Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:49

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:39

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:41

Ja daar kon je natuurlijk op wachten.. als een rood land zich massaal verplaatst naar een camping en daar gaan samenhokken :+

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:54

ingedebruijn schreef:
joykel schreef:
Wie weet de huidige regels van Noorwegen? Wij zijn volledig gevaccineerd maar omdat Nederland rood is lees ik toch over quarantaine plicht?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Als ik hierop kijk zie ik het volgende:

Persons who can travel to Norway now:
Persons residing in green countries/areas
Persons who are fully vaccinated or have undergone COVID-19 disease during the last six months and have a valid EU COVID-19 certificate
Minor children who travel with parents who hold a valid EU COVID-19 certificate
People who come from orange, red or dark red areas/countries in the EU/EEA/Schengen and the United Kingdom must fall under one of the exceptions to travel to Norway now

Als ik de laatste zin lees betekend dat dat volledig gevaccineerd niet voldoende is omdat Nederland rood is?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:57

Nee hoor, je moet onder de excepties vallen (dus volledig gevaccineerd bijvoorbeeld) om Noorwegen in te mogen. Dat zijn jullie, dus niets aan de hand.
Op die link is het heel duidelijk beschreven in welke situaties je wel of niet in quarantaine moet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:12

pien_2010 schreef:
Zorgelijke ontwikkelingen op bestemmingen waar Nederlanders samenkomen
https://www.ad.nl/buitenland/campingclu ... ~a38e8df4/

Ik vind de titel, gezien de rest van het artikel suggestief maar verder verbaasd het mij niet.
De gebieden die genoemd worden zijn gebieden met enorm veel mensen bij elkaar. Dat is wachten tot het mis gaat.
Mensen zijn in heel de wereld veel lakser met handhaven want iedereen wil wel weer gewoon doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:18

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:56

Precies en daarbij ook nog de opmerking dat het merendeel medewerkers is dat besmet is en geen toeristen. Dus om nu te wijzen naar de Nl ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:23

Fitzroy schreef:
Precies en daarbij ook nog de opmerking dat het merendeel medewerkers is dat besmet is en geen toeristen. Dus om nu te wijzen naar de Nl ?

Daar gaan we weer. En nee, ik heb niets tegen Nederland of Nederlanders. Ik citeer uit het artikel

Citaat:
Dat zijn precies de favoriete bestemmingen van Nederlanders.

Citaat:
En reizen naar Frankrijk mág, ook vanuit ‘rode’ landen als Nederland en Spanje: een negatieve testuitslag volstaat. Mailles:

En de gebieden die genoemd worden zijn vooral populair onder Nederlanders. Dus indirect heeft het zeker te maken met de diep rode kleur van Nederland daar vooral op die plekken waar de Nederlanders graag komen een enorme opleving is van besmettingen, iets wat dus gewoon te lezen is in het artikel. Dus het is ook een beetje 1 + 1 = 2 bij elkaar op tellen. Dus nee, ik loop Nederland en Nederlanders niet te bashen. Ik heb namelijk alleen nog maar toeristen uit Nederlanders en ik ben ze daar zeer dankbaar voor en hoop dat ze daadwerkelijk kunnen komen.

Weet ook, dat er enorm veel uitbaters zijn zoals ik die Nederlanders zijn, dit op campings , B&B 's , gîtes , hotels etc waar vooral de Nederlanders bij boeken en die ook vooral Nederlanders en in mindere mate Belgen ontvangen. Op die campings komen geen Spanjaarden.
Daarbij zijn er plekken waar graag Nederlandse jongeren samen komen die bekend staan op het graag willen feesten. En laat dat nu vaak door dichtbij komen niet verstandig zijn.
Frankrijk is vooral als het om buitenlands toerisme gaat erg populair bij de Nederlanders EN DAT IS DE REDEN dat de grenzen zolaat mogelijk dicht zullen gaan. Want een hele sector zal omvallen en de regering weet dat heel erg goed. Dus zowel de regering, als de uitbaters kijken met erg veel bezorgdheid naar de opleving van de besmettingen vooral in die toeristische gebieden. HEt gaat wel om ons inkomen en onze boterham. Dus ja, ik ben daar totaal niet blij mee en zelfs erg bezorgd. Mijn werk is gedaan, ik heb en met mij velen het hele jaar kei en kei hard gewerkt. Nu is het achteroven leunen en geld verdienen. En dat laatste gaat wellicht niet gebeuren. Al zijn de onkosten er maar uit, dan ben ik al opgelucht en dan heb ik maar voor de kat zijn staart gewerkt.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-07-21 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:24

