Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:25

Wat weer een hoop mafkezen zeg... :\ Vooral die van jou Rideltje...

Heb net een mailtje gestuurd achter de broeken aan en zet de broeken er opnieuw op, aangezien de advertentie verloopt vandaag.

En weer iemand die gisteravond het geld zou hebben overgemaakt, maar waarvan ik nog niets heb ontvangen...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:46

Als het geld gister is overgemaakt, staat het er vaak pas morgen op :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:49

Als het een andere bank is kan het zijn dat het er morgen na 12 uur pas op staat

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:05

Rare banken hebben mensen toch. Als ik iets overmaak vanaf Rabo naar een andere bank, wordt het ook in het weekend niet langer vastgehouden dan tot 12 uur 's nachts.

Goed, ik hou het wel in de gaten, maar ik heb er alweer een hard hoofd in :+ :') Tenslotte is het nog geen stufidag en gaat het om een studieboek.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:31

Rabobank is ook de snelste. ING daarin tegen dan weer..... daarom altijd blij als iemand rabo heeft want dan is het lekker snel! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:51

Terrarium opnieuw te koop gezet, €25,- als richtprijs.
Krijg ik een paar dagen geleden een bod van €10,- dus ik geef aan dat €20,- het absolute minimum is, haakt diegene af.
Nu blijkt dat mijn ad verwijderd was, wsl omdat er nog een oude ad stond.
Dus ik de ad opnieuw geplaatst, reageert dezelfde bieder weer met €15,- voor het terrarium.
Heb hem maar gemeld dat €20,- toch echt het minimum is en dat de bak nieuw €45,- gekost heeft en met bezorgen erbij ruim €90,- en dat als ik het (bijna) gratis weg wilde doen ik dat allang gedaan zou hebben. :Y)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 17:56

Oh dat klinkt herkenbaar.. tijdje terug ook iemand gehad toen ik mn terrarium aanbood.
Tis een behoorlijk terrarium, of ik hem niet wilde brengen naar... geen idee meer. Dik 1,5u rijden. Bood ze de helft van de vraagprijs. En de hele vraagprijs als ik hem kwam brengen. Maar alleen aan benzine had me dat al meer gekost.
Heb haar dat 4x uitgelegd. Dat ik dat niet ging doen, want hij zou dan ook in de aanhanger moeten. Kost nog meer benzine dan zonder..
Ben 2 weken bestookt met mailtjes: aaah toe dan. En voor 5 euro meer dan. Ik wil het heel graag. Ik heb nog geen rijbewijs. Wat ben jij gemeen. Enz enz.

Heel irritant

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:04

Ik kreeg net nog als commentaar dat een bak van een meter €80,- kost nieuw, heb dus maar gezegd dat hij dan die maar moet kopen.
Plus hij vind dat ik veel te veel heb betaald, omdat de totale kosten op bijna €100,- kwamen, maar daarvoor werd hij op maat gemaakt en vanuit (ik meen) Kerkrade naar m'n oude woonplaats gereden.

Heb soms zo'n zin om het spul maar gewoon in de container te flikkeren ofzo, gezeik altijd en maar knijpen en doen.
Net ook nog over de thermostaatcontrole, die kostte me in de aanbieding €40,- en ze vinden €20,- teveel want 'hij is niet nieuw'. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:42

Mevrouw van de broeken heeft dus met acceptgiro betaald, naar verwachting morgen op rekening. Iemand ervaring mee??

Ik vind het nogal een vaag verhaal... }:0

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:43

Hoe lang geleden heeft ze betaald? Acceptgiro kan wel even duren inderdaad. En ja er zijn nog mensen die dat zo doen :Y)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:44

Kan dat? Met acceptgiro? :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:44

Acceptgiro duurt wel een paar dagen. Mijn vader doet dat ook wel eens naar mij. Stel hij maakt t vrijdag over (doet t op de bus) dan zie ik t dinsdag/woensdag vaak pas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:49

Ik neem aan dat ze overschrijvingskaarten bedoeld, ja dat duurt idd langer.
Nog lang niet iedereen heeft internet bankieren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:52

Saaams schreef:
Kan dat? Met acceptgiro? :')

_O-

Ik vond het ook al raar, maar haar internetbankieren kastje doet het niet zegt ze...

