Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:28

Mer1980 schreef:
Zucht, ik heb een heel groot babykleertjes pakket te koop staan, Had ik een dame aan de telefoon die wilde ze graag hebben en die kwam even kijken. Toen ze klaar was met kijken zei ze: ja ik wil ze graag hebben, maar krijg pas over 3 weken mijn salaris, mag ik het dan komen betalen? Wat denk je zelf..... Of ik het dan vast wil houden tot die tijd.... ehhhh nee, het staat in de weg. Als het er nog is dan kun je het halen, bel maar tegen die tijd... arghhhhhhh

-O- Serieus? Dat is toch gewoon onbeschoft?

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:33

Vind dat echt niet kunnen! Dat je het durft te vragen überhaupt |o

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:45

En dan ook pas als je er al bent om te kijken.. Niet dat ik het anders wel zou doen maar zeg zoiets vooraf. Dan had het een onnodig tripje bespaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:55

Pff ik word ook wel een beetje zat van om te kopen en verkopen hoor, mijn eigen spul krijg ik niet verkocht, hoef er echt geen hoofdprijs voor maar mensen met echt onzin biedingen, ik reageer er niet eens meer op.
En zag ik via zo een fb groep een dekje te koop dat ik al een tijd zocht en nog voor een hele mooie prijs ook en op te halen! Maar ik krijg geen reactie -O-
Nog een pb achteraan gestuurd maar hoop dat ik nog wat hoor.

Wel een oude regendeken verkocht voor de creatieveling, geld had ze overgemaakt en heb gezegd voordat ze overmaakte dat ik het dan met DHL of kiala zou versturen, geen reactie met welke en naar welk adres, alleen haar privé adres gegeven, heb hem nu maar naar het dichtstbijzijnde DHL punt gestuurd en haar gemaild met de code etc, krijg geen reactie, dus ben benieuwd of ik er nog wat van hoor, ach ja verkocht is weg :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:12

Pearlx schreef:
Mer1980 schreef:
Zucht, ik heb een heel groot babykleertjes pakket te koop staan, Had ik een dame aan de telefoon die wilde ze graag hebben en die kwam even kijken. Toen ze klaar was met kijken zei ze: ja ik wil ze graag hebben, maar krijg pas over 3 weken mijn salaris, mag ik het dan komen betalen? Wat denk je zelf..... Of ik het dan vast wil houden tot die tijd.... ehhhh nee, het staat in de weg. Als het er nog is dan kun je het halen, bel maar tegen die tijd... arghhhhhhh

-O- Serieus? Dat is toch gewoon onbeschoft?

Tja en sommige verkopers zijn zo coulant om daarmee akkoord te gaan, dus het is 't proberen altijd waard. Hoewel ik daar zelf ook niet zo van houd hoor.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:14

_Nadia_ schreef:
saddledancer schreef:
Ja ik mis marktplaats wel eens hoor :j zelfs met al die vervelende kopers, nu doe ik welleens wat via ebay, maar tis toch Anders... En ik heb ZOveel spul liggen waar ik graag vanaf wil..

Wij gebruiken veel locale facebook groepen, ik denk dat elke Engelse stad er wel een of meerdere heeft.

oh dat kan ook :D maar eens proberen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:58

Aaaaah m'n spongebob ananas eindelijk verkocht en volgens mij echt aan een schatje!! <3
Meisje stuurt een mailtje: Ik kan morgen wel, vanaf hoelaat kunt u?
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Ik heb nog een ornamentje voor haar, als ze die ook wil. Mag ze er gratis bij, wat een schatje!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:49

Hoe kjoet :D

Ik was eigenlijk wat klaar met MP en had al een tijd alleen op Bokt advertenties staan, maar op Bokt schoot het niet zo op. Gisteren en eergisteren het spul toch maar op MP gezet (baat het niet dan schaadt het niet :+ ), word ik me ineens toch bekogeld met reacties :oo Wel allemaal op dezelfde dingen (rijbroeken, hoofdstel, klein grut), maar dan nog := Mooi, mijn nieuwe zadel viel erg duur uit namelijk :+

Via BM de laatste weken veel mensen die van dingen foto's willen maar na die te hebben niet meer reageren, dat lijkt wel erger te zijn dan anders... FB was drama, wat een gemekker. Dus daar ben ik maar weer mee gekapt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:08

Beter dat MP zo goed werkt!!!

Vanmiddag weer een boek verkocht en een bod gekregen op een ander boek.
Mevrouw van het boek van gisteren niet meer van gehoord... Evenals de persoon die dinsdagavond geld zou hebben overgemaakt voor vier broeken, nog steeds niets ontvangen :+
Zouden jullie daar nog een mailtje achteraan sturen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:16

Jep

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:26

Ik ook wel

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:31

Romy1234 schreef:
En zag ik via zo een fb groep een dekje te koop dat ik al een tijd zocht en nog voor een hele mooie prijs ook en op te halen! Maar ik krijg geen reactie -O-
Nog een pb achteraan gestuurd maar hoop dat ik nog wat hoor.

Heb je ook gereageerd op de advertentie zelf of alleen een pb gestuurd? Kan dan zijn dat die in de overige map is terecht gekomen namelijk en daar krijg je geen melding van.

