Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:04

Sizzle schreef:
Nou das lekker makkelijk dan, als je maar met genoeg mensen bent dan kun je doen wat je blieft en die ouwe alleenstaande karel die savonds een ommetje doet wordt op de bon geslingerd.

Juist. Met 1000 supporters aan een stadion ambras gaan maken, wordt gedoogd.
5 gepensioneerden op een bankje in het park krijgen een boete want je mag maar met 4 samenkomen buiten :x

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:10

En waarom. Als de politie echt eens ingrijpt is het een politiestaat en dat geneuzel. Moeten ze zich verantwoorden voor het ingrijpen. Altijd een paar die mekkeren dat het te hard is. Buiten proportie, dus grijpen ze maar niet in.
Wanneer word er eens aangegeven bij de eerst volgende grote samenscholing waarschuwen we 3 keer. Daarna is het eigen risico met hoe de politie je aanpakt.
Nee dat mag niet. Dus gooi idd al die regels maar over boord voor de acociale die toch overal mee weg komen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:12

Bij ons in Belgie net hetzelfde hoor : of amper ingrijpen of grote politiemacht op de been maar ook hier willen ze vaak niet ingrijpen om escalatie te voorkomen
Denk ook niet dat al die samentroeperij buiten zich heeft weergegeven in de cijfers ..er zijn overal manifestaties , bijeenkomsten geweest en aan de gang maar de meeste mensen mogen niet sporten ( terwijl dit zou gestimuleerd moeten worden ) , we mogen geen wedstrijden bijwonen ,geen kleinere evenementen buiten enz en dat vind ik stilaan echt lastig worden
Ik Luik afgelopen weekend een soort mimi gay parade zonder officiële aankondiging ..10 tallen busjes met open achterdeuren waar een dj set in zat en die reden zo door straten .Achter elk busje sloten honderden mensen aan die spontaan begonnen te zingen en te dansen _O-
Dan in Brussel verschillende flashmobs in de treinstations ,ook met honderden mensen
Dan weer die duizenden in het park
En ga zo maar door

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:14

Echt hé. In Brussel hebben ze gepraat, onderhandeld, verschillende keren gevraagd om het Terkamerenbos te verlaten maar zonder veel respons.
En dan zijn ze achteraf witheet omdat de politie hardhandig optreedt.
Te zot voor woorden allemaal.

Dus maken ze het volgende feestje maar een testevent. If you can't beat them, join them :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:26

Sizzle schreef:
Nou das lekker makkelijk dan, als je maar met genoeg mensen bent dan kun je doen wat je blieft en die ouwe alleenstaande karel die savonds een ommetje doet wordt op de bon geslingerd.

Wéér een confrontatie met de werkelijkheid.
Zo is het ook met échte misdrijven. Criminelen blijven goeddeels buiten schot want buiten het systeem. De brave burger echter is volledig in beeld. Scheef parkeren is genoeg en kassa.
Idem wapen bezit. De brave burger mag niets hebben om zich te kunnen verdedigen want stel je voor dat die zich tegen de staat zou kunnen verzetten. Criminelen hebben poep aan een dergelijk verbod of wapenvergunningen. Maakt de staat niet uit.
Het punt is exáct als met Covid19. Het is volstrekt irrelevant dat een minderheid alles aan de laars lapt. De massa is zó groot dat een significante meerderheid groot genoeg is.
Denk aan de 80/20 regel. Kost relatief weinig moeite om de kudde te manipuleren. De paar afdwalers echter is net zoveel moeite als de hele kudde.
Die 20% wordt gewoon ´afgeschreven´. De brave 80% echter, wow, die moet goed aangepakt, banggemaakt worden opdat het de controleerbare, te exploiteren, 80% blijft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:46

Daks schreef:
Het is vrijwel nihil kwa besmettingen na samenscholing.

Mensen zijn er begrijpelijk klaar mee en kijken uit naar elke stukje vrijheid terug. Ik neem die Ajax fans niets kwalijk. [url][/url]Positiviteit houd je gezond[url][/url].

Was het leven maar zo gemakkelijk.
Ik ken toch positieve mensen die ernstig ziek zijn geweest of zelfs overleden.

