Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:58

Sorry, moet idd maanden zijn. M'n telefoon doet vervelend

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:04

En hoezo draagvlak minder, iedereen kan de cijfers al maanden opzoeken . Wanneer ze nu overdreven hadden maar ze hebben er op coronadashboard dus re weinig doorgegeven , big deal.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:07

purny schreef:
wemkelover schreef:

Maar het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk thuis blijft. Waarom moet je dan wel op vakantie kunnen? Of naar de efteling, musea of dierentuin
En ik vind het rot dat jij straks misschien geen inkomen meer hebt. Maar ik vind het nog rotter dat we straks heel veel faillissementen krijgen.
Dat we na 4 weken een gehele lockdown krijgen. Want dit virus is echt niet binnen 4 weken onder de duim

lekker makkelijk praten hoor.
Ik heb ook rekeningen te betalen en wil ook graag af en toe wat eten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:16

Afhaaleten, veilig of niet?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:19

bigone schreef:
En hoezo draagvlak minder, iedereen kan de cijfers al maanden opzoeken . Wanneer ze nu overdreven hadden maar ze hebben er op coronadashboard dus re weinig doorgegeven , big deal.

Ik denk dat mensen dit opvatten als een zie je wel, de overheid doet zomaar wat. Het komt gewoon heel onhandig over

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:21

Scum schreef:
Dit vind ik dan ook een beetje verwarrend (Rijksoverheid)
Evenementen zijn verboden, met uitzondering van: Markten voor levensmiddelen
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden

Sporten is alleen nog beperkt mogelijk:
Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Bedoelen ze dan dat een wedstrijd taartenbakken bijvoorbeeld wel is toegestaan?

Nee, er wordt alleen een uitzondering gemaakt voor topsport.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:31

Scum schreef:
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden

Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

ja, een niet sport-wedstrijd mag wel, mits zij zich aan de andere regels kunnen houden. Dus 30 man per zaal of 4 man samen buiten enz.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:36

Dank je wel voor de antwoorden die ik kreeg. Is heel verwarrend allemaal die regels... Het is inderdaad enkel de bezichtiging/testen met in acht name van de voorgeschreven veiligheidsregels...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:58

secricible schreef:
Scum schreef:
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden

ja, een niet sport-wedstrijd mag wel, mits zij zich aan de andere regels kunnen houden. Dus 30 man per zaal of 4 man samen buiten enz.

Oh ik heb daar echt totaal niet bij stilgestaan haha, dank voor de verheldering.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:08

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:12

Dat is niet alleen schadelijk van die kroegen, maar ook: waarom geeft RTVUtrecht met naam en toenaam reclame voor die activiteiten? Waarom worden de ondernemingen die hun verantwoordelijkheid wel nemen niet beloond met dit soort publiciteit? Dan ben je als media toch ook aan het stoken en ondermijnen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:14

Handig lijkt het me niet, maar wie zegt dat ze zich niet houden aan de maatregelen? Juist nu het in de media is weet de handhaving er ook van af, beter zo misschien dan stiekem?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:15

Shadow0 schreef:
Dat is niet alleen schadelijk van die kroegen, maar ook: waarom geeft RTVUtrecht met naam en toenaam reclame voor die activiteiten? Waarom worden de ondernemingen die hun verantwoordelijkheid wel nemen niet beloond met dit soort publiciteit? Dan ben je als media toch ook aan het stoken en ondermijnen...

Zonder het noemen van de namen was zeker beter geweest.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:18

Naar de kroeg gaan lijkt nogal verslavend voor sommigen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:21

Loretta schreef:

Lijkt er meer op dat het verslavend wordt op het moment dat het verboden wordt..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:27

Kan iemand mij uitleggen waarom in hotels de 30 personen per ruimte en het alcoholverbod vanaf 20.00 uur niet geldt? Je mag dus gewoon met 180 man over een ontbijtbuffet heen hijgen, elke dag wisselende mensen in het hotel en indien er op 1,5 meter afstand 100 man in een ruimte past is dat ook toegestaan.. Ik vind het echt raar dat er zo met 2 maten gemeten wordt. Dan hadden de restaurants ook wel open kunnen blijven. Waarbij niet iedereen tegelijk komt en je netjes geplaceerd wordt.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:28

imaudy schreef:

Ik denk niet helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:31

NatasjavE schreef:
Bij ons in Utrecht willen ze vanavond nog een keer een feestje vieren.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/210248 ... iting.html

Hier kan ik met mijn hoofd echt niet bij hè. En dan over 14 dagen zeggen zie je nou de maatregelen helpen niet. 8)7

En dat zal gewoon gebeuren volgens de nu geldende regels, maximaal 30 mensen binnen en afstand houden. Ik zie het probleem niet. Ze gaan echt niet met 80 man hutjemutje in de kroeg staan hoor. Is het handig, is een andere vraag. Maar ik snap ze ook wel, het bier in de fusten kan je weggooien. Alles wat er nog uitgaat is dus meegenomen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:32

N0a schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom in hotels de 30 personen per ruimte en het alcoholverbod vanaf 20.00 uur niet geldt? Je mag dus gewoon met 180 man over een ontbijtbuffet heen hijgen, elke dag wisselende mensen in het hotel en indien er op 1,5 meter afstand 100 man in een ruimte past is dat ook toegestaan.. Ik vind het echt raar dat er zo met 2 maten gemeten wordt. Dan hadden de restaurants ook wel open kunnen blijven. Waarbij niet iedereen tegelijk komt en je netjes geplaceerd wordt.

Dat is niet uit te leggen. Ontbijt kan ik ergens nog een beetje snappen (al zou ik zeggen eet lekker op je kamer). Maar alcohol 's avonds?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:37

tokedri schreef:
imaudy schreef:

Ik denk niet helemaal

Nou sorry hoor.. dat denk ik wel anders was het in maart ook nog wel meer uit de hand gelopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:40

tokedri schreef:
imaudy schreef:

Ik denk niet helemaal

Tuurlijk wel.
Je doet toch ook boodschappen? Die worden ook aangeraakt door mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:41

Waarom zou afhaal niet veilig zijn? En bijvoorbeeld boodschappen doen in de supermarkt wel? In maart was er veel afhaal en dat ging hier prima, netjes aan de regels houden, niet afhalen als je ziek bent. Hier waren restaurants die echt enkel bezorgden als je in quarantaine zat, omdat alles bezorgen voor hun niet rendabel was. En daar ging men goed mee om. Wij hebben dus 1x laten bezorgen en erna zijn we gaan afhalen, toen we weer buiten mochten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:43

N0a schreef:

Indien jij hier werkt ? Je werkgever is verantwoordelijk voor de maatregelen dus zou de klacht daar neerleggen. En anders schakel je de ggd in .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:43

Ik lees ergens dat ook hotels een maximaal van 30 gasten (incl 1,5 meter) per (eet)zaal mogen hebben, dus het lijkt erop dat je niet met 180 mensen aan een buffet kunt hangen..? (Maar heel duidelijk is dat niet te vinden)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:52

Loretta schreef:

Vergeet niet het naar de kroeg gaan voor velen is ze wat mensen zien en wat te praten hebben. Veelal de stamgasten. Zoals mijn buurman bijv. Man van 58 die alleen woont. Geen Inet heeft.
Het is een sociaal gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 14-10-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt