Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:22

Winged schreef:
De situatie met de collega destijds?

Gewoon zeggen 'klopt' en doorgaan met waar je mee bezig was :+

Het is niet meer zo destijds :')

En de directe collega's zijn niet zo progressief hierin. En zolang wij zelf niet weten wat we willen, wil ik er niet over praten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:24

Janine1990 schreef:
En zolang wij zelf niet weten wat we willen, wil ik er niet over praten.

Dan is daar precies je antwoord. 'Het is leuk en meer wil ik er niet over kwijt. Ik neem aan dat jullie dat respecteren.'

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:30

fotolijstje schreef:
Geen BDSM, ook echt niet bont en blauw, hier en daar wat blauwe plekken.
Maar het gaat mijn ouders niet de hele tijd aan waar ik precies ben en met wie. :)

Afbeelding

fotolijstje

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:32

hahahaha

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:37

Als je net zo lomp en onhandig bent als dat ik ben, kijken ze hier niet meer op van een blauwe plek meer of minder. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:40

Janine1990 schreef:
fokfanaat schreef:
en ik voel me heel oud, en preuts en bleu, maar letterlijk bont en blauw van een vrijpartij?

Ik ben geen ouder, maar ik denk dat ik er vanuit was gegaan dat er met flink wat drank gestapt is, wat gepaard ging met flinke valpartijen... :+

Ja, dat was ook mijn gedachte.
Ik denk dat ik niet meteen de link zou leggen met seks of zo :')

Maar aan de andere kant... Ik was/ben altijd erg onbenullig, dus mijn ouders waren gewend dat ik bont en blauw thuis kwam na het stappen... Of shoppen... of van een filmavondje... of van werk... of... Ik was basicly gewoon altijd bont en blauw waar ik ook naar toe ging :') _O-

En ik vertelde vrijwel altijd waar ik sliep en godzijdank hebben ze nooit vragen daar over gesteld, of geinsinueerd dat ik met iemand seks zou hebben. Ik zou dat zo awkward vinden. Mijn ouders hebben geen seks, ik heb geen seks, mijn broertje heeft geen seks en zo lang we daar allemaal niet over praten ben ik heel gelukkig :+ :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:50

Tja. Ik snap serieus niet waarom je hierover liegen. Zéker wanneer het expliciet gevraagd wordt? En dan niet de seks, maar waar je was..

Zolang mijn kinderen thuis wonen (ook mijn volwassen zoon) ga ik ervan uit dat ze gewoon eerlijk tegen me zijn. Vooral het stuk waar iemand was. Hoe en wat verder hoef ik idd niet te weten.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:56

Hier thuis het tegenovergestelde van M_D_H. Mijn ouders hebben seks, mijn zusje heeft seks en ik heb ook seks. Het is niet alsof we verder details delen, maar toen ik nog thuis woonde was het ook prima om iemand mee te nemen. Beter veilig thuis dan in een steegje (of een onveilige situatie bij de jongen thuis).

Ik vind het ook nogal wat om erover oneerlijk te zijn tegen de twee mensjes die toch veel van je houden en je willen beschermen. Als ze er een probleem mee gehad hadden, had je vader ook niet zo redelijk gereageerd als bij deze biecht :P.

Maar inderdaad, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt :j

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:56

Janine1990 schreef:
fokfanaat schreef:
en ik voel me heel oud, en preuts en bleu, maar letterlijk bont en blauw van een vrijpartij?

Ik ben geen ouder, maar ik denk dat ik er vanuit was gegaan dat er met flink wat drank gestapt is, wat gepaard ging met flinke valpartijen... :+

Dit dus. Ik ben vroeger in de discotheek wel eens van de trap gevallen. Toen was mijn bil ook bont en blauw.

Mijn ouders maakte dan ook geen probleem als ik ergens ging slapen of dat er iemand bij bleef slapen. Als ik maar even melde dat ik die nacht niet thuis kwam.

Ik had wel een paar vriendinnen die altijd tegen hun ouders logen waar ze slapen. Vond dat altijd maar raar. :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:03

Fly_high schreef:
Snippergroen schreef:
Ik snap dus echt niet waarom je zou liegen tegen je ouders over waar je slaapt :+

Omdat ze maar net niet minderjarig is en blijkbaar ergerns naartoe gaat waar ze BDSM seks heeft? Zouden haar ouders wat van kunnen vinden gok ik :=

BDSM sex? Serieus? Omdat ze wat blauwe plekken heeft? :')
Ik weet het niet hoor, maar klein beetje choken of paar flinke klappen op je kont krijgen vind ik niet onder BDSM vallen.

Marocje schreef:
Tja. Ik snap serieus niet waarom je hierover liegen. Zéker wanneer het expliciet gevraagd wordt? En dan niet de seks, maar waar je was..

