Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:52

Ik heb daar echt nog nooit over nagedacht... :n het idee alleen al...
Nee..
Bij een echt misdrijf, ja.. maar zoiets als dit.. nee...

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:58

secricible schreef:
xRoossie95 schreef:
Ik vraag me af of manege lessen van volwassenen nog door mogen gaan? Of met maximaal 4? Vind alles zo onduidelijk en merk in mn omgeving wisselend commentaar :')

Heb ook van de wedstrijd van zondag nog geen annuleringsmail ontvangen.

Buiten met 4, binnen met 30 met in achtneming van de afstanden.

Maar een groepsles mag toch niet met meer dan 4?
Je mag wel met 30 man in de binnenbak rijden als je wilt, maar als je allemaal (dezelfde) les hebt maximaal 4 dacht ik? :+ Snap er niks meer van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:02

Mits je met die 30 continu 1,5 meter afstand kan houden..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:04

Met 30 moet kunnen als je de bak onderverdeelt in vakken van 5x5 meter en dan iedereen steeds in 1 vak blijft of tegelijkertijd de grens over gaat! Heb je zelfs nog 2 vakjes over!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:07

wemkelover schreef:
purny schreef:
Ik vond het apart dat er werd gezegd dat we niet ons onnodig mogen verplaatsen maar we mogen wel op vakantie?

ik snap dat je het apart vind. Toch ben ik wel stiekem blij dat dit nog mag. Anders had ik geen inkomen meer. Al zou dat nog kunnen komen een deze weken.

Maar het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk thuis blijft. Waarom moet je dan wel op vakantie kunnen? Of naar de efteling, musea of dierentuin
En ik vind het rot dat jij straks misschien geen inkomen meer hebt. Maar ik vind het nog rotter dat we straks heel veel faillissementen krijgen.
Dat we na 4 weken een gehele lockdown krijgen. Want dit virus is echt niet binnen 4 weken onder de duim

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:10

Shadow0 schreef:
Met 30 moet kunnen als je de bak onderverdeelt in vakken van 5x5 meter en dan iedereen steeds in 1 vak blijft of tegelijkertijd de grens over gaat! Heb je zelfs nog 2 vakjes over!

Klinkt als een leuke uitdaging :') :j Kijken of ik 29 stalgenoten kan vinden _O-

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:11

Cer schreef:
Ik heb daar echt nog nooit over nagedacht... :n het idee alleen al...
Nee..
Bij een echt misdrijf, ja.. maar zoiets als dit.. nee...

Bij een winkeldiefstal of de gemiddelde verkeersovertreding is er minder kans op een dode of gewonde dan bij zo'n feestjes nu. Dus het is maar net hoe je het bekijkt.

Als het allemaal om jezelf beschermen draait en je het niet erg vindt als anderen de regels breken en de oma van een ander in gevaar brengen, is dat nogal een egoïstische gedachtengang.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:11

xRoossie95 schreef:
Ik vraag me af of manege lessen van volwassenen nog door mogen gaan? Of met maximaal 4? Vind alles zo onduidelijk en merk in mn omgeving wisselend commentaar :')

De fnrs en knhs komen later vandaag met een draaiboek voor de komende paar weken. Zou daar even op wachten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:15

xRoossie95 schreef:
secricible schreef:
Buiten met 4, binnen met 30 met in achtneming van de afstanden.

Je mag wel met 30 man in de binnenbak rijden als je wilt, maar als je allemaal (dezelfde) les hebt maximaal 4 dacht ik? :+ Snap er niks meer van

Het is inderdaad weer heel anders dan op de factsheet staat en wat gisteren verteld is tijdens de persconferentie. Uit betrouwbare bron hoor ik net dat dat alles te maken heeft gehad met de lobby van sportscholen, bootcamp etc. Bizar.
Dus je mag niet volleyballen, want dat is een teamsport, maar je mag wel binnen met 30 man bootcampen. Dus...
Laatst bijgewerkt door Achterom op 14-10-20 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:16

xRoossie95 schreef:
xRoossie95 schreef:

https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... p103480665
30 in een groepsles mag

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:22

SinneJ schreef:
Bij een winkeldiefstal of de gemiddelde verkeersovertreding is er minder kans op een dode of gewonde dan bij zo'n feestjes nu. Dus het is maar net hoe je het bekijkt.

Als het allemaal om jezelf beschermen draait en je het niet erg vindt als anderen de regels breken en de oma van een ander in gevaar brengen, is dat nogal een egoïstische gedachtengang.

Kun je vinden.. maar nee, dan nog.. ik persoonlijk zou dat niet doen ..
Ik hoop ook niet zo bekeken te worden door anderen.. zij weten niet wat ik doe en hoe ik dat doe...
Misschien vind de oma het geen probleem, weet ik veel. misschien is er geen oma meer, ik hoef dat niet voor ze te bedenken.
Als het in een openbare ruimte zou zijn, misschien.. maar bij iemand thuis.. nee, gewoon nee.
maar iedereen denkt daar anders over :j

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:24

Misschien kan ik mijn vraag/bezorgdheid hier plaatsen na het horen van de aangepaste maatregelen ...het wil nu net lukken dat ik zaterdag een paard ga bezichtigen in Nederland....dus de grens over vanuit België. Ik vind niet meteen terug of dat een probleem is... De eigenaar liet alvast nog geen bericht om dit bezoek te annuleren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:25

Belgie is voor ons oranje, oftewel alleen noodzakelijke reizen. Geen idee wat nederland voor belgie is. Maar een paard bezichtigen is niet noodzakelijk. -O-

Bron rivm
Citaat:
Laatst gewijzigd op: 13-10-2020 | Nog steeds geldig op: 14-10-2020
Het aantal besmettingen met het coronavirus is in heel België toegenomen. De kleurcode van het hele land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: er zijn veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Reis alleen naar België als het noodzakelijk is. Na een verblijf in België gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. Als u toch naar Belgie reist houdt u dan rekening met speciale voorwaarden om België in te reizen. Zie voor deze informatie de rubriek ‘Coronavirus’.