Of bedoel je dat dit alleen geldt voor het Corona-virus?

https://nos.nl/artikel/2379258-twee-vro ... van-dissel

2 vrouwen aangehouden ivm bedreigen Van Dissel...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:04

Die boetes die uitgedeeld worden kun je wat ik begrijp zowat allemaal met succes aan vechten.
Iets met onze grondrechtelijke rechten ofzo...

Maar idd, het is zo krom als een banaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:09

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

5 gepensioneerden op een bankje in het park krijgen een boete want je mag maar met 4 samenkomen buiten :x

Hier officieel nog steeds maar met 2.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:14

Pandora2 schreef:

En in werkelijkheid valt het ook voor de gepensioneerden wel mee, maar (zo voorspelbaar) vooral dit:
https://www.nu.nl/facebooklinks/6120594 ... ijken.html

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:25

Shadow0 schreef:
Pandora2 schreef:

En in werkelijkheid valt het ook voor de gepensioneerden wel mee, maar (zo voorspelbaar) vooral dit:
https://www.nu.nl/facebooklinks/6120594 ... ijken.html

Ik denk dat vooral de oorzaak gezocht moet worden, dat mensen in die wijken, geen Nederlands nieuws kijken/horen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:53

Etnische profilering ... euh?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:07

Electra63 schreef:
Ik denk dat vooral de oorzaak gezocht moet worden, dat mensen in die wijken, geen Nederlands nieuws kijken/horen.

Uhuh, dat zal het vast zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:16

Cer schreef:
Etnische profilering ... euh?

Wat ook meespeelt denk ik, is dat in dergelijke wijken sowieso al meer blauw op straat is als in andere wijken. De pakkans is daarom ook veel groter. Of er ook harder wordt opgetreden durf ik niet te zeggen. Daar weet ik te weinig van.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:20

Electra63 schreef:

De meeste hebben kinderen die perfect Nederlands spreken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:21

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:

Uhuh, dat zal het vast zijn.

Tijdje terug heeft men dit onderzocht.
In wijken met veel allochtonen/mensen met een migratie-achtergrond is weinig animo om te testen of om het vaccin te halen. Dat kwam o.a. door onvoldoende kennis van de Nederlandse taal en dat men niet de persconferenties of nieuwsprogramma's keek.
Zij weten soms daarom niet eens de adviezen of maatregelen.
O.a. was dit onderzocht in Charlois, waar ik tot voor kort heb gewoond. :D
Ik kan helaas op mijn telefoon niet zo snel dit terugvinden.

Daarbij is er veel meer blauw op straat, dus de pakkans een stuk hoger.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:24

Mijn moeder was ook vol overtuiging aan het verkondigen dat het allemaal aan de allochtonen ligt, dat zijn de enige die het niet snappen. >;)
Die zouden er voor zorgen dat er zoveel positieve tests zijn waardoor de regels van kracht blijven -O-
Overigens staat de uitkomst van de persconferenties ook in het arabisch, pools en nog een stapel talen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:32

Dat zeg ik niet Sizzle.... dat het aan de allochtonen ligt. Ik ben zelf met een allochtoon getrouwd :D

Het ging om de communicatie, dat veel mensen de taal niet genoeg machtig zijn om de berichten en adviezen goed te begrijpen, als ze deze al zien of horen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:34

Sizzle schreef:
Mijn moeder was ook vol overtuiging aan het verkondigen dat het allemaal aan de allochtonen ligt, dat zijn de enige die het niet snappen. >;)
Die zouden er voor zorgen dat er zoveel positieve tests zijn waardoor de regels van kracht blijven -O-
Overigens staat de uitkomst van de persconferenties ook in het arabisch, pools en nog een stapel talen.

Voor en na de Brexit stemming in 2016 stond alle info over de consequenties voor de Britten héél laagdrempelig en in perfect Engels op supersnelle en transparante websites van de EU.
De meerderheid van de Britten die hierheen willen, zelfs al hier zíjn 8)7 hebben in het geheel niet op hun netvlies dat ze al vier maanden na een jaar overgang na het verlaten van de EU zijn. Laat staan de consequenties.
Zó ongeïnteresseerd in zich zélf informeren zijn mensen. Liever het hoofd in het zand dan het risico te lopen iets onprettigs te leren, zelfs als de consequenties hárd en onvermijdelijk zijn -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:34

Electra63 schreef:
In wijken met veel allochtonen/mensen met een migratie-achtergrond is weinig animo om te testen of om het vaccin te halen. Dat kwam o.a. door onvoldoende kennis van de Nederlandse taal en dat men niet de persconferenties of nieuwsprogramma's keek.

