Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:10

Huizenmarkt, huidige buren en appartement en mijn vriend. Ik wil hier gewoon weg, nog liever gisteren dan vandaag. Mijn vriend trekt zich nergens iets van aan en vind het allemaal wel best. Ik vertel enthousiast over een nieuwbouwproject dat hier in het dorp op de planning komt te staan "ja waarom moet dat nu dan allemaal al en wat is er gebeurt met sparen". Ja nou, als de buren niet weer begonnen waren met drugs dealen, had ik met liefde hier nog wel even gezeten. Maar ik moet hele dagen naar ze luisteren. Plus de huizenmarkt is nog gekker dan dat de buren zijn...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:26

Princess_ schreef:
Zebrastreep schreef:
Aan de daglimiet van ING :+

Zo leuk als je net een rekening krijgt van het vakantiehuisje die al weken op zich liet wachten en dat dan die app gaat lopen janken _-:(

Gelukkig kan het nog via een andere optie

Huh, die limiet kun je best makkelijk aanpassen toch?

Ja dat wel , maar het moet eerst door een goedkeuring heen ( zucht). Vriendin die met mij meegaat betaald het straks alleen beetje banketstaaf dat ik daardoor maar de helft van mijn bedrag terug kan storten maar dat is even niet anders.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:27

Kat die zich met zijn nagels optrekt aan mijn schouder...... AUW.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:48

Princess_ schreef:
Zebrastreep schreef:
Aan de daglimiet van ING :+

Huh, die limiet kun je best makkelijk aanpassen toch?

Ja dat wel , maar het moet eerst door een goedkeuring heen ( zucht). Vriendin die met mij meegaat betaald het straks alleen beetje banketstaaf dat ik daardoor maar de helft van mijn bedrag terug kan storten maar dat is even niet anders.[/quote]

Edit

gelukt *\o/* blijkbaar met bankieren via de laptop kan je wel meer geld overmaken.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:50

"Met Vinted verdien je wat extra's."
NEE. Je hebt dat geld al uitgegeven en krijgt er minder voor terug, dat is geen geld verdienen. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:51

Mkango schreef:
NEE. Je hebt dat geld al uitgegeven en krijgt er minder voor terug, dat is geen geld verdienen. :')

Whaha, dat is precies wat ik altijd zeg als die reclame langskomt :)).

Verder een prima platform. Haal er af en toe wat leuks vanaf.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:02

_-:( Dat mijn man elke keer onze herbruikbare rietjes weg gooit

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:13

Buren van onze buren die voor de 2e avond op rij gaan boren. En aangezien we in het rijtje aan ze vast zitten, klinkt dat hier gigantisch door.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:15

Het is weer zondag. 1 van mijn buren hebben weer eens ruzie. Standaard op zondag :x Het is ook altijd dezelfde buurman die ik hoor schreeuwen en schelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:17

_San87_ schreef:
Mkango schreef:

Whaha, dat is precies wat ik altijd zeg als die reclame langskomt :)).

Verder een prima platform. Haal er af en toe wat leuks vanaf.
Dat zonder meer. :j Ik gebruik dan Depop, zelfde idee, maar ik heb er idd al wat leuke dingen vandaan!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:29

Afbeelding
Mijn kat die alle plantjes uitmoord voor een slaapplek. >;)

Nu is dit bij mijn schoonmoeder thuis, dus leef je uit schat :))

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:35

_San87_ schreef:
lenaa_tje schreef:
De schreeuwende mtbers in het bos. Je kan ook stil fietsen

Pfff, ook een heel grote ergernis van ons, ja. Ben je rustig aan het wandelen en van de geluiden van de beestjes aan het genieten, komt er een groep schreeuwers langs :n.

Dit ja!

maralyn schreef:
Van die fossiele graftakken, die wandelen in een losloopgebied voor honden. Gillen dat je de honden vast moet doen.
Ook gewoon niet even wachten tot je ze vast hebt. Lopen Schelden en tieren op je hond, die niet eens aandacht voor haar heeft, maar gewoon een graspol loopt te snuffelen en dan ook nog haar bek open loopt te trekken "je kan niemand verplichten om van je honden te houden"
Nee roze zuurstok, maar je loopt zelf in een losloopgebied.
Ga dan op een lijn route je gal spugen ofzo.

Ze roept op vier meter afstand. Stevelt mooi door, terwijl ik de hond bij me roep, toch nog lopen janken als ze langs me loopt.
Echt. Waarom?!

Hond luistert perfect.
Mensen overigens niet trouwens.

En hier juist de mensen die hun hond overal maar los laten waar duidelijk staat dat het NIET is toegestaan.
Losloopgebied: helemaal prima! En als er dan eens een hond komt snuffelen, ook ok hoor. :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:37

Nu zal ik wel een stortvloed aan reacties krijgen, maar ik erger mij echt gigantisch aan van die mensen die zeker 100+ kg wegen, en dan op een E pony stappen ;( Het ergste vind ik nog hoeveel mensen dit goedkeuren :? Ik kan t gewoon niet he >;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:41

DiscoDipp schreef:
Nu zal ik wel een stortvloed aan reacties krijgen, maar ik erger mij echt gigantisch aan van die mensen die zeker 100+ kg wegen, en dan op een E pony stappen ;( Het ergste vind ik nog hoeveel mensen dit goedkeuren :? Ik kan t gewoon niet he >;)

Ik ga met je mee hoor , ik vindt dat er voor elk paard maximaal een gewicht van 100 KG op mag zitten.

