Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:20

Hij zal best al Voorbij gekomen zijn: gender reveal party’s. Oh Gruwel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:22

Danique_G schreef:
Heb je gelijk in Germie :j Denk dat het ook een beetje aan de persoon zelf ligt wel niveau ze willen. Persoonlijk is voor mij het minimum iemand kunnen bedanken en groeten in hun eigen taal. Hangt voor mij ook wel samen met: hoe lang blijf ik er? Is het een wereldtaal? In hoeverre spreken ze Engels?
Die drie jaar Frans is zonder in het land te wonen. Als ik er wel zou wonen zou ik nu goed onderweg zijn.

Ik weet dat er tussen nu en 3 jaar een bedrijf te koop komt ergens in Frankrijk wat ik best zou willen overnemen, maar waar ik de financiën niet voor rond kan krijgen. Omdat er ook een stukje verkoop bij zit zal ik dan zeker gesprekken moeten kunnen voeren via de telefoon in het Frans. Maar de verkoper wil je eerst goed inwerken en binnen 3 maanden weet ik zeker dat ik zulke gesprekken kan voeren.

Ik heb net een snel mpc testje gedaan voor het Spaans en zou op semi-gevorderden niveau zitten. Nou, ik voel me een absolute beginner en kan eigenlijk nog geen zin maken. Verder dan hola, estoy bien/mal, como estas, aprender, tienda, ropa en me llama kom ik eigenlijk niet. De test is natuurlijk een leestest en daar ben ik beter in dan even zo een zin uit m'n mond laten komen of opschrijven. Ook dat is dus een groot verschil.

Als ik Duits moet praten duurt het maar een paar uur of ik denk al in het Duits. Ik hoef daar totaal niet over na te denken. Engels duurt iets langer voordat ik in de taal denk, maar ook daar hoef ik niet echt over na te denken. In het Frans denken gebeurt eigenlijk nooit.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:53

rien10 schreef:

Eens!

Over studeren en studieschuld: ja zoals het nu is geregeld is het ruk. Ik kom uit de tijd dat je iig ov vergoed kreeg. En ik geloof +/- 140,- als basis beurs per maand zonder lening mits je binnen 4 of 5 jaar klaar was (anders terug betalen). Dat bedrag was overigens niet genoeg om een hbo of wo opleiding te financieren. Toch heeft het rijk en mijn medelanders dus, best een stuk van mijn studie betaald! Nu kan/ moet er flink geleend worden maar volgens mij wordt daar niemand beter van; de studenten niet; de overheid niet, Nederlanders die belasting betalen niet...

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:08

Danique_G schreef:
Heb je gelijk in Germie :j Denk dat het ook een beetje aan de persoon zelf ligt wel niveau ze willen. Persoonlijk is voor mij het minimum iemand kunnen bedanken en groeten in hun eigen taal. Hangt voor mij ook wel samen met: hoe lang blijf ik er? Is het een wereldtaal? In hoeverre spreken ze Engels?
Die drie jaar Frans is zonder in het land te wonen. Als ik er wel zou wonen zou ik nu goed onderweg zijn.

Precies dit inderdaad. Ik vind het wel belangrijk dat je iemand kan begroeten, bedanken en de weg kan vragen in hun eigen taal. Natuurlijk hangt het beheersingsniveau ook van de voertaal van het bedrijf af.

Ik ben Koreaans gaan leren alvorens een stage daar te lopen (ik ben een halfbloedje Chinese dus Chinees zat al in het systeem :') ). Voertaal was Koreaans en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar stage zou gaan lopen met enkel Engels en Nederlands.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:20

Knap dat jullie (HopeMyDay en Germie) het zo snel wisten op te pakken. Mijn talenknobbel ontbreekt. Ben weer goed in andere dingen. Desondanks extreem koppig en blijf ik proberen goed te worden in talen }>

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:26

HopeMyDay schreef:
Danique_G schreef:

Precies dit inderdaad. Ik vind het wel belangrijk dat je iemand kan begroeten, bedanken en de weg kan vragen in hun eigen taal. Natuurlijk hangt het beheersingsniveau ook van de voertaal van het bedrijf af.

Ik ben Koreaans gaan leren alvorens een stage daar te lopen (ik ben een halfbloedje Chinese dus Chinees zat al in het systeem :') ). Voertaal was Koreaans en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar stage zou gaan lopen met enkel Engels en Nederlands.

Joh, ik was op een internationale cursus van een vorige werkgever in Denemarken. Daar waren Noorse en Zweedse collega's bij en wat spraken ze met elkaar? Juist, Engels....

