Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:04

_Lorette_ schreef:
Ik heb woensdag een pakket verstuurd met Homerr, maar het is helemaal niet verwerkt. Heb aangegeven dat het pakket wel verstuurd is, maar ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren... Ik kan verder niks bewijzen. Homerr is echt een ellende. Ik wil helemaal niet met Homerr versturen en staat ook in mijn profiel, maar er wordt toch steeds voor gekozen.

Je zou het ook in de advertenties zelf kunnen zetten. Mocht een koper er dan voor kiezen kun je diegene daarop wijzen en het laten annuleren. Ze kunnen dan een ander verzendoptie kiezen als ze het graag willen hebben.

Ik heb geen Homer in de buurt en wil daar ook niet meer mee verzenden dus ik heb dat in de advertenties gezet. Dat de koper er dan toch voor kiest houdt in dat zij het ook mag annuleren want het staat duidelijk in de advertentie. Ik heb genoeg verzendwijzes waarvoor gekozen kan worden.

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:55

Stuur een berichtje naar vinted. Dan zetten zij de transactie op pauze tot het pakket ergens boven komt. Hier 3 weken terug hetzelfde gehad, ze hadden het op pauze gezet, 2 weken later kreeg ik bericht van vinted dat het ergens opgedoken was en die binnenkort wel geleverd zou worden, we zijn een goeie week verder, maar wacht nog steeds op dat binnenkort helaas… maar ze hebben het wel gevonden, als het verloren gaat, krijg ik wel mijn geld.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:25

Ik probeer een chat met de helpdesk te openen, maar ik kom niet verder dan de standaard vragen en antwoorden. Weten jullie waar ik moet kijken?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:33

Via de chat van betreffende item, bovenin op de i klikken en dan kiezen voor help/ tracking wordt niet bijgewerkt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 10:01

Ik kom steeds weer uit bij de algemene onderwerpen ipv een optie om contact op te nemen. Het probleem dat de tracking niet wordt bijgewerkt kan ik ook nergens vinden.

*edit: via een totaal ander probleem lukte het wel om een chat te openen. Pff

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:45

verootjoo schreef:
Floko schreef:
In geval van een extreem groot pakket niet nee. In dit geval was het 50x70x25 en dat vind ik persoonlijk niet zo'n hele extreme maat.
En bij DHL, DPD etc kan het wel.
Ik heb Mondial uitgezet. Homerr kan het ook niet aan maar die kan niet uit..

Dit kan je toch gewoon bij mondial afgeven :? Of hebben ze geweigerd?

Is geweigerd ja, werd bij het postkantoor nagemeten en ook nog op de breedste stukken

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:10

Bizar, dan zou ik een ander punt proberen. Hier echt al giga dozen verstuurd en kwamen gewoon aan, werd niet nagemeten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:18

Ik heb het ook nooit meegemaakt dat ze meten idd := en gebruik meerdere punten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:20

Maar deze ontvanger wil het pakket ontvangen in een locker en die locker heeft een maximale maat die kleiner is dan het pakket dat wordt aangeboden. Dan kan het postbedrijf niets anders dan het pakket weigeren.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:49

Ze ging uit van die max 140 cm totaal, die locker maten wisten ze op het pakketpunt ook niks van.
Jammer dat ik net zo'n secuur punt had uitgekozen. Volgende keer toch zo'n schimmig tabakzaakje of telecomwinkel doen dan :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:50

Ik heb nu al een paar dagen dat er bij iets wat ik heb verkocht staat; wacht op betaling.

De ene komt uit Frankrijk, dag later stond het nog steeds op wacht op betalen maar kreeg ik ook een bod uit nl. Ik ging ervanuit dat het niet doorging en ben akkoord gegaan met het bod, maar deze staat ook al 2 dagen op wacht op betaling.

Ik heb dat nog niet eerder gehad. Altijd direct een verzendverzoek gehad.

Herkennen jullie dit? Hoe lang duurt een betaling gemiddeld?

Misschien naïef van mij maar ik ga er altijd vanuit dat als je een nid doet je het ook graag wilt hebben en direct betaald. Maar mogelijk niet altijd zo. Of heb ik steeds kopers getroffen die uit hun portemonnee betalen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:03

Je kan een bod uitbrengen en niks doen als het geaccepteerd wordt. Misschien hebben de bieders op meerdere paarden gewed en bij een andere aanbieder gekocht.
Voor jou is het wie het eerst komt wie het eerst maalt. Volgens mij kan je meerdere biedingen accepteren en degene die het eerst dan ook echt koopt heeft het.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:59

Dank voor je reactie Floko, zo leer ik elke keer bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 07:21

