Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:01

Absoluut niet en ik zou het dus totaal niet meer vertrouwen!

Geryon

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:03

Voor mij geldt hetzelfde!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:06

Ik ga er dan ook niet heen als ik niet eerst een foto heb gezien. Maar ik snap er gewoon niks van, het lijken allemaal hele aardige mensen. Ze reageren vlot en aardig en sommigen zijn zelfs professionele fokkers/dierenwinkels en dan krijg ik ineens zo'n antwoord.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:11

Pearlx schreef:
Ik ga er dan ook niet heen als ik niet eerst een foto heb gezien. Maar ik snap er gewoon niks van, het lijken allemaal hele aardige mensen. Ze reageren vlot en aardig en sommigen zijn zelfs professionele fokkers/dierenwinkels en dan krijg ik ineens zo'n antwoord.

Heb je uitgelegd waarom je een foto wil?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:12

Dat hoef je toch niet uit te leggen?! :P Iédereen snapt toch dat iemand wil zien wat ze eventueel gaan kopen?!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:13

HTM schreef:
Pearlx schreef:

Heb je uitgelegd waarom je een foto wil?

Jazeker, zoals in mijn eerste post op een nette manier dat ik wel echt zeker wil weten dat het
allemaal klopt, omdat ik er erg ver voor moet reizen. Ik heb immers ook de moeite genomen
een voorbeeldfoto in te scannen en naar hun te versturen. Maar ineens krijg ik botte antwoorden
die kortaf en onbeleefd zijn of ineens gaat het om een heel ander diertje als waar zij het in het
begin over hadden. Ik wist niet dat de vogelwereld zo in elkaar zat. :(

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:14

Zucht ik krijg mijn zadel haast niet verkocht, had ik niet verwacht aangezien er maar weinig cognac opstaan. Het zadel is echt hartstikke mooi. Weet niet wat ik fout doe.

200 euro wil ik er graag voor hebben, is dat echt te duur voor een splinternieuw leder zadel incl beugels, beugelriemen en singel?

Ik zit financieel wat krap, verkoop hem al ver onder de prijs als wat ik er zelf voor betaald heb.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:14

Die denken vast ook, als ze er zo'n stuk voor gereden heeft, neemt ze een ander vogeltje ook wel...... -O-

papegera, zou echt niet meer zakken!! Misschien een idee om hem er iedere dag opnieuw op te zetten, zodat hij zoveel mogelijk op valt! Ik had het laatst met ons bankje. Al wéken stond deze erop. Weer opnieuw geplaatst, binnen 20 minuten een reactie. Mensen waren er weg van en kwamen gelijk de volgende dag!
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 28-08-13 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:15

Degene waarvan ik geld terug moet krijgen reageert niet meer op mails...
Geld staat nog niet op mijn rekening..

Edit: vandaag namelijk nog een PB gestuurd, heeft ze wel gelezen maar antwoorden, ho maar.
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 28-08-13 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:16

Het is heel erg begrijpelijk dat je eerst een foto wilt zien :j

Maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen geen zin of tijd hebben of willen maken om een foto te maken en te mailen. Niet iedereen doet dat even snel en makkelijk en als ze het teveel gedoe vinden dan is dat hun goed recht natuurlijk, ze zijn niks verplicht immers :)

Maar de consequentie is dan wel dat jij daar weer je conclusie over trekt en dan niet komt.

En gelijk heb je want als ene foto maken al te veel moeite is, hoe serieus zijn ze dan in dat ze je willen helpen... rij je daar helemaal naartoe en dan blijkt dat die vogel er toch anders uitziet of dat ze die ene perfecte net verkocht hebben ofzo :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:21

Ben nu eigenlijk wel benieuwd om wat voor 'n vogel het gaat?? :o

suikermeisje, wat balen dat het maar niet opgelost wordt!!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:21

Pearlx schreef:
Jazeker, zoals in mijn eerste post op een nette manier dat ik wel echt zeker wil weten dat het
allemaal klopt, omdat ik er erg ver voor moet reizen. Ik heb immers ook de moeite genomen
een voorbeeldfoto in te scannen en naar hun te versturen. Maar ineens krijg ik botte antwoorden
die kortaf en onbeleefd zijn of ineens gaat het om een heel ander diertje als waar zij het in het
begin over hadden. Ik wist niet dat de vogelwereld zo in elkaar zat. :(

Dan snap ik dat je er een beetje moedeloos van wordt.
Maar voor sommige mensen is het niet zo makkelijk om "even" en foto te mailen.

Kentaro schreef:
Dat hoef je toch niet uit te leggen?! :P Iédereen snapt toch dat iemand wil zien wat ze eventueel gaan kopen?!

Ik snap dat je een foto wil voor je iets koop.
Maar misschien als ze uitlegt waarom ze dat wil, dat mensen het eerder doen.
Want er zijn genoeg mensen die een foto ontvangen, en daarna niks meer van zich laten horen.

suikermeisje schreef:
Degene waarvan ik geld terug moet krijgen reageert niet meer op mails...
Geld staat nog niet op mijn rekening..

Dat is mooi balen.
En die shop zou ik bellen hoor, dat je nog 2 euro mist.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:22

Wat betreft het cognac-zadel:

het is natuurlijk een 18 inch, en dan ook nog cognac. Daar moet je net een liefhebber voor vinden :)

En er wordt geen merk bij genoemd en hij ziet er ook wel merkloos uit, dus dubieus wat de kwaliteit is.
Dan nog een adverteerder die spreekt over een verwisselbare boom, wekt bij mij persoonlijk ook geen vertrouwen in de kundigheid van een verkoper als ik zoiets lees :o

Het komt al met al dus over alsof het wel eens een goedkoop habbie-babbie zadeltje kan zijn dat de verkoper heeft gekocht, tegenviel qua kwaliteit en daarom nu weer te koop staat.

