lenaa_tje schreef:@destination een sit in waar ook gemarkeerde vakken zijn. Dus een zit staking op afstand van elkaar.
Bedankt. Klinkt beter dan wat er nu in Amsterdam gebeurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Maar je moet toch nog steeds 1,5 meter afstand houden? Dat lukt op de Dam niet met zoveel mensen. Lijkt mij dat er in het voortraject iets anders had gekund.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:@destination een sit in waar ook gemarkeerde vakken zijn. Dus een zit staking op afstand van elkaar.
Bedankt. Klinkt beter dan wat er nu in Amsterdam gebeurt
Janneke2 schreef:elnienjo schreef:Ik sta niet achter deze demonstratie omdat het een zaak is van Amerika. En dan ook nog onder pandemietijd. Bij de anti lockdown demonstraties waren ze sneller om de demonstranten weg te sturen/op te pakken. Deze foto ziet er echt megadruk uit. Belachelijk.
Onrecht in de US of A moge wellicht een zaak zijn van de US of A,
...sinds wanneer is het 'dus' iets waar je niets mee hoeft ofzo?
Om efkes in die US of A te blijven: Martin Luther King zei: "Meer dan het racisme van de slechten, hurts the silence of the good folks."
(We hebben in Europa ook klassiekers die hetzelfde zeggen, dit voor alle duidelijkheid.)
Uiteraard is demonstreren met anderhalve meter afstand goed te organiseren.
MoniqueT schreef:purny schreef:Dank je wel! Wat lief van je. Ik heb er best vaak doorheen gezeten maar ben er sneller uit gekomen dan eerst.
Had dit 2 jaar geleden gebeurd dan had ik er echt door gezeten..
Ook ik wil je graag een groot compliment maken! Ik heb je zelfs vaak als voorbeeld gebruikt voor mijn dochter, die echt nog met haar autisme aan de slag moet, qua werk en een leven opbouwen in Nederland.
Je hebt je echt een vechter getoond en zeer begripvol naar anderen. Top!
oomens schreef:De rijksoverheid meldt nog steeds:Citaat:Voor iedereen gelden de basisregels, zoals ‘vermijd drukte’ en houd 1,5 meter afstand’.
Electra63 schreef:De meesten hadden een mondkapje op.
Dit wordt vooral aangegrepen door bepaalde politici om een punt te maken, met name om Halsema te kunnen wippen.
Electra63 schreef:De meesten hadden een mondkapje op.
Dit wordt vooral aangegrepen door bepaalde politici om een punt te maken, met name om Halsema te kunnen wippen.
Destination schreef:Ik vind het echt bizar dat een demonstratie als deze door kan gaan, maar de gehandicapten en bejaarden nog steeds achter slot en grendel zitten. Restaurants en cafés mogen maar gedeeltelijk open en zitten daardoor nog steeds in zwaar weer. Maar met zo veel mensen op de Dam kan wel kennelijk, ik kan er met mijn verstand niet bij.
Shadow0 schreef:Destination: ik vind het zeker zeer kwalijk dat mensen met een handicap of bejaarden volkomen uit het beeld zijn verdwenen. Maar het is niet of-of. De overheid had al geen interesse in het serieus werk maken van de vrijheid en veiligheid van mensen die risico lopen voor deze demonstratie, en de aanpak die gekozen is werkte al niet. Dit is alleen maar een risicogebeurtenis extra - maar in een serie van heel veel risicogebeurtenissen en beslissingen. Deze demonstratie trekt de aandacht, maar de middelbare scholen gaan morgen open, en mijn middelbare school had meer dan 1000 leerlingen op een stukje dat veel kleiner is dan vandaag.
Dus... dit valt op, dit is uitzonderlijk, en ik vind uiteindelijk dat de organisatoren het niet op deze manier hadden moeten doen maar het is niet per se een afweging tussen een of ander. En daardoor uitgespeeld worden helpt ons ook niet verder volgens mij, daar gaat geen bejaardentehuis eerder van open.
lenaa_tje schreef:Destination schreef:Ik vind het echt bizar dat een demonstratie als deze door kan gaan, maar de gehandicapten en bejaarden nog steeds achter slot en grendel zitten. Restaurants en cafés mogen maar gedeeltelijk open en zitten daardoor nog steeds in zwaar weer. Maar met zo veel mensen op de Dam kan wel kennelijk, ik kan er met mijn verstand niet bij.
https://www.google.nl/amp/s/www.dailyma ... aland.html
Het is natuurlijk niet dat alleen in Nederland protesten zijn maar op veel plekken in Europa en Normaal vind ik solidariteit mooi maar niet als dat ten koste gaat van anderen.
Ik ben ook helemaal niet tegen demonstreren en ik vind dat echt iemand zijn recht maar dit had veel meer overdacht kunnen worden.
Shadow0 schreef:Destination: ik vind het zeker zeer kwalijk dat mensen met een handicap of bejaarden volkomen uit het beeld zijn verdwenen. Maar het is niet of-of. De overheid had al geen interesse in het serieus werk maken van de vrijheid en veiligheid van mensen die risico lopen voor deze demonstratie, en de aanpak die gekozen is werkte al niet. Dit is alleen maar een risicogebeurtenis extra - maar in een serie van heel veel risicogebeurtenissen en beslissingen. Deze demonstratie trekt de aandacht, maar de middelbare scholen gaan morgen open, en mijn middelbare school had meer dan 1000 leerlingen op een stukje dat veel kleiner is dan vandaag.
Dus... dit valt op, dit is uitzonderlijk, en ik vind uiteindelijk dat de organisatoren het niet op deze manier hadden moeten doen maar het is niet per se een afweging tussen een of ander. En daardoor uitgespeeld worden helpt ons ook niet verder volgens mij, daar gaat geen bejaardentehuis eerder van open.