Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7564
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:23

LWDaisy schreef:
Maar laat je dan een ober, winkelbediende, kassierster, barman of iemand van het keukenpersoneel het toilet schoonmaken?
Afhankelijk van waarover we spreken (winkel, eetgelegenheid, bakker, krantenwinkel, ...) komt daar 1x in x zoveel tijd een schoonmaak(st)er, en je kan een vuile tot zelfs gore wc niet zo laten tot die komt. Wie moet dat dan tussendoor schrobben? Iemand zal de pineut zijn, iemand zal daar zijn/haar tijd in moeten steken en gezien diegene dan aan het werk is, mag men daar toch de kost voor doorrekenen?
Stel dat er wel elke dag een schoomaakster komt, dan vind ik nog dat men een bijdrage mag vragen. Zolang de wc schoon is, vind ik dat wel die halve euro waard :)


Ik mag toch hopen dat er in de horeca (waar het volgens mij om ging, het voorbeeld was dat je betaalt voor een consumptie namelijk) iedere dag een schoonmaakster komt. En wie het anders moet doen dat moet je aan de manager vragen, niet aan mij :+

En dat van die kosten zeg ik toch ook? Die zitten namelijk in de 'winstmarge', dus de schoonmaakster wordt -net als de kok- betaald uit het verschil tussen de inkoopprijs van steak en friet en de prijs van het gerecht.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:26

die anti gierige verhalen doen me aan iets denken. Ik stond op rommelmarkt. Eind vd dag had ik geen zin spul mee te slepen, dus ik gaf het gratis weg. Komt er een vrouw met kind:wat kost die parkeergarage. ik:gratis. Alles gratis. Vader had al gezegd dat kind niks kreeg, maar moeder en kind sloegen hun slag. Vader rolt met zijn ogen (echt zo van:oww vrouwen), bedankt me en geeft 25 euro.
Dat was meer als wat ik had gehad als ik alles los verkocht had

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:30

Tja, wij hebben op onze zaak een klantentoilet. Enkel te gebruiken na het vragen van de sleutel wegens eerdere ervaringen maar zelfs nu nog.

Wc papier zit al achter slot maar de goorheid is echt niet ok. Er staat een borstel maar elke week sta ik de remsporen weg te schrobben. En de pisvlekken van de bril en onder de bril weg te vegen. Personeel laat ik het niet doen. Ondanks dat ze zelf de wc gebruiken (mijn ouders en ik hebben een eigen aparte toilet die ik overigens ook schoonmaak) heb ik al werknemers gehad die dit weigerden en her is me de strijd niet waard.

Ik ben ook voor openbare toiletten maar als ik zie hoe ons toilet wordt achtergelaten door klanten snap ik 100% dat andere ondernemers dit weigeren. De mensen die hier roepen dat elk toilet door iedereen te gebruiken moet zijn... hoeveel van jullie maken toiletten schoon doe door 'derden' gebruikt worden?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:33

Toiletten in de horeca.. moet je eens met een rolstoel komen, dan is het helemaal ellende. Zo vaak zitten wc's weggestopt in kelders. Ik loop nog wel wat, maar das meestal toch teveel risico. Dus voor ik uit eten ga zoek ik een 2theloo of bijenkorf, of andere zaak met fatsoenlijke wc.

Toen ik nog in de horeca in de bediening werkte maakten we ook gewoon de wc schoon aan het eind vd dag. Ijsmachine, kippengril of wc. Ik koos dan meestal toch de wc.

Ik vind het trouwens ook stom als je geen glas kraanwater kunt krijgen als je ergens uitgebreid zit te eten. Reken een euro voor het glas afwassen en het komen brengen van mijn part, maar 3 euro voor spa blauw om medicatie weg te werken vind ik echt aso.

Rintah

Berichten: 2928
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:09

Dreamybol schreef:
Toiletten in de horeca.. moet je eens met een rolstoel komen, dan is het helemaal ellende. Zo vaak zitten wc's weggestopt in kelders. Ik loop nog wel wat, maar das meestal toch teveel risico. Dus voor ik uit eten ga zoek ik een 2theloo of bijenkorf, of andere zaak met fatsoenlijke wc.

Toen ik nog in de horeca in de bediening werkte maakten we ook gewoon de wc schoon aan het eind vd dag. Ijsmachine, kippengril of wc. Ik koos dan meestal toch de wc.

Ik vind het trouwens ook stom als je geen glas kraanwater kunt krijgen als je ergens uitgebreid zit te eten. Reken een euro voor het glas afwassen en het komen brengen van mijn part, maar 3 euro voor spa blauw om medicatie weg te werken vind ik echt aso.


