Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:02

Jolien87 schreef:
Jaaa! Super bedankt. Je hebt echt een geweldig leuk pakket voor me gemaakt, dat was heel erg welkom vandaag. :j
En niet schuldig voelen hoor, dat kwam vooral door mijn eigen onzekerheid. Maar het was het absoluut waard en des te liever dat je de moeite hebt genomen om een geruststellend kaartje te sturen.

Nu ben ik alleen nog wel heel benieuwd naar de 1e en 5e hint. :=

Hint 1 was mijn zwarte pony. Vandaar de tip om het niet letterlijk te nemen.

Hint 5 was de datum van mijn 1ste post in dit topic. De lege balletjes waren voor de ruimte opvulling.

Ik ben niet zo heel creatief hoor :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:05

roosjenat schreef:
Jolien87 schreef:
Jaaa! Super bedankt. Je hebt echt een geweldig leuk pakket voor me gemaakt, dat was heel erg welkom vandaag. :j
En niet schuldig voelen hoor, dat kwam vooral door mijn eigen onzekerheid. Maar het was het absoluut waard en des te liever dat je de moeite hebt genomen om een geruststellend kaartje te sturen.

Nu ben ik alleen nog wel heel benieuwd naar de 1e en 5e hint. :=

Hint 1 was mijn zwarte pony. Vandaar de tip om het niet letterlijk te nemen.

Hint 5 was de datum van mijn 1ste post in dit topic. De lege balletjes waren voor de ruimte opvulling.

Ik ben niet zo heel creatief hoor :Y)

Ja zie! Ik zei nog tegen mijn vriend: dat zou best een link naar de pony kunnen zijn. Dus toch. :')

En ik had gewoon nog even verder moeten kijken. Ik had wel gekeken naar je registratiedatum en verjaardag maar kon nergens die 8 plaatsen.

Nee hoor, je hebt echt leuke hints bedacht. Petje af en nogmaals heel erg bedankt! :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:05

Oooo die is leuk jorex <3

Ik zit toch nog even te puzzelen samen met vriend _O-
Ik kwam ook een sticker tegen van oil and vinegar op de doos en de hint was chocolade. En golden bean winnaar met denk ik de cijfers 2017 op volgorde van de kaart.

De doos is groot genoeg voor een adventskalender. En yonker heeft gereageerd dat ze die heeft en chocolade is een go.

Er stond ook op mijn adres in het hoekje een postcode die uitkomt in oss. En jij hebt gezegt uit oss te komen.

Dus yonker ben jij mijn secret santa ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:13

roosjenat schreef:
Hier ook blij met mijn lootje, ga mijn best doen een leuk pakket te maken :D

Dit vind ik nu extra leuk om te lezen. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:17

Blinnii, wat een leuk pakket en leuke hint! Hoewel ik de laatste ook nog niet snap vind ik het wel heel leuk gedaan.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:33

Jolien87 schreef:
Ja zie! Ik zei nog tegen mijn vriend: dat zou best een link naar de pony kunnen zijn. Dus toch. :')

En ik had gewoon nog even verder moeten kijken. Ik had wel gekeken naar je registratiedatum en verjaardag maar kon nergens die 8 plaatsen.

Nee hoor, je hebt echt leuke hints bedacht. Petje af en nogmaals heel erg bedankt! :)

Geen probleem! Je was een leuk en actief lootje, dat je blij bent met het pakket maakt het helemaal af. *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:43

Jorex schreef:
_AB_ schreef:
Wij hebben een mini mannetje, nu maat 44-56 en tegen de tijd van Santa denk ik een maatje groter.
Sokjes 0-3 maanden past hij dan nog wel denk ik :)

Ik wil jouw als lootje, dan kunnen mijn hormonen losgaan. :P

Ik heb al iets gekocht wat ik zelf kan houden als mijn lootje dat niet wil hebben.

Dit was voor de verdeling van loten. Het iets was de eenhoorn chocola adventskalender.

