Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:52

maria500 schreef:
k_m schreef:
Wat sneu dat jullie zo door gaan op iemand die duidelijk gekwetst is, terwijl ze het goed bedoeld met haar paard. En zich duidelijk goed laat omringen.

Sowieso geen fan van dit mega pessimistisch topic, maar als jullie er echt plezier uit halen om te lachen met iemand die zich slecht voelt? Is gewoon pest gedrag onder volwassenen. Ik snap oprecht niet dat je de behoefte voelt om je hier te komen ‘ergeren’ aan iemand die op YouTube filmpjes maakt. En dan zo natrappen nu. Ik hoop voor jullie dat niemand ooit voor jullie gaat bepalen wat jou mag raken, en waar je maar tegen moet kunnen. Echt gemeen dit.

Ik deel deze mening helemaal. Ze heeft het er echt moeilijk mee. Ze heeft ook veel verdriet van. Als je haar video’s vaker kijkt, weet je ook als haar paard het niet trekt of niet pijnvrij kan leven, zij hem als het mogelijk is vervroegd met pensioen doet of indien nodig laat inslapen.

Het is niet dat ze zomaar aanmoddert. Er is een professioneel team bezig met de revalidatie van haar paard. Ik zie in andere topics waar paarden met serieuze beperkingen toch met revalidatie erbovenop komen, vaak alleen positieve berichten. Op het moment dat haar paard pijn vertoond of dat zij gaat aanmodderen er vervelende reacties kunnen komen.

Ik snap haar ook dat het haar raakt dat er wordt gesproken met alle geweld. Terwijl daar helemaal geen sprake van is.

Mag ik even voor Mars opkomen en zeggen dat "met alle geweld" gewoon een uitdrukking is, die gelijk staat aan met alle mogelijke middelen en dus helemaal niks met je paard in elkaar slaan/geweld aandoen te maken heeft? Dat de vlogster het vervolgens te letterlijk opneemt, is compleet haar eigen probleem. Ik vind het zelf juist goed dat ze dit zo professioneel aanpakt met het paard eerst de juiste bespiering laten krijgen enzo, nu hopen dat als blijkt dat paardlief geen gewicht kan verdragen op zijn rug ze hem zo blijft trainen aan de hand, want het is wel een heel knap ding <3

Mijn ergernis is dat ik al dagen de afwas laat staan en vervolgens een halfuur moet gaan afwassen omdat ik anders niet kan koken omdat al mijn pannen smerig zijn. Terwijl ik als ik dagelijks afwas 5 minuten kwijt ben. Waarom ben ik zo lui?

Tieneke

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:54

In bed liggen, nog snel effe facebook checken, een heel aantrekkelijke advertentie zien met een gerecht dat je sowieso superlekker vindt, en nu moeten gaan slapen met honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:54

Klopt ! Je moet wat in deze tijd, horeca kan nog open in de winter maar ballonvaren gebeurd dan eigenlijk niet meer . Deze ballon heeft 12 jaar lang gevaren voor hij met pensioen ging , toen nar een verzamelaar en toen was de ballon gewoon op en na wat dingen eraf halen weg ermee

Marco is Guus geworden :oo

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:59

Wat mooi een ballon met pensioen! Klinkt wel lief ook op de een of andere manier.

We zitten idd goed in de NL zangers, nu nog een Gerard Joling en een Andre Hazes :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:13

Ben ook het hele corona gebeuren zat, maar ben het ook zat dat andere mensen gewoon geen rekening houden met de mensen die proberen niet ziek te worden. Bah bah.... |o |o |o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:45

Mensen die reageren met “amen” als ze het ergens mee eens zijn. We zijn toch niet in de kerk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:56

Niobe schreef:
Mensen die reageren met “amen” als ze het ergens mee eens zijn. We zijn toch niet in de kerk.

Amen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:56

MarcoBorsato schreef:
Niobe schreef:

Amen.

Ik wist het ^)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:57

Die kon ik niet laten liggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:02

SindyKaya schreef:
k_m schreef:
Wat sneu dat jullie zo door gaan op iemand die duidelijk gekwetst is, terwijl ze het goed bedoeld met haar paard. En zich duidelijk goed laat omringen.

