[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:59

Oh de horror...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:54

Afbeelding
De enige soort babies die ik nog wel vast wil houden :D (en niet meer af wilde geven).

Hier in Ierland tot nu toe weinig wandelende rampjes gezien. Gisteravond bij het eten was er een jengelend geval maar die was vrij snel stil.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:58

Snoezig!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:01

Ooooh <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:10

Aww <3

Dublin is leuk :D ,ooit eens de rest van Ierland ontdekken :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:10

Oh onze lammetjes zijn al even groot als de ouders :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:11

Sintara schreef:
Oh onze lammetjes zijn al even groot als de ouders :=

Die van mijn ouders ook, niks schattigs meer aan :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:51

Juist de wezentjes waarvan je hoopt dat ze lang klein blijven groeien dan weer zo snel. Maar andersom...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:51

Jongens, laatst werd hier een screenshot gepost voor een programma (?) over bewust kinderloze.
Ik heb toen meteen gemaild maar nu wordt het erg serieus.
Ik wil graag mijn verhaal doen maar ben bang dat dit mijn sterilisatieproces in de weg zal staan, wat denken jullie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:57

Waarom zou dat in de weg staan?

Ik denk juist dat dit benadrukt hoe serieus je ermee bezig bent.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:58

sanso schreef:
Jongens, laatst werd hier een screenshot gepost voor een programma (?) over bewust kinderloze.
Ik heb toen meteen gemaild maar nu wordt het erg serieus.
Ik wil graag mijn verhaal doen maar ben bang dat dit mijn sterilisatieproces in de weg zal staan, wat denken jullie?

Waarom zou dat bedreigend zijn? Het is toch alleen maar een illustratie van hoe ver mensen gaan om bewust kinderloos te blijven? In de ogen van anderen dan hè, ik vind het niet meer dan een terechte stap... Voor het spanning en sensatie-gedeelte van zo'n show lijkt me het fantastisch om je traject naar het haast afdwingen van een doorverwijzing in scene te zetten en dan de blijdschap te filmen dat het uiteindelijk mag + eerste reactie na de operatie.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 13-05-19 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:58

Wellicht zo van; oei ze is zelfs op tv voor aandacht (?) laten we onze handen daar maar niet aan branden..

Ik weet niet hoe ze denken.. het kan twee kanten op gaan..

@hilli, dat zou perfect zijn! Daar doe je het voor. Al ben ik wel nerveus (nu al en weet niet eens precies wat het inhoud :+ ) maar als het zo ver komt sta ik er voor ons allemaal en alle bkv ers met ons!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:01

Ik ga er overigens 100% zeker mensen mee voor de schenen schoppen, dat is een ding for sure..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:04

En verder is het overigens gewoon een goede vraag aan het productieteam.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:11

Ja ik heb het ook gevraagd. Wat voor programma het nu precies is en wat hun van mij willen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:16

Ik denk mss juist dat het gunstig is voor je sterilisatie! Dan zien ze dat je er echt heel erg van overtuigd bent!

Ik moet zelf de stap naar de huisarts nog zetten.
Ik ben bang dat die me echter aan de pil of spiraal of andere hormoon rotzooi wil hebben. Ik ben al heel lang single, namelijk en daardoor niet aan de anticonceptie. Maar ik weet niet of ik altijd single ga blijven (mits ik iemand ontmoet die ook geen kinderwens heeft). Hormoon rotzooi wil ik niet meer aan beginnen: hoeveel bijwerkingen hebben zulke dingen wel niet? En ik ben er echt stellig van overtuigd dat kinderen niet in mijn toekomst passen. Ik wil een permanente oplossing.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:19

Ik heb heel het hormonen gebeuren ook uitgelegd en een koperspiraal met (persoonlijke) gegronde reden geweigerd. Hij begreep mij.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:05

sanso schreef:
Ik heb heel het hormonen gebeuren ook uitgelegd en een koperspiraal met (persoonlijke) gegronde reden geweigerd. Hij begreep mij.

Bij een koper spiraal ben ik heel erg bang voor langdurige pijnklachten. Soms accepteert een lichaam zo'n vreemd voorwerp niet. Ik kan niet goed omgaan met pijn. Pijnklachten eindigen bij mij vaak met flauwvallen. Dit is al meerdere keren voorgekomen bij diverse pijnklachten.
Dan liever een operatie onder narcose met daarna pijnstilling totdat de operatiepijn weg is en verder een leven lang zonder zorgen en bijwerkingen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:20

Ik vloei al bizar erg (zo erg dat ik thuis moet blijven) dus wil dat niet riskeren dat het nog erger wordt want dan ga ik van mijn eigen af door bloedarmoede (zit ook in de familie).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:57

Ik kan zelf niet tegen hormonen en heb wel een koperspiraal geprobeerd 1 jaar lang. Maar man wat een ellende was dat.. Ik had geen heel heftige menstruatie maar toen ik dat ding had ging ik echt door een hel. Ben wel over de vloer gekropen van de pijn. Nee dankje dat doe ik niet weer. En zou ik dus ook niet aanraden.

Ik wil het liefst over een tijdje een behandeling/operatie waardoor ik juist wel ook in de overgang kom. Ik heb hormoongerelateerde migraine vanaf dat ik 15 ben en zou daar wel heel erg graag vanaf willen. Maar ik ben een beetje bang voor dat soort dingen dus ik wacht het nog even af.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:14

Ik heb nu zes jaar een koperspiraal en hoewel het in het begin wel afzien was is dat duidelijk elke maand verminderd. Inmiddels amper nog pijnklachten. Ik wil nu een mirena.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:21

xApple schreef:
Ik kan zelf niet tegen hormonen en heb wel een koperspiraal geprobeerd 1 jaar lang. Maar man wat een ellende was dat.. Ik had geen heel heftige menstruatie maar toen ik dat ding had ging ik echt door een hel. Ben wel over de vloer gekropen van de pijn. Nee dankje dat doe ik niet weer. En zou ik dus ook niet aanraden.

Hier ben ik dus bang voor. Mijn menstruatie wisselt heel erg, maar gaat altijd wel gepaard pijnklachten de eerste dag(en). Soms ook met veel bloedverlies. Als ik op tijd ben met pijnstillers in nemen is de pijn nu wel te managen. Maar ik wil deze klachten niet verergeren met een spiraal!

Mirena spiraal had een vriendin van me en die is echt door een hel gegaan met dat ding.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:22

Daar hoopte ik toen ook op inderdaad. Maar bij mij werd het juist steeds elke maand erger. Dus na een jaar trok ik het écht niet meer. -O-

Waarom wil je nu een mirena dan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:23

Ik wilde toentertijd een koperspiraal maar mocht niet en moest van mijn toenmalige huisarts aan de pil blijven. :x
Dat ik daar enorm veel klachten van had en bovendien verhoogd risico op kanker mee had maakte niet uit. :roll:
Ben maar gestopt met de pil, kreng gaf me meer last dan voordeel.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:27

Bizar hoe huisartsen zomaar zulke dingen kunnen bepalen voor vrouwen. Als jij geen pil wilt dan moeten ze jou toch helpen met het vinden van een alternatief?
En als ik bewust en bij mijn volle verstand kies voor een sterilisatie, dan hebben ze mij toch serieus te nemen?