Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:21

Ja klopt, ze laat het weten. Maar zonder excuus en meer als mededeling. Maar zal dan idd aan mij liggen dat ik dat niet netjes vind.

Bedankt voor de tip om volgende keer niet te wachten, maar product buiten te zetten. Dat gaat helaas niet zo makkelijk hier. Ik woon in een appartement. Ze moeten beneden aanbellen om binnen te komen. Ik kan het niet buiten op straat zetten met kans dat het niet wordt opgehaald en dan een hele nacht buiten staat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:33

snuffie123 schreef:
Hmm meningen lopen dus wel wat uiteen. Gesprek kan niet verwarrend zijn geweest. Ik vond het eigenlijk al raar dat ze 2 dagen niet reageerde en dan ook nog aangeeft dat ze niet komt als het regent. En dan vervolgens 5 minuten voor de afgesproken tijd aangeven dat je nog later komt. Geen excuus of sorry, maar er gewoon vanuit gaan dat ik dat wel prima vind. We zitten midden in een verhuizing, dus de tijd kan ik hard gebruiken.

Zo lang jij niet communiceert, kan de koper niet weten dat dit je eigenlijk allemaal heel ontevreden stemt. Als jij niet zegt dat het niet prima is, zou ik er ook vanuit gaan dat het prima is.

Dat ze pas twee dagen later reageert, vind ik niet iets wat je haar kan aanrekenen. Er is geen verplichte termijn tot reageren. Ze heeft niet aan jou gevraagd het te reserveren. Ze heeft gevraagd of het nog beschikbaar is en jij hebt geantwoord dat dat zo is. Klaar, niets aan de hand, correct.
Dat ze daarna zwijgt, kan talloze redenen hebben: nachtje over slapen of ze het echt wel wilt, met nog een andere deal bezig zijn en eerst willen zien hoe die afloopt of misschien is ze gewoon nog een van die weinige personen die niet constant met de telefoon aan de hand geplakt zitten. De reden maakt niet uit: jij hebt niets verloren. Je hebt geen andere kopers moeten afhouden of een deal moeten laten schieten omdat je op haar aan het wachten was. Als er in die twee dagen een andere koper was geweest, had je het product hoogstwaarschijnlijk aan die verkocht. Die twee dagen heeft jou geen nadelen opgebracht en is zodoende geen reden voor een lagere quotering.

Het te laat komen is in dat opzicht wel nadelig. Maar heb je dat aan haar laten weten? Als ik naar iemand stuur dat ik later ga zijn en ik krijg daar geen antwoord of een 'oké' op, dan ga ik ervanuit dat het in orde is. Als mijn laattijdige aankomst wel problematisch zou zijn, tja, dan moet dat inderdaad gecommuniceerd worden. Pas dan kan ik er iets aan doen: mij haasten om toch zo goed mogelijk op tijd te zijn of de afspraak verzetten. Maar wat ik niet kan is een probleem dat niet met mij gecommuniceerd is oplossen. En dan zal ik als koper een lager aantal sterren ook snappen, want ja, je had je ontevredenheid al kenbaar gemaakt, dus ik weet waar die 3 of 4 sterren dan vandaan komen. Maar iemand die niets zegt, geen ontevredenheid uit en dan ineens 3 sterren geeft, dat zou ik irritanter vinden.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:56

Al bijna 300 pagina's wordt er hier getypt hoe ergerlijk het is als mensen niet vlot reageren of niet op tijd komen, maar nu ligt het echt aan snuffie _O-
En dat omdat ze 3 sterren geeft en iemand zn marktplaats-imago voor altijd verwoest heeft :')
Fascinerend dit topic

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:07

Ik heb niet in mijn up 300 pagina's volgeschreven, dus dit topic representeert geen 'algemene boktmening'. Daarnaast vraagt snuffie zelf om meningen, dus ik denk dat ze dit wel aankan. ;)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:10

