Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Dat omicron tot minder ziekenhuisopnames leidt was mij al bekend. Maar als je het nieuws ee beetje volgt zie je dat ze toch alweer aansturen op verlenging. We weten nog niet genoeg zei Ernst Kuipers. Dan denk ik, als ik die info kan vinden moeten ze dat in Den Haag toch ook kunnen? Bijna 70% minder ziekenhuisopnames. Dat is gewoon heel erg goed nieuws.
Needje schreef:En wat van de voorspellingen die ze deden over de ziekenhuis opnames en ic bezetting waarmee ze de lockdown verantwoorden?
Zelfs hun voorspelling met de gekozen lockdown is bij lange na niet in de buurt gekomen.
SusanH schreef:Needje schreef:En wat van de voorspellingen die ze deden over de ziekenhuis opnames en ic bezetting waarmee ze de lockdown verantwoorden?
Zelfs hun voorspelling met de gekozen lockdown is bij lange na niet in de buurt gekomen.
Alle doemscenario's die door het RIVM voorspeld zijn, zijn niet uitgekomen.
En Sjenk die modellen heb ik niet. Maar her RIVM wel en die zitten er ook steeds naast. Beetje het nieuws volgen en kijken wat omicron in andere landen doet zegt genoeg imo.
Spenk schreef:Needje schreef:Volgens de modellen hadden er nu heel wat opgenomen moeten worden ja.
Ziekenhuisopnamen lopen altijd een week of 2 achter besmettingsgolf aan. Dus dat je nu het ziekenhuis nog niet ziet stijgen is niet zo gek
Spenk schreef:Needje schreef:Volgens de modellen hadden er nu heel wat opgenomen moeten worden ja.
Ziekenhuisopnamen lopen altijd een week of 2 achter besmettingsgolf aan. Dus dat je nu het ziekenhuis nog niet ziet stijgen is niet zo gek
Jis_ schreef:Komt bij mij over als, ik heb een gezonde Engelse Bulldog dus zo ziek is het ras niet.
Het is natuurlijk super dat omikron minder problemen geeft maar probleemloos is het niet, ook omdat het zoveel meer besmettelijker is dan de Delta.
Jis_ schreef:Vayo schreef:
Fijn positief bericht!
Ik begin alleen steeds minder te snappen waarom mensen die volledig gevaccineerd en indien nodig geboosterd zijn zich ook nog steeds aan alle restricties moeten houden en we niet naar een 2G gaan als vaccineren goed werkt tegen ziekenhuisopname.
Gaat rellen geven denk ik, zij wel wij niet, zoiets misschien?
SusanH schreef:Needje schreef:En wat van de voorspellingen die ze deden over de ziekenhuis opnames en ic bezetting waarmee ze de lockdown verantwoorden?
Alle doemscenario's die door het RIVM voorspeld zijn, zijn niet uitgekomen.
En Sjenk die modellen heb ik niet. Maar her RIVM wel en die zitten er ook steeds naast. Beetje het nieuws volgen en kijken wat omicron in andere landen doet zegt genoeg imo.