lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vertik het ook als medewerker. Jammer dan dat het wettelijk mag. Mijn gezondheid en veiligheid gaat voor. Het is 2020 dus je kan gewoon pinnen en anders maar geen patatje...
Nou ik pas mij aan hoor en ik pin dus maar dat apparaat wordt hier echt niet schoongemaakt. Ik ga dus gewoon echt niet contactloos betalen. Dat staat ook uit op mijn pas. Kan je dom vinden maar ik ben mijn pas wel is verloren en ook zijn er verhalen over skimmen. Nou liever niet. Ik heb veel meer vertrouwen in mijn contante geld.
Hier kan je bij de horecagroothandel gewoon contant betalen. Dat kan prima zonder menselijk contact. Gewoon neerleggen op het betaalplankje.
Zijn hier trouwens ook wel winkels (bijv. Bouwwinkels of benzinepomp ) waar je kleingeld terug krijgt (en ook instopt) in een een automaat. Ook prima. (Was al voor deze crisis)
Nergens worden de pinautomaten schoongemaakt hoor. Ik zie het ze in iedergeval niet doen. Wel mooi alle winkelkarretjes, maar niet de automaten, deurtjes van koelingen etc. Ik betaal zoals ik dat wil. Meestal pin ik maar bijv gister contant omdat m'n bankrekening leeg was. Namen ze trouwens ook gewoon aan. Als je het gewoon netjes neerlegt, en zij dat zelf ook doen is het geen probleem.