Op dit moment ben ik even heel blij met marktplaats kopen :D Huis inrichten en al mooi wat dingen gekocht bureaus, tafels, bankstel, stoelen. Die bank hadden we geluk, want daar waren veel reacties op, maar omdat wij de volgende dag direct konden halen mochten wij voor :D De stoelen had ze spijt van dat ze, ze voor zo weinig erop had staan... tjah verkocht is verkocht :D

Verkopen via marktplaats staat op het moment wat stil, maar moet toch maar is nieuwe advertenties erop zetten. Heb nu wel weer iemand die had geboden, akkoord. Ja, zou kijken wanneer op te halen en later dat er familieomstandigheden waren en begin deze week weer contact op zou nemen, nooit wat gehoord. Dan denk ik dat ik het toch weer in de verkoop zet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:08

Zo, ben actief op marktplaats omdat ik dekens zoek... Canvas deken bood ik 20 incl, dat was goed maar wel via Kiala of een dhl punt zodat het goedkoper is, maar dat is voor mij niet praktisch omdat ik hele dag op school zit dus ophalen is bijna niet mogelijk. Dus ik heb gezegd, ik kijk wel even verder. Stuurt ze, voor 20,50 wil ik het wel thuis versturen :') :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:28

Net een monopoly spel verkocht. Ze belde en met een uur stonden zo voor de deur. Helemaal toppie.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:36

Even een update van mijn verhaal:

Verkoper heeft de jas weer in de verkoop en beweerd dat hij er 2 van had.
Heb zijn adres weten te krijgen, maandag met deze nieuwe info weer naar de politie.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:39

die heeft lef zeg! :oo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:41

Rideltje1992 schreef:
Even een update van mijn verhaal:

Verkoper heeft de jas weer in de verkoop en beweerd dat hij er 2 van had.
Heb zijn adres weten te krijgen, maandag met deze nieuwe info weer naar de politie.

Goh. Toevallig zeg.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:46

Ja echt heel brutaal en toevallig allemaal

Nog geprobeerd tot een deal te komen maar helaas.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:25

Jeetje dus je hebt nog steeds je geld niet terug? Hopelijk kan de politie hier iets mee.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:54

Vanavond weer wat advertenties op Marktplaats gezet, en wat advertenties vernieuwd en even gespeeld met de manier van verwoorden. Eens kijken of dit goed aanslaat.

Wel vanavond keurig iets opgehaald door een Marktplaatskoper. Als het goed is komt er morgenavond nog iemand wat ophalen. En in principe met iemand anders een deal om iets te verzenden (maar dat geloof ik altijd pas als het geld op mijn rekening staat eigenlijk := ).

Als iemand trouwens iets op wil komen halen dan vraag ik altijd of ze akkoord zijn met mijn prijs (als daar niks over gezegd wordt) en of ze gepast geld mee willen nemen. Maar wat zouden jullie doen als je daar geen antwoord op krijgt in de reactie van de koper? Er vanuit gaan dat het ter kennisgeving aangenomen is en wel goed komt of nogmaals over mailen?
Ik heb er in dit geval voor gekozen om te gokken dat het goed komt. Maar ik heb totaaaaaaaal geen zin om hier aan de deur te gaan staan onderhandelen over iets omdat iemand alsnog een lagere prijs wil geven of te weinig (of niet passend) geld mee heeft. Vandaar dat ik er naar informeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:04

Ik zeg dat eigenlijk nooit, onderhandel ook niet aan de deur. Als ze het op komen halen dan neem ik aan dat de prijs akkoord is.
Hier weer 3 die na mijn mail niet meer reageren.. Ik heb van 1 iemand nog een mail met excuses gehad en ze zou het vandaag overmaken, ik heb nog niks gehoord dus neem aan dat ze dat nog niet gedaan heeft. De rest reageert niet meer terwijl ze wel aangaven het over te willen nemen.
Eerder ook al iemand die iets op zou komen halen en dus gewoon niet kwam en niets liet horen.. heel irritant.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:18

Zucht iemand vraagt mijn uiterste prijs. Eigenlijk wil ik er gewoon mijn prijs voor hebben maar vooruit doe er nog een keer 5 euro af en geef aan dat dat dus echt uiterste is. Krijg ik vervolgens terug dat ze voor dat bedrag maar dan inclusief verzenden wel akkoord kan gaan. Pfff nou ik dus niet. Echt joh vraag dan niet om mijn uiterste prijs als je vervolgens toch nog meer eraf wil hebben.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:39

Ik snap dat ook niet. Uiterste prijs is dus wat je er minimaal voor wilt hebben.. dan wil je er dus niet dat min verzendkosten minimaal voor.. zucht.

Bij mij schiet het zowaar weer even op, aantal dingen (naar het lijkt) verkocht. Althans, 1 heb ik geld voor gehad en verstuurd. Twee wacht ik op geld. Van een daarvan wel wat twijfels of het doorging. Zo raar. Had twee gewone broeken verkocht en toen vroeg ik dus hoe ze het verstuurd wilde hebben. Kiala, oké prima, dan kost het dat. Krijg ik eerst nog 4 keer de vraag wat het kost. Vraag ik om het ophaalpunt. Krijg ik een adres dat niet van Kiala is maar gewoon een postnl punt. Dus ik zeg: dat is geen punt. Dan moest ik maar een punt kiezen. Uh? Ik ga toch niet bepalen waar zij het op gaat halen?!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:03

Jippie, vandaag voor een leuke prijs coole schoenen gescoord!

En mensen vragen echt vet afwijkende prijzen voor dezelfde artikelen in dezelfde staat, we zijn op zoek naar kinderklapstoeltjes omdat die lekker makkelijk mee te nemen zijn, iemand wilde 40 euro hebben voor twee stuks, ik heb even verder gezocht en nu heb ik exact dezelfde, 3 stuks voor.... 8 euro. :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:36

@ Elizevds, dat is precies wat ik bedoel inderdaad. En onduidelijke kopers zijn ook irritant zeg. Als ze niet snapt wat Kiala inhoud laat ze dat dan vragen...

@Upendo, ja prijzen kunnen enorm verschillen, rondkijken loont dus echt wel.