Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:53

Sneeuw?
Nu je het zegt, kijk ik naar buiten. En indd! Wauw.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:01

Iloveiswan schreef:
Oooo die is leuk jorex <3

Ik zit toch nog even te puzzelen samen met vriend _O-
Ik kwam ook een sticker tegen van oil and vinegar op de doos en de hint was chocolade. En golden bean winnaar met denk ik de cijfers 2017 op volgorde van de kaart.

De doos is groot genoeg voor een adventskalender. En yonker heeft gereageerd dat ze die heeft en chocolade is een go.

Er stond ook op mijn adres in het hoekje een postcode die uitkomt in oss. En jij hebt gezegt uit oss te komen.

Dus yonker ben jij mijn secret santa ?

Ja klopt :D Wel creatief hoe je daar bent achter gekomen _O-
Eigenlijkkkkk was dat stukje chocola de golden bean winnaar van 2017 en als je dat googled kom je op Madagascar uit, waar ik dus geweest ben en in het topic had vermeldt haha :D (Die chocola is trouwens 100% cacao dus hij is heel bitter, ik vind hem niet lekker maar vond het leuk om mee te nemen fvor de heb :j)

En de opbergpot... heb je al gekeken wat daar in zit? :D
Spoiler:
Dat zou ik niet zelf opeten

Ben blij dat je alles leuk vind <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:11

Weer een boel mooie pakketten en er wordt lekker gepuzzeld door iedereen.

Sneeuw? Hier al vanaf woensdagavond ijzel, één grote ijsbaan dus.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:41

Afbeelding
Het is echt een klein beetje maar het is er wel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:47

Hier ook zo'n dun laagje, ben nog niet de deur uit geweest dus geen idee of het glad is. Merk het zo wel met boodschappen doen.
Gelukkig alleen maar een dun laagje, heb om 11 uur cursus met de hond, als er meer ligt wordt het detectie speuren moeilijker en zijn alle honden door het dolle heen. :))

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:03

Dit was genieten, feest bij het ontbijt om dit topic te lezen. Zertab, je bent geweldig <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:16

Wat fijn Pimaude dat je toch een leuk pakket hebt gekregen, heel erg verdiend ook. Top gedaan Zertab!

Hier ook weer een klein laagje sneeuw. Van t weekend ook al, zo mooi!
Hoef nergens heen, dat scheelt weer.

Gisteren de thee uit t pakket getest, heel bijzondere smaak. T smaakt serieus naar caramel fudge en laat ik dat nou echt heeeerlijk vinden! Deze thee is dus net een snoepje en verrassend lekker! De daim chocolaatjes zijn ook al gesneuveld, heerlijk :D

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:49

Mmmmmm klinkt lekker die thee Maaike! :D

Grumpf.. 8)7
Santa, ik probeer je te vinden hoor.. Alleen heb ik een dood spoor denk ik. Kun je misschien via beheer bevestigen of ik toch wel in de goede denkrichting zit?

Op de envelop stond de 'code' : 011124

Afbeelding

In combinatie met de vertaling uit het sprookjesboek, kom ik dan op : 2435 16 . Dat zou een postcode kunnen zijn omgeving Zevenhoven, Zuid-Holland. Ik ben al een heel eind met woonplaatsen checken, maar tot nu toe geen geluk.. :') Maar waar staat 16 dan voor? Nummer 16 op de lijst is Charaz, maar zij is al geraden.. Nou past de andere hint (titel van het boek: sprookjesschat) dan wel weer bij de naam van haar paard (Enchanted). Maargoed, Charaz is het dus niet..

Anyhow.. HELP?! Wil je dus even laten weten of het inderdaad om een postcode gaat? Anders ga ik mijn brein breken hoe de code dan te interpreteren :D
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 16-12-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:50

Echt wat heeft iedereen weer zijn best gedaan. Zo tof.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:56

Post uit de efteling is onderweg *\o/* komt helaas alleen als mijn vriend en ik beide aan het werk zijn dus even kijken of mijn zusje misschien hier wil wachten _O-

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:57

Gelukkig is mijn pakket gisteren bezorgd, andere was de PostNL bezorger allicht mijn huisje voorbij geglibberd _O-

Hier wordt niet gestrooid en door de regen van gisteren kun je nu letterlijk schaatsen op de weg

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:01

Hier ook Matheno, drama.
Hier ligt ook sneeuw!! wat een leuke creatieve pakketten heeft iedereen al gekregen! Ik ben gisteren drie keer enthousiast naar de deur gerend, maar het was allebei voor m’n ouders. Vandaag hebben ze me een waarschuwing gegeven dat er nog meer voor hen komt :=

Ze lachen zich stuk op me :))

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:03

Yonker schreef:
Iloveiswan schreef:
Oooo die is leuk jorex <3

Ik zit toch nog even te puzzelen samen met vriend _O-
Ik kwam ook een sticker tegen van oil and vinegar op de doos en de hint was chocolade. En golden bean winnaar met denk ik de cijfers 2017 op volgorde van de kaart.

De doos is groot genoeg voor een adventskalender. En yonker heeft gereageerd dat ze die heeft en chocolade is een go.

Er stond ook op mijn adres in het hoekje een postcode die uitkomt in oss. En jij hebt gezegt uit oss te komen.

Dus yonker ben jij mijn secret santa ?