Ik vind het vooral zo grappig dat ik haar dus ook echt als lootje had. Vaker roepen dus als ik een leuk iemand voorbij zie komen. :')
Zo van: ik claim jou!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:44

Omg zo veel pakketjes vanavond :')

Hier was ik - later dan normaal - druk bezig in de stallen van de paarden tot ik ineens een zware mannenstem buiten hoor roepen. Het was serieus iets van 21u30 dus ik dacht dat er iets was met mijn vader (de stem klonk gelijkaardig, zo bovenop mijn muziek). Dus ik ga kijken en zie ik ineens een wit busje voor de poort staan en een man met een gigantisch Kerst-ig pakket. Ik had het zo laat echt niet meer verwacht, dacht dat het morgen oid wel zou toekomen, dus wat een toeval dat ik nét vandaag wat later buiten in de weer was :D

Afbeelding
De doos! Best een flinke jongen. Helaas niet ongehavend door de lange reis uit het Verre Noorden gekomen..

Afbeelding
Naakt met een blik op de inhoud, zie ik daar glitter?! :') -O- (gelukkig was mijn Santa zo lief om sorry te zeggen :P )

Afbeelding
De cadeautjes!! Zo veel! Mijn mama was zo enthousiast over het pakket dat ze het hele gedoe heeft meegevolgd, ze was ook erg onder de indruk.

Afbeelding
Ik veronderstel dat dit ook een cadeautje was, jammer genoeg heeft deze Santa (?) het niet overleefd.. Helaas zat er ook een scherfje verstopt tussen het inpak papier, dus ik heb nog zo'n scherf flink in mijn vinger gehad. Niet zonder risico zo, het uitpakken van je Santa pakket. Ik ben moeten stoppen om een pleister te zoeken, zou zonde zijn, bloed over al die mooie pakjes!

Afbeelding
En uitgepakt! Dit zat er in:

- 3 boeken waarvan 2 kunstboeken (eentje van Klee en eentje van Van Gogh - vooral die laatste is zo gaaf. Zo veel werken die ik nooit eerder van hem zag.) en een vogelboekje. Daarop ben ik echt verliefd, zulke mooie illustraties zitten erin. <3
- 2 mini canvasjes, nog nooit op geschilderd dus heel leuk om eens mee te experimenteren met acrylverf.
- 2 A4 blokken aquarelpapier. Heb ik echt àltijd nodig. Dat zwarte papier is echt fantastisch. Wou ik al erg lang proberen maar nooit toe gekomen om een blok te kopen. Ik heb net metallic aquarelle gekocht ook dus perfect om daar eens mee aan de slag te gaan. *\o/*
- Uiteraard ook een mini setje aquarelle, zo schattig.
- Oud Hollandse snoepjesmix (waarvan ik stiekem al van aan het smullen ben terwijl ik dit verslagje typ)
- My Little Pony stickers, daar heb ik echt van moeten lachen. Hoezo geen glitter eenhoorns, maar stoere Middeleeuwse/mythologische eenhoorns. Je hebt me schaakmat gezet Santa. :7
- Paw patrol krijtjes, tja, daar kan je niets anders dan een meesterwerk mee maken. :j
- En een Design Pad met allerlei speciale papiertjes. Ik denk dat het voor scrapbooking bedoeld is oorspronkelijk? Ik heb er al mijn hoofd over zitten breken of ik daar iets creatief mee kan doen. Ik heb al een paar ideetjes..

En dan nu.. het spannende gedeelte. De hints:
Afbeelding
Afbeelding
Ik ga er toch allemaal nog eens goed over moeten nadenken. Maar ik heb al een idee hoe ik ga beginnen zoeken. Ik heb ook een enveloppe met noodhint(s) gekregen. Die heb ik voorlopig dicht gelaten. Mijn moeder heeft er wel al in gespiekt en me een vage beschrijving gegeven maar eerlijk gezegd heeft het me niet super veel verder geholpen. Dus nu er even bij zitten en puzzelen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:46

[
[quote="Jorex
Wij hebben een mini mannetje, nu maat 44-56 en tegen de tijd van Santa denk ik een maatje groter.
Sokjes 0-3 maanden past hij dan nog wel denk ik :)
[/quote]
Ik wil jouw als lootje, dan kunnen mijn hormonen losgaan. :P

Ik heb al iets gekocht wat ik zelf kan houden als mijn lootje dat niet wil hebben.[/quote]
Dit was voor de verdeling van loten. Het iets was de eenhoorn chocola adventskalender.

