En inderdaad, een kraal in hun neus of van een klimrek lazeren en hun voorpootje breken doet meer pijn.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:corinep schreef:Ik zeg hierboven toch dat de ouders hun kinderen in toom moeten houden. Een kind kan je dat niet verwijten, het is aan de ouders om het kind grenzen te leren.
Jawel kinderen zijn direct gezonden door de duivel om het ons lastig te maken.
Blijft irritant als moeders in dit topic meepraten en dan gaan relativeren. Moet ik eens doen in je moeder topic.
Sonja_vR schreef:Ach
Hier heel bewust kindvrij
Maar soms denk ik bij hele stellige ongenuanceerde posts ook van “goh, overdrijven is ook een vak”
Idd hoef je van een 6 jarige echt niet te verwachten dat die de bordjes leest, snapt en opvolgt
Gros van de volwassenen is niet eens kundig genoeg voor dat niveau begrijpend lezen en simpele instructies opvolgen
En helaas moet dat grut het wel leren van diezelfde volwassen
Maakt dat de ervaring minder irritant?
Nope
DuoPenotti schreef:Dat is juist toch de charme van dit topic, lekker overdrijven over vlinder en storm en de irritante dingen die ze uitvreten met ouders die alles toestaan.
uiteraard is er nuance, maar daar loop je in het dagelijkse leven al mee te worstelen om alles van die blagen te nuanceren.![]()
Dan is het heerlijk om hier met weinig rem lekker even los te gaan.
Wie niet begrijpt dat er een hele zak zout bij moet begrijpt dit topic denk ik niet en kan beter een moeder topic in duiken.
Waar de meeste van hier dit topic toch het fatsoen hebben daar nu juist nooit doorheen te komen denderen dat het allemaal zo niet is.
Dat vind ik wel altijd typisch.
Mkango schreef:Sonja_vR schreef:Ach
Hier heel bewust kindvrij
Maar soms denk ik bij hele stellige ongenuanceerde posts ook van “goh, overdrijven is ook een vak”
Idd hoef je van een 6 jarige echt niet te verwachten dat die de bordjes leest, snapt en opvolgt
Gros van de volwassenen is niet eens kundig genoeg voor dat niveau begrijpend lezen en simpele instructies opvolgen
En helaas moet dat grut het wel leren van diezelfde volwassen
Maakt dat de ervaring minder irritant?
Nope
Dat snappen we zelf ook wel, maar als er moeders langskomen om ons op de vingers te tikken voor gewoon wat gegein over en weer, ben ik er wel klaar mee. Het is niet alsof iemand het heeft over zo’n kind bij de haren grijpen en verzuipen in zo’n aquarium, dat zou voor mij ook te ver gaan.
Sonja_vR schreef:Ik heb dat ook weleens, want zo anti-kind als sommigen ben ik ook weer niet, maar daar lees ik gewoon overheen. Als hier de buurtkinderen buitenspelen, ligt er ook weleens zo'n waveboard of stoepkrijt nog midden op de stoep. Er zijn mensen die daarvan op tilt slaan, ik denk dan: lekker boeiend, stoep is breed genoeg.Ik hoef echt niet overal nuance, maar als bewust kindvrij persoon heb ik in dit topic ook wel eens momenten dat ik denk
“Jemig jongens, lekker hysterisch overdreven” of iets dergelijks
Kan, net zoals een ander dat niet heeft
Citaat:Voor wie is dit topic niet:
- Mensen die wat al te snel op de tenen getrapt zijn. Voor sommigen is dit topic een 'safe space' om iets harder te zijn in hun mening over kinderen dan normaal. Over het algemeen zijn we allemaal heel aardig. Neem het met een korrel zoutals het je echt te ver gaat mag je er zeker iets van zeggen en we gaan een interessante discussie niet uit de weg, maar maak een opmerking niet erger dan dat-ie is.
Mkango schreef:Blijft irritant als moeders in dit topic meepraten en dan gaan relativeren. Moet ik eens doen in je moeder topic.
“Je krijgt er zoveel voor terug!”
Snottebellen, poepluiers, een grote bek, een hoop gezeik en die Maserati die je na 18 jaar had kúnnen kopen als je geen ton had uitgegeven aan die mormels, loop je wel mooi mis.
Dammie schreef:Mkango schreef:Blijft irritant als moeders in dit topic meepraten en dan gaan relativeren. Moet ik eens doen in je moeder topic.
“Je krijgt er zoveel voor terug!”
Snottebellen, poepluiers, een grote bek, een hoop gezeik en die Maserati die je na 18 jaar had kúnnen kopen als je geen ton had uitgegeven aan die mormels, loop je wel mooi mis.
Wacht even, waar is mijn Maserati?