Marocje schreef:Ik zit te twijfelen of ik het hier al moet posten, maar ik begin maar gewoon met schrijven: kan het altijd nog niet posten.
Ik heb 20 jaar een relatie, 4 kinderen. Maar sta nu op het punt er een einde aan te maken. (Aan de relatie dan, voor de duidelijkheid).
Onze relatie is altijd al ‘moeilijk’ geweest, toch best wat onbegrip. Hij komt uit Afrika (even bewust wat vaag) en had absoluut geen stabiele gezinssituatie. Dit zie en zag ik natuurlijk vaak terug in ons gezin. En nu? Nu trek ik het gewoon niet meer. Ik heb al tijden het gevoel dat ik het net zo goed alleen kan doen. Maar altijd was er wel iets wat me tegen hield. (Pony, geen echt werk/inkomen)
Eigelijk was het vooral de veiligheid, de zekerheid die ik niet op wilde geven. Maar nu denk ik: het signaal wat ik nu doorgeef aan de kinderen, is ook niet goed! Ik moet niet vanwege de kinderen bij hem blijven, maar wil ook zeker niet vanwege de kinderen uit elkaar. Want dat is mijn gevoel een beetje, dat ik hen moet ‘beschermen’. Tuurlijk moet dat, maar dat komt over alsof hij zo slecht is en dat is niet zo. Hij bedoelt het allemaal goed.
Er is geen sprake van vreemdgaan, of van geweld oid.
Ik kan misschien 1 ding schrijven wat de boel wellicht over het algemeen genomen duidelijk maakt: mijn moeder is vorig jaar overleden. Tijdens haar ziekbed kon hij nog langskomen, dit stelde ie telkens uit. Tot het bijna te laat was en hij boos op mij werd dat ik niet duidelijk was. En dan nog koos hij ervoor niet mee te gaan: 4 dagen later is ze overleden. En dan verbaasd zijn dat het nog zo snel ging? Ze heeft nog bijna 4 maanden geleefd ipv de verwachte 6/8 weken, ik ben altijd duidelijk geweest dat het ineens snel kon gaan. De kinderen hebben dit ook goed begrepen en op hun manier allemaal afscheid kunnen nemen. En hij verwijt mij dat ik niet duidelijk was? (Hij is trouwens in de 4 maanden wel meegeweest hoor, maar toen was ze nog zo goed dat we konden zeggen: ‘tot volgende keer’)
Nouja, dat gaat dus meestal zo: dat er iets gebeurt en hij niet de mogelijkheid heeft naar zichzelf te kijken. Hij gooit het altijd op de ander. Mij, de kinderen, de buren, collega’s.. het ligt nooit bij hem. En dan trek ik niet meer.
Poeh, toch een heel verhaal. Als iemand tips of ideeen heeft lees ik het graag (Via pb). Ook hoop ik dat degenen die mij of ons in het echt kennen dit nog voor zich willen houden. Vanavond, maar liever (en uiterlijk!) morgen avond wil ik het vertellen. Ik hoop dat we zonder ruzie uit elkaar kunnen, maar hij heeft me vaker gezegd dat wanneer het over is tussen ons, hij ook écht vertrekt. Dus ik moet hier ook rekening mee houden. (We zijn niet getrouwd, hebben wel gezamenlijk gezag over de kinderen).
Gister met mijn vader hierover gehad, dat was heel fijn. Hij zag het ook wel aankomen en begrijpt me helemaal. Maakt het niet minder verdrietig. Maarja, zou ook niet best zijn als ik hier geen verdriet over had.
Een hele dikke knuffel