BigBen schreef:SusanH schreef:Alle doemscenario's die door het RIVM voorspeld zijn, zijn niet uitgekomen.
Wat bewijst dat de maatregelen werken. Of niet ?
Ik ga stuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:SusanH schreef:Needje schreef:En wat van de voorspellingen die ze deden over de ziekenhuis opnames en ic bezetting waarmee ze de lockdown verantwoorden?
Zelfs hun voorspelling met de gekozen lockdown is bij lange na niet in de buurt gekomen.
Alle doemscenario's die door het RIVM voorspeld zijn, zijn niet uitgekomen.
En Sjenk die modellen heb ik niet. Maar her RIVM wel en die zitten er ook steeds naast. Beetje het nieuws volgen en kijken wat omicron in andere landen doet zegt genoeg imo.
Welke doemscenario's? Op dat moment was bekend dat omicron veel besmettelijker was en was nog niet bekend hoe ziekmakend het was in een omgeving die vergelijkbaar was met Nederland. Dan alles zijn gang laten gaan onder het motto: "We zien wel of we in de problemen gaan komen." is gewoon dom op het misdadige af. Dit was gewoon een geval van better safe then sorry.
SusanH schreef:veerledec schreef:De stijging begon op 29 december en Omicron heeft een kortere incubatietijd, dus die twee weken is al ruim genomen.
Jij zegt het beter
Vayo schreef:Jis_ schreef:
Gaat rellen geven denk ik, zij wel wij niet, zoiets misschien?
Tja dat mag nooit een reden zijn om iets niet in te voeren of af te schaffen lijkt me. En bepaalde keuzes hebben gewoon gevolgen.
Bij verlenging van de maatregelen voorzie ik misschien ook wel rellen of een hoop ondernemers die ondanks het verbod gewoon open gaan.
Ik zie het wel gebeuren. Verlenging van de lockdown en verplichting van de chirurgische mondkapjes die op meer plaatsen gedragen moet worden.
besita schreef:BigBen schreef:SusanH schreef:Alle doemscenario's die door het RIVM voorspeld zijn, zijn niet uitgekomen.
Wat bewijst dat de maatregelen werken. Of niet ?
Nee niks bewijs
Wij hebben amper nog maatregelen en geen enkel ic bed bezet door omnicron
Dat is toch eindelijk wel eens goed nieuws
SusanH schreef:Plus in andere landen minder maatregelen. En daar gaat het heel goed. Bewijs dus dat onze maatregelen buiten proportioneel zijn. Heel goed als in: ook geen toename van opnames ondanks veel besmettingen.
Jis_ schreef:Lastig is het, heb te doen met de mensen die financieel zo getroffen worden. Had wel zoiets gelezen dat ze ondanks eventuele verlenging massaal open willen gaan.
Shadow0 schreef:SusanH schreef:Plus in andere landen minder maatregelen. En daar gaat het heel goed. Bewijs dus dat onze maatregelen buiten proportioneel zijn. Heel goed als in: ook geen toename van opnames ondanks veel besmettingen.
Je hebt gemist dat onze zorg nog vol is en heel veel zorg nog helemaal niet beschikbaar is?
Een van de zwaardere maatregelen (nou ja, in theorie) is omdat we de situatie behoorlijk uit de hand hebben laten lopen en de zorg helemaal vast liep. Dat probleem is nog niet weg. En omdat we nu, nog geen 2 weken verder, nog niet meteen weer in code zwart zitten, betekent nog niet dat je kunt zeggen dat het goed gaat.
SusanH schreef:Uiteraard weet ik wat er in de zorg speelt.. maar we moeten ook breder kijken, en verder in de toekomst kijken. We kunnen niet een heel land gijzelen voor een golf aan opnames die niet komt.
SusanH schreef:Karl66 schreef:Welke doemscenario's? Op dat moment was bekend dat omicron veel besmettelijker was en was nog niet bekend hoe ziekmakend het was in een omgeving die vergelijkbaar was met Nederland. Dan alles zijn gang laten gaan onder het motto: "We zien wel of we in de problemen gaan komen." is gewoon dom op het misdadige af. Dit was gewoon een geval van better safe then sorry.
Ik zou zeggen zie de grafieken hierboven. De werkelijke opnames komen niet in de buurt van de voorspelde golf van opnames.
Uhm nee...het bewijst dat de maatregelen zoals ze nu genomen zijn buiten proporties zijn. Want in de ons omringende landen gebeurt echt niks anders als hier. En daar mag je nog wel gewoon naar de winkel of de sportschool.
Citaat:Plus in andere landen minder maatregelen. En daar gaat het heel goed. Bewijs dus dat onze maatregelen buiten proportioneel zijn. Heel goed als in: ook geen toename van opnames ondanks veel besmettingen.
IMANDRA schreef:Maar de zorg is niet belangrijk! Toch?
Ik vind het zo ironisch dat er continu geroepen wordt dat men aan de zorg moet denken want te weinig bedden, te weinig geld, de CAO, overheid die weer bezuinigt. De arme zorgmedewerkers!
En ja, eens. Maar zo hypocriet, want dan is er iets waarmee je de zorg op korte termijn wat kan ontzorgen, iets met relatief snel effectief resultaat en wat voor 99% van de mensen relatief makkelijk te doen is… maar nee dan is iedereen egoïstisch want oh nee de maatregelen zijn onnodig heftig!
Beseffen mensen wel dat het toch een tikkeltje erger is dat de zorg omvalt, vergeleken met wat restaurants? Wat winkels? Een kapper? (En ja voor die individuele mensen is het natuurlijk ook erg, maar we zitten nu eenmaal in een situatie die gewoon aan alle kanten ruk is).
Echt man. Wat hebben we toch trieste mensen in Nederland
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Maar de zorg is niet belangrijk! Toch?
Ik vind het zo ironisch dat er continu geroepen wordt dat men aan de zorg moet denken want te weinig bedden, te weinig geld, de CAO, overheid die weer bezuinigt. De arme zorgmedewerkers!
En ja, eens. Maar zo hypocriet, want dan is er iets waarmee je de zorg op korte termijn wat kan ontzorgen, iets met relatief snel effectief resultaat en wat voor 99% van de mensen relatief makkelijk te doen is… maar nee dan is iedereen egoïstisch want oh nee de maatregelen zijn onnodig heftig!
Beseffen mensen wel dat het toch een tikkeltje erger is dat de zorg omvalt, vergeleken met wat restaurants? Wat winkels? Een kapper? (En ja voor die individuele mensen is het natuurlijk ook erg, maar we zitten nu eenmaal in een situatie die gewoon aan alle kanten ruk is).
Echt man. Wat hebben we toch trieste mensen in Nederland
Alleen valt het nu niet meer vol te houden dat de zorg om dreigt te vallen.