Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:27

Harde erwten in de snert die ik voorgeschoteld kreeg

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:31

hagelslag schreef:

Die waren voor de "Bite" :+ :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:34

Net vers brood gebakken en ik kan het niet ruiken ;(!!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:42

Annet_Dottie schreef:
Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk om kosten/verzekering enz. Heb gelukkig niet al te vaak een ongeluk dus hoe het überhaupt in z'n werk gaat zou ik ook allemaal eigenlijk niet weten. Daarnaast ben ik mijn eigen risico altijd al kwijt door mijn reuma dus om zorg kosten maak ik me ook niet zo druk. Mocht er meer achterweg komen heb ik zijn gegevens en kan ik daar altijd nog achteraan. Nu voel ik me vooral heel erg beurs en stijf en focus ik liever op mijn herstel dan van alles te moeten regelen als ik eerlijk moet zijn. Maar bedankt voor jullie tips en toelichting dat is handig mocht er toch nog iets nodig zijn.

Het is nog maar maart, ik weet niet of je eigen risico al op is?, zo niet, dan; als dat via de verzekering gaat, krijg je dit terug. En op is op, dus dat scheelt je zelf eigen risico (volgens mij)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:46

hagelslag schreef:

Ieuw!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:49

Moe..zo enorm moe...
Vanmorgen mijn vw-werk gedaan en daar zo enorm moe van.
Moet nu de stallen nog doen...maar kom maar niet achter de pc weg...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:58

Het ziekenhuis, onderzoek, het reizen ernaartoe en weer terug, dat je verdorie nog moet betalen ook om een auto te parkeren, wachttijden, bleh. Alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:59

FrNo schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk om kosten/verzekering enz. Heb gelukkig niet al te vaak een ongeluk dus hoe het überhaupt in z'n werk gaat zou ik ook allemaal eigenlijk niet weten. Daarnaast ben ik mijn eigen risico altijd al kwijt door mijn reuma dus om zorg kosten maak ik me ook niet zo druk. Mocht er meer achterweg komen heb ik zijn gegevens en kan ik daar altijd nog achteraan. Nu voel ik me vooral heel erg beurs en stijf en focus ik liever op mijn herstel dan van alles te moeten regelen als ik eerlijk moet zijn. Maar bedankt voor jullie tips en toelichting dat is handig mocht er toch nog iets nodig zijn.

Het is nog maar maart, ik weet niet of je eigen risico al op is?, zo niet, dan; als dat via de verzekering gaat, krijg je dit terug. En op is op, dus dat scheelt je zelf eigen risico (volgens mij)

Ja m'n eigen risico is sinds 2 jaar zo'n beetje aan het begin van het jaar al gelijk op door m'n reuma medicatie o.a :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:35

Dat mailtje van de werkgever over het verplicht testen mag dus niet (vanuit de grondwet). Langleve de FNV die antwoord erop gegeven heeft.

Dus een werkgever mag je niet verplichten om te testen hij kan je wel doorsturen naar de bedrijfsarts.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:10

Gloeiende, gloeiende... Laatste keer dat ik mijn ramen heb gelapt en mijn auto heb gewassen was voor de stormen. Binnen een week weer smerig. Nu lees ik dat er Sahara zand aan komt, drie x raden wie net alles net vandaag weer gesopt heeft >;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:40

Marcella schreef:
Dat mailtje van de werkgever over het verplicht testen mag dus niet (vanuit de grondwet). Langleve de FNV die antwoord erop gegeven heeft.

Dus een werkgever mag je niet verplichten om te testen hij kan je wel doorsturen naar de bedrijfsarts.