Ik doel ook niet specifiek op jou

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:10

Maar geen enkele persoon heeft die 300 pagina's gevuld, dus op wie doel je eigenlijk wel? Er is geen algemene Bokt-mening. Het is niet dat we voor gisteren collectief allemaal A dachten en nu omdat snuffie het vraagt we collectief allemaal B denken. Er worden hier wel vaker verhalen gedeeld waarvan ik denk: goh, waar zeur je om. Maar als ik dat iedere keer expliciet ga melden wordt het topic er ook niet leuker van. En ik kan me voorstellen dat er wel meerdere mensen zo denken. :D Het enige verschil waarom ik nu dus wel expliciet mijn mening uit de doeken doe, is omdat snuffie oprecht benieuwd was en vroeg naar meningen rond dit voorval. Dat het ergerlijk is dat de koper te laat komt, heb ik ook niemand echt zien ontkennen? Het wordt enkel gekaderd of de beoordeling wordt net te streng bevonden. Meningen, exact waarnaar gevraagd werd. Fascinerend. :D

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:46

Die "algemene bokt-mening" mag er dan niet zijn, maar ik geloof dat het lijstje nogal lang word als ik iedereen uit dit topic quote waarin gezegd wordt dat te laat komen en laat reageren ergerlijk is. Snuffie geeft iemand om die reden 3 sterren,
en vervolgens is het te laat komen en laat reageren van die koper te verdedigen. Bijzondere wending vond ik dat.
En ja, gewoon een constatering, hoeft niemand zich op aangesproken te voelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:51

300 pagina's? Vergeet niet dat dit deel acht is hè, meer 3800 pagina's :D .

Wij hebben echt te weinig te doen met z'n allen _O-

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:13

Dan gooi ik er nog even een gouwe ouwe in die ik nog steeds geweldig vind: Mijn moeder verkocht een oud boek aan een oude man, ze verstuurde het boek en daarna hebben ze een halfuur met elkaar gebeld over het boek. En daarna heeft hij het geld per post opgestuurd. Ze wilden het namelijk eens zónder de kinderen regelen :D
Het leukste vind ik nog dat ze sindsdien geregeld boeken naar elkaar toe gestuurd hebben, gewoon random zo van "hé deze vind je vast leuk".

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:16

Over die 2 namen als afzender: Ik had ooit een roze tshirt te koop. Kreeg een bod van 'Annemarie'. Beantwoord en daarop kreeg ik nog een vraag, ondertekend door 'Bart' Toen weer een bericht weer door 'Annemarie' Ik denk het zal wel. Uiteindelijk kwam diegene aan de deur was het gewoon een meneer die in transitie was.. Het shirt pastte hem/haar prima :-) Hij blij.. ik blij..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:22

dakplaat schreef:
Dan gooi ik er nog even een gouwe ouwe in die ik nog steeds geweldig vind: Mijn moeder verkocht een oud boek aan een oude man, ze verstuurde het boek en daarna hebben ze een halfuur met elkaar gebeld over het boek. En daarna heeft hij het geld per post opgestuurd. Ze wilden het namelijk eens zónder de kinderen regelen :D
Het leukste vind ik nog dat ze sindsdien geregeld boeken naar elkaar toe gestuurd hebben, gewoon random zo van "hé deze vind je vast leuk".

Ah wat leuk zeg!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:44

ik had interesse in een hamsterkooi.
bod op gedaan, deze ging gisteravond akkoord.
ik was tot laat aan het werk, dus rond 00.00u gevraagd wanneer ik het kon ophalen.( hun bericht was van 22.00u).
Krijg ik reactie rond 10.00u vanmorgen dat ze besloten hebben om hun hamster niet te laten inslapen en de kooi dus houden.
10 min later kom ik dezelfde adv op FB tegen. gereageerd.
wordt er gezegd dat de kooi gereserveerd is voor x bedrag(meer dan ik had geboden),
heb maar even gezegd dat ik wel doorhad dat het dezelfde adv was en dat ze beter gewoon eerlijk hadden kunnen zijn.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:19

