Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:27

Foaly schreef:
iirrssjjee schreef:
Mijn man zeurde altijd dat het weer tijd werd om de kattenbak schoon te maken. Nu ben ik zwanger en moet hij het dus doen, 3x raden wat al 1,5wk niet gebeurd is :+ .

Dan heb je mazzel dat de kat er nog op gaat := Dat moet je met die van mij niet proberen, die vinden het na anderhalve dag al te vies en gaan dan op zoek naar alternatieve locaties :+

Ja hier ook :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:37

Foaly schreef:
iirrssjjee schreef:
Mijn man zeurde altijd dat het weer tijd werd om de kattenbak schoon te maken. Nu ben ik zwanger en moet hij het dus doen, 3x raden wat al 1,5wk niet gebeurd is :+ .

Dan heb je mazzel dat de kat er nog op gaat := Dat moet je met die van mij niet proberen, die vinden het na anderhalve dag al te vies en gaan dan op zoek naar alternatieve locaties :+

Dat schijtbeest (pun not intended) van mijn zus kakt zelfs naast de schone bak. Ze komen vandaag thuis, dus ze mogen het zelf opruimen. Pay back voor mij achter te laten met twee huisdieren zonder te zorgen voor voer en kattengrid ~~}>

daantjuhhh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:50

Ik zit te wachten op Schiphol.
Nog een uur voor boarden

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:53

De externe idioot/expert heeft "verbeteringen" bedacht en voor het gemak vast op verschillende plekken geïmplementeerd.
Misschien wel leuk om het eerst te bespreken met de verantwoordelijke mensen. Het ziet er niet uit _-:(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:53

Heb je een boek bij je?
Ben je alleen? Vaak doen wij "mensen kijken en vertellen wat ze gaan doen".
Die meneer met aktetas gaat naar een vergadering in Londen over de financiele situatie van zijn bedrijf. Hij is zenuwachtig.
Mevrouw in de gele jurk is op weg naar "een vriendin" in Frankrijk. Ja ja, laat haar man die "vriendin" maar niet zien.
Jong gezin is op weg naar oma. Oma wilde niet mee emigreren naar Nederland. Gezin gaat eens in de twee jaar naar oma.

Yep, ik heb een levendige fantasie. We doen dit uiteraard wel fluisterend. Of soms via WhatsApp. :D Is het echt nietjes? Nee, dat niet. Maar we kwetsen er niemand mee en de tijd vliegt om!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:54

Reclamefilmpjes waarin een "neuroloog" zegt dat wanneer ik dit stupide spel van twee steentjes aan elkaar klikken 30 minuten per dag speel, ik een beter geheugen krijg, beter zal slapen en er zelfs beter uit ga zien! Yeah sure... Op producten mogen geen valse gezondheidsclaims staan, voor stomme spelletjes geldt dat kennelijk niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:01

Oh is dat die veel te jonge gast met oogmake up? Zo nep. Ja ik ga er jonger uitzien door woorspellen en majong. Soms zit er een tekstfout in een andere reclame van hetzelfde spelletje. En dan is de mevrouw net 16 geworden en worden haar hersenen al traag en sloom :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:01

Foaly schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat is nu dus ook juist het probleem :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:21

rien10 schreef:
Heb je een boek bij je?
Die meneer met aktetas gaat naar een vergadering in Londen over de financiele situatie van zijn bedrijf. Hij is zenuwachtig.
Mevrouw in de gele jurk is op weg naar "een vriendin" in Frankrijk. Ja ja, laat haar man die "vriendin" maar niet zien.
Jong gezin is op weg naar oma. Oma wilde niet mee emigreren naar Nederland. Gezin gaat eens in de twee jaar naar oma.

Yep, ik heb een levendige fantasie. We doen dit uiteraard wel fluisterend. Of soms via WhatsApp. :D Is het echt nietjes? Nee, dat niet. Maar we kwetsen er niemand mee en de tijd vliegt om!

