Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:wemkelover schreef:
Maar het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk thuis blijft. Waarom moet je dan wel op vakantie kunnen? Of naar de efteling, musea of dierentuin
En ik vind het rot dat jij straks misschien geen inkomen meer hebt. Maar ik vind het nog rotter dat we straks heel veel faillissementen krijgen.
Dat we na 4 weken een gehele lockdown krijgen. Want dit virus is echt niet binnen 4 weken onder de duim
bigone schreef:En hoezo draagvlak minder, iedereen kan de cijfers al maanden opzoeken . Wanneer ze nu overdreven hadden maar ze hebben er op coronadashboard dus re weinig doorgegeven , big deal.
Scum schreef:Dit vind ik dan ook een beetje verwarrend (Rijksoverheid)
Evenementen zijn verboden, met uitzondering van: Markten voor levensmiddelen
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden
Sporten is alleen nog beperkt mogelijk:
Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
Bedoelen ze dan dat een wedstrijd taartenbakken bijvoorbeeld wel is toegestaan?
Scum schreef:Dit vind ik dan ook een beetje verwarrend (Rijksoverheid)
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden
Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
secricible schreef:Scum schreef:Dit vind ik dan ook een beetje verwarrend (Rijksoverheid)
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden
ja, een niet sport-wedstrijd mag wel, mits zij zich aan de andere regels kunnen houden. Dus 30 man per zaal of 4 man samen buiten enz.
Shadow0 schreef:Dat is niet alleen schadelijk van die kroegen, maar ook: waarom geeft RTVUtrecht met naam en toenaam reclame voor die activiteiten? Waarom worden de ondernemingen die hun verantwoordelijkheid wel nemen niet beloond met dit soort publiciteit? Dan ben je als media toch ook aan het stoken en ondermijnen...
NatasjavE schreef:Bij ons in Utrecht willen ze vanavond nog een keer een feestje vieren.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/210248 ... iting.html
Hier kan ik met mijn hoofd echt niet bij hè. En dan over 14 dagen zeggen zie je nou de maatregelen helpen niet.
N0a schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom in hotels de 30 personen per ruimte en het alcoholverbod vanaf 20.00 uur niet geldt? Je mag dus gewoon met 180 man over een ontbijtbuffet heen hijgen, elke dag wisselende mensen in het hotel en indien er op 1,5 meter afstand 100 man in een ruimte past is dat ook toegestaan.. Ik vind het echt raar dat er zo met 2 maten gemeten wordt. Dan hadden de restaurants ook wel open kunnen blijven. Waarbij niet iedereen tegelijk komt en je netjes geplaceerd wordt.
N0a schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom in hotels de 30 personen per ruimte en het alcoholverbod vanaf 20.00 uur niet geldt? Je mag dus gewoon met 180 man over een ontbijtbuffet heen hijgen, elke dag wisselende mensen in het hotel en indien er op 1,5 meter afstand 100 man in een ruimte past is dat ook toegestaan.. Ik vind het echt raar dat er zo met 2 maten gemeten wordt. Dan hadden de restaurants ook wel open kunnen blijven. Waarbij niet iedereen tegelijk komt en je netjes geplaceerd wordt.
Loretta schreef:Naar de kroeg gaan lijkt nogal verslavend voor sommigen te zijn.