Als je wat meer info in de advertentie zet over de nieuwprijs / merk / wat er echt verwisselbaar is en de kwaliteit enzo dan kan het allemaal al ene heel stuk aantrekkelijker overkomen :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:26

pmarena schreef:
Wat betreft het cognac-zadel:

het is natuurlijk een 18 inch, en dan ook nog cognac. Daar moet je net een liefhebber voor vinden :)

En er wordt geen merk bij genoemd en hij ziet er ook wel merkloos uit, dus dubieus wat de kwaliteit is.
Dan nog een adverteerder die spreekt over een verwisselbare boom, wekt bij mij persoonlijk ook geen vertrouwen in de kundigheid van een verkoper als ik zoiets lees :o

Het komt al met al dus over alsof het wel eens een goedkoop habbie-babbie zadeltje kan zijn dat de verkoper heeft gekocht, tegenviel qua kwaliteit en daarom nu weer te koop staat.

Als je wat meer info in de advertentie zet over de nieuwprijs / merk / wat er echt verwisselbaar is en de kwaliteit enzo dan kan het allemaal al ene heel stuk aantrekkelijker overkomen :)

Hier ben ik het zeker mee eens.

Ik wou hier nog graag bij aanvullen dat je je foto's ook beter kan draaien.
Vind het zo irritant als de op de kant staan.

En is het een dressuur, veelzijdigheid, of springzadel?
Is ook handige info om in je advertentie te vermelden, omdat het ook zoekwoorden zijn.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:28

Ik vind het zadel mooi, maar zou graag willen weten wat de maten in centimeters zijn. Het setje waar je over praat, kun je daar meer over vertellen, en inderdaad bovenstaande.
Mijn eerste reactie is: ZADELMARKT! Op zich niet erg als dat zo is, maar dan is je prijs wel te hoog.
Succes met de verkoop!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:44

Bedankt voor de tips! Ga ik zeker iets mee doen!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:54

pmarena schreef:
Het is heel erg begrijpelijk dat je eerst een foto wilt zien :j

Maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen geen zin of tijd hebben of willen maken om een foto te maken en te mailen. Niet iedereen doet dat even snel en makkelijk en als ze het teveel gedoe vinden dan is dat hun goed recht natuurlijk, ze zijn niks verplicht immers :)

Maar de consequentie is dan wel dat jij daar weer je conclusie over trekt en dan niet komt.

En gelijk heb je want als ene foto maken al te veel moeite is, hoe serieus zijn ze dan in dat ze je willen helpen... rij je daar helemaal naartoe en dan blijkt dat die vogel er toch anders uitziet of dat ze die ene perfecte net verkocht hebben ofzo :=

Inderdaad, als een foto nemen en plaatsen al zoveel moeite is. Wat zegt dat dan over die persoon/winkel?
Ik wil het graag hebben, maar zij bieden het immers ook aan. Als je iets wil verkopen dan zou een foto toch
een standaard moeten zijn? Hoe vaak kopen jullie nou iets van een advertentie zonder foto? Ik alleen als ik dan kan komen kijken. Maar 2 uur rijden is me toch iets te ver (en duur!) om 'even te komen kijken'.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:44

Is toch niet raar dat je er eerst een foto van wilt zien, lijkt mij niet meer dan logisch. Kijk ik snap dat sommige er niet alle minuut tijd voor hebben, maar dat kan in overleg ook iets later.

Hier hebben we weer de dagen van de lage bieders lijkt het wel......Bieden op nieuwe artikelen 75% beneden de wikelwaarde......

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:49

dat is wel erg inderdaad :=

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:08

Krijg een berichtje van de "kort van stof zijnde" verkopende partij waar ik eerder al over schreef, inhoud: heb je hem al binnen

begrijp het bericht ook wel, omdat ik het pakket niet naar mijn huisadres heb laten sturen en de persoon die het nu ontvangen heeft heeft mij niet laten weten dat het er al was en ik had ook niet even gebeld en het lijkt me voor de verkoper ook wel prettig om te weten of het aangekomen is, kan eind vd week pas reageren of de inhoud bevalt want dan ga ik het zelf ophalen, pakket is naar NL verstuurd en ik woon niet in NL vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:34

Ik mag mijn schumacher profi dressuurzadel ook op MP gooien voor verkoop. Dochter van mijn instructie had 'm als eerste om te testen maar past niet op haar paard.
Aan de andere kant, ik kan 'm altijd nog als reserve houden natuurlijk. Toont ook wat netter op wedstrijd. Hij ligt niet in de weg maar ik kan het geld wel gebruiken. Dilemma.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:36

Dan kijk je toch gewoon of je 'm naar je zint kunt verkopen ?
Zo niet, dan blijft hij .... het lot beslist :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:37

Ik ben zo'n tut die per se een reserve zadel wil hebben :+ Dus ik zeg er niets van.....

Als je een 2e hands passend zadel (nieuw is sowieso duurder) terug wilt kopen, ben je altijd meer kwijt... En dan is het nog hopen dat het past/fijn zit etc.

Hangt er dus af hoe hard je het geld echt nodig hebt :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:42

Niet zo hard dat ik anders het stalgeld niet kan betalen ofzo :+ Vind 'm ook gewoon nog super zitten, maar ik rij nu bewust met een vzh omdat ik paard ook aan het opleiden ben voor springen, in een vzh moet ik mijn spieren van mijn benen veel meer aan het werk zetten en paard loopt er net dat tikje soepeler mee.

Goed, dan hou ik 'm nog even :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:52

Ik zeg niks, ik heb namelijk zelf ook 2 zadels hahaha