Ik vind het aantal besmettingen nu toch wel echt heel rap omhoog gaan. Ook de opnames gaan omhoog. Zelf zou ik al wat meer actie willen zien vanuit de Overheid of dit nu toch wel goed gaat. Geen idee wat voor actie overigens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coby schreef:https://nos.nl/liveblog/2402334-hoogste ... j-huisarts
Ik vind het aantal besmettingen nu toch wel echt heel rap omhoog gaan. Ook de opnames gaan omhoog. Zelf zou ik al wat meer actie willen zien vanuit de Overheid of dit nu toch wel goed gaat. Geen idee wat voor actie overigens
Spenk schreef:Dat kan alleen grondwettelijk helaas niet. De andere dingen wel dus dat ze dat gaan doorvoeren is het meest logisch. Dat staat ook op de routekaart die gemaakt is voor het najaar...
Dat het belachelijk is dat de kerk zoveel rechten heeft is wat anders!
Spenk schreef:Dat kan alleen grondwettelijk helaas niet. De andere dingen wel dus dat ze dat gaan doorvoeren is het meest logisch. Dat staat ook op de routekaart die gemaakt is voor het najaar...
Dat het belachelijk is dat de kerk zoveel rechten heeft is wat anders!
Morrie schreef:2 november staat de volgende persconferentie gepland en de maatregelen kan je wel bedenken denk ik. Anderhalve meter en mondkapjes terug, in later stadium beperking op bezoek en uiteindelijk lockdown. Of zoals in Rusland: iedereen boven de 60 in z’n huis opsluiten. Of qr-code overal, ook bij supermarkten en bakkers e.d.
Ik verzin ze wel hoor die maatregelen
MoniqueT schreef:Inzetten op maatregelen die alleen ongevaccineerden treffen, lijkt me de enige logische manier. Zij zijn het die de zorg belasten.
pmarena schreef:Anderhalve meter afstand houden in / rond openbare gelegenheden zou ik toejuichen als dat weer ingevoerd wordt![]()
Dat lijkt mij stap 1 als je de boel toch weer een beetje wilt beperken.
De rest is wat ingrijpender.
MoniqueT schreef:Inzetten op maatregelen die alleen ongevaccineerden treffen, lijkt me de enige logische manier. Zij zijn het die de zorg belasten.
ruitje schreef:Mondkapjes/ 1.5 m terug is veel minder ingrijpend dan vaccinatieplicht of overal QR plicht dus lijkt mij logisch dat die eerst weer terug komen.
)