Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boyca

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Als jullie voorrang geven aan fietsers / voetgangers die eigenlijk geen voorrang hebben willen jullie dat dan aub doen als er GEEN verkeer achter je zit. Ik heb nu al een aantal keren een hartverknettering gehad omdat mensen gaan stoppen waar ze niet horen te stoppen. Ik reken er dan namelijk niet op en moet dus keihard op de rem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Eens, ik geef alleen voorrang als er niemand achter me zit en het regent, dan mogen ze doorfietsen.
Maar anders niet, er zijn niet voor niets regels in het verkeer.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

boyca schreef:
Als jullie voorrang geven aan fietsers / voetgangers die eigenlijk geen voorrang hebben willen jullie dat dan aub doen als er GEEN verkeer achter je zit. Ik heb nu al een aantal keren een hartverknettering gehad omdat mensen gaan stoppen waar ze niet horen te stoppen. Ik reken er dan namelijk niet op en moet dus keihard op de rem.

Uiteraard! Zelf vrijwel nooit iemand bijna op mijn bumper gehad, tenzij diegene echt aan het kleven was maar die deed dit dan ook bij anderen.

Maar herken wat je schrijft, zeker op rotondes gebeurt dit vaker.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Met de manier waarop de meeste fietsers rijden, stop ik tenzij ik echt zie dat ze voet aan grond hebben. Liever een auto achterop dan een fietser op mijn motorkap.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:32

Deze is waarschijnlijk al wel eens voorbij gekomen, maar de laatste weken dat ik voor woon/werkverkeer in de spits op de snelweg en ringweg rijd valt het me echt op.

Bestuurders die bij het invoegen geen ruimte laten voor mensen die van baan willen wisselen.
Het zijn twee tweebaanswegen, waarbij verschillende richtingen samen komen en weer uit elkaar gaan. Je kijkt in je spiegel, ziet ruimte tussen auto’s, rijdt met de snelheid van het overige verkeer mee (80 of vaak net iets langzamer dan toegestaan omdat het spits en druk is en de kudde nou eenmaal niet harder gaat), je hebt je knipperlicht op tijd aan…

En dan zo’n bestuurder, die koste was kost dat gat dicht moet rijden, geen ruimte geeft maar juist zo hard mogelijk naar zijn voorganger rijdt. Om vervolgens te remmen, zich ergens tussen te drukken, waardoor al het verkeer daar achter ook weer moet remmen. Maar hey, die persoon rijdt wel twee plekken verder naar voren dan wanneer hij of zij gewoon het gas los had gelaten om het geheel soepel in elkaar over te laten vloeien.

Net als bestuurders die bij het invoegen op de snelweg niet weten hoe snel ze naar links moeten invoegen. Nee! Heb geduld en wacht gewoon even. Het is druk en jouw actie zorgt er voor dat al het verkeer daar achter op de rem moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

boyca schreef:

Je kan er beter wel op rekenen dat het gebeurd. Als jij als automobilist een fietser aanrijd en het is gebleken dat deze fout zat zit jij alsnog fout. Bovendien is het een stukje anticiperen.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:29

purny schreef:
boyca schreef:

Je kan er beter wel op rekenen dat het gebeurd. Als jij als automobilist een fietser aanrijd en het is gebleken dat deze fout zat zit jij alsnog fout. Bovendien is het een stukje anticiperen.

Dat is niet correct. Je ben niet fout/schuldig, maar wel aansprakelijk. Dit zijn 2 verschillende dingen namelijk

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:50

En als je fietsers/voetgangers voorrang geeft waar ze het niet hebben dan gaan ze er een volgende keer op rekenen en krijg je dus ongelukken.

Het is gevaarlijk om te stoppen om voorrang te verlenen waar het niet hoeft, bijvoorbeeld bij het afrijden van een rotonde. Je houdt het verkeer op wat achter je ook de rotonde af wilt en er niet op rekent dat je stil gaat staan. Plus dat daarna de hele rotonde vast staat. :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:27

Dat gebeurt al..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:50

Fietsers houden zich onvoldoende aan de verkeersregels, dat is gekend. Ik ga niet mijn auto gebruiken om ze verkeersles te geven. Als ik een fietser zie en betwijfel dat die gaat stoppen, dan anticipeer ik en vertraag/rem ik.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:23

boyca schreef:

Ik doe dat niet als er verkeer kort achter me zit. Of ik moet de mogelijkheid hebben om rustig af te remmen. (En dan als ik weet dat ik er geen tijdverlies mee heb, als het verkeer dus toch al niet op de maximum snelheid rijdt, bv bij een lange rij achter een trekker. Het kost ons als automobilist geen extra tijd. De fietser hoeft niet 'onnodig' lang te wachten tot de hele rij voorbij is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:30

Hier ook, of als ik bij een rotonde toch al flink af moet remmen (en dan als er ofwel niets achter me zit, of juist een hele stoet waardoor de fietser er nog > een minuut zou staan), of als we inderdaad een stuk langzamer rijden door drukte of een tractor of iets dergelijks