Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:53

Ik kan me ook echt kwaad maken om de uitzonderingspositie van de kerk en de hypocrisie van het niet laten vaccineren, want god, maar wel ziekenhuiszorg willen.

Ik ben in Zwitserland en hier moet je in winkels etc nog steeds een mondkapje op en moet zeggen dat het snel went. Daar zou ik niet zoveel moeite mee hebben. Met andere maatregelen wel, degenen die zich niet willen laten vaccineren moeten zich maar aanpassen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:55

Even in een winkel went snel Tiggs, maar als je meerdere werkdagen per week zo goed als aaneengesloten 7,5 uur een mondmasker moet dragen in woningen waar al lekker warm gestookt wordt en waar je flink lichamelijk aan het werk bent went het echt niet zo snel. Ik kreeg er echt klachten door en voelde me steeds ziek na een dag ermee werken.
Toen nog niet iedereen gevaccineerd kon zijn deed ik het uiteraard, want ik zag er toen de waarde wel van in. Maar nu wil ik het echt niet meer. Iedereen kan gevaccineerd zijn en kwetsbaren krijgen nu een booster. Ergens moet het ophouden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:00

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:10

Maar alleen de kerken of ook de moskeeën en synagogen enz

Anders lukt het niet

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:13

Vayo schreef:
Even in een winkel went snel Tiggs, maar als je meerdere werkdagen per week zo goed als aaneengesloten 7,5 uur een mondmasker moet dragen in woningen waar al lekker warm gestookt wordt en waar je flink lichamelijk aan het werk bent went het echt niet zo snel. Ik kreeg er echt klachten door en voelde me steeds ziek na een dag ermee werken.
Toen nog niet iedereen gevaccineerd kon zijn deed ik het uiteraard, want ik zag er toen de waarde wel van in. Maar nu wil ik het echt niet meer. Iedereen kan gevaccineerd zijn en kwetsbaren krijgen nu een booster. Ergens moet het ophouden.

Snap ik ja!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:31

Echwel schreef:

Anders lukt het niet

Voor mij één pot nat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:43

MoniqueT schreef:
Echwel schreef:

Anders lukt het niet

Voor mij één pot nat.

Niet mee eens
Ik weet dat de opperrabbijn heeft opgeroepen tot vaccineren
Alleen een hele.kleine stroming in Israël weigert
Hier in Nederland niet de Hollanders he
De Israëlieten hier laten zich ook niet enten
Binnen onze synagoge geeft dit wel wrijving...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:44

Dan nog, als je zou besluiten dat een QR-code in gebedshuizen nodig is, dan ga je geen onderscheid maken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:46

Ik geef aan dat zelfs.onderling dit wrijving geeft, dat bepaalde mensen zich niet laten enten
Ben dus voorstander qr code

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:47

Ik bedoel ook niet dat alle religies hier op dezelfde manier in staan, wel dat de QR-code dan overal moet gelden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:48

MoniqueT schreef:
Ik bedoel ook niet dat alle religies hier op dezelfde manier in staan, wel dat de QR-code dan overal moet gelden.

Top...dat bedoel.ik.ook

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:00

De variant die ze in Engeland in de gaten houden blijkt ook al 16 keer uit Nederlandse ggd tests te zijn gekomen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:14

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:22

De Zwitserse Bundesrat heeft besloten om te overwegen om ook antilichaam tests toe te laten en het certifikaat na ziekte 12 maanden geldig te maken ipv 6 maanden. Op 3 November gaan ze dan een definitief besluit daarover treffen. Ben benieuwd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:34

bigone schreef:
De variant die ze in Engeland in de gaten houden blijkt ook al 16 keer uit Nederlandse ggd tests te zijn gekomen.

