Anastasia24 schreef:Ach Daphne, ene oor in andere uit. Zulke mensen kijken uit een ''schoothond'' perspectief(mijn moeder is er één van), niets kan en het liefst moeten ze binnen, bij de kachel, met een dekentje aan.. Of 24 uur in een stal, weg van de ''kou''. Dat ze jou er constant op aanspreekt, kan niet, maar probeer het te relativeren dat het niet slecht bedoelt is, en dat jij je er zeer zeker niets van aan moet trekken. Jij weet dat je goed bent voor je paarden want zo te lezen staan ze er heerlijk bij. Misschien kun je het gewoon zeggen, dat je geen commentaar van haar wilt, soms moet je even extra duidelijk zijn wilt het doordringen.
-
Eigen ergenis; zie nu al een aantal adv. met oudere paarden die worden afgedankt, nadat ze een leven lang ''gedient'' hebben. Uitzonderingen daargelaten maar vind het best triest.
Klopt helemaal, het is precies zo iemand idd

Ze zei gisteren zelfs dat mijn weiland niet geschikt is voor het houden van paarden.
Mijn andere pony's staan er ook zeker anders bij. Die staan ook met dekens, gaan snachts op stal etc. Maar die worden gereden, er word mee gefokt.. Deze 3 worden alleen gepakt voor bekappen, enten en wormenkuren, verder staan ze te eten. Dekens etc hebben ze niet nodig en de stal in willen ze niet eens

Dit zijn trouwens de zwaar verwaarloosde stakkers. De donkerbruine is 26.

Buurvrouw klaagde trouwens ook dat er geen stroom op de draden staat. Maar toen ik zei dat ze de draad vast moest pakken, wou ze dat ineens niet

Achter in de wei staat gewoon een stroomklok, maar de paarden weten heel goed hoever ze kunnen gaan, zeker met de wintervacht.