Sowieso geen fan van dit mega pessimistisch topic, maar als jullie er echt plezier uit halen om te lachen met iemand die zich slecht voelt? Is gewoon pest gedrag onder volwassenen. Ik snap oprecht niet dat je de behoefte voelt om je hier te komen ‘ergeren’ aan iemand die op YouTube filmpjes maakt. En dan zo natrappen nu. Ik hoop voor jullie dat niemand ooit voor jullie gaat bepalen wat jou mag raken, en waar je maar tegen moet kunnen. Echt gemeen dit.

Amen, jullie laten je wel weer van je beste kant zien. Snap wel waarom iedereen een hekel heeft aan paarden lui.
Gunnen een ander niks, kunnen anderen niet met rust laten, overal een ongezouten mening over hebben en het vooral laten merken en vooral lekker kinderachtig gaan doen :j

Oh hier kwam dat amen gedoe vandaan :')

Blessed be the fruit Sindy!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:03

Rebecca schreef:
Marco is Guus geworden :oo

Neehoor.

MarcoBorsato schreef:
Blessed be the fruit Sindy!

Deftige taal voor jou zeg Marco

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:07

Ben een deftig meisje.

Ik erger me aan mensen die met drugs op achter het stuur gaan zitten. Weer een ongeluk gebeurd hier.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:23

Nog even snel naar een hond gaan kijken, om vervolgens vol in je arm gehapt te worden, 3 gaten rijker nu :\

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:27

Ontiegelijke fik geur opeens in huis. Was bijna bang dat er even iets anders aan de hand was maar ik denk dat de wind gedraaid is.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 01:53

Wakker liggen. :roll:
Gelukkig morgen vrij, scheelt weer. Hond vind het dan weer prima, die ligt heerlijk op schoot wél te slapen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 02:55

Dat ik net klaar ben met een afspraak en over een uur een andere afspraak heb, en ik nu een beetje in zo'n limbo zit van of 1) naar huis rijden om daar een half uur te zitten voor ik weg moet of 2) op parkeerplaats wachten. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 05:01

Dat ik een kwartier voor mijn wekker wakker schrik omdat er een gekkie buiten loopt te schreeuwen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 05:57

Mars schreef:
Wat verdrietig van je moeder chanicha!

Ik vind de maatregelen ook écht ruk en baal enorm. Maar heb toch echt het meest te doen met de ouderen, zieken en om andere reden verscheurde families die elkaar niet kunnen zien. Of die hun geliefde niet eens kunnen bijstaan in hun laatste momenten, geen uitvaart kunnen houden zoals ze dat het liefst zouden willen. Dat soort situaties vind ik hartverscheurend om over te horen en te lezen.

Plus uiteraard de kleinere ondernemers, waar het kan probeer ik die nu ook wel te steunennal is het maar een beetje.

Dank je Mars!
We bellen haar dagelijks dus ze krijgt wel aandacht van kinderen en kleinkinderen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 06:08

Ik erger mij aan al die mensen die hier een beetje schijnheilig die youtubster komen verdedigen. Als zij van 1 zo'n opmerking, op het fiets internet van een totale vreemde, al helemaal ontredderd en verdrietig raakt dan is het tijd dat ze volwassen wordt. Iets mag je best raken, maar er dan 10 min jn een video over lopen miepen, dat is pas kinderachtig.

Grow up. Er gaan nog veel meer mensen nog veel rottigere dingen in je leven zeggen. Zo is de wereld namelijk. Mensen hebben een mening en die uiten ze. Hoe jij daar mee omgaat is JOUW keuze. En je kan maar beter gauw leren het van je af te laat glijden want anders wordt het nog heel zwaar.

Pfff.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 06:46

Dat ben ik wel met je eens Amanda. Als je nou dagelijks bestookt zou worden met tientallen haatreacties en er dan een keer aandacht aan wijt zou ik het snappen. Maar om nu specifiek op een persoon te gaan reageren terwijl je ook even tot 10 kunt tellen en dan je schouders op halen vind ik ook overdreven. Dan vraag ik me af of het slim is om vlogger te worden

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:00

Amandavd schreef:
Ik erger mij aan al die mensen die hier een beetje schijnheilig die youtubster komen verdedigen. Als zij van 1 zo'n opmerking, op het fiets internet van een totale vreemde, al helemaal ontredderd en verdrietig raakt dan is het tijd dat ze volwassen wordt. Iets mag je best raken, maar er dan 10 min jn een video over lopen miepen, dat is pas kinderachtig.

