Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:46

Spenk schreef:
Daarin is Duitsland dan toch niet anders dan Frankrijk Oostenrijk Italië etc? Daar vragen hotels dat ook dus als je op doorreis bent denk ik je dat al hebt pcr test? Dan zou je als je in 24 uur weer land uit bent wel in Duitsland kunnen overnachten.

Ze vragen het ook als je nog binnen die 24-uur zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:47

Ja maar is die pcr tonen een probleem dan? Dat ben je in andere landen ook nodig als je niet gevaccineerd bent. Dus die heb je dan toch al? Bijvoorbeeld Italië moeten kinderen vanaf 6 ook getest zijn dus een geldige test ben je dat toch al nodig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:54

Spenk schreef:
Ja maar is die pcr tonen een probleem dan? Dat ben je in andere landen ook nodig als je niet gevaccineerd bent. Dus die heb je dan toch al? Bijvoorbeeld Italië moeten kinderen vanaf 6 ook getest zijn dus een geldige test ben je dat toch al nodig.

Voor Oostenrijk en Hongarije bv. heb je maar 1 enting nodig en hoeven kinderen onder 12 geen test ed te hebben.

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:58

Maar dat is dan niet overkomelijk je kan testen en overnachten. Of je overnacht dan in Oostenrijk nog aan de grens en rijdt in één keer door. Ideaal is misschien anders maar het is nu eenmaal zo nu.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:21

Spenk schreef:
Maar dat is dan niet overkomelijk je kan testen en overnachten. Of je overnacht dan in Oostenrijk nog aan de grens en rijdt in één keer door. Ideaal is misschien anders maar het is nu eenmaal zo nu.

Eens, zo ingewikkeld is testen nu ook weer niet.
Het is niet dat die regels er niet voor niks zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:20

lenaa_tje schreef:
Spenk schreef:

Eens, zo ingewikkeld is testen nu ook weer niet.
Het is niet dat die regels er niet voor niks zijn.

Allemaal eens, maar ik denk dat mensen toch voorzichtig zijn met dat testen op de terugweg, stel nou hé, dat er wel een positief test- de mogelijkheid is er dat je ergens onderweg wel besmet bent geraakt, dan zit je. En dan?? Liever dus voor de grens overnachten en dan in een keer door zou m'n keus zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:24

Testen zou ik helemaal geen punt vinden, maar dat hoeft alleen bij verblijf langer dan 24 uur, en dan moet je dus ook meteen in quarantaine. Dát zou ik wel een probleem vinden...

Edit: ik bedoel dan niet zozeer kinderen, maar volwassenen die nog niet volledig gevaccineerd zijn)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:34

Laura82 schreef:
Testen zou ik helemaal geen punt vinden, maar dat hoeft alleen bij verblijf langer dan 24 uur, en dan moet je dus ook meteen in quarantaine. Dát zou ik wel een probleem vinden...

Edit: ik bedoel dan niet zozeer kinderen, maar volwassenen die nog niet volledig gevaccineerd zijn)

Testen moet toch sowieso al om het land in te komen? Vanuit Nederland tenminste? Of heb ik dit verkeerd begrepen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:47

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet heel duidelijk vind, maar onder alle maatregelen staat dat reizigers die binnen 24 uur het land verlaten uitgezonderd zijn. Daaruit maak ik op dat ze dan ook niet hoeven testen. Maar, hoe dat dan werkt bij bijv grenscontroles, geen idee... ik ga zelf (gelukkig, want normaal overnachten we altijd, en zeker met 2 jonge kinderen en een elektrische auto zou ik het heel spannend vinden of we het zonder redden) dit jaar niet door Duitsland, dus verder geen details opgezocht

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:52

Ik dacht van wel.

Citaat:
Voor een bezoek van minder dan 24 uur en voor bezoek van max 72 uur aan naaste familie of partner geldt de quarantaineplicht niet, dan volstaat een test- of vaccinatiebewijs.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Dat maakt de maatregel dus wel heftig

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:14

Oh ja idd... dan staat het niet zo duidelijk in de reisapp. Daar staat die 72 uur bijv ook niet benoemd, alleen 24 uur.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:01

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:05

Katja schreef:
lenaa_tje schreef:
Hier staat ook dat je met vaccinatie- of herstelbewijs in quarantaine moet en op de site van BuZa niet.

Nee er staat juist dat zonder vaccinatie bewijs je in quarantaine moet

Citaat:
Dat Nederland voor Duitsland weer Hochinzidenzgebiet (gebied met een verhoogd risico op corona vanwege de vele besmettingen) is, betekent voor niet-gevaccineerde reizigers uit Nederland dat ze bij inreizen een negatieve test moeten hebben, en tien dagen in quarantaine moeten. Die quarantaine kunnen ze op de vijfde dag beëindigen door een negatieve test.