Hahaha ja dat doen wij ook. En kijken op flight radar welke vliegtuig waar heen gaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:22

Jaa, dat laatste is ook heel leuk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:23

rien10 schreef:
Heb je een boek bij je?

Ja heerlijk! Beetje fantaseren.

Ik vraag me weleens af of er meer mensen zijn die dat doen en wat ze dan bij mij denken _O-
Is toch niets persoonlijks.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:29

Foaly schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat is nu dus ook juist het probleem :')[/quote]

Ik vind het zielig voor de kat. Die kan er niks aan doen dat je man niet voor hem wilt zorgen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:36

denisesilver schreef:
Dat schijtbeest (pun not intended) van mijn zus kakt zelfs naast de schone bak. Ze komen vandaag thuis, dus ze mogen het zelf opruimen. Pay back voor mij achter te laten met twee huisdieren zonder te zorgen voor voer en kattengrid ~~}>

Wait what. Ze gaan op vakantie en hebben niet genoeg voer en grid in huis voor de kat? Ik snap daar echt geen kont van....

Die vent gewoon een schop onder sn hol geven. Of de kattenbak naast z'n bed zetten. Wat sneu dat die niet dagelijks wordt verschoond. Of gaat de kat ook buiten?

Mooie voorbeelden van echte dierenmensen dit :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:41

iirrssjjee schreef:
Dat is nu dus ook juist het probleem :')

Met hoeveel mijn kat drinkt en plast (is gek op water := )en sowieso 1x per dag poept… ik zie niet in hoe er dan na 1,5 week überhaupt nog zand in kan zitten op deze manier :=. Dat zou echt alleen nog plas en poep zijn. Vind dat dus wel echt sad hierboven, sorry hoor :=. Op deze manier dwing je je kat om inderdaad op andere plekken in huis de behoefte te gaan doen (wat ik echt volledig snap en wat ze waarschijnlijk ook echt niet fijn vinden om te doen dus voor je kat ook nog stressvol ook) en dan ben je verder van huis als dat een gewoonte word. ‘Stamp’ je man eens onder z’n kont in zou ik zeggen als hij zelf de verantwoording niet neemt := en zou dit echt geen dag langer accepteren - vind 1,5 week echt bizar. Je dier is afhankelijk van jou/jullie qua verzorgingen en kunnen het je man niet zeggen, maar jij wel. Vind het echt heel erg sneu voor je kat zo.

Ik snap echt niet dat even een bak uitscheppen zo’n moeite is als je dat dagelijks doet- als je het dagelijks doet is het zo gepiept, we zijn met een minuutje klaar hier met uitscheppen en evt zand bijvullen. Bak volledig schoonmaken doen we dan 1x per week en is zo klaar ook omdat we het structureel bijhouden. Katten zijn al zo weinig werk in die zin als huisdier zijnde, en toch draait het dan alsnog hierop uit, knap. En als iemand het wel moeite vind, zetten ze zich er maar even overheen als het tijdelijk is. Je wilt toch dat je dieren goed verzorgd zijn lijkt me. Mijn man doet hier momenteel ook dagelijks de bak omdat ik door ziek zijn minder kan tijdelijk, en die doet het ook liever niet hoor als hij kon kiezen maar het gebeurd wel gewoon elke dag omdat het gewoon basis verzorging is wat moet gebeuren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:46

Het is echt een fluitje van 2 minuten. Zet desnoods een lucht dichte bak naast de bak waar de klonten en poep in kan.

Ik word hier ook echt een beetje boos over eigenlijk. Gewoon verwaarlozing op een manier...

En ik vraag me af hoe goed het voor de aankomende baby is als jij wel in dezelfde ruimte als een niet dagelijks geschoonde pisbak leeft. Volgens mij kan je dan net zo goed zelf de bak schonen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:47

Hoe groot is nou werkelijk het gevaar voor een zwangere om de kattenbak te verschonen? Doe handschoenen aan en lik je handschoenen niet af.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:52

Wilde vandaag weer 'de draad oppakken' maar wil / kam alleen maar huilen. appelflap.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:53

rien10 schreef:
Hoe groot is nou werkelijk het gevaar voor een zwangere om de kattenbak te verschonen? Doe handschoenen aan en lik je handschoenen niet af.

