Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liekess

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:07

Omdat Spaans de derde wereldtaal is. Als je dan kijkt naar wat je er later aan hebt, op bijvoorbeeld economisch gebied, lijkt Spaans mij praktischer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:10

Omdat ze bij de buren ook Frans spreken (België). Daarbij heeft Frankrijk heel lang wanhopig gehoopt dat Frans een wereldtaal zou worden zoals Engels nu is. :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:17

Ik had heel graag Spaans gehad op de middelbare school :j Bij ons op school was het zo dat docenten Spaans zeer schaars zijn en ze er daarom voor gekozen hebben om het vak niet aan te bieden. In de stad waar ik op school zat waren er geloof ik wel 7 middelbare scholen en maar één bood Spaans aan :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:22

Liekess schreef:
Omdat Spaans de derde wereldtaal is. Als je dan kijkt naar wat je er later aan hebt, op bijvoorbeeld economisch gebied, lijkt Spaans mij praktischer.

Gezien de geschiedenis is Frans een stuk logischer :)

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:31

Dat is waar Sammie, toch niet heel gek dat ze daar ooit voor gekozen hebben dus. Maar nu wij verder niets meer met Frankrijk te maken hebben vraag ik me af wat de meerwaarde is van Frans leren tegenover een andere taal die misschien veel beter van pas komt later.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:08

Ik ben ook voor Spaans ipv Frans. We leven in het heden, niet in het verleden. Gezien Spaans meer wordt gesproken, haal je daar meer voordeel uit. Maar zo is het voor mij ook duidelijker waarom voor Frans is gekozen, vroeg het me ook al een tijdje af!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:09

Maar Spaanse docenten in opleiding vinden lastig een stageplek schijnt. :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:26

Knert schreef:
ik vraag mij af.... waar mijn poes pip toch blijft. Zo irritant dat ik haar niet kan vinden, niet in het asiel.... niks. Toch maar zelf wezen kijken, zag ik andere zielige katjes. Nee niet goed voor mij.

Ben van mening dat ik liever een vrije kat heb die misschien maar 4 wordt dan een kat van 20 en niets anders ziet dan een saaie woonkamer. Maar toch is het altijd slikken wanneer ze niet thuiskomen.

(heb er 6 gehad. 1 werd 21 en is natuurlijk overleden, 1 weggegeven naar een goed huisje, 1 doodgereden, 1 vermist.)....

Wat erg! Is ze al terug? Hoe lang is ze al weg?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:58

Bloodymary schreef:
Knert schreef:
ik vraag mij af.... waar mijn poes pip toch blijft. Zo irritant dat ik haar niet kan vinden, niet in het asiel.... niks. Toch maar zelf wezen kijken, zag ik andere zielige katjes. Nee niet goed voor mij.

Ben van mening dat ik liever een vrije kat heb die misschien maar 4 wordt dan een kat van 20 en niets anders ziet dan een saaie woonkamer. Maar toch is het altijd slikken wanneer ze niet thuiskomen.

(heb er 6 gehad. 1 werd 21 en is natuurlijk overleden, 1 weggegeven naar een goed huisje, 1 doodgereden, 1 vermist.)....

Wat erg! Is ze al terug? Hoe lang is ze al weg?

Sinds 4 maart. Maar ben echt alles aan het uitpluizen. En we wonen in THE middle of nowhere... Je jou denken dat ze dan toch wel ergens moet zijn. Maar nee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:04

noviceh schreef:
Ik ben ook voor Spaans ipv Frans. We leven in het heden, niet in het verleden. Gezien Spaans meer wordt gesproken, haal je daar meer voordeel uit.!

Ga dan maar Chinees leren :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:25

wat ik mij afvraag... waarom ik de aangemaakte amivedi advertentie telkens niet terug zie...
Zucht.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:37

Ik vraag mij af wat een bel betekent op de golfbaan?
Mijn paard staat namelijk op een stal naast de golfbaan, en als ik in de losgooibak bezig ben hoor ik heel vaak een bel. Echt zo'n rinkelding. Maar wat die nou betekent?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:00

MarlindeRooz schreef:
Omdat ze bij de buren ook Frans spreken (België). Daarbij heeft Frankrijk heel lang wanhopig gehoopt dat Frans een wereldtaal zou worden zoals Engels nu is. :P

Dat valt mee - of juist tegen.
Frans IS een wereldtaal: het is eeuwen en eeuwen de "lingua franca" van de diplomatie geweest, en dit is vaak nog zo, tot op de huidige dag.