En aangezien we hier maar heel beperkt dat soort tests doen, kun je er vanuit gaan dat het hier gewoon al volop aanwezig is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:36

Uit Zwitserse cijfers heb ik nou niet het idee dat uitgerekend de ouderen beschermt zijn.
Bij 70+ is het 50/50, bij 80+ is het inenteffect duidelijk al weg:
https://www.covid19.admin.ch/de/vaccina ... ange=80%2B

Dat is natuurlijk dan weer niet goed als ingeente mensen symptoomloos virus lopen te verspreiden.
Ik vrees toch een beetje voor deze winter.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-10-21 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:37

Sizzle schreef:
De Zwitserse Bundesrat heeft besloten om te overwegen om ook antilichaam tests toe te laten en het certifikaat na ziekte 12 maanden geldig te maken ipv 6 maanden. Op 3 November gaan ze dan een definitief besluit daarover treffen. Ben benieuwd.

_/-\o_ _/-\o_

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:40

Het is meer een noodoplossing denk ik HC, de vaccinatiestatus in Zwitserland is namelijk echt bedroevend laag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:46

Tja ik denk ook bij mij dat de kans dat ik het virus oploop weer een stuk groter is... Ik ben volledig gevaccineerd sinds ongeveer 27 februari. Maar ik maak mij er nog niet druk om zolang het ernstig ziek blijven en ziekenhuisopname hoog blijven in percentages ben ik er nog wel rustig onder. Die is na 6 maanden immers nog steeds 90%.

Wel ben ik benieuwd of leeftijd en ziektes ook een rol spelen bij hoelang een vaccin blijft werken.

Maar goed daarom zei ik een tijd terug al iedereen zegt nu is iedereen beschermd , maar de eerste groepen neemt de werking al af ( en dat zijn juist de kwetsbaren) dus eigenlijk belanden we straks weer van voor af aan. Ze hadden dan misschien wat eerder moeten beginnen met boosteren.

Maar zoals alles in dit land lopen we altijd net een beetje achter de feiten aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:48

Het is volgens mij nog steeds niet helemaal zeker of je ook daadwerkelijk minder beschermd bent als je minder antistoffen hebt, toch? Vanwege die T-cellen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:53

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:41

Ik was de T-cellen weer even vergeten :+

Maar inderdaad dan zou het wel kunnen! Daarom vroeg ik mij ook af of leeftijd een rol speelde. Ik kom nu wel weer langzamerhand op wat plekken maar moet voor mijn werk wel oppassen.... En vooral daar gaat het om. Ook al zeggen ze op mijn werk ook dat als het gebeurd er niks aan te doen is , we doen wat we kunnen. En dat is ook wel zo maar liever voorkomen dan genezen.

Soms denk ik dat ik het al gehad heb.... Ik weet nog wel in het begin van corona ging iedereen nog naar school in overvolle bussen was er nog geen 1,5 meter afstand. Dit was net na de voorjaarsvakantie dacht ik. Hoeveel mensen in de bus toen wel niet zaten te snotteren en te hoesten. Ik heb daarna nog een hele pijnlijke keelontsteking gehad , maar wat dit keer anders was is dat ik mij verder niet ziek voelde en normaal heb ik dat wel. Was wel één van de pijnlijkste die ik heb gehad. Ergens hoop ik gewoon dat dat het al was.

Maar goed ik moet wel zeggen dat ik de ergste angst wel heb losgelaten. En gelukkig ook maar anders had ik echt geen leven meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:44

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:46

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2402452

Engeland en Nederland hebben tot nu toe aardige gelijkenis. Vooral te traag ingrijpen.

Zorgwekkend !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 23:10

Sizzle schreef:
Het is meer een noodoplossing denk ik HC, de vaccinatiestatus in Zwitserland is namelijk echt bedroevend laag.

Kijk, dat cijfers verbeteren het doel is, is niet relevant want natuurlijke resistentie weegt zwaarder dan een vaccinatie; het ís beter en hoort in de overzichten van wat de status is.
Tot nu toe is het een voor mij onbegrijpelijke* lacune dat hier volslagen overheen gefiets wordt.
Iedereen die het wel gehad heeft en niet gevaccineerd is hoort bij het % resistenten opgeteld te zijn.

* je zou haast denken dat de overheden een extra agenda hebben bij vaccinaties; dat van besmetting herstelden tóch gevaccineerd moe(s)ten worden is ronduit {:)-:(