Ik kreeg dinsdagavond mail dat het was overgemaakt, dus dan zal het woensdag op z'n vroegst op de post zijn gegaan en donderdag of vrijdag zijn aangekomen bij de bank. Afhankelijk van hoe snel de post daar is, hier komt alle post te laat :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:22

Acceptgiro kan niet nee. Overschrijvingskaarten natuurlijk wel. Pfff als mijn internetbankieren het niet deed werd ik echt gek. Overschrijvingskaarten, ik moet er niet aan denken :=

Vanavond om 8 uur zou er iemand een set op komen halen. Nou die moet nu nog komen ofzo, want ik heb tot nu toe weer eens niemand gezien. Echt, hierom doe ik dus veeeeeel liever verzenden dan ophalen, want dit is niet de eerste keer dat ik voor Jan met de korte achternaam zit te wachten.

Wel een aantal mensen die geld gaan overmaken als het goed is, dus ben benieuwd wat er morgen op staat :)

Edit: Kreeg net een melding van Marktplaats dat ze iets veranderd hebben waardoor advertenties eerlijker verdeeld worden ofzo en je nieuwe advertentie dus niet automatisch meer bovenaan staat. Nou lekker dan, zet je iets opnieuw erop staat het verder dan blz 10. Schiet lekker op zo :S

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:26

Ja klopt is behoorlijk irritant.
Maar dan moest je MP extra nemen..... maar dan kan je weer lekker dokken....

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:40

Pff wat erger ik me toch aan mensen die altijd zo ontzettend laag bieden.
Snap wel dat mensen proberen dingen zo goedkoop mogelijk te krijgen maar af en toe.... :x

Heb verschillende paardenspellen voor pc te koop staan, kreeg een mailtje wat ik er voor wilde hebben.
Ik vroeg welke ze precies wilde zodat ik even kon kijken.
Ze wilde er 5, en 4 daarvan wilde ik €1,50 voor hebben en 1 was nieuw €20 dus daar wilde ik €3,50 voor hebben.
Best redelijke prijzen dacht ik zo... Krijg ik terug; ik bied €5,50.
Dikke doei :evaw:

Verkoop ligt ook even stil, probeer al een jaar een uitrijdeken te verkopen -
ding is nog zo goed als nieuw want heb hem zelf amper gebruikt maar raak hem aan de straatstenen niet kwijt. :+
Mijn vraagprijs is al meer dan de helft minder dan de nieuwprijs...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:50

Hier ligt het nu ook stil ;(
Zit met zgan spullen al op 1/5 sommige 1/10 np maar lijkt of dat weer tegoedkoop is ?!

Oh en had op vorige pagina toch om tips van jullie gevraagd voor pophuis verzenden?
Over rare mensen gesproken :o
Biedt het aan, ook verzenden dus, ik ga akkoord met vp en krijg nu na 2 weken te horen dat ze hem niet wil versturen :?
En typische is: is nr 2 met pophuisje al waarop ik vp bied en die dus afhaakt :(:)
Waarom bied je dan iets tk aan???

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 01:40

Oooh lekker dan weer die mensen die belachelijk laag bieden. Net ook weer zo een bod gehad. Ik heb een gebruikte set erop staan. Vraag 15 euro en dat is echt al niet veel vind ik. Bieden staat wel aan omdat er eventueel nog wel 2,50 af kan. Afijn krijg ik dus net een bod binnen van 7 euro. Komop zeg dat vind ik gewoon een belediging en daar wil ik niet eens op reageren. Twijfel of ik het zal verwijderen want ben bang dat de volgende nu 8 gaat bieden in plaats van fatsoenlijk.

