Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:35

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vertik het ook als medewerker. Jammer dan dat het wettelijk mag. Mijn gezondheid en veiligheid gaat voor. Het is 2020 dus je kan gewoon pinnen en anders maar geen patatje...

Nou ik pas mij aan hoor en ik pin dus maar dat apparaat wordt hier echt niet schoongemaakt. Ik ga dus gewoon echt niet contactloos betalen. Dat staat ook uit op mijn pas. Kan je dom vinden maar ik ben mijn pas wel is verloren en ook zijn er verhalen over skimmen. Nou liever niet. Ik heb veel meer vertrouwen in mijn contante geld.

Hier kan je bij de horecagroothandel gewoon contant betalen. Dat kan prima zonder menselijk contact. Gewoon neerleggen op het betaalplankje.
Zijn hier trouwens ook wel winkels (bijv. Bouwwinkels of benzinepomp ) waar je kleingeld terug krijgt (en ook instopt) in een een automaat. Ook prima. (Was al voor deze crisis)

Nergens worden de pinautomaten schoongemaakt hoor. Ik zie het ze in iedergeval niet doen. Wel mooi alle winkelkarretjes, maar niet de automaten, deurtjes van koelingen etc. Ik betaal zoals ik dat wil. Meestal pin ik maar bijv gister contant omdat m'n bankrekening leeg was. Namen ze trouwens ook gewoon aan. Als je het gewoon netjes neerlegt, en zij dat zelf ook doen is het geen probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:36

Producten die je afrekent worden ook door iedereen aangeraakt, ook bij de kassa. Ik snap het probleem met contant geld dus niet helemaal :).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:40

Daarom pak ik een zelfscanner. Voor ieder net een stukje veiliger. Maar dat heeft nog niet iedere supermarkt geloof ik. -O-

Ik erger me aan het feit dat ik boodschappen wil gaan bestellen maar dit te lang duurt voor het bezorgd wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:42

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vertik het ook als medewerker. Jammer dan dat het wettelijk mag. Mijn gezondheid en veiligheid gaat voor. Het is 2020 dus je kan gewoon pinnen en anders maar geen patatje...

Nou ik pas mij aan hoor en ik pin dus maar dat apparaat wordt hier echt niet schoongemaakt. Ik ga dus gewoon echt niet contactloos betalen. Dat staat ook uit op mijn pas. Kan je dom vinden maar ik ben mijn pas wel is verloren en ook zijn er verhalen over skimmen. Nou liever niet. Ik heb veel meer vertrouwen in mijn contante geld.

Hier kan je bij de horecagroothandel gewoon contant betalen. Dat kan prima zonder menselijk contact. Gewoon neerleggen op het betaalplankje.
Zijn hier trouwens ook wel winkels (bijv. Bouwwinkels of benzinepomp ) waar je kleingeld terug krijgt (en ook instopt) in een een automaat. Ook prima. (Was al voor deze crisis)

Bij ons staat er een spuitbus alcohol zooi naast. Kan je voor die tijd het automaat schoonmaken en na die tijd je handen. Mijn baas neemt nog wel eens contant geld aan als het gepast is. Ik doe het niet, jammer dan.
En ik spuit ook regelmatig over de pin heen. En tuurlijk worden producten in de supermarkt ook aangeraakt. Maar ik ga naar de supermarkt en was daarna mijn handen. Maar op mijn werk (frietzaak) werk ik met andermans eten en zie ik vaak wel honderden mensen per dag. Normaal betaalt 40% contant (wordt steeds minder). Elke dag minimaal 50x contant geld aanpakken is wel even een dikker risico dan 1x per week naar de supermarkt...
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-04-20 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:47

Marlinde, wat is de visie vanuit de winkel? Denk dat je die aan moet houden, als iedereen binnen 1 bedrijf zijn eigen plan gaat trekken wordt het er ook niet simpeler op

