Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:45

Paracetamol blijft een soort plakken in je mond heb ik altijd het idee. Overigens heb je ook paracetamol 'capletten' die smelten en plakken niet in je mond, zijn ovaal. Die gaan wel soepel

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:50

AnnoNiemand schreef:
Ik vraag me af waarom mensen 1 paracetamol niet door hun keel krijgen terwijl ze wel een grote hap eten door kunnen slikken.
I.m.o. zit dit echt tussen je oren. Ik nam net zelf 4 grofe tabletten in 1x zonder moeite. :Y)

Natuurlijk zit dat tussen de oren. :+
Heb hier ooit een hele leuke meme over gezien. :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:06

AnnoNiemand schreef:
Ik vraag me af waarom mensen 1 paracetamol niet door hun keel krijgen terwijl ze wel een grote hap eten door kunnen slikken.
I.m.o. zit dit echt tussen je oren. Ik nam net zelf 4 grofe tabletten in 1x zonder moeite. :Y)

Goh, dat zit deels denk ik wel tussen mijn oren, maar ergens ook niet. Ik heb namelijk totaal geen moeite met het slikken van pillen, slik nl elke ochtend een handvol weg en in de middag en avond ook 4 tabletten. Die slik ik allemaal tegelijk en geloof me, gabapentine zijn beste tabletten. Ik heb moeite met 2 medicatiesoorten; paracetamol en nortriptyline. Beide zijn vrij stroef en blijven dus makkelijk hangen (en als je denkt dat paracetamol vies is, geloof me, nortriptyline is nog veel smeriger). Ik breek paracetamol in 4 stukken en dan neem ik eerst een slok water en gooi dan de stukken in mijn mond. Met nortriptyline doe ik hetzelfde, alleen die kan ik niet breken, dus die slik ik in zijn geheel. Dan is er geen probleem meer en slik ik het zonder moeite.
Dus waar het bij veel mensen tussen hun oren zit, kan het ook zeker aan het soort tablet liggen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:11

Ik slik van die grote magnesium pillen zo door, geen probleem.
ook andere grote supplementen, geen probleem.
Maar paracetamol blijft steevast hangen.

Heb ik gewone paracetamol pak ik het met een halve lepel yoghurt, dan glijdt hij zo weg.
Maar meestal heb ik de liquid caps en die slikken ook weer makkelijk door.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:00

Ik slik pillen ook moeiteloos door, alleen als ze een vieze smaak hebben wordt het wel lastig. Drankjes ging ik echt van over m'n nek, heb die als kind veel gekregen. Wilde liever altijd pillen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:21

Ook geen probleem gelukkig. Ik giet pillen zo achterover met wat water. Eerst water in je mond en dan pas de pil. Tukje naar achter met mijn hoofd en hopla.
Soms kauw ik eerst op mijn broodje en prop daarna de tablet ertussen en slik het dan door (of met een schepje pindakaas :+ ) en als dat niet kan omdat ik misselijk ben; de zetpil to my rescue.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:28

Pillen slikken kan je ook zeker wel oefenen. En ja, het zit een eind tussen je oren, dat klopt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:42

Maar paracetamol breek je toch voor je het weg slikt?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:54

Dat paracetamol granulaat vind ik ook best weg te krijgen trouwens.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:08

Oh ik krijg ook alles makkelijk weg behalve Paracetamol omdat dat gewoon zooo goor is. Denk dat het dan inderdaad een beetje tussen je oren gaat zitten. Misschien dat je anders gaat slikken ofzo omdat je weet hoe goor het kan zijn.
Moest een periode een hele boel Paracetamol slikken en nu hebben ze geen smaak meer voor mij. Elk nadeel heb z'n voordeel :+

Vraag over een kruispunt:
Op een 60 weg (buiten bebouwde kom) staat op de doorgaande weg een bord van let op kruispunt, dus geen voorrangsweg. Alleen het rode van het fietspad loopt door.
Nie-mand geeft hier voorrang als je uit het straatje komt waar het rode fietspad door loopt.
Aan de andere kant, het andere zij straatje, loopt het fietspad niet door. Hier stoppen mensen wel.

? Ik heb toch gewoon voorrang ondanks het rode fietspad? Is het normaal gesproken dat het fietspad enkel doorloopt op voorrangswegen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:20

Wie kan ik een PB sturen met een moeilijke kwestie? (Paard gerelateerd)

@nyaleti, op gelijkwaardige kruispunten heeft rechts altijd voorrang. Heb je misschien een foto/overzicht (Google?) van de situatie?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:27

Wat is een comfortabel, zacht hondenbed voor een oudere hond?
Hond weegt 30 kg.
Het is wel fijn als het hondenbed een beetje goed schoon te houden is (betreft dan voornamelijk verharen)

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:31

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:50

Nog een vraag: hoe werkt geld verdienen via youtube?
Het is niet mijn ambitie, maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat werkt?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:57

Nikass, orthopedisch bed. Is echt top. Ondersteunt goed wat fijn is voor oudere honden ivm artrose etc. Weet helaas geen specifiek product of merk maar op Amazon zijn er wel veel te vinden met afneembare hoes die je kan wassen.

Deze situatie:
Afbeelding

Beide wegen zijn geen uitrit oid, gewoon allemaal 60 weg.
En stukje terug dus zo'n driehoek bord met kruising.

Dus duidelijk dat ik van rechts voorrang heb. Maar zit het gewoon bij mensen zo in hun systeem dat het een voorrangsweg is omdat fietspad door loopt? (Is ook nooit een voorrangsweg geweest trouwens)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:41

Ik kan me voorstellen dat mensen verwachten dat er haaientanden staan. Maar het lijkt er inderdaad op dat rechts hier gewoon voorrang heeft (gelijkwaardige kruising).