Benoem je als je om het water vraagt ook dat het voor medicatie is?
Mijn ervaring is namelijk dat als je het benoemt het geen probleem is, maar als je gewoon vraagt om een glas kraanwater ze wel moeilijk doen .

Absolem

Berichten: 2772
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 22:47

poetser schreef:
Qua openbare toiletten ben ik gierig :o
Ik woon een uur rijden met het ov van mijn favoriete plaats. Dit is mijn rust plaats, wandel plaats en winkel plaats (kom hier minstens 2x per week). In het winkelcentrum kost het toilet 80 cent, maar voor de rit naar huis moet ik echt gaan. Echter kost het in het station maar 40 cent. Ik zit dus liever een kwartier langer in de bus dan dat ik die 40 cent extra betaal O:) 1x is niet zo erg, maar op deze manier bespaar ik toch al snel 5 euro per maand. Beide zijn netjes onderhouden door een toilet mevrouw die daar zit (hoe noem je dat?).



Madame pipi :D (Emily in Paris)

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:39

Ik heb gewerkt in een zwembad, nou wat je daar op de wc’s tegen komt is helemaal bizar. Dan zou je willen dat er een remspoor in de pot zit :+. Het was geen uitzondering dat er van alles besmeurd aan alle wanden zat, zowel rood als bruin en zelfs woorden geschreven. Gebruikte dames hygiëne producten overal slingerend.
Dat ik dat allemaal heb staan opruimen voor dat loon is echt beschamend. Het is bijna nog gevaarlijk voor je eigen gezondheid ook, als je iemand inhuurt om dat schoon te maken komen ze binnen als marsmannetje :+ voordeel is wel dat we gewoon de slang er op konden zetten en zo dus eigenlijk niet echt iets hoefden aan te raken (hooguit met een borstel wat schrobben ofzo).

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 00:31

Rintah, zodra ze moeilijk doen wel. Maar ik vind dat best een inbreuk op mijn privacy. Waarom zou ik medische info moeten delen als ik gewoon eet en drink? Daarbij resulteerde dat er ook eens in dat ik een bodempje kreeg, lekker dan, 4 pillen wegwerken met een inimini slokje.
Mijn favoriete eetcafé zet bij de vraag om een glas kraanwater gewoon een karaf met glazen voor iedereen neer. Net een beetje extra service. Met warm weer vullen ze ook gewoon flesjes voor passanten. Die mensen komen later terug voor een ijsje of drankje en vertellen hun positieve ervaring verder. Volgens mij bereik je daar dus veel meer mee dan weigeren.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:42

Schuur_ schreef:
Tja, wij hebben op onze zaak een klantentoilet. Enkel te gebruiken na het vragen van de sleutel wegens eerdere ervaringen maar zelfs nu nog.

Wc papier zit al achter slot maar de goorheid is echt niet ok. Er staat een borstel maar elke week sta ik de remsporen weg te schrobben. En de pisvlekken van de bril en onder de bril weg te vegen. Personeel laat ik het niet doen. Ondanks dat ze zelf de wc gebruiken (mijn ouders en ik hebben een eigen aparte toilet die ik overigens ook schoonmaak) heb ik al werknemers gehad die dit weigerden en her is me de strijd niet waard.

Ik ben ook voor openbare toiletten maar als ik zie hoe ons toilet wordt achtergelaten door klanten snap ik 100% dat andere ondernemers dit weigeren. De mensen die hier roepen dat elk toilet door iedereen te gebruiken moet zijn... hoeveel van jullie maken toiletten schoon doe door 'derden' gebruikt worden?


Exact dit dus.
Ik begrijp het echt als men weigert iemand op een personeelstoilet te laten, de dingen je soms ziet, bah. En die borstel gebruiken ze echt niet he, ik begrijp dat niet, doen ze dat thuis ook zo? Walgelijk.

