maria500 schreef:k_m schreef:Wat sneu dat jullie zo door gaan op iemand die duidelijk gekwetst is, terwijl ze het goed bedoeld met haar paard. En zich duidelijk goed laat omringen.
Sowieso geen fan van dit mega pessimistisch topic, maar als jullie er echt plezier uit halen om te lachen met iemand die zich slecht voelt? Is gewoon pest gedrag onder volwassenen. Ik snap oprecht niet dat je de behoefte voelt om je hier te komen ‘ergeren’ aan iemand die op YouTube filmpjes maakt. En dan zo natrappen nu. Ik hoop voor jullie dat niemand ooit voor jullie gaat bepalen wat jou mag raken, en waar je maar tegen moet kunnen. Echt gemeen dit.
Ik deel deze mening helemaal. Ze heeft het er echt moeilijk mee. Ze heeft ook veel verdriet van. Als je haar video’s vaker kijkt, weet je ook als haar paard het niet trekt of niet pijnvrij kan leven, zij hem als het mogelijk is vervroegd met pensioen doet of indien nodig laat inslapen.
Het is niet dat ze zomaar aanmoddert. Er is een professioneel team bezig met de revalidatie van haar paard. Ik zie in andere topics waar paarden met serieuze beperkingen toch met revalidatie erbovenop komen, vaak alleen positieve berichten. Op het moment dat haar paard pijn vertoond of dat zij gaat aanmodderen er vervelende reacties kunnen komen.
Ik snap haar ook dat het haar raakt dat er wordt gesproken met alle geweld. Terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Mag ik even voor Mars opkomen en zeggen dat "met alle geweld" gewoon een uitdrukking is, die gelijk staat aan met alle mogelijke middelen en dus helemaal niks met je paard in elkaar slaan/geweld aandoen te maken heeft? Dat de vlogster het vervolgens te letterlijk opneemt, is compleet haar eigen probleem. Ik vind het zelf juist goed dat ze dit zo professioneel aanpakt met het paard eerst de juiste bespiering laten krijgen enzo, nu hopen dat als blijkt dat paardlief geen gewicht kan verdragen op zijn rug ze hem zo blijft trainen aan de hand, want het is wel een heel knap ding

Mijn ergernis is dat ik al dagen de afwas laat staan en vervolgens een halfuur moet gaan afwassen omdat ik anders niet kan koken omdat al mijn pannen smerig zijn. Terwijl ik als ik dagelijks afwas 5 minuten kwijt ben. Waarom ben ik zo lui?