Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:11

https://nos.nl/liveblog/2402334-hoogste ... j-huisarts

Ik vind het aantal besmettingen nu toch wel echt heel rap omhoog gaan. Ook de opnames gaan omhoog. Zelf zou ik al wat meer actie willen zien vanuit de Overheid of dit nu toch wel goed gaat. Geen idee wat voor actie overigens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:12

Coby schreef:
https://nos.nl/liveblog/2402334-hoogste ... j-huisarts

Ik vind het aantal besmettingen nu toch wel echt heel rap omhoog gaan. Ook de opnames gaan omhoog. Zelf zou ik al wat meer actie willen zien vanuit de Overheid of dit nu toch wel goed gaat. Geen idee wat voor actie overigens :+

Coronpas overal verplichten zou al een hele goede stap zijn... Dus ook in de dierentuin/pretpark/zwembad noem maar op.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:13

….kerk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:22

Sizzle schreef:
….kerk

Nou idd, laten we daar eerst eens beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:23

Dat kan alleen grondwettelijk helaas niet. De andere dingen wel dus dat ze dat gaan doorvoeren is het meest logisch. Dat staat ook op de routekaart die gemaakt is voor het najaar...

Dat het belachelijk is dat de kerk zoveel rechten heeft is wat anders!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:26

Maar zal er zoveel verschil zitten in het aantal kerkgangers in Drenthe en Brabant? Hier in Drenthe valt het in verhouding als ik kijk naar Brabant eigenlijk hartstikke mee. En niet alleen nu , eigenlijk al de hele pandemie. Nu hebben Emmen , Coevorden , Hoogeveen en Meppel vaak de meesten. Maar daar wonen over het algemeen mensen die ook minder snel vaccineren en denken dat corona allemaal wel meevalt... Terwijl hier in de wijk ook een soort van kerk staat die toch elke keer wel aardig vol zit.

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik in Drenthe woon , tuurlijk is hier wel corona maar het lijkt aldoor wel rustig te blijven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:39

Emmen heeft een vrij groot woonwagenkamp. En daar waren heel wat besmettingen. En nee, die blijven niet thuis en gaan ook rustig bij elkaar zitten en boodschappen doen :Y)

Ben benieuwd wanneer er weer een persco is en wat de maatregelen gaan worden :=

Ben zelf wat snotterig, dus vanochtend wel een test gedaan: Negatief. Hallo herfstgriep :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:41

Spenk schreef:
Dat kan alleen grondwettelijk helaas niet. De andere dingen wel dus dat ze dat gaan doorvoeren is het meest logisch. Dat staat ook op de routekaart die gemaakt is voor het najaar...

Het kan wel degelijk :j ook dit is weer gewoon een conflict van grondrechten....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:48

Inderdaad, laat ze de qr-code maar eens uitbreiden naar in ieder gebouw/ iedereen situatie waar veel mensen samen komen. Dus ook bij de supermarkt, wachtkamer huisarts (anders naar een apart spreekuur), apotheek, zwemles, ouders die naar een ouderavond gaan.

Wat mij betreft moeten ze inzetten op de groep die nu voor de toename van ziekenhuisopnames zorgt en dat zijn vooral de ongevaccineerden. Het allerliefst zie ik gewoon een vaccinatieplicht, in ieder geval voor mensen boven de 50. Maar dat zal er wel niet van komen.

In Moskou is het nu zo ver dat mensen van 60 en ouder 4 maanden lang niet meer naar buiten mogen als zij niet gevaccineerd zijn.

Als ik dan hoor ik de radio dat ze het weer over die mondkapjes gaan hebben …. Ik zie dat echt niet meer zitten. Even in de supermarkt is één ding, maar weer 7,5 uur per dag zo’n ding op in een warm huis van 23/24 graden en flink lichamelijk werk moeten verzetten zie ik echt niet meer zitten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:50

2 november staat de volgende persconferentie gepland en de maatregelen kan je wel bedenken denk ik. Anderhalve meter en mondkapjes terug, in later stadium beperking op bezoek en uiteindelijk lockdown. Of zoals in Rusland: iedereen boven de 60 in z’n huis opsluiten. Of qr-code overal, ook bij supermarkten en bakkers e.d.
Ik verzin ze wel hoor die maatregelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:52