Idd Pien, daar gaan we weer.. Maar je hebt er nu eenmaal best wel een handje van om in je posts vooral lekker naar de Nederlanders te wijzen. :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:26

Relaxed schreef:
Idd Pien, daar gaan we weer.. Maar je hebt er nu eenmaal best wel een handje van om in je posts vooral lekker naar de Nederlanders te wijzen. :n

'kunnen niet met ze en niet zonder ze'

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:28

Relaxed schreef:

Lees mijn posts maar eens goed Relaxed. Kost het jouw geld als de grenzen dicht gaan. Neew toch→ jij doet een plas neemt een glas en viert je leven zoals je wilt. Wij betalen de rekening. Dus gemakkelijk praten zo van de kant vanuit de veilige zetel. Wij zijn bezorgd en echt bang voor ons inkomen en dat we omvallen. Mag ik dan kijken naar de Nederlanders? Van de ijslanders heb ik geen last hoor, hoe vervelend ook dat de cijfers stijgen.

Dus als we nare :n gaan uitdelen, dan kan ik dat ook gaan doen, maar dat doe ik niet.

Ik kan dus wel met de Nederlanders en niet zonder ze. Jullie begrijpen er helemaal niets van. Jullie hebben geen noties om hoeveel Nederlanders het gaat die dreigen om te vallen hier in Frankrijk en hoe verdrietig en frustrerend dat is, want we hebben allemaal zo verschrikkelijk hard gewerkt, en vorig jaar al zoveel verlies gedraaid. Dat daar geen oog voor is, dat vind ik diep en diep triest! En in die lange rij, kunnen de Fransen zich ook aansluiten in de polonaise van misère.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:31

Maar Pien ook wij betalen hier in NL de rekening. Wie denk je dat een deel van die steunpakketten mag dokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:42

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Lees mijn posts maar eens goed Relaxed. Kost het jouw geld als de grenzen dicht gaan. Neew toch→ jij doet een plas neemt een glas en viert je leven zoals je wilt. Wij betalen de rekening. Dus gemakkelijk praten zo van de kant vanuit de veilige zetel. Wij zijn bezorgd en echt bang voor ons inkomen en dat we omvallen. Mag ik dan kijken naar de Nederlanders? Van de ijslanders heb ik geen last hoor, hoe vervelend ook dat de cijfers stijgen.

Dus als we nare :n gaan uitdelen, dan kan ik dat ook gaan doen, maar dat doe ik niet.

Ik kan dus wel met de Nederlanders en niet zonder ze. Jullie begrijpen er helemaal niets van. Jullie hebben geen noties om hoeveel Nederlanders het gaat die dreigen om te vallen hier in Frankrijk en hoe verdrietig en frustrerend dat is, want we hebben allemaal zo verschrikkelijk hard gewerkt, en vorig jaar al zoveel verlies gedraaid. Dat daar geen oog voor is, dat vind ik diep en diep triest! En in die lange rij, kunnen de Fransen zich ook aansluiten in de polonaise van misère.

Dus omdat ik gewoon in loondienst werk en in Nederland woon mag ik niks zeggen? Hoe kom je erbij dat ik het leven vier zoals ik dat wil? IEDEREEN heeft last van deze pandemie, IEDEREEN betaalt de rekening, ga alsjeblieft niet zo zitten te mekkeren zeg :n Ik begrijp best je zorgen, maar kan weinig begrip opbrengen voor deze post.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:47

Ik heb besloten dat ik alle covids topics ga verlaten. Ik word er te verdrietig van. Covid is al moeilijk genoeg in deze spannende weken, of we open mogen blijven of niet en het goed blijft gaan, zonder dit onbegrip .

En als er iemand niet mekkert op Bokt dan ben ik het wel. MAAR niets menselijks is mij vreemd zoals zovele anderen en het is gewoon nu penibel en spannend.