Zolang mijn kinderen thuis wonen (ook mijn volwassen zoon) ga ik ervan uit dat ze gewoon eerlijk tegen me zijn. Vooral het stuk waar iemand was. Hoe en wat verder hoef ik idd niet te weten.

Ga er maar vanuit dat je tiener of volwassen kinderen niet altijd de (volledige) waarheid vertellen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:07

_Floortje schreef:
Hier thuis het tegenovergestelde van M_D_H. Mijn ouders hebben seks, mijn zusje heeft seks en ik heb ook seks. Het is niet alsof we verder details delen, maar toen ik nog thuis woonde was het ook prima om iemand mee te nemen. Beter veilig thuis dan in een steegje (of een onveilige situatie bij de jongen thuis).

Ik vind het ook nogal wat om erover oneerlijk te zijn tegen de twee mensjes die toch veel van je houden en je willen beschermen. Als ze er een probleem mee gehad hadden, had je vader ook niet zo redelijk gereageerd als bij deze biecht :P.

Maar inderdaad, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt :j

Oh wij (mijn broertje en ik) hadden ook wel regelmatig iemand te "logeren" ook wel mensen die niet tot de vriendengroep behoorden en daarna nooit meer terug kwamen...
Maar we hadden geen seks :+

Ik moet er gewoon niet aan denken dat mijn ouders of broertje seks hebben :')
Ik weet dat ze het doen, maar ik wil het niet weten of er aan denken :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:12

Oh kom op. Goeie biecht toch?

Nu niet doen alsof jullie nooooit hebben gelogen over waar je sliep.
Lijkt me dat een vriendin op de hoogte was waar Fotolijstje echt was en anders klinkt het niet alsof dit een random gozer van de straat is die ze niet eerder gezien heeft.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:42

Ik vind dit een hele mooie biecht van Fotolijstje.
Heb zelf zoiets vroeger ook gedaan. Was met een scharrel mee gegaan en daar blijven slapen. Mijn ouders wijs gemaakt dat ik bij een vriendin in slaap was gevallen tijdens film kijken na een avondje stappen. Of ze het geloofden weet ik niet maar er is nooit meer over gepraat

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:44

Oh de "ik slaap bij een vriendin" heb ik ook zo vaak gebruikt vroeger. Mijn ouders hoeven echt niet alles te weten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:44

Kaitlyn schreef:
Ik weet het niet hoor, maar klein beetje choken of paar flinke klappen op je kont krijgen vind ik niet onder BDSM vallen.

CHOKEN IS NIET VANILLE and that's a hill I'm willing to die on :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:46

Nyaleti schreef:

Lijkt me dat een vriendin op de hoogte was waar Fotolijstje echt was en anders klinkt het niet alsof dit een random gozer van de straat is die ze niet eerder gezien heeft.

Eeuh nee
Alsof daarover liegen direct zo normaal is ook..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:48

BaileyMix schreef:
Kaitlyn schreef:

CHOKEN IS NIET VANILLE and that's a hill I'm willing to die on :')

Op het randje van out gaan niet nee, maar verder vind ik het vanille. :')

DuoPenotti schreef:
Nyaleti schreef:

Eeuh nee
Alsof daarover liegen direct zo normaal is ook..

Uh, ja? :=
Ik ken amper iemand die nooit een keer gezegd heeft tegen haar ouders "ik ben bij een vriendin slapen."

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:57

Ik liet mijn moeder altijd weten waar ik was en wanneer ik huiswaarts kwam. Vond ik zelf ook een prettig idee. Maar ik kon altijd heel open, comfortabel en oordeelloos praten met haar over van alles en dat ik haar alles toevertrouwde, zorgde er ook voor dat ze geen wantrouwen had en minder zorgen (geen zorgen denk ik niet haha, ik kwam wel op rare plekken met ook wel rare mensen).

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders kan hebben waarbij je niet zo open, comfortabel en oordeelloos over van alles kan praten en dan snap ik dat je geneigd bent om te liegen. Dus om hier fotolijstje op te oordelen is een beetje jammer en bevestigd eigenlijk ook dat er genoeg mensen zijn waar je niet zo graag je sheit mee deelt. :+

Al zou ik trouwens ook gewoon denken dat ze gevallen is en daardoor vragen over de nacht stellen in plaats van denken dat ze wilde seks heeft gehad. :')
Maar ja, ik ben met mijn bips een hele trap afgestuiterd op de avond dat ik mijn huidige vriend heb ontmoet, we hebben wel geprobeerd seks te hebben, maar ik was dronken en hij had wat anders op, dus dat was liefdevol, maar niet heel effectief. Toen was ik wel 'al' 19 en paste ik bij iemand op de honden, maar had ik de ochtend erna met mijn moeder afgesproken (wat ik natuurlijk vergeten was), dus ook toen kreeg ze dat verhaal gewoon mee.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:57

Oh, daar was ik ook niet eerlijk over hoor. Heeft er alleen in mijn geval ook wel mee te maken dat ik niet eerlijk kon zijn tegen mijn ouders als ik niet getreiterd of vernederd wilde worden. Mijn ouders waren geen veilige haven.

