Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:15

Hij groet tenminste nog.

je komt ze ook tegen met 70 of VP (als de prijs er al staat)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:25

Winkelprijs staat op de foto's in de advertentie.
Bieden staat aan, vraagprijs is de helft van de winkelprijs en deze persoon gaat nog minder dan de helft van de vraagprijs bieden.

Product is nieuw trouwens, niet paard gerelateerd.

Soms heb ik geen zin om dan de bigger man te zijn :+ lange werkdag gehad dus reactie terug zoals ik hem krijg :Y)

Zal misschien wel een beetje raar zijn maar als iemand vriendelijk een gesprek begint ben ik sneller geneigd om nog iets te zakken in prijs.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:18

DuoPenotti schreef:
Hij groet tenminste nog.

je komt ze ook tegen met 70 of VP (als de prijs er al staat)

Doet marktplaats dat niet automatisch?

Ik heb een vraag, stel iemand beoordeelt jou en jij hebt diegene niet beoordeelt. Na 2 weken zie je het resultaat. Maar is er dan nog een manier om terug te kunnen beoordelen alsnog? Op een andere advertentie reageren werkt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:07

Ik heb 4 dekjes te koop staan waar 1 ervan nieuw is en staat duidelijk in de advertentie bieden met richtprijs. Bovenaan advertentie bij vraagprijs heb ik €20 staan en dat het een indicatie is per dekje.
Krijg ik bericht dat iemand voor €20 alle 4 dekjes wil overnemen, ja wil ik ook wel

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:12

Ik had iets gratis op marktplaats staan. Iemand vrooeg of het nog beschikbaar was, dus ik reageer binnen een uur van wel. Pas ruim 2 dagen later vraagt ze wanneer ze het kon komen halen. Daarop stuur ik of ze die middag om 15 uur kan. Ze reageert nu gelijk en vraagt om het adres. Dat geef ik. Daarop antwoord ze dat ze alleen komt als het niet regent want ze komt op de fiets... ;( Ik heb terug gereageerd dat dat wel goed moet komen omdat het volgens buienradar droog zou blijven. En dan om 14.55 stuurt ze dat ze er rond 15.30 is. Uiteindelijk stond ze om 15.45 voor de deur.

Ik heb haar een 3 sterrenrevieuw gegeven en daarna zag ik dat ze alleen nog maar 5 sterren reviews had (20 stuks). Ben ik dan juist gek dat ik het een vreemde manier van communiceren vind?
Voel me nu best wel een beetje slecht dat ik haar 3 sterren heb gegeven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:26

Ik ben echt een muts. Verkoop ik verschillende papiersoorten voor een habbekrats, vergeet ik 1 blok in het pakket te doen. -O-

Dus koper geeft aan dat ik wat vergeten ben.

Ik stel vervolgens voor dat ze 1,50 retour krijgt (op een totaal van 7,50)

Vind ze te weinig :')

Euh, dat was toevallig een blok wat 1,79 bij action kost. De overige blokken waren een heel stuk duurder. (Gelukkig die niet vergeten! :') )

Maar goed, puntje bij paaltje dus maar 1,79 terug betaald. Kan ze het zelfde blok halen bij action. Volgende week toch weer open! :))

Had ik hem maar niet moeten vergeten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:13

snuffie123 schreef:
Ik had iets gratis op marktplaats staan. Iemand vrooeg of het nog beschikbaar was, dus ik reageer binnen een uur van wel. Pas ruim 2 dagen later vraagt ze wanneer ze het kon komen halen. Daarop stuur ik of ze die middag om 15 uur kan. Ze reageert nu gelijk en vraagt om het adres. Dat geef ik. Daarop antwoord ze dat ze alleen komt als het niet regent want ze komt op de fiets... ;( Ik heb terug gereageerd dat dat wel goed moet komen omdat het volgens buienradar droog zou blijven. En dan om 14.55 stuurt ze dat ze er rond 15.30 is. Uiteindelijk stond ze om 15.45 voor de deur.

Ik heb haar een 3 sterrenrevieuw gegeven en daarna zag ik dat ze alleen nog maar 5 sterren reviews had (20 stuks). Ben ik dan juist gek dat ik het een vreemde manier van communiceren vind?

Ik ben dyslectisch en vind persoonlijk jouw stuk hierboven niet makkelijk te volgen, deels omdat de interpunctie, verleden tijd, tegenwoordige tijd en zinsopbouw niet helemaal klopt.
Miscommunicatie is zo gebeurd en als de koper net zo dyslectisch is als ik, kan het zijn dat zij jou niet goed begrepen heeft.

