Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:19

Er zijn programma's die je gratis kunt downloaden waarmee je een simpele website kunt bouwen. Die moet je dan up-loaden naar je domein. En dan moet je je hoofdpagina vaak "website.nl/index" noemen.

Soms kun je via zo'n gratis programma uploaden, soms moet je een ander programma gebruiken.

Als het goed is vind je vaak bij de aanbieder ook een korte handleiding vinden.

xSCWx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:13

Ik heb via Strato mijn website via Wordpress (€2,50 per maand). Als je alleen een domeinnaam hebt geregistreerd kan je niks. Je kan ze ook bellen, dat is voor jou misschien het makkelijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:14

Om een website te kunnen bouwen is het inderdaad het makkelijkst om software op je opslagruimte te zetten. Dat kan je laten doen tegen betaling maar als je een beetje handig ben kan je het ook zelf doen en dan is het gratis.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 18:50

Van welke snelheid gaat Google maps uit dat je fietst?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:01

xSCWx schreef:
Ik heb via Strato mijn website via Wordpress (€2,50 per maand). Als je alleen een domeinnaam hebt geregistreerd kan je niks. Je kan ze ook bellen, dat is voor jou misschien het makkelijkste.

Ik heb dat sitebuilder voor een maand, maar dat is dan een ander pakket dan de domeinnaam die ik heb. Hoe krijg ik die domeinnaam in dat sitebuilder van Strato? Als ik dat eenmaal heb, kom ik een heel eind, maar het domein en de sitebuilder zijn nu twee losse pakketten, en ik krijg de goede domeinnaam niet in het site builder :P .

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:05

_Anke schreef:

Bereken het. Je kunt de afstand zien en de tijd die je er over doet ;)

Volgens mij rond de 20 km/uur

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:09

Steeph schreef:
_Anke schreef:

Bereken het. Je kunt de afstand zien en de tijd die je er over doet ;)

Volgens mij rond de 25 km/uur

Volgens mij fietst de gemiddelde nederlander echt geen 25 km/uur hoor haha. Ik heb even verschillende routes bekeken en dan zit je rond de 18 km/uur, daarnaast past Google Maps volgens mij ondertussen de tijd ook aan op jouw snelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:56

theadora99 schreef:
Ik heb ook een vraagje: weet iemand de rechten/plichten wb huurhuizen? Wij hebben een (sociale) huurwoning en de oude bewoners moesten de vloerbedekking eruit halen. Maar alle lijm restanten en nietjes zitten nog op de trap waardoor wij niet zonder eerst enorm veel geld uit te geven aan schuren en verwijderen de trap kunnen bedekken. Ook lagen er stopcontacten met losse draden op de grond onder het aanrecht (waar makkelijk water kan komen als je iets laat vallen), zit de elektra op de zolder in buizen behalve op sommige stukken, op de zolder wordt ook de was gedroogd zowel op een molen als in een droger, maar hier zitten dus ook losse draden. Wij vragen ons dus een beetje af waar we hierover regels oid kunnen vinden, of we hier iets mee kunnen doen of het gewoon moeten accepteren.

Hoe het bij mij altijd is gegaan: nadat je de woning eenmaal hebt doe je met iemand van de woningbouwvereniging een rondje door het huis om de staat van de woning vast te leggen. Heb je zoiets al gehad?

Dit soort dingen kun je dan aangeven en dan hangt het volgens mij van de woningbouwvereniging af hoe ze daar dan mee omgaan. Maar de elektra en losse draden moeten zij echt oplossen als dat niet veilig is!

