Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:51

Na de Braziliaanse president lijkt ook de Wit-Russische president niet overtuigd van de ernst van het Coronavirus. Volgens hem is het voldoende om wodka te drinken en naar de sauna te gaan. De president was zelfs nog aanwezig bij een ijshockeywedstrijd afgelopen weekend, waar hij tegen een reporter heeft gezegd dat het beter is om staand te sterven dan op je knieën te leven.

https://news.sky.com/story/coronavirus- ... s-11965396

Ik vind dit echt bizar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:57

Destination schreef:
Na de Braziliaanse president lijkt ook de Wit-Russische president niet overtuigd van de ernst van het Coronavirus. Volgens hem is het voldoende om wodka te drinken en naar de sauna te gaan. De president was zelfs nog aanwezig bij een ijshockeywedstrijd afgelopen weekend, waar hij tegen een reporter heeft gezegd dat het beter is om staand te sterven dan op je knieën te leven.

Ik vind dit echt bizar.

Hoezo is dat bizar? Nederland (althans de overheid) stond er 3 weken geleden ook nog zo in.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:59

elnienjo schreef:
Hoezo is dat bizar? Nederland (althans de overheid) stond er 3 weken geleden ook nog zo in.

;) Zin in ruzie...?

Ga toch buiten spelen (ipv nepnieuws te verspreiden).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:59

Destination schreef:

Ik vind dit echt bizar.

Bizar he...

Las vanochtend dat Twitter een video van Bolsonaro heeft verwijderd…
Vind het fantastisch hoe dergelijke mediums daar dan mee omgaan! Wellicht een begin in het bestrijden van meer fake news ook na de crisis...

Helaas heb ik zelf een neef in Canada die ook constant aan het vertellen is hoe Corona allemaal wel meevalt… Het enige waar ik me wel in kon vinden was een lange quote (niet alles gelezen) van een zogezegd Italiaans arts (ik weet niet hoe betrouwbaar dit is) die het niet oké vind dat wordt afgeraden om buiten te komen. Buitenlucht is heel gezond (zeker nu :') ) en dit vermijden kan genezing/opruimen van het virus juist tegenwerken. Onder meer op basis van het gemis van frisse lucht, daglicht en de stressverhogende factor die het met zich meebrengt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:01

bigone schreef:
Moonfish, de vit c behandeling ging over 30.000 eenheden per infuus voor max zeven dagen aangezien langer niet mag en kan wegens schade. En is puur bedoeld om zoveel antioxidanten in het lichaam te krijgen dat die het afval van het virus in de longen, dus niet het virus zelf kunnen binden en opruimen.
Dus zorgen voor groente en fruit waar veel antioxidanten in zitten is heel goed om vrije radicalen op te ruimen uit je lichaam.

Je denkt dat ik de china hoeveelheden ga hanteren? Nee hoor! Absoluut niet!
Ik ben niet levensmoe, dat doen ze maar in een ziekenhuis. :+ :Y)
Voordeel van infuus tov tabletten is dat het tenminste goed opneemt.
Leuk al die mensen die vitamine C slikken, maar je neemt veel te weinig op.
Ik meen 10%, kon ook 15% zijn, daarom heb ik ampullen liggen.
Ik ben bekend met de veilige protocollen.
Vitamine C kan bij juist gebruik geen kwaad, in het verleden veel mee gedaan.
Het kan bij mij net het verschil maken tussen opname door net even kwetsbaarder zijn of thuis kunnen blijven. :)
Daarbij is het algemeen bij ziekte ook de combinatie van de middelen die goed doet.
En veilig, most important.

Maargoed dat was de vraag niet, de vraag was wie er extra medisch materiaal heeft geregeld.
Ik dus, om medische reden.
Dokters genoeg om me heen ook met korte lijntjes daar naartoe die mij goed kennen qua historie en wat ik kan.
Dat laatste is erg fijn, die kijken allang niet meer op als ik meld ziek te zijn en al aan het infuus te hangen.
Dan bespreken we de situatie, noteren ze waardes en medicatie, maken afspraken en halen we zonodig medicijnen bij de HAP.
Al meermaals mocht ik logeren, maar hoefde dat niet omdat ik thuis alles al netjes geregeld had.
Maar dan is het uiteraard wel twijfel=bellen.
Ik heb echt een fijn ziekenhuis in dat opzicht.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:02

Journaal meldt dat de maatregels die tot 6 april gelden worden verlengd. Tot wanneer wordt morgen bekendgemaakt.