Ik snap het ook als eigen personeel (die niet als schoonmakers werken) weigeren dit op te ruimen - het is dat het bij mijn werk hoort dat ik het wel doe haha, maar anders zou ik er ook voor bedanken. En dat maakt dan van jou de pineut die dat ondankbare werkje mag uitvoeren. En dat is zonde, want je bent zo vriendelijk om mensen je toilet te laten gebruiken, en als dank mag jij dan hun smerigheid opruimen.

xSCWx ik heb een jaar in een heel grote supermarkt gewerkt als kassierster. De keren dat ik in de winkel werd ingezet wegens echt niets te doen aan de kassa kan ik op 1 hand tellen, maar dan was het ook elke keer wel wat. Sommige klanten zijn echt varkens, en de vrouwen verbazen me dan helemaal! Gebruikt maandverband open en bloot in de paskamers achterlaten ed, bah. De supermarkt zat onder hetzelfde dak als een Lunchgarden met toilet (halve euro) maar dat was blijkbaar te veel moeite of te duur.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:53

Ik begrijp echt niet hoe ranzig mensen kunnen zijn. Dat doe je thuis toch ook niet. Ze zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen. Dat je met jezelf kunt leven dat je weet dat iemand anders dit schoon moet maken. Ik begrijp ook echt dat je als winkel het toilet niet laat gebruiken hierdoor.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:12

Flying_Angel schreef:
Ik begrijp echt niet hoe ranzig mensen kunnen zijn. Dat doe je thuis toch ook niet. Ze zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen. Dat je met jezelf kunt leven dat je weet dat iemand anders dit schoon moet maken. Ik begrijp ook echt dat je als winkel het toilet niet laat gebruiken hierdoor.


Ik werk als huishoudelijke hulp en moet helaas zeggen dat bij veel mensen de remsporen en pisvlekken op de wc zitten

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:19

LWDaisy schreef:
xSCWx ik heb een jaar in een heel grote supermarkt gewerkt als kassierster. De keren dat ik in de winkel werd ingezet wegens echt niets te doen aan de kassa kan ik op 1 hand tellen, maar dan was het ook elke keer wel wat. Sommige klanten zijn echt varkens, en de vrouwen verbazen me dan helemaal! Gebruikt maandverband open en bloot in de paskamers achterlaten ed, bah. De supermarkt zat onder hetzelfde dak als een Lunchgarden met toilet (halve euro) maar dat was blijkbaar te veel moeite of te duur.

Wacht even, een paskamer in een supermarkt??
I'm so confused right now :')

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:22

Als we het hier toch over smerige wc verhalen gaan hebben; ik was vroeger schoonmaakster bij het CBR en we hebben wel eens wc’s afgesloten en een professioneel bedrijf laten komen omdat we het zelf weigerden :+ en ik ben niet zo gauw ergens vies van, maar sommige mensen kakken volgens mij als een nijlpaard. Gaan bovenop de wc staan en draaien tijdens het poepen de stront alle kanten op :r
Een andere verklaring heb ik niet voor stront op de vloer, de muren en het plafond :\

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:26

Bij winkels snap ik het zeker dat het niet toegestaan is. Maar bij horeca betalen voor het toilet als je al consumpties genuttigd hebt? Nee, dat vind ik echt niet netjes of oke. Dan vind ik het gemiddelde fastfood restaurant nog wel anders als een café of restaurant, bij die laatste zie ik echt niet in waarom je daar apart zou moeten betalen. Vind ik erg apart en zou voor mij wel een reden zijn om naar een andere plek te gaan de volgende keer.

Ik snap trouwens niet waarom hier de openbare of tankstation wc's die er nog zijn zo vies zijn en bijvoorbeeld in Duitsland veel schoner :+ Op weg naar vakantie was dat altijd gewoon prettig als je daar naar de wc moest, terwijl ik het in Nl wel op houd.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:28

verootjoo schreef:
Een andere verklaring heb ik niet voor stront op de vloer, de muren en het plafond :

daar verbaas ik mij sowieso altijd al over, hoe krijgen mensen dat voor elkaar := De gemiddelde normale mens gaat zitten, drukt, laat het vallen in de pot, spoelt door en checkt even of de boel wel zonder remsporen is. toch?

Ik heb in de auto een zakje met 'handige op pad dingetjes voor nood' dingen. Ligt muntgeld in, een paracetamol, haarelastiekje, tampon etc. Mocht ik ergens heen moeten dan kan dat :+

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:32

M_D_H schreef:
Wacht even, een paskamer in een supermarkt??
I'm so confused right now :')


Als ik het goed inschat, want Lunchgarden, gaat het hier om een hypermarché zoals je die in België en Frankrijk bijvoorbeeld hebt. Supermarkt waar je ook o.a. speelgoed, boeken, elektronica en kleding kunt kopen. De Carrefour bijvoorbeeld (en voor de oude Belgen zoals ik: de GB :D )
Lijkt meer op de Makro in Nederland, maar dan voor particulieren.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:36

Winged schreef:
verootjoo schreef:
Een andere verklaring heb ik niet voor stront op de vloer, de muren en het plafond :

daar verbaas ik mij sowieso altijd al over, hoe krijgen mensen dat voor elkaar := De gemiddelde normale mens gaat zitten, drukt, laat het vallen in de pot, spoelt door en checkt even of de boel wel zonder remsporen is. toch?


