Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:48

Uiteraard, want die hadden even niks te doen, dus moesten wat nieuws zoeken om tegen te demonstreren.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:04

Best een goede test toch? Als alle mensen die daar waren nu in de gaten gehouden worden vanaf dat ze weggaan de komende 2-3 weken, dan weten we meteen weer iets over die 1.5 meter en of het buiten wel echt zo snel gaat.

Maar waarschijnlijk komt er pas in oktober dat besef dat die 1.5 meter buiten niet zo nodig is en dan is het weer ijskoud en is de zomer weg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:09

sureido schreef:
Best een goede test toch? Als alle mensen die daar waren nu in de gaten gehouden worden vanaf dat ze weggaan de komende 2-3 weken, dan weten we meteen weer iets over die 1.5 meter en of het buiten wel echt zo snel gaat.

Maar waarschijnlijk komt er pas in oktober dat besef dat die 1.5 meter buiten niet zo nodig is en dan is het weer ijskoud en is de zomer weg.

Tja... of niet? Dat weet je gewoon niet.

Hier bij het paviljoen gegeten op het terras was rustig en fijn. Nu hebben ze hier het terras over de parkeerplaats verdeeld dus je zit ook goed uit elkaar. Toch leuk dat je daar weer kan zitten nadat je de hond hebt uitgelaten (nu deden we dat al bijna nooit maar toch een beetje de horeca steunen :) )
Nu morgen weer fysiek aan het werk dus veel meer contacten dan nu.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 01-06-20 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:10

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Ik sta niet achter deze demonstratie omdat het een zaak is van Amerika. En dan ook nog onder pandemietijd. Bij de anti lockdown demonstraties waren ze sneller om de demonstranten weg te sturen/op te pakken. Deze foto ziet er echt megadruk uit. Belachelijk.

Wanneer jij vind dat dit een Amerikaans iets is vraag ik me toch echt af waar je de laatste jaren hebt gezeten. Het gaat om onrecht dat een bepaalde bevolkingsgroep word aangedaan en dat gebeurt hier en overal op de wereld .

Precies!

Ik heb niets met Memphis Depay, maar ook Kenneth Vermeer (oud-doelman Feyenoord) wordt soms meerdere keren per dag aangehouden omdat zij in een dure auto rijden. Dat is heel frustrerend.
De toeslagen-affaire was ook gebaseerd op etnisch profileren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:14

Er gaan gewoon heel veel dingen gebeuren de komende maand waardoor er een golf weer kan komen, laten we hopen dat ie uit blijft. Maar alle nieuwe dingen zonder een nieuwe golf is weer een fijne stap toch. Net zoals dat van de basisscholen geen nieuwe golf is gekomen.

Wel vind ik het erg dat minder dan een maand geleden daar maar een handjevol mensen mochten komen bij de dodenherdenking en nu het plein zo vol staat. Een soort middelvinger naar de dodenherdenking, zo voelt het. Of dat mensen die tegen die lockdown protesteerde opgepakt werden omdat ze de 1.5 m niet handhaafde. Vind dat wel met twee maten meten.

Maar als ze hier de me op afsturen gaat het helemaal mis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:20

Dat vond ik dus net niet, ik vond de dodenherdenking juist dit jaar nog indrukwekkender dan andere jaren, waarom weet ik niet maar zo voelde het wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:22

Dat vind ik ook krom. Dat het nu ineens mag ( met zoveel samen komen) omdat ingrijpen niet zou kunnen. Ze hadden toch kunnen voorkomen dat het zo druk zou worden? Ik snap de reden van het protest. Maar ik vind het erg respectloos naar alle mensen die tijdens de lock down het land draaiend hebben gehouden. En alle mensen die een dierbare hebben verloren door corona. Of de mensen die nu nog ziek zijn of proberen beter te worden.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:22

bigone schreef:
Dat vond ik dus net niet, ik vond de dodenherdenking juist dit jaar nog indrukwekkender dan andere jaren, waarom weet ik niet maar zo voelde het wel.

Dat vond ik ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:24

SusanH schreef:
Dat vind ik ook krom. Dat het nu ineens mag ( met zoveel samen komen) omdat ingrijpen niet zou kunnen. Ze hadden toch kunnen voorkomen dat het zo druk zou worden? Ik snap de reden van het protest. Maar ik vind het erg respectloos naar alle mensen die tijdens de lock down het land draaiend hebben gehouden. En alle mensen die een dierbare hebben verloren door corona. Of de mensen die nu nog ziek zijn of proberen beter te worden.