Goede zaak zolang we op de grenzen van de zorg balanceren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:02

elnienjo schreef:
Destination schreef:

Ik vind dit echt bizar.

Oh ja? Wanneer heeft Nederland gezegd dat je wodka moest drinken en naar de sauna moest gaan? En wanneer heeft Rutte gezegd dat je vooral moet gaan ijshockeyen? Aangezien de ijshockeyhal net een koelkast is en je daar geen virus ziet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:03

Janneke2 schreef:
tienus63 schreef:
Poeh, confronterende column.
Met de toestand van nu trieste waarheid.

De verkeerde mening, verwachting en inschatting van het RIVM.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-jaap-van-dissel/

Nounounou, ik heb in de aanhef geloof ik al 10 dingen gelezen die niet waar zijn. (Dat het niet hier kon komen, niet besmettelijk was, etc etc.)

Dus ach, wat hier confronterend aan is: de schrijver baalt.

Don't we all....? De meerwaarde van dit soort confrontaties ontgaat mij.

Dat Briefje van Jan is altijd al een vreselijke column van een vreselijke vent. :D
Altijd opruiend en kijkt niet zo nauw met de waarheid en feiten. ;)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:10

RIVM meldt 93 nieuwe sterfgevallen, kabinet verlengt coronamaatregelen

- Het kabinet wil de coronamaatregelen, die tot 6 april zouden gelden, verlengen. Het is nog niet bekend tot wanneer.
- Luchtvaartmaatschappijen EasyJet en Transavia schrappen alle commerciële vluchten.
- ING, ABN Amro en Rabobank keren tot 1 oktober geen dividend uit.

Bron: NOS
Laatst bijgewerkt door Charlotte446 op 30-03-20 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

;) Zin in ruzie...?

Ga toch buiten spelen (ipv nepnieuws te verspreiden).

Keurig uitgedrukt Janneke. En als je even terug kijkt dan zie je dat het gewoon niet waar is wat Elnienjo
zegt.

Babootje

Janneke2 schreef:
Nounounou, ik heb in de aanhef geloof ik al 10 dingen gelezen die niet waar zijn. (Dat het niet hier kon komen, niet besmettelijk was, etc etc.)

Don't we all....? De meerwaarde van dit soort confrontaties ontgaat mij.

Dat hebben ze wel degelijk gezegd, zie ook de eerder geplaatste twitterberichten van het RIVM

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:11

Charlotte446 schreef:

- Het kabinet wil de coronamaatregelen, die tot 6 april zouden gelden, verlengen. Het is nog niet bekend tot wanneer.
- Luchtvaartmaatschappijen EasyJet en Transavia schrappen alle commerciële vluchten.

884 nieuwe geteste besmettingsgevallen…

Voorzichtigaan best wel positief toch? Oké, het is maandag… Maar toch…

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:13

Janine1990 schreef:
Charlotte446 schreef:

884 nieuwe geteste besmettingsgevallen…

Voorzichtigaan best wel positief toch? Oké, het is maandag… Maar toch…

het is inderdaad maandag... Ik trek geen conclusies meer op maandag haha. Maar vorige week maandag waren de cijfers ook lager.. Dacht feest.. Maar helaas niet.

Janine1990

Collega is net bij het speciale spreekuur geweest, te laag saturatielevel, maar wordt niet getest, dat doen ze pas als ze hem doorsturen naar het zkh. Vermoeden is wel corona.
Wat is bijzonder vind, het is namelijk een diabeet… Type 1...

Babootje

Janine1990

mariekeoo schreef:
het is inderdaad maandag... Ik trek geen conclusies meer op maandag haha. Maar vorige week maandag waren de cijfers ook lager.. Dacht feest.. Maar helaas niet.

Maar stel dat het weer rond de 1000 zit... dan is het nog best stabiel toch?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:14

Janine1990 schreef:
Collega is net bij het speciale spreekuur geweest, te laag saturatielevel, maar wordt niet getest, dat doen ze pas als ze hem doorsturen naar het zkh. Vermoeden is wel corona.