Daar twijfel ik dus aan sinds ik daar heb gewerkt :') Het was zeg maar niet eenmalig, zeker wel wekelijks een keer dat de wc echt om te kotsen zo vies was.

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:54

Nou, als je ooit op grote bouwplaatsen in de toiletwagens bent geweest..
Als ik voor een project vaker langere tijd op de bouwplaats moet zijn, zoek ik altijd een horeca iets op in de buurt, vraag wat ik moet betalen voor het toiletgebruik en ben dan vooral heel blij dat ik dan voor €0,50 of €1 mijzelf weer een trauma kan besparen ;)

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:30

Winged schreef:
verootjoo schreef:
Een andere verklaring heb ik niet voor stront op de vloer, de muren en het plafond :

daar verbaas ik mij sowieso altijd al over, hoe krijgen mensen dat voor elkaar := De gemiddelde normale mens gaat zitten, drukt, laat het vallen in de pot, spoelt door en checkt even of de boel wel zonder remsporen is. toch?

Ik heb in de auto een zakje met 'handige op pad dingetjes voor nood' dingen. Ligt muntgeld in, een paracetamol, haarelastiekje, tampon etc. Mocht ik ergens heen moeten dan kan dat :+


Helaas, wij hadden eens een collega en als die op de wc geweest was… altijd remsporen en je was bijna blij dat je een mondkapje op moest, want dan rook je het minder.
Hij ging ook altijd op de dameswc :roll: bleef dan ook vrolijk 20min zitten.


Overigens heb ik als winkelpersoneel wel eens geweigerd het te poetsen ja. Of het van een klant of een collega kwam…
Wij hadden geen handschoenen en de poetsproducten waren eigendom van het bedrijf dat 2x/week kwam.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:37

Oh ik had ook een mannelijke collega die altijd naar de vrouwen wc's ging dan. Verschrikkelijk! En wij hadden 4 wc's voor vrouwen en 4 voor mannen. Oké, ik mocht er maar 2 gebruiken want die andere waren voor cliënten? (Van de vrouw van de baas, maar ik was de enige die dat niet mocht :+ maar goed, ik moest ook haar honden uitlaten en die pis en stront in het kantoor opruimen, zelfs als ze er zelf was)

Maar waarom hij altijd naar de vrouwen ging, geen idee

KarenQ
Berichten: 525
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:47

Nou ja, ik heb al op verschillende plekken plaatjes gezien dat het niet de bedoeling is dat je gehurkt op de rand gaat zitten om je behoefte te doen. Dat was op de meer toeristische plekken en blijkbaar iets dat bepaalde toeristen vaak doen.

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:54

Ik ben afgelopen zondag naar een evenement geweest waar je eigenlijk alleen maar kon pinnen... Logisch in deze tijd.
Behalve de wc's.. Die kostte 0,50 cent contant.

Ik had maar 0,45 contant, wat al een wonder was want ik heb nooit contant.
Daarbij, ik ben zwanger...
Ten eerste was ik al zeker een uur op zoek naar een toilet. En vervolgens moeilijk dat er gedaan werd om de 0.05 cent....

Ik vind het absoluut niet erg om te betalen om te kunnen plassen, maar als alles pinnen is dan verwacht ik ook dat de wc pinnen is en niet contant.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:58

Is het nou zo moeilijk om gewoon altijd standaard een muntje op zak te hebben? :o

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:00

Ja, eigenlijk wel, want contact geld wordt vrijwel niet meer gebruikt en bij bepaalde bedrijven zelfs geweigerd.
Dus ja, een muntje op zak hebben is heel moeilijk.

Anyway, wellicht kunnen we weer verder met de gierige acties en voor toiletgebruik/betaalde of niet betaalde wc's een apart topic starten?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:09

Ik schijn ook gierig te zijn }>


Vroegere vriendin belde op en vroeg of ik mee wou naar het bos met de paarden.

Ja prima,bos is op zo'n kwartiertje rijden met de trailer dus hartstikke leuk.
Hoe laat spreken we af?

Of ik om 2 uur bij haar wou zijn?

Waarop ik reageer dat we toch naar het bos toe zouden en dat het voor mij omrijden is als ik haar eerst moet ophalen.

Bovendien je hebt zelf een trailer dus waarom moet ik je ophalen?

Dat scheelt haar weer kilometers rijden met de auto want de brandstof is zo duur.

Joh echt? En mijn auto rijdt op water zeker?

En nu ben ik gierig :+