Heel erg bedankt voor al het begrip +:)+ . Doet me echt deugt. Het gaat jullie goed. Stay safe en blijf gezond. :evaw:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:49

Mijn reactie was niet op Pien maar ook de titel van het artikel die is suggestief.
Ik denk dat de waarheid wat in het midden ligt.
Zoals ik schreef raakte mijn vriendin besmet in een Franse intermarche. Ook in Frankrijk is Corona niet weg geweest maar Nederlanders staan er wel bekend om, om samen te klonteren in Frankrijk. Net zoals de Duitsers op Texel.
Veel mensen bij elkaar zorgt voor meer kans op verspreiding van Corona

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:53

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Vorige week was er op tv dat de boodschappen nog duurder gaan worden... ze zijn al niet te betalen. En iedereen moet zijn portemonee trekken.
Hoe denk je dat dat straks in gezinnen gaat die rond moeten komen van een bijstandsuitkering? Die nu al bijna geen geld hebben voor een fatsoenlijke, gezonde maaltijd?
Het effect van de crisis zal een stuk groter zijn dan alleen corona

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:56

En hoeveel bedrijven hier het ook moeilijk hebben, het is nou eenmaal zo dat het wereldwijd een probleem is..
Heel veel zzpers hier vallen buiten de boot en daar heb ik persoonlijk meer mee van doen dan mensen die met aow en pensioen in het buitenland zitten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:00

Pien heeft het over nederlandse ondernemers in Frankrijk, er zijn tal van nederlanders die campings runnen, hotels, vakantiehuisjes of iets dergelijks in de toeristenbranche. Pien heeft het niet over nederlanders die daar wonen in hun pensioentijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:02

Ik word verdrietig van de bozigheid naar elkaar. Y;( Waarom toch ;(

Het artikel is gewoon duidelijk. En helaas nederland is een van de hoog risico landen. Dat kun je als nederlander wel oneerlijk vinden maar het is gewoon een feit. En een tweede feit gemiddeld genomen klitten nederlanders gewoon bij elkaar. Of je dat als landgenoot nu wilt of niet. En ongetest de grens over de meesten hetzeij omdat het niet hoeft. Of omdat sommigen denken ik word toch niet gecontroleerd.

En de ondernemers in het buitenland krijgen geen compensatie van nederlandse overheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:03

Neonlight schreef:
Pien heeft het over nederlandse ondernemers in Frankrijk, er zijn tal van nederlanders die campings runnen, hotels, vakantiehuisjes of iets dergelijks in de toeristenbranche. Pien heeft het niet over nederlanders die daar wonen in hun pensioentijd.

Dit geldt toch voor iedere ondernemer in de toeristische sector ongeacht in welk land? :?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:04

karuna schreef:
Ik word verdrietig van de bozigheid naar elkaar. Y;( Waarom toch ;(

Het artikel is gewoon duidelijk. En helaas nederland is een van de hoog risico landen. Dat kun je als nederlander wel oneerlijk vinden maar het is gewoon een feit. En een tweede feit gemiddeld genomen klitten nederlanders gewoon bij elkaar. Of je dat als landgenoot nu wilt of niet. En ongetest de grens over de meesten hetzeij omdat het niet hoeft. Of omdat sommigen denken ik word toch niet gecontroleerd.

En de ondernemers in het buitenland krijgen geen compensatie van nederlandse overheid.

Dat artikel is suggestief. Had dit artikel in een Duitse krant gestaan had er Duitsers in de titel gestaan :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:07

Ja en wat is daarvan het probleem dan? Waarom moet daar zo boos op gereageert worden? Je bent in die gebieden nu stuk minder veilig door hoge aantal besmettingen.en dat mag niet gemeld worden? Had er dan de toerist niet afkomstig uit de desbetreffende franse regios moeten staan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:08

karuna schreef:
Ja en wat is daarvan het probleem dan? Waarom moet daar zo boos op gereageert worden? Je bent in die gebieden nu stuk minder veilig door hoge aantal besmettingen.en dat mag niet gemeld worden? Had er dan de toerist niet afkomstig uit de desbetreffende franse regios moeten staan?

Dat staat er dus in het artikel ook :)

Alleen de titel is suggestief.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:10

Dat is voor mij iets met slak en zout en zo. 8)7 lijkt wel alsof er geen enkel kritisch geluid mag zijn over de nederlandse toerist. Wel alle andere landen maar niet de nederlandse?
Maar affijn zo krijg je mensen wel weg uit topics. -O-