De dagelijkse cijfers bij de nos

Citaat:
RIVM meldt 7305 nieuwe coronabesmettingen
In het ziekenhuis liggen nu 1475 coronapatiënten, van wie 301 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 1410 covid-patiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 65 patiënten.

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 7305 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 7383 nieuwe besmettingen. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 6600 positieve tests per dag gemeld, tegen 4165 een week eerder.

Bij het RIVM zijn 32 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 34 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 21 doden per dag, tegen 16 doden per dag een week eerder.

Door achterstanden bij de GGD worden sterfgevallen niet altijd direct doorgegeven. Sommige overlijdens waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het aantal gemelde doden loopt daardoor achter.

De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Amsterdam, namelijk 637. Ook in Rotterdam en Den Haag werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 558 en 322.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:29

Met 30 in 1 bak. Wij hebben standaard een parcours staan. Vind het dan met 4 andere ruiters al vol :=

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:30

Cer schreef:
SinneJ schreef:

Kun je vinden.. maar nee, dan nog.. ik persoonlijk zou dat niet doen ..
Ik hoop ook niet zo bekeken te worden door anderen.. zij weten niet wat ik doe en hoe ik dat doe...
Misschien vind de oma het geen probleem, weet ik veel. misschien is er geen oma meer, ik hoef dat niet voor ze te bedenken.
Als het in een openbare ruimte zou zijn, misschien.. maar bij iemand thuis.. nee, gewoon nee.
maar iedereen denkt daar anders over :j

Ik snap je denkwijze ook hoor. Ik heb zelf ook nooit iets of iemand aangegeven ivm Corona en denk ook niet dat ik dat snel zou doen. Maar ik snap de andere kant ook zeker wel. Als bv iemand van je familie is aangestoken door een onvoorzichtig persoon of iets dergelijks kijk je vanzelf anders naar die dingen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:31

Maar Karuna, dat geldt voor reizen, meer dan 24 uur. Niet voor bezoekjes met dezelfde dag weer terug. Is haast niet mogelijk ook, met alle grensarbeiders. Mijn overbuurman is gewoon naar België vertrokken vanmorgen om te werken. En 50% van het verkeer hier vanmorgen door de straat had een wit rode kentekenplaat, gingen lekker naar het werk. :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:33

SusanH schreef:
Met 30 in 1 bak. Wij hebben standaard een parcours staan. Vind het dan met 4 andere ruiters al vol :=

Breng de verkeerde mensen nu niet op een idee. Straks gaan een stel mafklappers het nog uitvoeren ook om met 30 ruiters in een veel te kleine binnenbak te rijden.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:34

Ja inderdaad ..gewoon een paard gaan bezichtigen mits inachtneming van afstand en handen ontsmetten voor en na
En na test gelijk terug

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:36

Toch vind ik dat lastig SinneJ.. Mensen van mijn familie (en dat zijn er niet veel, dat scheelt misschien) passen zelf ook op..
Daarnaast, ik vind het heel moeilijk te pinpointen hoe iemand ergens aan komt.. misschien is de groep gezond, misschien is het een enige bubbel (ik heb ook een mini bubbel) misschien zonderen ze zich 14 dagen af na zoiets (swah iemand die met 30 mensen in 1 huis zit, doet dat waarschijnlijk niet).. en waar trek je de grens? Als iemand zn Lat-relatie ontvangt (en dus geen 1,5 meter aanhoudt), als iemand met een gezin van vier op visite gaat bij een gezin van 2 (twee teveel, technisch maar 2 huishoudens), als iemand 4 vrienden op visite heeft ipv 3 (want 1 stelletje) of bij 10 mensen, of bij 10 dronken mensen, of bij 10 dronken mensen met harde muziek (alleen bij dat laatste kan politie binnenkomen eventueel)..
nee echt, ik zou dat niet doen :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:47

Veulen84 schreef:
xRoossie95 schreef:

De fnrs en knhs komen later vandaag met een draaiboek voor de komende paar weken. Zou daar even op wachten.

Dit vind ik dan ook een beetje verwarrend (Rijksoverheid)
Evenementen zijn verboden, met uitzondering van: Markten voor levensmiddelen
Beurzen en congressen
Bioscopen en theaters
Wedstrijden

Sporten is alleen nog beperkt mogelijk:
Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Bedoelen ze dan dat een wedstrijd taartenbakken bijvoorbeeld wel is toegestaan?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:51

Hebben jullie het nieuwe verhaal over de cijfers gezien? Pff dit gaat weer veel draagkracht kosten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:51

"Het" nieuwe verhaal over de cijfers.. geen idee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:53

Sintara schreef:
Hebben jullie het nieuwe verhaal over de cijfers gezien? Pff dit gaat weer veel draagkracht kosten

Zet er even een linkje bij

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:55

Laatst bijgewerkt door Sintara op 14-10-20 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:57