Helaas heeft niet iedereen liefhebbende of capabele ouders.

Daarnaast zijn er nog stapels met pubers die dat wel hebben maar 'gewoon' puber zijn en niet alles willen delen met hun ouders. Ook dat kan onderdeel zijn van opgroeien. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:03

Ik kon gelukkig wel altijd eerlijk zijn tegen mijn ouders over waar ik sliep. Er werden dan ook geen ingewikkelde vragen gesteld of opmerkingen gemaakt. Ik vond het altijd wel een fijn en veilig idee dat als er wat was, ze altijd wisten bij wie ik was. Dat was andersom voor hen misschien zelfs nog prettiger om te weten dan dat ik het zelf vond :) Wij hadden ook altijd de regel dat hoe erg je ook in de penarie zat, teveel gedronken had of iets anders in die richting, je altijd kon bellen. Veiligheid boven alles.

Juist vanwege dat vertrouwen en eerlijkheid over en weer, mocht ik altijd alles.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:06

Snippergroen schreef:
Ik kon gelukkig wel altijd eerlijk zijn tegen mijn ouders over waar ik sliep. Er werden dan ook geen ingewikkelde vragen gesteld of opmerkingen gemaakt. Ik vond het altijd wel een fijn en veilig idee dat als er wat was, ze altijd wisten bij wie ik was. Dat was andersom voor hen misschien zelfs nog prettiger om te weten dan dat ik het zelf vond :) Wij hadden ook altijd de regel dat hoe erg je ook in de penarie zat, teveel gedronken had of iets anders in die richting, je altijd kon bellen. Veiligheid boven alles.

Ja hier hetzelfde. Ik vind het erg verdrietig dat er ouders zijn waarbij dat niet kan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:19

Kaitlyn
Citaat:
Uh, ja? :=
Ik ken amper iemand die nooit een keer gezegd heeft tegen haar ouders "ik ben bij een vriendin slapen."

Dat zegt toch meer over jou en je omgeving dan of het normaal is?
Ik vind liegen niet normaal of gewoon. Nu niet toen niet.

Ik had ook geen moeder waar ik alles mee kon delen. Absoluut niet zelfs...
Maar ik was gewoon netjes en deed dat gewoon niet... bestaat ook nog.

Ik word ook altijd een beetje pissig bij opmerkingen op facebook waar jongeren echt iets heel gevaarlijk stoms hebben gedaan: "we zijn allemaal toch jong geweest"

Ja jong wel, maar geen achterlijke debiel die ineens geen verstand meer heeft.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:54

Nouja ik kom anders uit een behoorlijk nette omgeving. Maar op zich ging mijn moeder dood toen ik rond die leeftijd was en was mijn vader daarna bijna nooit thuis, dus waarom zou ik het überhaupt vertellen dan. :+

Maar dan nog; als 18 jarige bij een jongen slapen ipv een vriendin vind ik niet achterlijk. Alleen je wil gewoon ook niet alles delen.
Mijn vader was ook altijd zo vreselijk nieuwsgierig en daar hield hij mee op toen ik een keer zei dat ik heel flink was aangepakt en ik een gevoelig onderkantje had, maar dan wat minder netjes verwoord.
Gaat ‘m gewoon niks aan verder, zulke dingen deel ik wel met vriendinnen verder.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:00

Niet alles vertellen vind ik ook weer iets anders dan liegen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:01

Ik zeg ook niet dat het aan een nette omgeving ligt of niet. Maar aan wat gewoon gevonden word in je vriendengroep. Dat heeft weinig te maken imo met de achtergrond verder.

En dat achterlijk sloeg niet op waar je slaapt, maar op facebook bij gevaarlijk stoms.

Ik had ook geen vader meer, dus viel ook niets aan te vertellen.
Mijn moeder hoefde zeker ook niet alles te weten, maar ik loog gewoon niet over waar ik was.
En ik vond het ook niet gewoon daarover te liegen.
Maar mijn vriendengroep ook niet.
Heb ook nooit de vraag gekregen van: als mijn moeder vraagt of ik hier heb geslapen dan bevestig je dat wel voor mij?
Zou ik overigens ook niet gedaan hebben, voor zo'n leugen zou ik ook niet back up zijn.