Ik vind het vooral zo grappig dat ik haar dus ook echt als lootje had. Vaker roepen dus als ik een leuk iemand voorbij zie komen. :')
Zo van: ik claim jou![/quote]

Haha wat grappig!
Ik heb dit idd ook wel gelezen, maar niet opgeslagen.
De eenhoorn adventkalender is ook echt super leuk!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:51

Jaaa al die pakketten vanavond! Wat heerlijk weer! Jullie zijn behoorlijk verwend door jullie Secret Santa's. Die zelfgemaakte slofjes en rammelaar zijn echt heel schattig. Kaatastrof, wat jammer van je ornament.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:52

Het grappige aan die eenhoorn kalender was ook nog dat ik m bijna zelf had gehouden bij gebrek aan ruimte in de doos. Toen kwam mijn eigen pakket en daar zaten ook chocolaatjes bij, dus toen heb ik hem er toch maar bij in gepropt. Ik durfde de plant er niet op te zetten wegens het breken van de vakjes. Vervolgens bleek ik eerst ook nog eens niet genoeg papier te hebben om het ding in te pakken. Dus dan maar het restje van de doos gebruiken. En toen moest overgebleven restjes van vorige jaren erbij pakken om nog wat andere cadeaus in te pakken. Ook was ik bijna 3 dingen vergeten in de doos te doen, omdat ik zo chaotisch ben. En ik heb de kat ook snoepjes gevoerd, want die hoorde natuurlijk dat ik kattensnoepjes had. En zij ging op het papier voor de doos zitten, met dit tot gevolg. _O-
Beest heeft altijd haar nagels uit.
Afbeelding

_AB_

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:56

Oooh geweldig! Dat klinkt alsof ik het zou kunnen zijn!
Ik zag onderin de doos ook al dat je aan kat hebt! Zo herkenbaar! :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:10

Aaah leuk leuk leuk weer al die pakketten die binnen stromen. Van vroeg tot laat! Ik open het topic steeds met een grote lach.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:13

_AB_ schreef:
Oooh geweldig! Dat klinkt alsof ik het zou kunnen zijn!
Ik zag onderin de doos ook al dat je aan kat hebt! Zo herkenbaar! :)

Dat is door de monsters van mijn ouders gedaan. Niet door mijn eigen. -O-
Maar de doos was verder perfect qua stevigheid en grootte, niks kon erin schuiven zo.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:23

Hihi! Geeft niet toch! Katten zijn sowieso geweldige beesten, zegt degene die vroeger niks met katten had

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 01:04

Oh wat een mooie pakketten! Ik ben zo benieuwd naar mijn pakket. Ik haal 'm morgenochtend op bij m'n ouders en lees dan ook wat beter bij!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 01:06

Weeeeer zoveel leuke pakketten!!!!
Goed gedaan weer allemaal!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 01:26

Na een paar uur opzoekwerk denk ik dat ik de dader gevonden heb.. Pauline, ben jij mijn santa?

Hint 1: Joris (en de draak of toch niet?) - Je had vroeger een Haflinger die Joris heette, aan je berichten te lezen, kon hij nogal een draak zijn. :')
Hint 2: Muzikaal paard - Je huidige paard noem je Abba, maar eigenlijk heet ze Dancing Queen. Dat maakt haar wel muzikaal in mijn ogen.
Hint 3: Deze kaart. Ik ga toegeven dat ik heb valsgespeeld en mijn Nederlandse vriendin om hulp heb gevraagd om de locatie te vinden. :o Zij dacht meteen aan Scheveningen. Ik heb dan verder gezocht en kwam exact dezelfde foto tegen als op het kaartje, dus daar was ik zeker van. Na verder te speuren las ik dat je had gereageerd op het feit dat ik een emotional support nodig had om te shoppen. Jij stelde toen voor dat ik naar Den Haag kwam om samen te shoppen. Gelukkig ben ik daar niet op in gegaan want dan had ik je al eerder geraden misschien, hihi. Maar het was wel een heel lief voorstel. <3 In je profiel staat dat je in Zuid-Holland woont, dus dat komt overeen. Je plaatste ook een foto van je hondjes op het strand, dus dat klopt ook.

