Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:48

Karl66 vind jij Reuters een betrouwbare bron?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:48

Needje schreef:
Jis_ jij kan wel wat kleur gebruiken in je leven of niet? :')

Ben dol op kleur dus daar zorg ik wel voor :#

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:49

Dat omicron tot minder ziekenhuisopnames leidt was mij al bekend. Maar als je het nieuws ee beetje volgt zie je dat ze toch alweer aansturen op verlenging. We weten nog niet genoeg zei Ernst Kuipers. Dan denk ik, als ik die info kan vinden moeten ze dat in Den Haag toch ook kunnen? Bijna 70% minder ziekenhuisopnames. Dat is gewoon heel erg goed nieuws.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:52

En wat van de voorspellingen die ze deden over de ziekenhuis opnames en ic bezetting waarmee ze de lockdown verantwoorden?
Zelfs hun voorspelling met de gekozen lockdown is bij lange na niet in de buurt gekomen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:54

imaudy schreef:
Needje schreef:
Jis_ jij kan wel wat kleur gebruiken in je leven of niet? :')

Ze had al extra kleur..een tweede streepje :P

:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:54

SusanH schreef:
Dat omicron tot minder ziekenhuisopnames leidt was mij al bekend. Maar als je het nieuws ee beetje volgt zie je dat ze toch alweer aansturen op verlenging. We weten nog niet genoeg zei Ernst Kuipers. Dan denk ik, als ik die info kan vinden moeten ze dat in Den Haag toch ook kunnen? Bijna 70% minder ziekenhuisopnames. Dat is gewoon heel erg goed nieuws.

Ik denk alleen niet dat jij modellen hebt om te berekenen hoeveel mensen dan alsnog in het ziekenhuis belanden?

Op het moment dat we ik noem maar wat op 50.000 besmettingen per dag zitten dan is het heel mooi er 70% minder ziekenhuisopnamen is maar omdat het aantal besmettingen zó hoog is. Is het aandeel mensen dat in het ziekenhuis komt dan alsnog torenhoog omdat er gewoonweg meer mensen ziek worden.

Als ik noem maar wat normaal 1% in het ziekenhuis zou komen en nu 0,3% dan is die 1% van 10.000 op een dag 100 mensen maar bij die 35.000 waar we nu zowat aanzitten is 0,3% alsnog 105 mensen.

Dus het is niet zo het ziekenhuis dan leeg blijft ofzo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:56

Volgens de modellen hadden er nu heel wat opgenomen moeten worden ja. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:57

Needje schreef:
En wat van de voorspellingen die ze deden over de ziekenhuis opnames en ic bezetting waarmee ze de lockdown verantwoorden?
Zelfs hun voorspelling met de gekozen lockdown is bij lange na niet in de buurt gekomen.

Alle doemscenario's die door het RIVM voorspeld zijn, zijn niet uitgekomen.

En Sjenk die modellen heb ik niet. Maar her RIVM wel en die zitten er ook steeds naast. Beetje het nieuws volgen en kijken wat omicron in andere landen doet zegt genoeg imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:57

Needje schreef:

Ziekenhuisopnamen lopen altijd een week of 2 achter besmettingsgolf aan. Dus dat je nu het ziekenhuis nog niet ziet stijgen is niet zo gek :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:58

SusanH schreef:
Needje schreef:

En Sjenk die modellen heb ik niet. Maar her RIVM wel en die zitten er ook steeds naast. Beetje het nieuws volgen en kijken wat omicron in andere landen doet zegt genoeg imo.

Wij hebben alleen minder ziekenhuisbedden per inwoner dan andere landen. En dat is nu hetgeen ons elke golf nekt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:58

Dinopino schreef:
Karl66 vind jij Reuters een betrouwbare bron?