magicmist schreef:
ik had interesse in een hamsterkooi.
bod op gedaan, deze ging gisteravond akkoord.
ik was tot laat aan het werk, dus rond 00.00u gevraagd wanneer ik het kon ophalen.( hun bericht was van 22.00u).
Krijg ik reactie rond 10.00u vanmorgen dat ze besloten hebben om hun hamster niet te laten inslapen en de kooi dus houden.
10 min later kom ik dezelfde adv op FB tegen. gereageerd.
wordt er gezegd dat de kooi gereserveerd is voor x bedrag(meer dan ik had geboden),
heb maar even gezegd dat ik wel doorhad dat het dezelfde adv was en dat ze beter gewoon eerlijk hadden kunnen zijn.

Inderdaad vreemd, hebben ze daar nog op gereageerd? Het verschil zal niet mega zijn lijkt me.. of het moet een speciale kooi zijn haha

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:28

Hebben jullie ook problemen met foto's plaatsen bij een advertentie? Ik kan geen map selecteren voor foto's toe te voegen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:20

Ik reageer net op een bericht met van die (verschrikkelijke) popit's. Op de foto zie je heel vaag een aantal met een plaatje erop. Ik vraag of er ook eentje bij zit met een afdruk van een paard en krijg terug: "geen idee, ik heb er zoveel".

Tja, helaas. Dan geeft ze maar het cadeautje wat ze in eerste instantie in gedachten had.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:07

Mir hier idd hetzelfde probleem, ook nog geen oplossing voor gevonden -O-

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:30

_Mir schreef:
Hebben jullie ook problemen met foto's plaatsen bij een advertentie? Ik kan geen map selecteren voor foto's toe te voegen

Hier ook helaas -O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:28

Auto verkocht binnen 3 dagen aan een hele blije student. Beter dan de 30 opkopers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:50

Kreeg een paar dagen geleden reactie op tegels die we gratis af te halen staan. Vervolgens radio stilte dus ik toch nog een bericht gestuurd of hij nog interesse had. Zijn vanmiddag gelijk opgehaald dus super fijn!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:15

Ik werd gebeld door de politie vorige week dat de aangifte eerder kon. Ze zouden mij om 8 uur bellen maar we zijn nu 15 minuten verder en er is nog niet gebeld.
Ik begreep dat dat het in de ochtend zou zijn, maar misschien is het in de avond. Ik hoor het dan vanavond wel.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:07

marleen_usar schreef:
Ik werd gebeld door de politie vorige week dat de aangifte eerder kon. Ze zouden mij om 8 uur bellen maar we zijn nu 15 minuten verder en er is nog niet gebeld.
Ik begreep dat dat het in de ochtend zou zijn, maar misschien is het in de avond. Ik hoor het dan vanavond wel.

Werkt de politie hieraan op zondag?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:31

Ik zie dat ik zojuist ben beoordeeld door iemand, waar ik niets van heb gekocht, alleen maar geïnformeerd.
Blijf dat zo raar vinden. Was verder wel een gewone conversatie.
Beoordeling kan ik nu nog niet meteen zien of wel?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:37

DuoPenotti schreef:
Ik zie dat ik zojuist ben beoordeeld door iemand, waar ik niets van heb gekocht, alleen maar geïnformeerd.
Blijf dat zo raar vinden. Was verder wel een gewone conversatie.
Beoordeling kan ik nu nog niet meteen zien of wel?

Na 2 weken of je moet zelf ook beoordelen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:40

Thanks , dan had ik het goed begrepen :j

Ik ga haar niet beoordelen, het was prima, maar zonder ver/koop zo raar :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:16

Ja die werken op zondag, ik werd gebeld dat er iets was mis gegaan. En of ik na een kwartier kon, nu krijg ik de aangifte via de mail zodat ik hem naar de bank kan sturen.