Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Danique_G schreef:Heb je gelijk in GermieDenk dat het ook een beetje aan de persoon zelf ligt wel niveau ze willen. Persoonlijk is voor mij het minimum iemand kunnen bedanken en groeten in hun eigen taal. Hangt voor mij ook wel samen met: hoe lang blijf ik er? Is het een wereldtaal? In hoeverre spreken ze Engels?
Die drie jaar Frans is zonder in het land te wonen. Als ik er wel zou wonen zou ik nu goed onderweg zijn.
rien10 schreef:Hij zal best al Voorbij gekomen zijn: gender reveal party’s. Oh Gruwel!
Danique_G schreef:Heb je gelijk in GermieDenk dat het ook een beetje aan de persoon zelf ligt wel niveau ze willen. Persoonlijk is voor mij het minimum iemand kunnen bedanken en groeten in hun eigen taal. Hangt voor mij ook wel samen met: hoe lang blijf ik er? Is het een wereldtaal? In hoeverre spreken ze Engels?
Die drie jaar Frans is zonder in het land te wonen. Als ik er wel zou wonen zou ik nu goed onderweg zijn.
HopeMyDay schreef:Danique_G schreef:Heb je gelijk in GermieDenk dat het ook een beetje aan de persoon zelf ligt wel niveau ze willen. Persoonlijk is voor mij het minimum iemand kunnen bedanken en groeten in hun eigen taal. Hangt voor mij ook wel samen met: hoe lang blijf ik er? Is het een wereldtaal? In hoeverre spreken ze Engels?
Precies dit inderdaad. Ik vind het wel belangrijk dat je iemand kan begroeten, bedanken en de weg kan vragen in hun eigen taal. Natuurlijk hangt het beheersingsniveau ook van de voertaal van het bedrijf af.
Ik ben Koreaans gaan leren alvorens een stage daar te lopen (ik ben een halfbloedje Chinese dus Chinees zat al in het systeem). Voertaal was Koreaans en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar stage zou gaan lopen met enkel Engels en Nederlands.
Danique_G schreef:Knap dat jullie (HopeMyDay en Germie) het zo snel wisten op te pakken. Mijn talenknobbel ontbreekt. Ben weer goed in andere dingen. Desondanks extreem koppig en blijf ik proberen goed te worden in talen
HopeMyDay schreef:In het verlengde daarvan vind ik dat de toenemende verengelsing van het hoger onderwijs in Nederland een verarming is van de wetenschap.Misschien onpopulaire mening over het reizen. Ik vind dat als je ergens in het buitenland gaat werken/een half jaar gaat wonen dat je ook minimaal een taalcursus gevolgd moet hebben voor je erheen gaat.
karuna schreef:Ik ken die hele Thanos niet
Ik ben van mening dat die tv programmas die zijn om stellen apart van elkaar te laten vreemdgaan wreed en zinloos zijn met als doel elkaar kwetsen. De bedenker hiervan is in mijn ogen een zielige figuur die geen relatie verdient
nu heb je ook al weer single village of zo, en natuurlijk de tot mijn verbazing grote kijkcijfer hit temptation island
_San87_ schreef:Shiloh schreef:Unpopular opinion: Thanos was niet slecht. Hij was de echte held van Avengers Endgame. Zo gek was zijn oplossing tegen over populatie nog niet.
Haha, eens. Al heb ik dan liever de oplossing in Langdon's Inferno.
Shiloh schreef:Unpopular opinion: Thanos was niet slecht. Hij was de echte held van Avengers Endgame. Zo gek was zijn oplossing tegen over populatie nog niet.