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:49

LadyMadonna schreef:
Marlinde, wat is de visie vanuit de winkel? Denk dat je die aan moet houden, als iedereen binnen 1 bedrijf zijn eigen plan gaat trekken wordt het er ook niet simpeler op

Had de quote verkloot. :+
Er zijn sowieso van de 9 mensen maar 3 die willen werken. We mogen allemaal zelf bepalen wat we willen. Sowieso is de zaterdag “mijn” dag. Ik pak gewoon geen cash aan. Jammer dan, FEBO is om de hoek. Mijn baas zegt ook liever geen cash maar als iemand niks anders heeft neemt hij het wel aan. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
Was laatst wel een dronken Rus (rond 3 uur in de middag) die wodka bestelde en patat. Die begon namelijk te schelden toen we zeiden “no cash”. Die heb ik niet zo vriendelijk weggestuurd. Daaaaag. Ik laat me niet uitschelden.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:57

Jarig vandaag maar ik ben in een grafstemming en ga het dus ook niet vieren. Er is niets te vieren. Nieuwe baan kwijt door Corona, nog een maand quarantaine erbij (en ik weet het, het moet en ik hou me ook echt aan de regels) en m’n vriend is ziek dus het etentje dat ik besteld had kan ik afzeggen nu. Ook mis ik m’n ouders en schoonouders, die we dus ook nog lang niet kunnen zien. Ik denk dat ik maar in bed ga wachten tot de dag voorbij is. -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:01

Mo_86 schreef:
Jarig vandaag maar ik ben in een grafstemming en ga het dus ook niet vieren. Er is niets te vieren. Nieuwe baan kwijt door Corona, nog een maand quarantaine erbij (en ik weet het, het moet en ik hou me ook echt aan de regels) en m’n vriend is ziek dus het etentje dat ik besteld had kan ik afzeggen nu. Ook mis ik m’n ouders en schoonouders, die we dus ook nog lang niet kunnen zien. Ik denk dat ik maar in bed ga wachten tot de dag voorbij is. -O-

NEE

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:03

Mo_86 schreef:

Pff, wat ontzettend poedersuiker zeg.. Toch van harte gefeliciteerd! Hopelijk kun je het na deze crisis toch nog een beetje vieren. Y)(^)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:07

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:19

Mo_86 schreef:

Nah kak, das niet leuk allemaal! Begrijpelijk dat je je ff niet jarig voelt :(:)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:34

Dank jullie en MB krijg er even tranen van in de ogen, wat lief!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:35

:+:

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:38

MarcoBorsato schreef:
:+:

:*

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:39

Heb ook besloten dat ik dat etentje laat komen. Vriendlief vreet t maar en anders warm ik t morgen wel weer op en heb ik twee keer feestmaal :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:44

Slecht geslapen,gepiekerd over mijn moeder met Alzheimer en haar toekomst samen met mijn vader.Ze zijn al 60 jaar samen.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:51

Mo_86 schreef:
Heb ook besloten dat ik dat etentje laat komen. Vriendlief vreet t maar en anders warm ik t morgen wel weer op en heb ik twee keer feestmaal :Y)

Ik ken het gevoel. Ik was 24 maart jarig. En dat was echt een week na alle maatregelen begonnen.
Dus kon in 1x alles afblazen.. Heb er een kater van gehad zonder te drinken. Bah.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:53

Niobe schreef:
Mensen die reageren met “amen” als ze het ergens mee eens zijn. We zijn toch niet in de kerk.

Ik voel me niet aangesproken maar ik zeg het altijd vanwege de letterlijke betekenis. Niet omdat het tijdens een afsluiting van een gebed gebruikt wordt :P (vind dat voor een geloof juist best heftig haha):
Citaat:
Letterlijk betekent Amen: `het is waar` of `het zij zo`.