Ik sprak vanmiddag nog iemand die zei nee ik ga niet op een paard want ik vindt mijzelf te zwaar en dat is niet prettig voor het paard. Als je zo eerlijk bent naar jezelf , dat zouden meer mensen moeten zijn.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:44

DiscoDipp schreef:

Ik vind echt dat er een maximaal gewicht moet komen, om überhaupt op een paard te stappen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:53

Ik ook en dat moet geen honderd kilo zijn. Ik ben lang, echt lang voor een vrouw. En nee ik ben niet iel gebouwd. Maar als vrouw heb je met 90+ kilo gewoon overgewicht. Als ik het mocht bepalen mochten mensen zwaarder dan 90 kilo niet op een paard. Als man is het natuurlijk lastiger maar dieren hoeven er niet de dupe van te worden dat wij als mensen steeds zwaarder en langer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:55

MarlindeRooz schreef:
Ik ook en dat moet geen honderd kilo zijn. Ik ben lang, echt lang voor een vrouw. En nee ik ben niet iel gebouwd. Maar als vrouw heb je met 90+ kilo gewoon overgewicht. Als ik het mocht bepalen mochten mensen zwaarder dan 90 kilo niet op een paard. Als man is het natuurlijk lastiger maar dieren hoeven er niet de dupe van te worden dat wij als mensen steeds zwaarder en langer worden.
En als reactie daarop fokken we ze steeds groter en ieler, "want hij kan 20% van zijn gewicht dragen." 8)7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:58

Eigenlijk is het ons eigen egoïsme , wij willen rijden dus het paard moet zich maar aanpassen. Heel fout eigenlijk , maar zo is het met meer dieren.

@Mkango

Oja het wel bekende hij kan 20% van zijn gewicht dragen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:03

Shetlanders toch 30% en IJslanders 40% toch? {:}

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:06

Zebrastreep schreef:
DiscoDipp schreef:

Ik ga met je mee hoor , ik vindt dat er voor elk paard maximaal een gewicht van 100 KG op mag zitten.

Ik sprak vanmiddag nog iemand die zei nee ik ga niet op een paard want ik vindt mijzelf te zwaar en dat is niet prettig voor het paard. Als je zo eerlijk bent naar jezelf , dat zouden meer mensen moeten zijn.

Wow unpopular opinion dus haha!

Jaa ik vind dat ontzettend knap van zulke mensen, heb ik echt respect voor!

Ik heb momenteel zelf terug een E pony, en ik weeg 56 kg. Nu wil ik juist terug naar de 50 omdat ik dat voor haar fijner en uiteindelijk ook mooier vind. Maar ik zie me toch soms wat voorbij komen op Instagram bijvoorbeeld, ja idk maar ik vind dat echt niet meer kunnen. En alle reacties zijn van oooh en aaah, en als je iets der van zegt ben je aan t ‘fat-shamen’ ofzoiets :') niet dat ik dat doe, maar toch.

Vind het echt geen fatshamen meer als het gewoon écht niet meer kan.. kijk voor jezelf moet je het lekker zelf weten en dat laat mensen ook in hun waarde, maar om er idd op die manier een dier bij te betrekken, vind ik persoonlijk toch wel wat anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:09

Ik ben 5 jaar geleden gestopt met rijden omwille van mijn gewicht. Ik mis het gigantisch maar ik zou een paard enkel onrecht aan doen. Ik voel dat ik mijzelf met de extra kilo’s ook meer in de weg zit. Ik erger mij dus ook aan foto’s van te zware ruiters, of grote, zware mannen op pony’s etc.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:09

MarlindeRooz schreef:
Shetlanders toch 30% en IJslanders 40% toch? {:}

En trekpaarden zeker 80% :')

@DiscoDipp

tegenwoordig beledig je iemand direct , ik volg vaak zulke discussies maar zeg er maar niks meer van :o

Ik heb een Fjord in D- maat (1,45) ik ben van mijzelf vrij klein (1,67 ) en zat ook ergens in de 50 wegen. Zij kan mij makkelijk hebben. Maar stel het was een andere pony soort had het al heel anders geleken. Mijn andere Fjord heeft ervoor gekozen om wat groter te worden :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:10

Ik erger me aan het feit dat uren na het snijden van een ui mijn ogen nogsteeds prikken...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:10

Moestuin schreef:
Ik ben 5 jaar geleden gestopt met rijden omwille van mijn gewicht. Ik mis het gigantisch maar ik zou een paard enkel onrecht aan doen. Ik voel dat ik mijzelf met de extra kilo’s ook meer in de weg zit. Ik erger mij dus ook aan foto’s van te zware ruiters, of grote, zware mannen op pony’s etc.

Ik vindt dat je dan juist echt een dierenliefhebber bent! Niet je eigen plezier vooropstellen , maar het welzijn van het paard. Waren er maar meer mensen zoals jij

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:15

Ik meng mij idd ook niet in die discussies, maar tis me toch een boeltje getriggerd soms :')

Moestuin: Nou ik vind dat het je al enorm siert dat je dit zegt en er voor uitkomt. Heb ik echt respect voor, en om wat voor reden je dan ook zwaarder bent, het doet enorm eer aan voor de gene die zo als jou denken. En ik hoop dan ook voor je dat je wel ooit weer in het zadel kunt stappen!! :D