Hoe dan ook is te laat komen niet netjes, toch heeft ze je wel op de hoogte gehouden dat ze later zou zijn en ik vind zelf een kwartiertje later dan doorgegeven nog geen ramp.
Je had op elk moment de deal af kunnen blazen, dat heb je niet gedaan, maar toch krijgt zij een slechtere beoordeling van je.

Het is jouw beoordeling, dus dat kan en mag, maar probeer er misschien voor een volgende keer wat van te leren. Misschien kan de communicatie beter en kun jij duidelijker aangeven dat je verwacht dat ze er tussen die en die tijd is. Voor hetzelfde geld dacht de koper dat 15:00 uur een vanaf tijd was.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:39

Ik lees eigenlijk een vlotte verkoop zonder veel gedoe met als enige puntje dat ze later kwam dan afgesproken maar jou hiervan wel op de hoogte heeft gebracht. Dan vind ik drie sterren inderdaad wel erg streng. 4 sterren als het te laat komen een gevolg heeft gehad op jou (dat je bent thuisgebleven terwijl je eigenlijk iets anders te doen had), 5 sterren als je toch eigenlijk de hele namiddag wel thuis was en 3 of 4 uur in principe niet had uitgemaakt.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:59

Nou opzich is deze koper dus 3 kwartier te laat, ondanks dat ze 5 minuten voor ze er zou zijn laat weten dat ze een half uur later is. Persoonlijk zou ik dat niet leuk gevonden hebben, heb het druk zat om voor iemand 3 kwartier langer te wachten.

Vindt 3 sterren dan wel terrecht.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:02

De afgelopen tijd een paar leuke verkopen gedaan en weer 5 sterren recensies erbij. Nu krijg ik vanmorgen een bericht van iemand op een advertentie van mij en het is het volgende:

Iemand had interesse in een artikel wat ik te koop heb staan. Echter wou ze contant betalen en het komen ophalen. Nou vroeg ze of ik een prijsje kon maken als ze alles over zou nemen, maar ik moest haar dan wel even een appje sturen? Ook was het bericht met twee verschillende namen ondertekend.
Is dit veilig of zou ik vriendelijk bedanken en vragen of het ook af te handelen is via de berichten op markplaats?
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-04-21 07:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:07

Die wil alleen je telefoonnummer hebben, die is niet geïnteresseerd in wat je te koop aanbied.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:08

Ik gebruik ook een andere naam op MP dan ik zelf heet. Kan dus heel prima gewoon kloppen. Maar pas op als je gaat appen. Nooit op een linkje klikken als je die ineens zou krijgen.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:09

Vjestagirl schreef:
Die wil alleen je telefoonnummer hebben, die is niet geïnteresseerd in wat je te koop aanbied.

Dit vermoedde ik dus al. :+ Nou dat gaan we dus even mooi niet doen. Bedankt

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:12

Suzanne F. schreef:
Ik gebruik ook een andere naam op MP dan ik zelf heet. Kan dus heel prima gewoon kloppen. Maar pas op als je gaat appen. Nooit op een linkje klikken als je die ineens zou krijgen.

Ja dat doen er inderdaad meerdere, maar het lijkt mij wel raar om dan 2 keer met vriendelijke groet te schrijven en 2 totaal verschillende namen dan ook nog eens. Hij lijkt mij een gekopieerde versie van iemand die dingen doorstuurt? := Maar ik kan compleet mis zijn hoor. :+ Ik ga absoluut niet appen hoor haha, vind het sowieso bizar als mensen dat willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:13

Ik ben al twee weken bezig met een Belgische verkoper
Wil mijn glasservies aan het aanvullen en Disco is in België nog redelijk goedkoop te krijgen ondanks de verzendkosten.
Alleen het schiet niet op, zit al sinds maandag in de flow van de pakketdienst.
Ben het wel anders gewend.

@xPareltje. Ik tik ook wel eens een andere naam per abuis, zolang het hetzelfde account is zou ik daar niet al te veel over tobben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:14

xPareltje schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja dat doen er inderdaad meerdere, maar het lijkt mij wel raar om dan 2 keer met vriendelijke groet te schrijven en 2 totaal verschillende namen dan ook nog eens. Hij lijkt mij een gekopieerde versie van iemand die dingen doorstuurt? := Maar ik kan compleet mis zijn hoor. :+ Ik ga absoluut niet appen hoor haha, vind het sowieso bizar als mensen dat willen.