Dinopino vind jij Reuters een betrouwbare bron?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:59

Spenk schreef:
Needje schreef:

Ziekenhuisopnamen lopen altijd een week of 2 achter besmettingsgolf aan. Dus dat je nu het ziekenhuis nog niet ziet stijgen is niet zo gek :+

Ik wilde net zeggen: Vorige week liepen de besmettingen ineens enorm op, dus dat duurt vanaf nu nog minimaal een week voor we dat in het ziekenhuis gaan zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:00

Dat kun je toch nu nog niet zeggen. De grote aantallen zijn pas sinds een week of zo. Dan zijn ze positief getest en al wat verschijnselen. Daarna pas worden mensen echt goed ziek en pas na 2 weken vinden de ziekenhuisopnames plaats. Nog weer later gevolgd door de IC opnames. Dus ik kan me voorstellen dat ze nog 2 weken wachten met versoepelen.

Edit: Spenk en Benzz waren sneller :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:05

Spenk schreef:
Needje schreef:

De besmettingen lopen al meer dan 2 weken op. Die toename hadden we dus al moeten zien. Maar het aantal ziekenhuisopnames neemt alleen maar af. In andere landen ook geen golf aan extra opnames.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:06

Jis_ schreef:
Komt bij mij over als, ik heb een gezonde Engelse Bulldog dus zo ziek is het ras niet.

Het is natuurlijk super dat omikron minder problemen geeft maar probleemloos is het niet, ook omdat het zoveel meer besmettelijker is dan de Delta.

Probleemloos is het zeker niet. Maar dat is de griep ook niet. Daarbij vaccineren we ook alleen maar risico groepen en zeker niet alle kinderen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:07

De stijging begon op 29 december en Omicron heeft een kortere incubatietijd, dus die twee weken is al ruim genomen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:08

Ik ben er eigenlijk wel voor om de versoepelingen zeker nog 2 weken uit te stellen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:10

Jis_ schreef:
Vayo schreef:

Fijn positief bericht!

Ik begin alleen steeds minder te snappen waarom mensen die volledig gevaccineerd en indien nodig geboosterd zijn zich ook nog steeds aan alle restricties moeten houden en we niet naar een 2G gaan als vaccineren goed werkt tegen ziekenhuisopname.

Gaat rellen geven denk ik, zij wel wij niet, zoiets misschien?

Tja dat mag nooit een reden zijn om iets niet in te voeren of af te schaffen lijkt me. En bepaalde keuzes hebben gewoon gevolgen.

Bij verlenging van de maatregelen voorzie ik misschien ook wel rellen of een hoop ondernemers die ondanks het verbod gewoon open gaan.

Ik zie het wel gebeuren. Verlenging van de lockdown en verplichting van de chirurgische mondkapjes die op meer plaatsen gedragen moet worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:12

veerledec schreef:
De stijging begon op 29 december en Omicron heeft een kortere incubatietijd, dus die twee weken is al ruim genomen.

Jij zegt het beter :j

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:13

Die mondkapjes overal dragen is dan misschien nog het minst erge, dat went heus wel. Liever dat dan alles dicht en elke 5 minuten testen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:15

SusanH schreef:
Needje schreef:

Welke doemscenario's? Op dat moment was bekend dat omicron veel besmettelijker was en was nog niet bekend hoe ziekmakend het was in een omgeving die vergelijkbaar was met Nederland. Dan alles zijn gang laten gaan onder het motto: "We zien wel of we in de problemen gaan komen." is gewoon dom op het misdadige af. Dit was gewoon een geval van better safe then sorry.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:16

Maar geen reden om hiermee door te gaan nu dus

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:16

SusanH schreef:

Wat bewijst dat de maatregelen werken. Of niet ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:18

Nee, want gelukkig blijkt de data mee te vallen. Tegelijkertijd moeten we ons ook realiseren dat we in Nederland nu twee keer de teugels in één keer hebben laten vieren en beide keren liep het weer snel uit de hand. Dus de kans is groot dat ze gaan versoepelen, maar niet alles in één keer.