Citaat:
Gevaccineerden hoeven niet in quarantaine als ze hun vaccinatiebewijs via Einreiseanmeldung.de uploaden.
Bewijzen moeten via het Einreisemeldeportal worden ingediend.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:17

Citaat:
Dat betekent bij inreizen uit Nederland in principe een test- of vaccinatiebewijs of bewijs van doorgemaakte corona-besmetting vereist is. Ook moeten reizigers tien dagen in quarantaine. De quarantaine kan na vijf dagen worden beëindigd door een negatieve test.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:24

Dit staat op de site van BuZa.
Heenreis naar en via Duitsland geldig vanaf 27 juli 2021
Bent u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Ook moet u vóór vertrek op de registratiewebsite uw (digitaal) vaccinatiebewijs, herstelbewijs of ook uw negatief testresultaat üploaden. Bij aankomst in Duitsland gaan reizigers die geen bewijs van herstel of vaccinatie kunnen overleggen in quarantaine.
Kinderen vanaf 6 jaar moeten een negatief testresultaat kunnen overleggen.
Doorreiziger en personen die maximaal 24 uur in Duitsland blijven zijn uitgezonderd.
Lees verder in het reisadvies onder ‘Coronavirus’.

Dus alleen in quarantaine als je geen vaccinatiebewijs hebt of bewijs van herstel.

Ik las op een ander forum al dat de vakantie van mensen met kinderen werd geannuleerd vanuit de campinghouder in Duitsland. Dit omdat dus kinderen in quarantaine moeten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:26

Spenk schreef:
Daarin is Duitsland dan toch niet anders dan Frankrijk Oostenrijk Italië etc? Daar vragen hotels dat ook dus als je op doorreis bent denk ik je dat al hebt pcr test? Dan zou je als je in 24 uur weer land uit bent wel in Duitsland kunnen overnachten.

In Frankrijk vragen ze niets :n
Niet met boeken en niet bij inchecken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:28

Bij vrienden wel hoor :) werd gewoon naar gevraagd in hotel in Frankrijk. Vast niet iedereen zal het doen maar dat geldt voor alle landen niet elke locatie zal er om vragen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:48

Onze camping schijnt ook om bewijs te vragen. Zullen er vast genoeg zijn die niet controleren, maar vind het eerlijk gezegd best een fijn idee dat het wel gedaan wordt. Hopelijk helpt dat iets tegen al die mensen die het proberen te omzeilen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:16

Wij zijn donderdag aangekomen in Italië via Duitsland en Oostenrijk. Overnachting hebben we gedaan in Duitsland. Zowel het Duitse als het Italiaanse hotel werd niet gevraagd naar een test of vaccinatie bewijs.

Mijn vriend moest zich wel laten testen omdat hij pas afgelopen maandag zijn tweede vaccinatie heeft gehad. Ik heb voor de zekerheid ook een test laten doen ondanks dat ik al 2 maanden volledig gevaccineerd ben.

Er zijn weinig maatregelen op dit moment, behalve een mondkapje wanneer je ergens binnen bent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:16

Veel plezier Rienn! Lekker genieten nu !

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:19

Als ik straks twee weken gevaccineerd ben hoop ik nog even een weekendje naar Duitsland te kunnen gaan, langs bij een vriend en misschien nog een extra nachtje op een rustige camping. Wel in mijn eentje kamperen maar er is werkelijk niemand van mijn vrienden die mee kan of wil. Ik weet weer waarom ik altijd hele zomers vakantiewerk ging doen :')

Maar als ik het goed begrijp kan dit dus gewoon zonder extra testen en quarantaine? :De

(Wel stom trouwens, mijn halve vriend was er jarenlang niet aan toe om samen op vakantie te gaan. En nu zou het een keer kunnen en kan hij niet uit huis vanwege een blessure :') )

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:26

pien_2010 schreef:
Veel plezier Rienn! Lekker genieten nu !

Dankjewel! :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:32

Rienn schreef:
Wij zijn donderdag aangekomen in Italië via Duitsland en Oostenrijk. Overnachting hebben we gedaan in Duitsland. Zowel het Duitse als het Italiaanse hotel werd niet gevraagd naar een test of vaccinatie bewijs.

Mijn vriend moest zich wel laten testen omdat hij pas afgelopen maandag zijn tweede vaccinatie heeft gehad. Ik heb voor de zekerheid ook een test laten doen ondanks dat ik al 2 maanden volledig gevaccineerd ben.

Er zijn weinig maatregelen op dit moment, behalve een mondkapje wanneer je ergens binnen bent.

Even een kleine correctie aan gezien ik er via pb op gewezen werd. Ik deel alleen mijn ervaring van afgelopen woensdag/donderdag toen wij zijn gaan rijden naar Italië. Ik weet dat de regels nu anders zijn dan vorige week. ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:08

Spenk schreef:

Dat gaan we idd doen. Ik ben wel volledig geent maar mijn man nog niet en zoontje van 5 natuurlijk ook niet. Dus overnachten vlak voor de grens en dan op maandag door naar huis.

Zijn vandaag naar Italie gereden. Niks geen controle. Mijn man had zich nog wel laten testen in Oostenrijk. Dat was echt super geregeld, hij kon zo een gratis test doen.

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:47

Wie weet de huidige regels van Noorwegen? Wij zijn volledig gevaccineerd maar omdat Nederland rood is lees ik toch over quarantaine plicht?