Argumenten mbt de geschiedenis vind ik valide, maar zijn hier eigenlijk niet van toepassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:14

Kimmie25501 schreef:
Mijn paard staat namelijk op een stal naast de golfbaan, en als ik in de losgooibak bezig ben hoor ik heel vaak een bel. Echt zo'n rinkelding. Maar wat die nou betekent?

Mijn pa zegt 'als je van de green af gaat die niet te zien is vanuit de baan, zodat mensen weten dat ze een bal kunnen slaan' ...

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:59

Wat ik nu heel vaak hoor en ook van mijn Frans docenten, is dat juist om die reden dat iedereen Spaans wil, er niemand meer voor Frans gaat. En dan krijg je dus dat er maar weinig mensen zijn die goed Frans kunnen spreken, terwijl er veel mensen zijn die Spaans kunnen spreken. Daarom is er nu ook best veel vraag naar mensen die goed Frans kunnen spreken, aangezien ze in Frankrijk nou niet echt heel erg van het andere talen leren zijn, en het in de handel toch wel handig is om met ze te kunnen communiceren :x

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:14

Waarom ze op de manege altijd Ayero roepen als aansporing voor de manege paarden? Waar komt het vandaan. En hoe schrijf je het?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:41

Geen idee, hier riepen ze vroeger Maaarres. Gewoon wat lekker roept denk ik.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:49

Hier ook maaarres inderdaad. Vond het altijd vrij irritant want die paarden reageerden daar meer op dan op je eigen hulpen :')

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:08

Maaarres = mars ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:10

Kimmie25501 schreef:

Dan willen ze een rondje bestellen. Haha, nee hoor, was maar een verzinsel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:17

Waarom een winkel op facebook met een artikel adverteert, wat ze vervolgens niet hebben, waardoor ik nu bij de concurrent een dikke bestelling aan het doen ben... Daar hadden ze het namelijk wel, en kwam ik nog meer leuke dingen tegen. Lekker handig, weer een klant kwijt, haha!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 02:09

eilleen333 schreef:
Waarom een winkel op facebook met een artikel adverteert, wat ze vervolgens niet hebben, waardoor ik nu bij de concurrent een dikke bestelling aan het doen ben... Daar hadden ze het namelijk wel, en kwam ik nog meer leuke dingen tegen. Lekker handig, weer een klant kwijt, haha!

Hebben ze het niet of moeten ze het bestellen? Ik heb zelf bv bijna geen voorraad. Alles komt bij de fabrikant vandaan. Ik bestel dus gewoon precies wat er ook gekocht wordt en dat lever ik.
Het hebben van een magazijn is heel duur en voorraad inkopen zorgt er voor dat je veel startkapitaal nodig hebt. Zonder voorraad houd je dus prijzen lager. Er zijn veel bedrijven die zo werken. Het vergroot je keus, maar ook de levertijd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:48

flettie schreef:
Maaarres = mars ;)

Juist, maar niet voor de aansporing maar voor veranderingen in een vier, zes of achttal.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:03

Veulen84 schreef:
eilleen333 schreef:

Hebben ze het niet of moeten ze het bestellen? Ik heb zelf bv bijna geen voorraad. Alles komt bij de fabrikant vandaan. Ik bestel dus gewoon precies wat er ook gekocht wordt en dat lever ik.
Het hebben van een magazijn is heel duur en voorraad inkopen zorgt er voor dat je veel startkapitaal nodig hebt. Zonder voorraad houd je dus prijzen lager. Er zijn veel bedrijven die zo werken. Het vergroot je keus, maar ook de levertijd.

Het gaat hier om eppeljeck, dus wel een groot bedrijf. En dan om dit product: http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... r=mid-blue
Afgelopen week plaatsen ze een advertentie op facebook van de nieuwe collectie. Ik direct naar de winkel, maar daar hadden ze nog niets van de collectie. Dat kwam druppelgewijs binnen, maar wanneer dit vest er in de grootste maat bij zou zitten wisten ze niet.
Op de site staat 'binnenkort weer leverbaar'. Maar wat binnenkort is kunnen ze ook niet zeggen. Dan snap ik niet zo goed waarom je adverteert met een nieuwe collectie, als je het dus helemaal niet in huis hebt.
Dus besteld bij Agradi. Daar staat een levertijd van 2-5 werkdagen, weet ik in elk geval waar ik aan toe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:09

Dan kan ik nog een leuk verhaal vertellen over agradi, dat stond ook bij mijn tuig toen ik het bestelde, 2 tot 5 werkdagen.
Is uiteindelijk een half jaar geworden...