Ja klopt :D Wel creatief hoe je daar bent achter gekomen _O-
Eigenlijkkkkk was dat stukje chocola de golden bean winnaar van 2017 en als je dat googled kom je op Madagascar uit, waar ik dus geweest ben en in het topic had vermeldt haha :D (Die chocola is trouwens 100% cacao dus hij is heel bitter, ik vind hem niet lekker maar vond het leuk om mee te nemen fvor de heb :j)

En de opbergpot... heb je al gekeken wat daar in zit? :D
Spoiler:
Dat zou ik niet zelf opeten

Ben blij dat je alles leuk vind <3

Haha je echt je hints ben ik dus niet achter gekomen :')

Heel erg bedankt :j

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:08

Ik in vrees opgestaan mijn eerste werkdag weer sinds ik ziek ben denk nee geen sneeuw …. Gelukkig hoefde ik zelfs niet te krabben pfew zoveel energie heb ik ook weer niet! Ben benieuwd wanneer de aller laatste pakket binnenkomt!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:35

Ooooh wat een schatje jouw kat Dondon

Leuk opgelost van je santa Charxhebe :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:40

Hier ook sneeuw :D
Afbeelding

Vooral de veulens hadden even een wtf momentje _O-

Hier nog geen pakketje, en ook geen postbode met andere pakketjes. Mocht het vandaag binnenkomen hoop ik dat de postbode niet mijn huis voorbij glibbert :=

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:42

Jullie hebben gewoon sneeuw!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:46

hier lijkt het buiten alleen nat, niet wit.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:07

Helaas,hier in het hoge noorden geen sneeuw
Onze zoon had gehoopt op heel veel sneeuw of gladheid zodat hij niet naar school hoefde

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:14

Hier is het wel wit buiten :) kreeg deze van het weekend doorgestuurdAfbeelding
En deze vanochtend :)
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:16

saden schreef:
Helaas,hier in het hoge noorden geen sneeuw
Onze zoon had gehoopt op heel veel sneeuw of gladheid zodat hij niet naar school hoefde

Whaha
Hier in dit noorden wel kleine sneeuw en vanmiddag kerst markt op de school van m’n dochter…
Zie Me al staan bij het vuur met gluhwijn #kerstsfeer :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:20

Nou hier gelukkig geen sneeuw, hou maar bij jullie :=

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:30

Nope geen sneeuw. Ziet er wel altijd mooi uit!
Gewoon droog en grauw

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:34

Kaatastrof schreef:
Na een paar uur opzoekwerk denk ik dat ik de dader gevonden heb.. Pauline, ben jij mijn santa?

Hint 1: Joris (en de draak of toch niet?) - Je had vroeger een Haflinger die Joris heette, aan je berichten te lezen, kon hij nogal een draak zijn. :')
Hint 2: Muzikaal paard - Je huidige paard noem je Abba, maar eigenlijk heet ze Dancing Queen. Dat maakt haar wel muzikaal in mijn ogen.
Hint 3: Deze kaart. Ik ga toegeven dat ik heb valsgespeeld en mijn Nederlandse vriendin om hulp heb gevraagd om de locatie te vinden. :o Zij dacht meteen aan Scheveningen. Ik heb dan verder gezocht en kwam exact dezelfde foto tegen als op het kaartje, dus daar was ik zeker van. Na verder te speuren las ik dat je had gereageerd op het feit dat ik een emotional support nodig had om te shoppen. Jij stelde toen voor dat ik naar Den Haag kwam om samen te shoppen. Gelukkig ben ik daar niet op in gegaan want dan had ik je al eerder geraden misschien, hihi. Maar het was wel een heel lief voorstel. <3 In je profiel staat dat je in Zuid-Holland woont, dus dat komt overeen. Je plaatste ook een foto van je hondjes op het strand, dus dat klopt ook.

Aangezien ik vrij zeker ben van mijn stuk, toch de noodhint geopend omdat ik nu wel benieuwd was wat erop stond. Dat bevestigde de locatie. (Wat slim om het kaartje zo in 2 te knippen!) Ik moet nu wel erg lachen, want mijn moeder gaf me die hint maar dacht dat het op de achterkant van het originele kaartje moest staan. Wij maar zoeken _O- Ik had het meteen door (ofwel deed ze alsof om me om 't tuin te leiden).

En de datum met het tijdstip is een reactie op mij toen ik me inschreef voor SS.

Super leuke hints, was idd niet te moeilijk maar ook zeker niet te makkelijk. Ik heb me geamuseerd met het stalken. Dankjewel Pauline. <3

Jazeker! *\o/* Heel goed gedaan. Ja dat ornamentje wat stuk is gegaan is echt zonde, het zat gewikkeld in rode stof die ik dan weer van DonDon had gekregen. Het ornamentje was zo’n kitcherige kerstman.
Dat kaartje had ik gekocht als hint en lager zag ik dat er dus Den Haag bijstond. Dus heb dat door twee geknipt.
Ik heb veel plezier gehad, die boeken waren eigenlijk het leukste omdat dit echt kringloopvondsten zijn. Heb daar zelf doorheen gekeken ook en ze voldeden aan kunst en natuur. Daarom ook paw patrol he? : :+ dieren en kunst. De my Little pony stickers, het blijft bokt en deze vond ik wel grappig. Had idd echt voorpret over de ontvangst.

Goed geraden, ik vond het leuk om het pakket voor je te maken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:38

Haha, zo had ik het nog niet bekeken over de Paw patrol krijtjes. _O- Leuk dat je ook zo genoten hebt. :) Ik vond het erg geslaagd. Kan me inbeelden dat die boeken snuisteren wel tof was voor je. Ik zeg 't, vooral dat vogelboek vind ik zo leuk. Is eens heel anders dan de typische vogelherkenningsboekjes. Ik had gezien dat er veel weetjes in zaten. Dus ik ga er mij eens bij zetten en het op mijn gemak eens doornemen. Dan kan ik straks aan de Kersttafel weer mensen boeien met leuke vogelweetjes :') :))