Die van dat poppenhuis spoort ook niet. Je bedenkt toch vooraf of je wel of niet kan verzenden!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:01

Hier ook weer gemopperd.

Op stal. Meisje past mn deken. Gaat accoord met de prijs. Dus ik zeggen. Prima als ik t geld heb issie van jou.

Ja is goed
Volgende week ben ik hier. Geef ik je t geld.

Week wachten. Geen jongedame.
Nog n week
Weer niets.

Toen. Omdat ik haar niet zag ff gemaild.
Ze was t helemaal vergeten! Mooiste komt nog....
'Ben nu voor n andere deken gegaan'

We hadden elkaars hand geschud? Ik heb 2 weken op jou gewacht? Als je m niet wilde had t dan gezegd?

Nu 3 dagen opnieuw te koop... verkocht.

Meisje was wel 18+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:58

Vanuit de webwinkel verkopen wij ook dierenvoer waarmee we oa ook op mp adverteren (gewoon af en toe een advertentie).
Nu mailde er er iemand over een zak speciaal dieet voer, met wat de tht datum ervan is. Opzich geen rare vraag gezien het om een grotere zak gaat.
Dus dat netjes door gemaild, tevens met de link naar de website erbij.
Kreeg ik een bod terug van € 25.- incl verzenden wil ik het wel overnemen.
Persoon netjes terug gemaild dat we een webwinkel zijn en dat de prijzen vast zijn. En dat een zak van €69.95 excl. verzenden niet weg gaat voor € 25.- incl.
Nou ze vonden het maar raar dat we niet wilde onderhandelen, want ze had weinig geld. En haar kat moest dat speciale dieet voer hebben en heel veel bla bla bla erbij...
Denken die mensen dan nou echt, we gaan zielige verhalen ophangen en dan lukt het ons wel......

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:23

Claudia1993_ schreef:
Snap wel dat mensen proberen dingen zo goedkoop mogelijk te krijgen maar af en toe.... :x

Heb verschillende paardenspellen voor pc te koop staan, kreeg een mailtje wat ik er voor wilde hebben.
Ze wilde er 5, en 4 daarvan wilde ik €1,50 voor hebben en 1 was nieuw €20 dus daar wilde ik €3,50 voor hebben.

ding is nog zo goed als nieuw want heb hem zelf amper gebruikt maar raak hem aan de straatstenen niet kwijt. :+

Ik heb een eskadron bicolor dekje te koop staan. Deze zijn nieuw 80 euro en het dekje heeft 2x een paard gezien. Ik krijg serieus alleen biedingen van 10 en 20 euro :')

Zo heb ik meerdere 'duurdere' dingen nu op mp staan. Meeste spullen zijn zgan. Maar het principe voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten merk ik wel weer heel erg.

Tuurlijk ik probeer ook goede spullen voor zo min mogelijk te kopen. Maar ik bleef wel reëel.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:26

Damelza schreef:
Claudia1993_ schreef:

Ik heb een eskadron bicolor dekje te koop staan. Deze zijn nieuw 80 euro en het dekje heeft 2x een paard gezien. Ik krijg serieus alleen biedingen van 10 en 20 euro :')

Klinkt frustrerend... }>

Het lijkt wel of er op dekjes minder geboden wordt tegenwoordig maar kan ook aan mij liggen.
Paar jaar geleden kon ik ES pads nog wel voor €35 verkopen maar met degene die ik vorig jaar wilde verkopen mocht ik al blij zijn met €20.
(Nou is €10 - €20 voor een pad die €80 kostte wel belachelijk laag).
Zouden die mensen serieus denken dat ze met een goed bod komen? :))

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:31

Heb er wel weer van geleerd. Zet er voortaan altijd een vraagprijs bij. Dan weten ze in iedergeval in welke richting je een bod wil hebben :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:31

Ik wist idd tot vorig jaar niet dat die van eskadron zo duur waren dus denk dat er wel meer mensen met mij zijn.