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 01:54

Over de pillen doorslikken: je keelholte is "groter" wanneer je je kin omlaag doet, dan wanneer je je hoofd achterover gooit, al voelt dat tegenstrijdig met doorslikken. Zelf zorg ik voor genoeg snelheid van het water :')

Van Quest.nl:
Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:35

Nyaleti schreef:
Nikass, orthopedisch bed. Is echt top. Ondersteunt goed wat fijn is voor oudere honden ivm artrose etc. Weet helaas geen specifiek product of merk maar op Amazon zijn er wel veel te vinden met afneembare hoes die je kan wassen.

Deze situatie:
[ [url=m/sLhK3n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus duidelijk dat ik van rechts voorrang heb. Maar zit het gewoon bij mensen zo in hun systeem dat het een voorrangsweg is omdat fietspad door loopt? (Is ook nooit een voorrangsweg geweest trouwens)

Als ik deze foto zie kan ik me de verwarring wel voorstellen. Vind het ook wel een vreemde situatie. Waarom loopt het fietspad aan de andere kant niet door? Is toch dezelfde situatie?

In het dorp waar ik woon liep ik ook tegen een rare verkeerssituatie aan en ben op een goede dag maar eens naar het politiebureau gestapt.
Had nog best wat voeten in aarde eer men mij uitsluitsel kon geven haha. Misschien toch eens verder informeren als je 100% zekerheid wilt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:40

Nikass schreef:
Hond weegt 30 kg.
Het is wel fijn als het hondenbed een beetje goed schoon te houden is (betreft dan voornamelijk verharen)

Biabed vind ik fijn, is er ook van kunstleer, dat is dus super makkelijk schoon te houden. https://biabed.nl/
Of een matras (bij een grote hond) of kussen (bij een kleine hond) van traagschuim.
Bijvoorbeeld deze https://www.bol.com/nl/nl/l/traagschuim ... 278159156/

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:13

Nyaleti schreef:

Deze situatie:

Voor mij lijkt het erop dat de fiets(suggestie)stroken er eerder waren dan die hobbel verderop op die t_splitsing. Door het maken van die heuvel zijn de fietsstroken daar weggevallen, maar dat maakt eigenlijk de kruising wel duidelijker. Als ik wegbeheerder zou zijn, zou ik sowieso die witte strepen die hier het meest rechts in beeld zijn weghalen, dat geeft al meer een gevoel van gelijkwaardige kruising denk ik. Nog duidelijker zou het denk ik zijn als die fiets(suggestie)stroken voor de afslag zouden stoppen en na de afslag weer door zouden gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:44

thequeensmum schreef:
Nyaleti schreef:

Deze situatie:

Als ik deze foto zie kan ik me de verwarring wel voorstellen. Vind het ook wel een vreemde situatie. Waarom loopt het fietspad aan de andere kant niet door? Is toch dezelfde situatie?

In het dorp waar ik woon liep ik ook tegen een rare verkeerssituatie aan en ben op een goede dag maar eens naar het politiebureau gestapt.
Had nog best wat voeten in aarde eer men mij uitsluitsel kon geven haha. Misschien toch eens verder informeren als je 100% zekerheid wilt?

Aan de overkant is een verkeersdrempel, denk daarom het verschil.

Maar ik begrijp de verwarring voor het verkeer wel.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:32

Als er geen koud water uit de douche komt, maar wel uit de andere kranen, hoe groot is dan de kans dat ik de douchekraan moet vervangen? Of kan het liggen aan m'n cv/thermostaat?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:17

rien10 schreef:
Nikass schreef:
Hond weegt 30 kg.

Biabed vind ik fijn, is er ook van kunstleer, dat is dus super makkelijk schoon te houden. https://biabed.nl/
Of een matras (bij een grote hond) of kussen (bij een kleine hond) van traagschuim.
Bijvoorbeeld deze https://www.bol.com/nl/nl/l/traagschuim ... 278159156/

Dank je!
Met dat Brunolie Odin bed van bol.com kan ik haar heel blij maken denk ik! (Net een soort sofa :) )
Wat maakt een hondenbed eigenlijk een orthopedisch bed?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:20

De drempel is inderdaad later aangelegd. Ik begrijp mensen ook wel, inderdaad door het fietspad.
Maar van rechts is duidelijk geen uitrit (gewoon hoe de straat etc er uit ziet), er is geen reden om te denken dat je op een voorrangsweg rijdt en er staat nog een bord dat het een kruispunt is :=
Het irriteert mij soms gewoon heel erg want ik moet hier elke dag langs. Sta je braaf te wachten omdat er nooit iemand stopt, stopt er eens iemand die dan ook weer geïrriteerd is.
Maar meestal rij ik gewoon door (als het veilig kan) dan leren ze het misschien voor de volgende keer :+

Nikass: volgens mij is het orthopedisch als het traagschuim heeft. Dit geeft een goede ondersteuning en zakt niet zo snel in.
Zie het als slapen op je hoofdkussen (zo'n soort vulling), heel je lijf zakt er in weg en je wordt gebroken wakker. Of slapen op een goed, stevig matras. Je lijf heeft ondersteuning.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 01:11

Pakketje verzonden in Alkmaar (of, liever, besteld bij een webshop in Alkmaar), moet naar Drachten. Nu zegt de app van PostNL dat er inklaringskosten zijn betaalt ;? Kan iemand mij dat uitleggen? :o?