Er staat al standaard met vriendelijke groet. Als je deze niet verwijderd en je typt het zelf nog eens staat hij er 2 keer.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:14

Ik heb ook wel eens gehad dat iemand via de app verder wilde, ik dacht destijds dat het ook oplichters waren, dus heb er gewoon overheen gepraat in de marktplaats app, uiteindelijk hebben ze wel wat van me gekocht :j

Zo heel raar dat er 2x mvg staat is het nu ook weer niet, als je een standaard reactie stuurt staat het er natuurlijk al in, misschien is het op de automatische piloot weer eronder gezet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:15

xPareltje schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat Met vriendelijke groet NAAM staat er al standaard in een berichtje. Dus als je dit nog een keer typt met je eigen naam dan staat het er 2 X.
Ik ben ook voorzichtig met appen hoor maar ze zijn niet allemaal oplichters. Sommige mensen willen gewoon liever appen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:18

anders antwoord je dat de marktplaats chat prima voor jou werkt , en niet je telefoonnummer aan iedereen wilt geven

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:19

Dan zal het vast aan mij liggen maar ik vind het maar een raar iets. :+ Ik weet niet eens welke van de 2 namen de echte persoon is en van wie het telefoonnummer wat erbij staat is. Dus ik vind dit wel ergens naar ruiken als je het mij vraagt.. := Ik bedoel ik schrijf ook niet mijn echte naam onder een advertentie maar vind dit gewoon een beetje vaag klinken. Edit ik krijg net bericht dat het inderdaad om een oplichter gaat dus toch goed ingeschat gelukkig.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:24

Hmm meningen lopen dus wel wat uiteen. Gesprek kan niet verwarrend zijn geweest. Ik vond het eigenlijk al raar dat ze 2 dagen niet reageerde en dan ook nog aangeeft dat ze niet komt als het regent. En dan vervolgens 5 minuten voor de afgesproken tijd aangeven dat je nog later komt. Geen excuus of sorry, maar er gewoon vanuit gaan dat ik dat wel prima vind. We zitten midden in een verhuizing, dus de tijd kan ik hard gebruiken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:28

snuffie123 schreef:
Hmm meningen lopen dus wel wat uiteen. Gesprek kan niet verwarrend zijn geweest. Ik vond het eigenlijk al raar dat ze 2 dagen niet reageerde en dan ook nog aangeeft dat ze niet komt als het regent. En dan vervolgens 5 minuten voor de afgesproken tijd aangeven dat je nog later komt. Geen excuus of sorry, maar er gewoon vanuit gaan dat ik dat wel prima vind. We zitten midden in een verhuizing, dus de tijd kan ik hard gebruiken.

De volgende keer dan gewoon duidelijker zijn. Dus aangeven: tussen 15:00 uur en 15:15 uur als voorbeeld. Op het moment dat de koper appt dat ze later komt, had jij ook prima kunnen zeggen dat je dat niet uit kwam en de deal af kunnen blazen.

Nog een kleine tip, als iets gratis is, dan kun je het bijvoorbeeld ook gewoon bij de voordeur achterlaten. Niets verplicht je dan om thuis te blijven voor de ontvanger.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:05

snuffie123 schreef:

Ik snap je review wel hoor. Het is nog voldoende, maar liep gewoon niet lekker. Het is een gratis item en ik vind ook wel dat mensen zich dan best dankbaarder en enthousiaster mogen opstellen dan als ze nieuwe bezemsteel ofzo kopen. Ook na 2 dagen pas weer reageren als je iets gratis kunt krijgen, komt op mij niet heel dankbaar over.

En ze had ook even zelf op buienradar kunnen kijken of het zou gaan regenen IPV dat als argument aan te dragen :-)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:11

snuffie123 schreef:

Ik vond je stukje duidelijk zat hoor, zo moeilijk is een tijd afspreken nu ook weer niet. Behalve op marktplaats dan :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:14

snuffie123 schreef:

Gezien het toch gratis was, waarom had je het na 15.00 niet gewoon voor ze deur gezet en het haar laten weten? Dan had jij niet extra thuis hoeven blijven en zij kan het dan later ophalen.

Oke, te laat komen is zeker niet netjes maar ze laat het in ieder geval wel weten. Persoonlijk vind ik 3 sterren wel streng. Ik zet gratis af te halen spullen altijd voor de deur. Zo ook vandaag, de "koper" belde alsnog aan (zou ik ook doen). Maar ze kon het direct meenemen stond al buiten.

Ps. Kreeg net een reactie van een niet zo goed beoordeelde koper. Toch voordeel van de twijfel gegeven en netjes overgemaakt. Dus.. zouden mensen dan niet altijd goed handelen? Of worden ze te streng beoordeeld?