Mijn ergernis is dat ik met meer energie ging slapen dan dat ik wakker ben geworden :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:12

MaTuMi schreef:
Mo_86 schreef:

Ik ken het gevoel. Ik was 24 maart jarig. En dat was echt een week na alle maatregelen begonnen.
Dus kon in 1x alles afblazen.. Heb er een kater van gehad zonder te drinken. Bah.

Oh wat enorm balen! Hopelijk kun je het later dubbel en dwars inhalen en met een kater van te veel gezopen want het was zo gezellig en leuk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:15

Het drama dat die Ierse gast die zaterdagavond mijn appartement binnenkwam, loopt te schoppen om die avond. Komt erop neer dat het allemaal mijn schuld is, en ik moet maar begrip hebben voor zijn gevoelens, want ik heb hem “tot in het diepst van zijn ziel geraakt” door te zeggen dat de hond niet van hem is, maar van mijn vriendin (is ook gewoon zo, beest woont alleen bij hem omdat hij niet in het grote huis mag). Dat deze hele situatie niet had ontstaan als hij niet zomaar onuitgenodigd binnen was komen stampen en weg was gegaan toen wij dat vroegen, wil er niet in, zelfs toen het meisje dat erbij was zei dat zij aan mijn kant staat, “want ik ben zo’n ontzettend lief en aardig persoon, ik veroorzaak geen problemen, hoe kun jij je nou onveilig gevoeld hebben toen ik binnenkwam?” (Als je te pas en te onpas moet melden hoe lief, leuk en aardig je bent, weet je volgens mij zelf al dat je dus niet helemaal in de haak bent. Een beetje het “ik ben geen racist hoor, maar alle gekleurde mensen zijn wel stom”-idee.)

En het ergste is dat ik, ondanks dat hij echt 100% fout zat in deze, dus de hele tijd bang ben dat ik straks weggestuurd word omdat ik “de problemen” veroorzaak en hij “alleen maar zijn best doet om iedereen gelukkig te maken.” (Wat overigens niet zo is; de dochter van mijn vriendin is hem een paar maanden geleden bijna aangevlogen omdat hij daar urenlang in huis ging zitten janken de ochtend nadat de partner van mijn vriendin was overleden, terwijl hij hem net twee maanden kende. Verder ken ik ook niemand die met hem gewerkt heeft, die geen onnoemelijke hekel aan ‘m heeft.) Dus ik ga hem maar gewoon uit de weg, want ik heb geen zin om straks weer onverhoopt in eenzelfde situatie te zitten, waarbij hij de vermoorde onschuld speelt, liegt en manipuleert, en laat lijken alsof ik degene ben die eropuit is om hem te grazen te nemen. Het enige wat ik daarover kan zeggen is: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zó schijnheilig en achter de ellebogen is als hij.

Mo_86 schreef:

Meh, niet leuk. :(:) Desondanks, toch gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je het na de quarantaine toch nog fijn kunt vieren!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:27

Altijd die rot Ieren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:41

Aan dat ik dacht dat mijn evenwicht probleem zat bij het oorsuizen, maar vermoed nu dus zenuwbeknelling met wervel die verkeerd staat. En weet nu al dat ik binnenkort flink op mijn muil ga. :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:59

Maar als de Ier ongevraagd in je huis staat kan je toch de politie bellen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:07

De manier waarop mijn baas met haar dieren omgaat... vind je het gek dat een vos inbreekt in je hok van waaibomenhout en al je kippen doodbijt als je er geen fatsoenlijk hek omheen zet _-:(

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:24

Aan mensen die onder bijna elk artikel wat gaat over dat er minder ouderen worden doorverwezen naar de IC's, neerzetten dat ouderen worden geweigerd en dat dat een schande is van het kabinet en onmenselijk en bla bla bla terwijl heel veel ouderen überhaupt niet naar een IC willen. Worden zulke verwijten gemaakt. Iedereen is het zat en dat snap ik, maar wees wel eerlijk in je reacties..