Dat kan goed kloppen. En het aanmelden voor tests of vaccins is best een ingewikkeld proces als je de taal niet echt spreekt.
Maar tests en vaccins zijn niet de reden dat je een boete krijgt, dus daar heeft het dan weer niet veel mee te maken.

Citaat:
Zij weten soms daarom niet eens de adviezen of maatregelen.

Als dat de reden zou zijn zou het nog vreemder zijn - waarom zou men die mensen dan beboeten, ipv uitleg te geven?

Er zijn zoveel situaties, gewoon front en center op het nieuws, waar allemaal witte mensen vrij openlijk de maatregelen negeren, en niet uit onwetendheid maar voor een groot deel ook uit opzet, zoals ze (nogal nadrukkelijk) laten weten. Toch worden de meeste mensen daarvoor niet beboet, hooguit aangesproken. Toch wordt er niet specifiek op gesurveillieerd.
Maar mensen die de regels niet helemaal begrijpen zouden wel meteen een boete krijgen? Voor mij klinkt die verklaring eigenlijk nog ongeveer net zo discriminerend.

Citaat:
Daarbij is er veel meer blauw op straat, dus de pakkans een stuk hoger.

Ja, en ook dat is opmerkelijk. Want het 'blauw op straat' wordt dus blijkbaar niet gericht op de situaties waarin men weet van bewuste overtredingen van de regels (misschien dat Urk, Bunschoten/Spakenburg en die leuke plek in Krimpen aan de IJssel interessante plekken waren geweest) maar omdat het migrantenwijken zijn.

En dat is dan nog steeds in essentie discriminerend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:38

Ik ga me niet verdedigen, ik ben het er niet mee eens.
Maar waar ik nu woon, rijdt 1 politiewagen 's avonds op heel het eiland.
In Rdam rijden er tientallen.
Dus dat overtredingen sneller in Rdam worden opgemerkt, lijkt me logisch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:40

Electra, Nee jij niet, maar mijn moeder wel. Ik zat echt met een bek vol tanden aan de telefoon.
Sorry als dat verkeerd over kwam.

Ik geloof absoluut dat in achterstandswijken meer problemen zijn, maar dat is niet afhankelijk van herkomst. De gezondheidsminister van Canada gaf een interview waarin hij zei hoe veel privilege we hebben hier omdat mensen het zich kunnen veroorloven om ziek thuis te zijn.
Daar zijn blijkbaar de grootste drijver de lage dagloon werkers. Ziek=geen avondeten.

Een vriendin van mij werkt met coma patienten en revalidatie. De meeste mensen die ze ziet zijn niet perse dik, oud of ziek maar zijn man en staan laag op de sociaaleconomische ladder.
Veel mensen kunnen echter niet verder kijken dan hun eigen veilige betaalde ziekteverlof. Genoeg mensen die geen vangnet hebben helaas. Ga je dan testen, of toch maar geld binnenschrapen voor je gezin als je een kuchje hebt?
De innerlijke moraalridder zegt uiteraard: thuisblijven!
Maar ga zelf maar eens in zo‘n situatie zitten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:46

Ik las in een ander topic dat je de toch gewoon binnen moet blijven, dan maar geen geld.. als je ziek bent moet je laten testen en anders binnen blijven, totdat je eventueel gevaccineerd bent (en dan evengoed testen als je denkt ziek te zijn). Lijkt mij op zich logisch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:50

Cer, ik weet niet wel topic, maar dat is natuurlijk ontzettend ingewikkeld zoiets.
In China werd de bewaking van torenflats niet afgerekend voor dode mensen, wel voor besmettingen.
Het lijkt me ook niet verrassend dat er steeds weer uitbraken zijn in slachterijen en kassen.
Mijn man heeft ook een huilende kerel een stokje in zijn neus gestoken. Als hij positief getest zou worden kon hij de huur niet meer betalen want het werk was al zo schaars.
Als me iets nog duidelijker is geworden afgelopen jaar is het wel hoe veel geluk we hebben.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-05-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:53

We....
?
Er is wel voor meer mensen in Nederland geen vangnet.
Dat is niet alleen zo voor de buitenlandse mensen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:55

Doel je op mijn we?
Mijn „we“ was letterlijk „we“: ons gezin