Ik ga echt geen mondkapjes meer dragen.. Het zou ook echt oerdom zijn om gevaccineerden weer zulke maatregelen op te leggen :n
Laat ze idd de mensen aanpakken die bewust niet vaccineren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:54

Je kan natuurlijk ook zelf wat maatregelen nemen door bijvoorbeeld weer een mondkapje te gaan dragen? Ik las op NOS dat niet snel ging gebeuren omdat de rek eruit is net als met het afstand houden.

ruitje

Mondkapjes/ 1.5 m terug is veel minder ingrijpend dan vaccinatieplicht of overal QR plicht dus lijkt mij logisch dat die eerst weer terug komen.

Heeft iemand een recente routekaart? Ik vind 'm niet ( wat ik best slecht vind,moet toch makkelijker te vinden zijn, of ik ben echt een google-idioot :+ )

friezenfan2

Ik zei van de zomer toen de mondkapjes plicht er net af was maar ik hem nog droeg dat zodra ik het aandurfde ze terug op moesten. En je raad het nooit sinds 2 weken durf ik zonder boodschappen te doen.
Dus zou toepasselijk zijn als ze dadelijk weer verplicht worden. Alleen denk ik dat heel veel mensen heel boos worden als het terug verplicht wordt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:56

Ik draag nog steeds overal een mondkapje, eentje die echt schijnt te werken en niet zo’n zelfgemaakt lapje. Die anderhalve meter ontstaat dan vanzelf want mensen lopen met een grote boog om me heen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:58

Spenk schreef:

Allerlei grondrechten kunnen in enige mate worden ingeperkt wanneer andere grondrechten in het geding komen.

Vrijheid van vereniging kan soms, zoals tijdens een lockdown of avondklok, ingeperkt worden in het belang van volksgezondheid.
Waarom zouden religieuze bijeenkomsten niet ingeperkt kunnen worden?
Ze vallen hoogstens onder een ander grondrecht dan andere bijeenkomsten, en behoeven dus een aparte afweging, maar dat wil niet zeggen dat ze niet (tijdelijk en met redenen) ingeperkt kunnen worden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:58

Morrie schreef:
2 november staat de volgende persconferentie gepland en de maatregelen kan je wel bedenken denk ik. Anderhalve meter en mondkapjes terug, in later stadium beperking op bezoek en uiteindelijk lockdown. Of zoals in Rusland: iedereen boven de 60 in z’n huis opsluiten. Of qr-code overal, ook bij supermarkten en bakkers e.d.
Ik verzin ze wel hoor die maatregelen :')

Pfffff nou dat hoop ik dus niet. Er zijn overigens ook geen aanwijzingen dat het daarheen gaat hoor.

1,5 meter ga ik echt niet meer houden van familie en vrienden en bezoek beperken ook niet. Ook wanneer dit zou “moeten” vanuit de overheid.
In mijn kring is iedereen gevaccineerd en gezond. Nog steeds is meer dan driekwart van de opgenomen mensen niet gevaccineerd. Je gaat dan zoveel schade aanrichten door iedereen regels op te leggen.

Ook volstrekt onzinnig om gezonde gevaccineerde mensen aan maatregelen te binden. Zij belasten amper meer de zorg.

Mondkapjes zie ik totaal niet zitten. Met werk 7,5 uur zo’n ding op. Mijn kin en bovenlip waren standaard vochtig van dat ding. Ik kreeg er echt klachten door. Keelpijn, hoofdpijn en huidirritatie. En dan flink lichamelijk werk in woningen van soms lekker 23-24 graden. Dan ga ik echt een stapje terug doen, pauzes houden en ik zal mezelf regelmatig ziek moeten melden doordat ik milde klachten heb.

Laat ze het probleem maar eens aanpakken bij de bron: met name de 50+ers die niet gevaccineerd zijn en het zorgsysteem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:02

Anderhalve meter afstand houden in / rond openbare gelegenheden zou ik toejuichen als dat weer ingevoerd wordt :j
Dat lijkt mij stap 1 als je de boel toch weer een beetje wilt beperken.

