))

Misschien had ik het anders moeten verwoorden maar je snapt me :') Moeders die zich ook mateloos kunnen ergeren aan (hun eigen) kinderen en/of achteraf de negatieve kanten zwaarder vinden wegen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:37

Ik vind moeders die zeiken over andermans kinderen altijd een beetje hypocriet, of zo :)).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:45

Ligt er aan.
Als hun koters net zo onopgevoed zijn wel. Maar als dat een van die weinige zijn die redelijk te pruimen zijn hebben ze dat recht wel :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:48

DuoPenotti schreef:
Ligt er aan.
Als hun koters net zo onopgevoed zijn wel. Maar als dat een van die weinige zijn die redelijk te pruimen zijn hebben ze dat recht wel :)

Mja, het is ook niet rationeel of zo. En iedereen heeft het recht om te klagen, natuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:34

Ik hoef echt niet overal nuance, maar als bewust kindvrij persoon heb ik in dit topic ook wel eens momenten dat ik denk
“Jemig jongens, lekker hysterisch overdreven” of iets dergelijks
Kan, net zoals een ander dat niet heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:39

Sonja_vR schreef:
Ik hoef echt niet overal nuance, maar als bewust kindvrij persoon heb ik in dit topic ook wel eens momenten dat ik denk
“Jemig jongens, lekker hysterisch overdreven” of iets dergelijks
Kan, net zoals een ander dat niet heeft
Ik heb dat ook weleens, want zo anti-kind als sommigen ben ik ook weer niet, maar daar lees ik gewoon overheen. Als hier de buurtkinderen buitenspelen, ligt er ook weleens zo'n waveboard of stoepkrijt nog midden op de stoep. Er zijn mensen die daarvan op tilt slaan, ik denk dan: lekker boeiend, stoep is breed genoeg. :+ Maar als we ook geen grappen meer mogen maken om de mond van krijsende kinderen in de dierentuin dichttapen, wordt het maar een saaie bedoening hier. Alsof we dat ook echt gaan doen. :') En dat die kinderen ook maar een product zijn van hun opvoeding, snapt ook elk organisme met een halve hersencel, daar hoeft de moederbrigade ons niet nog extra op te wijzen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:42

Ff een stukkie kwoot uit de OP;

Citaat:
Voor wie is dit topic niet:

- Mensen die wat al te snel op de tenen getrapt zijn. Voor sommigen is dit topic een 'safe space' om iets harder te zijn in hun mening over kinderen dan normaal. Over het algemeen zijn we allemaal heel aardig. Neem het met een korrel zout :Y) als het je echt te ver gaat mag je er zeker iets van zeggen en we gaan een interessante discussie niet uit de weg, maar maak een opmerking niet erger dan dat-ie is.

De disclaimer staat dus gewoon in de OP.

:') :j

Ik werk zelfs met puberkinderen.... En die etters vinden mij vaak nog leuk ook
Alleen ergens ff ongegeneerd kunnen bashen is wel erg lekker... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:48

Spijker op z'n kop. :')
Ik was een paar jaar terug ook de favoriete persoon van het 2-jarige zoontje van een collega. _O- Kind had echt een hekel aan van die vrouwen die maar achter hem aan rennen en aan hem gingen plukken, maar hij vond mij fantastisch omdat ik dat niet deed. Op een gegeven moment kroop hij, toen ik een keer bij hen thuis langskwam, spontaan op schoot om filmpjes op mijn telefoon te kijken - dat was zo uitzonderlijk dat het ook meteen vastgelegd moest worden. :') En ik heb hem ook een keer op zo'n grote yogabal het kantoor door gesleept, vond 'ie fantastisch. :))

Maar dat betekent niet dat ik soms niet even lekker kan losgaan op het irritante gebroed met hun vaak al even irritante sneeuwvlokkenouders. :+ En op het moment dat hier mensen echt iets naars doen tegen kinderen, zijn er ook genoeg die daar wat van zeggen. :=

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:00

Mkango schreef:
Blijft irritant als moeders in dit topic meepraten en dan gaan relativeren. Moet ik eens doen in je moeder topic. :+
“Je krijgt er zoveel voor terug!”
Snottebellen, poepluiers, een grote bek, een hoop gezeik en die Maserati die je na 18 jaar had kúnnen kopen als je geen ton had uitgegeven aan die mormels, loop je wel mooi mis. :))

Wacht even, waar is mijn Maserati? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:01

Mhua ik ben wel meer een stille meelezer geworden, door een aantal moeders die hier mee reageren.

Gelukkig vermaak ik mij prima in de kindervrije fb groepen :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:03

Dammie schreef:
Mkango schreef:
“Je krijgt er zoveel voor terug!”
Snottebellen, poepluiers, een grote bek, een hoop gezeik en die Maserati die je na 18 jaar had kúnnen kopen als je geen ton had uitgegeven aan die mormels, loop je wel mooi mis. :))

Wacht even, waar is mijn Maserati? :o?

Die heb je na 18 jaar kindvrij leven bij elkaar gespaard als het goed is :j.
Mijn maserati eet hooi

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:05

Mijn Maserati lijkt verdacht veel op een Suzuki.