En hier staat ook nog veel informatie over wie welke reparaties moet betalen:
Citaat:

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:33

Marie_Anne schreef:
theadora99 schreef:
Ik heb ook een vraagje: weet iemand de rechten/plichten wb huurhuizen? Wij hebben een (sociale) huurwoning en de oude bewoners moesten de vloerbedekking eruit halen. Maar alle lijm restanten en nietjes zitten nog op de trap waardoor wij niet zonder eerst enorm veel geld uit te geven aan schuren en verwijderen de trap kunnen bedekken. Ook lagen er stopcontacten met losse draden op de grond onder het aanrecht (waar makkelijk water kan komen als je iets laat vallen), zit de elektra op de zolder in buizen behalve op sommige stukken, op de zolder wordt ook de was gedroogd zowel op een molen als in een droger, maar hier zitten dus ook losse draden. Wij vragen ons dus een beetje af waar we hierover regels oid kunnen vinden, of we hier iets mee kunnen doen of het gewoon moeten accepteren.

Hoe het bij mij altijd is gegaan: nadat je de woning eenmaal hebt doe je met iemand van de woningbouwvereniging een rondje door het huis om de staat van de woning vast te leggen. Heb je zoiets al gehad?

Dit soort dingen kun je dan aangeven en dan hangt het volgens mij van de woningbouwvereniging af hoe ze daar dan mee omgaan. Maar de elektra en losse draden moeten zij echt oplossen als dat niet veilig is!

En hier staat ook nog veel informatie over wie welke reparaties moet betalen:
Citaat:

Nee niet echt... sleutel overdracht was snel snel in de woonkamer/keuken. Bezichtiging lag er nog vloerbedekking.
Elektra hebben ze inderdaad opgelost, ze kwamen de sloten vervangen en toen heeft mijn moeder de elektra aangekaart en dit is inderdaad opgelost maar de trap is volgens die man niet hun verantwoording. Bedankt voor de link, ga ik even kijken!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:43

Zijn er ook administratieve bijbaantjes? Met dingen als papieren regelen en telefoon opnemen wat ook nog een beetje betaald? Vraag me af of dat niet alleen is voor mensen met opleiding of dat je dat ook naast je studie kan doen in het weekend bvb.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:44

Zeker, heb ik een tijdje onder oproepcontract gedaan. Wel via via binnenkomen. Betaalde ook nog eens goed :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:48

Klis schreef:
Zeker, heb ik een tijdje onder oproepcontract gedaan. Wel via via binnenkomen. Betaalde ook nog eens goed :D

Ook als je alleen in het weekend kan? Ik kan bij mn huidige baan alleen op zaterdag omdat ze mij om de een af andere reden niet op zondag willen plannen, en ik heb die 200% echt nodig als ik maar 1 dag in de week werk. Ik krijg anders echt een salaris waar ik niets aan heb. Ik merk dat ik het altijd al wel leuk vind om bvb te helpen bij de klantenservice en de telefoon op te nemen en papieren in te vullen enzovoorts dus misschien kan ik er ook nog is een leuke bijbaan aan overhouden.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:50

SavannahNx schreef:
Klis schreef:

Ook als je alleen in het weekend kan? Ik kan bij mn huidige baan alleen op zaterdag omdat ze mij om de een af andere reden niet op zondag willen plannen, en ik heb die 200% echt nodig als ik maar 1 dag in de week werk. Ik krijg anders echt een salaris waar ik niets aan heb. Ik merk dat ik het altijd al wel leuk vind om bvb te helpen bij de klantenservice en de telefoon op te nemen en papieren in te vullen enzovoorts dus misschien kan ik er ook nog is een leuke bijbaan aan overhouden.

Bedrijf waar ik werkte was gewoon onder kantoortijden, dus niet in het weekend.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:08

Helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:14

Misschien is het een ontzettend domme vraag. Maar... Is het mogelijk om de boom van het ene merk zadel, in een zadel van een ander merk te stoppen? Dus bijvoorbeeld een Thorowgood boom in een Rider Pro zadel? Of moet dat van het eigen merk zijn ivm pasvorm?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:21

Anoniem schreef:
Misschien is het een ontzettend domme vraag. Maar... Is het mogelijk om de boom van het ene merk zadel, in een zadel van een ander merk te stoppen? Dus bijvoorbeeld een Thorowgood boom in een Rider Pro zadel? Of moet dat van het eigen merk zijn ivm pasvorm?