Grow up. Er gaan nog veel meer mensen nog veel rottigere dingen in je leven zeggen. Zo is de wereld namelijk. Mensen hebben een mening en die uiten ze. Hoe jij daar mee omgaat is JOUW keuze. En je kan maar beter gauw leren het van je af te laat glijden want anders wordt het nog heel zwaar.

Pfff.

Dit dus, daarnaast, Mars had een aantal maanden(!) geleden in dit topic een berichtje erover geplaatst waar ze afgelopen week ineens een PB over kreeg. Als de persoon in kwestie dat PBtje gewoon niet gestuurd had dan was er ook niets aan de hand.
10 minuten in je video wijden aan 1 opmerking van maanden geleden (en het vervolg daarvan) is echt niet heel oké. Ik ga de video ook melden bij YT.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:06

Dat ik voorlopig nog niet open mag.... Heb er slecht van geslapen en kom nu zo stijf als een hark mn bed uit.... -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:15

Amandavd schreef:

Pfff.

Hier ben ik het wel mee eens.
Ik keek vroeger wel eens naar haar filmpjes maar daar ben ik allang mee gestopt, ik vind haar ontzettend onsportief en bovenstaande situatie verbaasd me daarom niets.
Mensen zeggen nou eenmaal niet alleen maar ‘ohhh’ en ‘ahhh’ als je zo “bekend” bent. Haal je schouders op, maar ga er geen video aan wijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:27

MarlindeRooz schreef:
Ik vertik het ook als medewerker. Jammer dan dat het wettelijk mag. Mijn gezondheid en veiligheid gaat voor. Het is 2020 dus je kan gewoon pinnen en anders maar geen patatje...

Nou ik pas mij aan hoor en ik pin dus maar dat apparaat wordt hier echt niet schoongemaakt. Ik ga dus gewoon echt niet contactloos betalen. Dat staat ook uit op mijn pas. Kan je dom vinden maar ik ben mijn pas wel is verloren en ook zijn er verhalen over skimmen. Nou liever niet. Ik heb veel meer vertrouwen in mijn contante geld.

Hier kan je bij de horecagroothandel gewoon contant betalen. Dat kan prima zonder menselijk contact. Gewoon neerleggen op het betaalplankje.
Zijn hier trouwens ook wel winkels (bijv. Bouwwinkels of benzinepomp ) waar je kleingeld terug krijgt (en ook instopt) in een een automaat. Ook prima. (Was al voor deze crisis)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:32

Whale schreef:
Mars schreef:
Whale: dat is idd niet handig. Aan de andere kant neemt contant ook zoveel risico met zich mee, ik snap kassamedewerkers in die zin ook wel.

Ik ook, maar vraag me af hoe winkels daar mee omgaan. Bij mijn vorige baan zat ik altijd met een vrouw in de bus die geestelijk wat achter liep en dus onder bewind stond. Zelfs online bestellen kon gewoon niet dus letterlijk alles moest fysiek gekocht worden en met contant geld. Dus vraag mij echt af hoe zij dat nu doet. Bij ons bij de Kruidvat staat bijv. ook dat contant geld niet mag.

Bij ons staat er 'graag pinnen'.
Sommige mensen hebben alle begrip, die zeggen, als jij liever wilt dat ik ga pinnen dan doe ik dat toch.
Andere mensen willen dus van hun contant geld af, of zwart geld, zitten veel honden en paardenhandelaartjes in de buurt.
Maar idd ook oudere mensen en mensen die week geld hebben die contant betalen.
Het mag, maar liever niet voor ieders gezondheid.

Uit een ander filiaal kwam dus een verhaal van zo iemand die zelf veilig in de auto bleef en wij mochten het in de auto leggen.
Deze persoon had niet gepast geld en moest dus wissel geld. Had de medewerker gezegd, dit wisselgeld komt wel van een man met een vervelend kuchje hoor.
Nou die mensen lichtelijk in paniek. Het was een grapje zei de medewerker, maar het zou wel zo kunnen zijn, netzoals met het geld wat ik net van u heb aangeraakt. Wat ik misschien straks door moet geven aan een andere klant, of moet straks weer moet tellen aan het eind vd dag.

Normaal geen enkel probleem natuurlijk cash, maar je merkt dat nu in deze omstandigheden het toch irriteert.
Maar ik werk in een winkel waar veel diervoeding verkocht wordt, en ik kan ook niet zeggen, oh contant geld, laat de hond maar even wachten op eten. Nee. Dat gaat niet.