Ja inderdaad. Soms wordt er zo spastisch over gedaan, net als met eten. Echt, je bent niet ziek of gehandicapt als je zwanger bent.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:16

Tancreda4 schreef:
denisesilver schreef:

Wait what. Ze gaan op vakantie en hebben niet genoeg voer en grid in huis voor de kat? Ik snap daar echt geen kont van....

Die vent gewoon een schop onder sn hol geven. Of de kattenbak naast z'n bed zetten. Wat sneu dat die niet dagelijks wordt verschoond. Of gaat de kat ook buiten?

Mooie voorbeelden van echte dierenmensen dit :o

Zus is ziek hè, dan moet de man daar aan denken, maar dat doen ze niet :Y)

Nyaleti :(:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:33

Zoveel mensen die met zachte banden onderweg zijn -O-
Net 2 mensen erop aangesproken dat de bandenspanning erg laag is van hun auto

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:43

De discussie over wel/niet verschonen als je zwanger bent is prima, maar ik neem liever geen onnodig risico voor mijn ongeboren kindje :evaw:

Bak staat in de trapkast waar we niet dagelijks komen, dus niet in de gang, keuken of slaapkamer ofzo.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:46

rien10 schreef:

Groot, het wordt specifiek benoemd bij de gynaecoloog. Dat doen ze niet voor de lol. En ik snap niet dat mensen daar überhaupt een discussie over willen voeren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:48

iirrssjjee schreef:
De discussie over wel/niet verschonen als je zwanger bent is prima, maar ik neem liever geen onnodig risico voor mijn ongeboren kindje :evaw:

Bak staat in de trapkast waar we niet dagelijks komen, dus niet in de gang, keuken of slaapkamer ofzo.

Dan zet je desnoods toch een alarm op de telefoon op een bepaald tijdstip als het zo moeilijk is om eraan te denken je dier te verzorgen? Sorry, maar ik snap niet dat je zoiets als excuus wilt gebruiken := En je hebt het zelf dus ook 1,5 week aangekeken ipv je man aanspreken? of dacht je er nu ook pas na 1,5 week aan dat het wel eens tijd werd omdat je het vergeet? omdat hij niet in zicht staat. Dus 2 personen die het dan gewoon vergeten. De een om het te doen, de ander om de partner aan te spreken het te doen. Vind het hoe dan ook niet echt heel positief overkomen allemaal.

edit;
dat je het zelf niet Doet snap ik overigens wel. Maar je had prima je man wel al veel eerder kunnen afdwingen dat het gedaan werd.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-08-24 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:50

Suzanne F. schreef:
rien10 schreef:

Ja inderdaad. Soms wordt er zo spastisch over gedaan, net als met eten. Echt, je bent niet ziek of gehandicapt als je zwanger bent.

Toxo-oöcysten kan je ook inademen, en kunnen geboorteafwijkingen geven.
Ik denk eigenlijk dat dit een van de reëlere gevaren is voor het ongeboren kind.
De meeste voedingsrestricties zijn dan weer vaak wel erg overtrokken imo. :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:50

cursebreaker schreef:
iirrssjjee schreef:

Dan zet je desnoods toch een alarm op de telefoon op een bepaald tijdstip als het zo moeilijk is om eraan te denken je dier te verzorgen? Sorry, maar ik snap niet dat je zoiets als excuus wilt gebruiken := En je hebt het zelf dus ook 1,5 week aangekeken ipv je man aanspreken? of dacht je er nu ook pas na 1,5 week aan dat het wel eens tijd werd? omdat hij niet in zicht staat. Dus 2 personen die het dan gewoon vergeten. De een om het te doen, de ander om de partner aan te spreken het te doen. Vind het hoe dan ook niet echt heel positief overkomen allemaal.

Ja ik heb vast 1,5wk lang mn man niet gewezen op het feit dat de kattenbak gedaan moet worden :')

Ik kruip alweer onder mijn meeleessteen