Een andere, Zweedse, collega maakte me daarop attent: bijzonder, een Noor en een Zweed kunnen met enig beleid prima communiceren in hun eigen taal maar ze spreken Engels met elkaar :D .
Een beetje zoals Duits en Nederlands best samen kan, met enig beleid en goede wil.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:27

Danique_G schreef:
Knap dat jullie (HopeMyDay en Germie) het zo snel wisten op te pakken. Mijn talenknobbel ontbreekt. Ben weer goed in andere dingen. Desondanks extreem koppig en blijf ik proberen goed te worden in talen }>

Ik had wel 2 jaar voorbereiding hoor! En ik ben echt lessen gaan volgen in Nederland. Zonder die lessen had ik er ook niks van gebakken :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:36

Ik vraag me serieus af waar ik een cursus Malagasy had moeten volgen in dat geval :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:29

HopeMyDay schreef:
Misschien onpopulaire mening over het reizen. Ik vind dat als je ergens in het buitenland gaat werken/een half jaar gaat wonen dat je ook minimaal een taalcursus gevolgd moet hebben voor je erheen gaat.
In het verlengde daarvan vind ik dat de toenemende verengelsing van het hoger onderwijs in Nederland een verarming is van de wetenschap.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:05

Unpopular opinion: Thanos was niet slecht. Hij was de echte held van Avengers Endgame. Zo gek was zijn oplossing tegen over populatie nog niet.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 15:06

Shiloh schreef:
Unpopular opinion: Thanos was niet slecht. Hij was de echte held van Avengers Endgame. Zo gek was zijn oplossing tegen over populatie nog niet.

#thanosdidnothingwrong

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:06

Shiloh schreef:

zo zagen wij m ook inderdaad :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:17

Ik ken die hele Thanos niet

Ik ben van mening dat die tv programmas die zijn om stellen apart van elkaar te laten vreemdgaan wreed en zinloos zijn met als doel elkaar kwetsen. De bedenker hiervan is in mijn ogen een zielige figuur die geen relatie verdient

nu heb je ook al weer single village of zo, en natuurlijk de tot mijn verbazing grote kijkcijfer hit temptation island

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:33

Shiloh schreef:

Haha, eens. Al heb ik dan liever de oplossing in Langdon's Inferno :)).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:21

karuna schreef:
Ik ken die hele Thanos niet

Ik ben van mening dat die tv programmas die zijn om stellen apart van elkaar te laten vreemdgaan wreed en zinloos zijn met als doel elkaar kwetsen. De bedenker hiervan is in mijn ogen een zielige figuur die geen relatie verdient

nu heb je ook al weer single village of zo, en natuurlijk de tot mijn verbazing grote kijkcijfer hit temptation island

Het enige dat telt zijn de kijkcijfers, want advertentie-inkomsten. De rest is niet eens bijzaak, het boeit totaal niet.

Feit is dat als er potentieel sex in voor kan komen, de kijkcijfers skyhigh gaan.
Deelnemers hebben maar een taak: dingen doen die kijkcijfers genereren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:59

_San87_ schreef:
Shiloh schreef:

Ja same. Alleen gaan al die vrouwen dan zeuren dat hun leven niets waard is zonder een blaag.

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:33

Shiloh schreef:

Ik zou het op moeten zoeken, maar was zijn échte doel niet dat hij Dood een belofte had gedaan en dat waar wilde maken? En was overpopulatie tegengaan niet zijn hoofddoel (en misschien zelfs een cover-up?)
Kan het fout hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:10

MarlindeRooz schreef:
_San87_ schreef:

Ja same. Alleen gaan al die vrouwen dan zeuren dat hun leven niets waard is zonder een blaag.

Ik heb daar wel een antwoord op, maar die is nogal grof.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:13

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:55

Danique_G schreef:
_San87_ schreef:

[ [url=m/t6RDiQ.gif]Afbeelding[/url] ]

:)).

Spoiler:
Weg
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-01-22 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:06

@San87
Moet dat nu?
Ik heb iemand zo verloren en ik kan echt wel bepaalde grapjes hebben, maar dit gaat wel te ver.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:09

Brainless schreef:
@San87
Moet dat nu?
Ik heb iemand zo verloren en ik kan echt wel bepaalde grapjes hebben, maar dit gaat wel te ver.

Ja, daarom zei ik al, nogal grof. Heb m weggehaald.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:20

_San87_ schreef:
Ja, daarom zei ik al, nogal grof. Heb m weggehaald.

Dank je :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:44

rien10 schreef:

Eens! Net als Sweet 16 party's met bijbehorende mega cadeaus en extra groot feest. Echt zo'n onzin.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:50

Cayenne schreef:
rien10 schreef:

Eens! Net als Sweet 16 party's met bijbehorende mega cadeaus en extra groot feest. Echt zo'n onzin.

Nee, ook dat is gewoon overgewaaid uit Amerika, zoals wel meer onzinnigs....