Aangezien ik vrij zeker ben van mijn stuk, toch de noodhint geopend omdat ik nu wel benieuwd was wat erop stond. Dat bevestigde de locatie. (Wat slim om het kaartje zo in 2 te knippen!) Ik moet nu wel erg lachen, want mijn moeder gaf me die hint maar dacht dat het op de achterkant van het originele kaartje moest staan. Wij maar zoeken _O- Ik had het meteen door (ofwel deed ze alsof om me om 't tuin te leiden).

En de datum met het tijdstip is een reactie op mij toen ik me inschreef voor SS.

Super leuke hints, was idd niet te moeilijk maar ook zeker niet te makkelijk. Ik heb me geamuseerd met het stalken. Dankjewel Pauline. <3

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 07:11

Hiraeth schreef:
Lieve Secret Santa: heel erg bedankt! <3 Ik had vandaag mijn laatste collegedag en kwam met best wel een zucht thuis, maar de doos maakte me gelijk helemaal blij!

Allereerst voor de beeldvorming even een foto van alles ingepakt met de hint er bij. Mijn moeder was al begonnen met puzzelen. :D De vraag 'Wie werd "de Grote" genoemd?' is door het hele gezin beantwoord, want we dachten allemaal een andere kant op. Ik, student Scandinavische talen: "Oh, dat is vast Knud den Store (Knoet de Grote)", mijn vader: "Nee joh, dat is Karel!"

Uiteindelijk kwam er bij de hint: RYDAR uit. Ik dacht eerst dat het Ryder zou worden, want dat vond ik wel een Bokt-dingetje. Rydar zorgde er voor dat ik dus even 'stumped' was, om het zo te zeggen. Uiteindelijk heb ik het hele topic doorgelezen en vond ik iemand met een verzorgpaard met die naam... :D

Al met al ben ik echt blij en je hebt mijn hele dag goed gemaakt! Hopelijk heb ik het goed als ik dus nu al mijn grote dank richting Boeflover richt.

Ja klopt! Wat lief om te lezen dat je dag weer helemaal goed is. Ik vond het mega spannend of dit het soort “oude meuk” is wat je bedoelde. En ook blij dat het er is, toch 4 dagen onderweg geweest
Bij de grote nog getwijfeld idd, maar tof dat iedereen ging helpen! Alle namen zijn pony’s die ik heb gehad of gefokt, plus mijn stalnaam want dat was het enige met de Y erin.

En verder wat een pakkettenregen vandaag!!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 07:49

Ooh geweldig zoveel pakketten! Vandaag weer een kans voor mij. Stiekem hoop ik dat het pakket vandaag komt. Wij gaan morgen een weekend naar Duitsland voor de kerstmarkten. Ik ben erg benieuwd

Is er bij jullie ook sneeuw gevallen??

Aangezien ik al geraden ben, pakket voordat ik het opstuurde.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DonDon op 16-12-22 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:07

Veel plezier DonDon!

Hier is ook een klein beetje sneeuw gevallen, maar niet zo heel veel. Verder is het hier nog geen moment boven de 0 geweest dus alles blijft lekker bevroren ;(

Wij gaan maandag ook een nachtje weg naar de kust met Kyara. Hopelijk wel wat minder koud dan :brr:

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:12

Hier nog aan het wachten op m’n pakket!
Heb er zoveel zin in nu ik al die leuke verhalen zie <3

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:16

Hier geen sneeuw, wel echt spekglad!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:20

Hier is regen en ijzel gevallen dus het is hier spekglad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:50

Hier niets, gisteravond regende het ijs, maar dat was na 3km over (tja, ik wilde toch zwemmen), en daarna is het niet meer glad geweest. Ik hoorde op de radio dat het glad was, maar niet hier gelukkig.

Mijn kaarsjes heb ik al aan gehad, dat voorste ding is een stuk marmer uit Egypte waar een waxinelichtje in kan. Nu voor het eerst in gebruik, ziet er toch wel mooi uit:
Afbeelding