De rest is wat ingrijpender.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:02

Ik weet niet zo goed wat ik van strakkere maatregelen moet denken. In de kerk worden er echt niet zoveel besmet maar in kerkelijke gebieden zitten vaak grote gezinnen en die kids nemen het mee naar huis. Dus relatief jonge mensen.
En een aantal opa’s en oma’s . Dat hou je niet tegen, ook niet met QR code.
Onze regering wacht weer eens af, met van Dissel voorop.
Ik denk dat vrijwillig beschikbaar maken van boostershot voor de totale griepprikgroep een goede eerste zet zou kunnen zijn. Van Dissel zegt over boosters dat het nog niet nodig is want dan moet je elk half jaar prikken. Grote onzin, we moeten de winter door zonder dat het spaak loopt . Dat is vaak de ziekenhuisgroep en in Staphorst gisteren 100 mensen geprikt. Laten we hopen dat er genoeg prikkers komen, overal en niet alleen daar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:03

Inzetten op maatregelen die alleen ongevaccineerden treffen, lijkt me de enige logische manier. Zij zijn het die de zorg belasten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:05

MoniqueT schreef:
Inzetten op maatregelen die alleen ongevaccineerden treffen, lijkt me de enige logische manier. Zij zijn het die de zorg belasten.

Ze overbelasten de zorg Monique maar ook oudere gevaccineerden met mindere weerstand worden op verpleeg en ic opgenomen. Ze zouden de echt kwetsbare mensen allang kunnen vaccineren want de meesten hebben maanden geleden al hun prikken gehad.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:07

pmarena schreef:
Anderhalve meter afstand houden in / rond openbare gelegenheden zou ik toejuichen als dat weer ingevoerd wordt :j
Dat lijkt mij stap 1 als je de boel toch weer een beetje wilt beperken.

De rest is wat ingrijpender.

Probleem met de 1,5 maatregel : nauwelijks te handhaven. Dat bleek de laatste maanden al, voor de 'maatregel' afgeschaft werd. Het is meer een symbolisch iets.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:09

MoniqueT schreef:

Wat ongevaccineerden binnen hun huis doen daar kan je weinig aan sturen.
Je kan ze dmv die QR-codes / testen wel uit restaurants en disco's en zo houden.

Maar als men dan in en rond supermarkten, scholen, zwemles enzo alsnog hutje-mutje gaat staan.... daar een QR-code / testen invoeren gaat wel behoorlijk ver vind ik. Maar verplicht daar dan in ieder geval weer die anderhalve meter als eerste stap, en als 2e stap desnoods weer een mondkapje.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:09

ruitje schreef:
Mondkapjes/ 1.5 m terug is veel minder ingrijpend dan vaccinatieplicht of overal QR plicht dus lijkt mij logisch dat die eerst weer terug komen.
)

Totaal niet mee eens. Met mondkapjes en 1,5 m pak je iedereen. Het grootste deel van de bevolking is gezond en zit op een niet risicovolle leeftijd én is gevaccineerd. De kans dat zij in het ziekenhuis belanden is miniem. Waarom moet iedereen maar weer opdraaien, omdat een deel zich niet laat vaccineren (waaronder zelfs kwetsbaren!!)!?

Ik denk juist dat ze heel veel gevaccineerden die zich lange tijd aan maatregelen hebben proberen te houden heel erg boos maken. Bij mij zou zoiets averechts werken. Ik ga me echt nergens meer aan houden dan.

In tijde van deze toename van besmetting vind ik dat ze mensen maar voor een keuze gaan stellen. Of je laat je vaccineren of je blijft voorlopig thuis of voor alles testen. Laat ze die QR-code maar snel overal verplichten. Ik merk echt dat het me enorm frustreert en boos maakt dat zo’n relatief kleine groep zo’n invloed op de gehele bevolking kan hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:12

Die 1,5 meter vind ik op openbare plekken geen énkel probleem. Kom maar door. Daar krijg je mij echt niet kwaad mee _O- (handen wassen, geen zoenen, 1,5 meter. CHILL!!!!)