Zolang je geen zware benauwdheidsklachten hebt ga je niet naar het ziekenhuis.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:15

Shadow0

Janneke2 schreef:

Volgens mij is de boodschap: het RIVM geeft publiek niet al te betrouwbare informatie, en toch blijft het kabinet dat als ongecheckt uitgangspunt nemen.

En ik denk dan... misschien is de strategie wel echt nog steeds om gewoon een deel van de ouderen en mensen met kwetsbare gezondheid gewoon dood te laten gaan. Als je maar cynisch genoeg bent heeft dat veel voordelen (denk aan de complexe situatie van pensioenen en hoe we de zorg in moeten richten voor de vergrijzing.)

Het neigt naar naar aluhoedjes-denken, en ik heb dan ook mijn best gedaan om weerleggingen te vinden, maar in alles blijft overheersen dat de communicatie verwarrend is (zie ook Lubach), de regels niet helemaal lijken te kloppen met het beleid, en dat er nergens echt openlijk gezegd wordt 'hee RIVM, als jullie het zo vaak mis hadden, wat hebben jullie dan veranderd aan het model / de uitgangspunten waardoor het vanaf nu waarschijnlijker is dat het klopt?' en ik vind de overheid noch de zorgverzekeraars echt opvallen als het gaat om daadwerkelijk mensen zorg te bieden.
(En nee, een 'gesprekshulp' om contact op te nemen over niet behandelen telt dus niet.)

Ik vond dat voor deze crisis de vraag over bv levenseinde en voltooid leven al gevaarlijk dicht langs de rand ging (waar het duidelijk is dat sommige ouderen echt een voltooid leven ervaren en daar een waardig einde bij passen, zijn er ook veel ouderen die een doodswens hebben simpelweg omdat hun leven nogal karig is: geldproblemen, eenzaamheid, gezondheidsproblemen... En waar sommige politici duidelijk bezig waren met het opkomen voor de belangen van ouderen, waren er anderen die ietsjes minder het menswaardige in het oog leken te hebben, en iets meer de besparing.)

Janine1990

Babootje schreef:
Janine1990 schreef:

Zolang je geen zware benauwdheidsklachten hebt ga je niet naar het ziekenhuis.

Hij kan geen trap oplopen…

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:16

Babootje schreef:

En wat wil je hier nou mee zeggen? Op 21 januari was de kans gewoon heel klein dat het Coronavirus naar Nederland zou komen, maar het RIVM was al wel bezig met voorbereidingen (zie tweet 22 januari).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:16

En hoeveel zijn er ontslagen uit het ziekenhuis, van de ic en beter verklaard? Dat zien we nergens terug

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:17

Destination schreef:
[
Oh ja? Wanneer heeft Nederland gezegd dat je wodka moest drinken en naar de sauna moest gaan? En wanneer heeft Rutte gezegd dat je vooral moet gaan ijshockeyen? Aangezien de ijshockeyhal net een koelkast is en je daar geen virus ziet.

Niet te letterlijk nemen joh, het ging er mij om dat Rutte 3 (of is het inmiddels 4?) weken geleden nog publiekelijk zei dat handen geven gewoon nog kon (inclusief je gewone dagelijks leven leven dat voor Nederlanders idd wat anders inhoudt dan ijshockeyen en wodka drinken)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:19

Mijn schoonvader is vrijdag opgenomen met corona. Vandaag mocht hij weer naar huis. Thuis verder uitzieken en aansterken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:20

Cookies schreef:
lenaa_tje schreef:
Even een praktische vraag bij ons word er van je verwacht dat je afval scheidt. Prima maar dat wordt bij ons niet opgehaald alleen de groene en grijze bak maar je betaald wel per keer dat deze geleegd wordt. Ondertussen hebben wij onze bijkeuken wel vol met oud papier en plastic maar het voelt toch raar om het weg te brengen naar de milieustraat (enige plek waar je het heen moet brengen) toch maar stoppen met scheiden dan? En meer betalen of toch nog weg brengen zoals de gemeente hier nog wel van je verwacht .

Je kan kijken of er ergens in je woonplaats ondergrondse papiercontainers zijn. Bij ons in het dorp hebben we er 2 waar je het in kunt kieperen. Even op de site van je woonplaats kijken.

Papier red ik mij nog wel mee mijn vader heeft ook een bak daar kan ik het in doen. Gaat echt om plastic waar ik dus voor naar de milieustraat moet.