Kun je überhaupt de boom uit een zadel halen zonder het onherstelbaar te beschadigen? Een kopijzer zou eventueel nog wel kunnen bij sommige zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:25

Hahaha oeps dat bedoel ik ja. Het kopijzer is als het goed is verwisselbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:34

SavannahNx schreef:
Zijn er ook administratieve bijbaantjes? Met dingen als papieren regelen en telefoon opnemen wat ook nog een beetje betaald? Vraag me af of dat niet alleen is voor mensen met opleiding of dat je dat ook naast je studie kan doen in het weekend bvb.

Jazeker!
Ben ik op mijn 16e mee begonnen, tot m'n 21e gedaan. *\o/* Ik verdiende ruim het dubbele van mijn leeftijdsgenoten. :')
Maar je hebt wel een kruiwagen nodig. Ik kwam er via m'n moeder, zoals vele collega's :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:58

Janine1990 schreef:
SavannahNx schreef:

Jazeker!
Ben ik op mijn 16e mee begonnen, tot m'n 21e gedaan. *\o/* Ik verdiende ruim het dubbele van mijn leeftijdsgenoten. :')
Maar je hebt wel een kruiwagen nodig. Ik kwam er via m'n moeder, zoals vele collega's :j

:( helaas lukt dat niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 01:02

Zou ik in het recept voor erwtensoep de spliterwten kunnen vervangen door bruine bonen?En dan gewoon het "erwtensoep"recept volgen?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 03:56

Dat denk ik niet, bruine bonen moet je niet koken en al helemaal niet lang, zoals je wel doet met spliterwten. Misschien als je het recept aanpast met heel kort koken, maar denk niet dat het echt lekker word... Ik zou gewoon een recept zoeken voor (bruine) bonen soep

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:51

Margoooo schreef:
Dat denk ik niet, bruine bonen moet je niet koken en al helemaal niet lang, zoals je wel doet met spliterwten. Misschien als je het recept aanpast met heel kort koken, maar denk niet dat het echt lekker word... Ik zou gewoon een recept zoeken voor (bruine) bonen soep

Bruine bonen niet lang koken? En dan heel hard kauwen zeker?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:29

Waarom zijn mensen zo vreselijk asociaal?
Gisteren op de fb pagina van onze ijsbaan vraagt een vrouw waarom de baan open gaat voor alleen leden, ze is van mening dat niet leden net zoveel recht hebben op toegang omdat die aan de baan betalen.
Iemand reageert daarop dat ze dan maar gewoon lid moet worden en dat het logisch is dat leden voorrang hebben. Vervolgt reageert mevrouw verontwaardigd dat ze wel 20 jaar lid is geweest.

Waarom is zo iemand van mening dat ze recht heeft op dezelfde voordelen als leden omdat ze 20 jaar lid is geweest?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:34

Margoooo schreef:

Ik denk dat jij het verward met andere bonen of bruine bonen uit blik?

Want gewone bruine bonen zijn hetzelfde als de spliterwten die je in de soep gooit (gedroogd dus).
En je kan het inderdaad vervangen.
Alleen is de smaak niet zo lekker... door de andere ingrediënten die beter bij erwten passen dan bruine bonen. Je kan beter een goed recept zoeken voor bruine bonen soep.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:35

Janine1990: Omdat mensen zich zulke privileges vaker toe eigenen. Dat zie ik op mijn werk ook. Frequent Flyers sparen met regelmatig vliegen natuurlijk punten en daarmee geldt hoe hoger het level, hoe meer voordeel je hebt.

Je moet wel regelmatig blijven vliegen want anders ga je weer een level naar beneden. Kan heel vervelend zijn omdat je dan bepaalde voordelen moet inleveren.

“Ja maar ik ben járen level X geweest”

Hoe banketstaaf dat ook is...nu dus niet meer. De meeste van die voordelen of kortingen worden automatisch berekend op het huidige level dus het is niet alsof je als medewerker even een oogje kan toeknijpen of iets door de vingers zien. Maar dan verleen je geen goede service...

Dus ik herken dat wel ja! :')