Ja dat dus. Ik heb toevallig van de week iets gekocht waar ik een tijd geleden op geboden had....maar weer was gaan twijfelen. En zelf ook ineens gisteren een shirt verkocht waarvan ik al vergeten was dat iemand een paar weken geleden een bod had gedaan dat ik had geaccepteerd.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:12

Het is nu echt zo dat vanaf 2024 Vinted verplicht is dat ze je gegevens aan de belastingdienst door geven als je in een jaar meer dan 30 items hebt verkocht of €2000.00 of meer. Dit geldt in ieder geval voor Nederland.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:48

30 x 1 euro haalt mooi aan voor de belastingdienst :+

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:25

HorsePassion schreef:
Het is nu echt zo dat vanaf 2024 Vinted verplicht is dat ze je gegevens aan de belastingdienst door geven als je in een jaar meer dan 30 items hebt verkocht of €2000.00 of meer. Dit geldt in ieder geval voor Nederland.

Ik heb een tijd geleden toen dit besproken werd met de belastingdienst contact gezocht. Mijn vraag:

Citaat:
Regelmatig verkoop ik kleding via Vinted. Dit is te kleine kleding van m’n kinderen wat ik voor een klein prijsje verkoop. Nu begreep ik dat ivm dac7 Vinted je gegevens met de belastingdienst deelt als je boven de 30 verkopen zit of €2000 verdient. Wat heeft dit voor gevolgen? Moet ik nu belasting gaan betalen over mijn verkochte kinderkleding? Zo ja waar valt dit dan onder en welk percentage is dit?

Zij geven het volgende aan:

Citaat:
Hallo …., met de wet worden digitale platformen in de toekomst verplicht informatie over de verkopers te delen. Dat de informatie gedeeld wordt, betekent niet dat je als koper gelijk belast wordt. Het wordt bijvoorbeeld als een bron van inkomen gezien, als het je doel is om winst uit de verkoop te halen. Lees voor meer informatie de website door: bit.ly/403ndnO. Hier staan ook vragen die je aan je zelf kunt stellen. Zo kun je nagaan of je het opgeeft of niet. Kun je zo verder?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:54

Even een vraag aan de mensen die ook gebruik hebben gemaakt van de 99 cent optie bij dpd vorige week?

Ik heb 2 pakjes uit verschillende plaatsen die allebei al sinds de 5e niet meer bewegen. Normaal doet dpd er 1 werkdag over. Hebben jullie ook deze vertraging?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:56

Ik heb hetzelfde. Is vorige week zaterdag al verstuurd.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 14:44

Jep bij mij ook vertraagd inderdaad!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:57

Tallie1979 schreef:
Even een vraag aan de mensen die ook gebruik hebben gemaakt van de 99 cent optie bij dpd vorige week?

Ik heb 2 pakjes uit verschillende plaatsen die allebei al sinds de 5e niet meer bewegen. Normaal doet dpd er 1 werkdag over. Hebben jullie ook deze vertraging?

Mijn pakketje (ik ben koper) ligt volgens de tracking inmiddels een week stil bij het pakketpunt van de verkoper. -O-

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:58

Die van mij ook. Zit ook nog niet in het netwerk. Heel vreemd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:58

Ok, Dan is het dus niks unieks. Dan hou ik hoop dat het nog wel aan komt. :)

DPD is normaal hooguit 2 werkdagen. :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:19

_Lorette_ schreef:
Ik heb woensdag een pakket verstuurd met Homerr, maar het is helemaal niet verwerkt. Heb aangegeven dat het pakket wel verstuurd is, maar ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren... Ik kan verder niks bewijzen. Homerr is echt een ellende. Ik wil helemaal niet met Homerr versturen en staat ook in mijn profiel, maar er wordt toch steeds voor gekozen.

Er gaat van alles mis met homerr.
Het afhaalpunt zei al dat er vandaag nog iemand was met een verkeerd pakket.

Het pakketje dat ik op kwam halen kon hij niet scannen. De medewerker zei neem maar mee want mijn naam staat erop. Nu heb ik 2 verkeerde pakketjes met heel gek hetzelfde label en pakketnummer :') en er zit 3 weken tijd tussen. Ik vermoed dat ze meerdere dezelfde labels geplakt / geprint hebben.

Probeer maar eens te achterhalen voor wie het bestemd is. Ik heb geprobeerd om verkeerd pakket nummer 1 terug te sturen maar de codes scannen niet, en de pakbon zit niet in het pakket zelf.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:57

Bij die verzend actie van Dpd zit er altijd veel vertraging. De vorige keren ook en nu weer. Ik denk dat die pakketjes een wat lagere prioriteit krijgen.