Nee, dat is in strijd met de wet idd. Werkgevers mogen officieel niet eens vragen wat je hebt. Dus het is voor je werkgever jammer dat er mensen misbruik maken van het testbeleid maar dat mogen ze niet zo oplossen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:52

Rytir schreef:
Gloeiende, gloeiende... Laatste keer dat ik mijn ramen heb gelapt en mijn auto heb gewassen was voor de stormen. Binnen een week weer smerig. Nu lees ik dat er Sahara zand aan komt, drie x raden wie net alles net vandaag weer gesopt heeft >;)

haha ik had ook vorige week mn auto eens door de wasstraat gehaald na een vol jaar :=
Kan nu eigenlijk weer opnieuw... :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:58

Ik hoef maar 1 dag per week naar kantoor maar het is letterlijk áltijd wat met dat openbaar vervoer. |o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:09

Eigenlijk wil ik naar beneden gaan om te zwemmen.
Maar eigenlijk heb ik vandaag al zoveel training gehad dat ik best kapot ben... Maar even zwemmen is wel lekker

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:23

Dood vreemde man van de 20? jaar ging mij opeens random vragen stellen -O-
Hij was aardig maar ja, het was wel echt raar

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:20

Zo moe. Nog 6 weken tot het vakantie is, zucht...
En ze hebben nu al verteld dat we in de vakantie aan school moeten gaan zitten. Oh en het wordt steeds drukker, docenten kunnen 8 weken lang geen toetsen inplannen omdat onze agenda's helemaal vol staan.

Klote school |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:53

Dat ik aziatisch eten + curry's etc niet jaren eerder geprobeerd en ontdekt heb. Zo makkelijk met lactose intoleratie + vega maar ik hou niet van dingen die ik niet ken. :=

Dan kan ik dus uiteten gaan zonder buikpijn. _/-\o_ :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:54

MarlindeRooz schreef:
Dat ik aziatisch eten + curry's etc niet jaren eerder geprobeerd en ontdekt heb. Zo makkelijk met lactose intoleratie + vega maar ik hou niet van dingen die ik niet ken. :=

Dan kan ik dus uiteten gaan zonder buikpijn. _/-\o_ :')

Dat vind ik oprecht jammer voor je, het is erg lekker :j.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:59

Ja ik eet nu een curry, ben dingen aan het koken zodat we met verhuizen gezond en voedzaam kunnen eten uit de vriezer. :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:20

Het feit dat er gewoon weg zò weinig bekend is van migraine. Het label chronische migraine hebben we vandaag gekregen. Echt. Ik baal zo van die stomme prut migraine elke keer. Bah. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:22

CupCakes_ schreef:
Het feit dat er gewoon weg zò weinig bekend is van migraine. Het label chronische migraine hebben we vandaag gekregen. Echt. Ik baal zo van die stomme prut migraine elke keer. Bah. -O-

:knuffel:
ze weten er idd te weinig vanaf. Terwijl zoveel mensen het in ernstige mate hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:29

hagelslag schreef:
Eigenlijk wil ik naar beneden gaan om te zwemmen.
Maar eigenlijk heb ik vandaag al zoveel training gehad dat ik best kapot ben... Maar even zwemmen is wel lekker

Maak een grote waterbak in je huis :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:00

Een projectgroep waarbij:
- 3 man structureel laat of afwezig zijn tijdens lessen.
- 1 iemand nooit een mening geeft als je wat vraagt.
- En alle projectoverleggen zonder mij worden gevoerd, omdar ze altijd op een tijd willen dat ik les heb :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:02

Annet_Dottie schreef:

Als je wilt dat een verzekering iets voor je kan / gaat betekenen, dan moet je dit binnen 24 of 48 uur melden.
Zo achteraf “ Ja ik heb het toch wel nodig” daar gaan ze terecht niet mee akkoord.
Zo lastig regelen is het niet overigens. Je meldt dat je schade hebt, ook je lichamelijk letsel en wat de situatie was. Geeft de gegevens van de tegenpartij ook door en ze gaan aan de slag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:10

Dat klopt, meer hoef je niet te doen. Af en toe mails of telefoontje van de verzekeraar beantwoorden en dat is het wel. Geen gedoe geen extra energie die het kost. Daar ben je voor verzekerd. Je zult niet de eerste zijn die achteraf veel meer narigheid heeft dan zo in eerste instantie gedacht. En dan ben je blij dat iemand anders zich er voor gaat inspannen