Janine1990 schreef:Maar dat is met een griepepidemie ook zo toch… De meeste mensen krijgen het niet, of hebben het niet gemerkt.
Dat is dan ook de enige vergelijk die je volgens mij een beetje kan trekken…
Ik denk dat maatregelen gefaseerd afgebouwd moeten worden. En wellicht zijn er tegen die tijd meer ontwikkelingen op medisch gebied, als in zicht op een vaccin. Waardoor je kan kiezen welke maatregel je het eerst opheft…
Er zijn 3 belangrijke verschillen met griep/griepepidemie:
1) Griep is minder besmettelijk
2) Griep is minder dodelijk
3) Iedereen heeft in meer of mindere mate weerstand tegen griep, tegen dit virus heeft (nog) bijna niemand weerstand.
Ik verwacht dat we nog zeker een jaar in meer of mindere mate met maatregelen te maken hebben.
De schoolvakanties beginnen 4 juli (in het noorden). Om begin juni de scholen weer open te doen, 4 weken naar school en dan weer vakantie is niet heel handig. Ik denk dat men de zomervakantie-periode gebruikt om te evalueren welke maatregelen moeten blijven om het mogelijk te maken dat het nieuwe schooljaar weer "gewoon" kan beginnen. Waarschijnlijk met diverse aanpassingen, zoals schoolkantines dicht.
Ik denk dat we nog maanden boodschappen doen zoals nu: kom alleen, winkelwagen verplicht en afstand houden.
En na de zomer wellicht mondjesmaat horeca open, te beginnen met restaurants. En dan beperkt aantal tafels/zitplaatsen per m2. Zoiets.
Vakanties, reisjes en uitstapjes dit jaar: ga er maar vanuit dat het dit jaar niet gaat gebeuren. Dan kan het alleen maar meevallen.