Vind ik ook krom!

Maar het heeft waarschijnlijk te maken met het verbod op samenscholing wat er eerst buiten was en nu niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:24

SusanH schreef:

Dat ben ik met je eens en daar word de organisatie ook op aangesproken hoop ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:31

bigone schreef:
purny schreef:
Terrasjes zitten hier in den Haag ook lekker vol. Ik ben lekker uit eten met mijzelf bij de Italiaan..

Haha, met jezelf, veel plezier Purny , wat heb jij je fantastisch gehouden tijdens al dat Corona gedoe terwijl je eigenlijk helemaal niet zonder je werk en omgang met collega’s kon. Je bent gegroeid en hoe!! Topper.

Dank je wel! Wat lief van je. Ik heb er best vaak doorheen gezeten maar ben er sneller uit gekomen dan eerst.
Had dit 2 jaar geleden gebeurd dan had ik er echt door gezeten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:37

Maar je moet toch nog steeds 1,5 meter afstand houden? Dat lukt op de Dam niet met zoveel mensen. Lijkt mij dat er in het voortraject iets anders had gekund.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:43

Ze waren gewoon te laat met ingrijpen waarschijnlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:58

Ze droegen in ieder geval mondkapjes. Deden ze in den Haag niet

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:00

Hoop niet dat die 11 weken nu ff zijn weggegooid met deze actie op de dam. Onnadenkend lomp en totaal nutteloos, de boodschap voor George gaat totaal verloren wanneer alles weer dicht moet en we weer met veel doden en zieken gaan komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:29

En er staan deze week van die groep ook nog betogingen in Groningen Den Haag en Rotterdam. Wanneer de diehards daar heen gaan kunnen ze de boel mooi verspreiden .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:30

purny schreef:
Dank je wel! Wat lief van je. Ik heb er best vaak doorheen gezeten maar ben er sneller uit gekomen dan eerst.

Dus Ben je enorm gegroeid en daar mag je trots op zijn.

En leuk je etentje!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:31

purny schreef:

Ook ik wil je graag een groot compliment maken! Ik heb je zelfs vaak als voorbeeld gebruikt voor mijn dochter, die echt nog met haar autisme aan de slag moet, qua werk en een leven opbouwen in Nederland.

Je hebt je echt een vechter getoond en zeer begripvol naar anderen. Top!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:33

speurneusc schreef:
Hoop niet dat die 11 weken nu ff zijn weggegooid met deze actie op de dam. Onnadenkend lomp en totaal nutteloos, de boodschap voor George gaat totaal verloren wanneer alles weer dicht moet en we weer met veel doden en zieken gaan komen.

Vrijwel iedereen tot iedereen droeg een mondkapje.. Dus het zal wel meevallen.
Mochten er door deze demonstratie veel besmettingen zijn, dan kan de theorie van het mondkapje in het ov ook de prullenbak in

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:42

bigone schreef:
En er staan deze week van die groep ook nog betogingen in Groningen Den Haag en Rotterdam. Wanneer de diehards daar heen gaan kunnen ze de boel mooi verspreiden .

De opzet voor de demonstratie in ingeval Groningen lijkt wel anders. Weer niet hoe het in de andere steden zit. Is ingeval nog weinig aandacht voor op lokale media.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:55

Staat er nog eentje voor den Haag op de planning?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:11

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

De opzet voor de demonstratie in ingeval Groningen lijkt wel anders. Weer niet hoe het in de andere steden zit. Is ingeval nog weinig aandacht voor op lokale media.

Wat is de opzet voor Groningen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:27

purny schreef:
Ze droegen in ieder geval mondkapjes. Deden ze in den Haag niet

de eerste foto van voorblad ad. staan er al 2 zonder mondkapje en 2 met mondkapje

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:30

@destination een sit in waar ook gemarkeerde vakken zijn. Dus een zit staking op afstand van elkaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:30

speurneusc schreef:

Zozo.

Mensen met mondkapjes onnadenkend...?

En nutteloos? Ga toch gauw.

(Ja, het zou balen zijn als er een uitbraak van komt, maar we zijn gewaarschuwd - dat is een enorm verschil met carnaval.)

Lomp al helemaal niet. (Lomp lijkt me een brave omschrijving van het politiegeweld in kwestie.)