Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:32

Ik kijk het ook niet.
Het is schrijnend genoeg om het op mijn werk te zien.
Ik voel me te machteloos als ik alle ellende zie.
Beperkt tot mijn eigen afdeling is voor mij beter. Dan kan ik in ieder geval proberen goed voor de patiënten te zorgen.

Ik was heel vroeg besmet. Dat heb ik toen ook gemeld met het idee dat mensen dan in ieder geval 1 iemand kennen die het heeft/had.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:46

raket schreef:
Ik kijk het ook niet.
Het is schrijnend genoeg om het op mijn werk te zien.
Ik voel me te machteloos als ik alle ellende zie.
Beperkt tot mijn eigen afdeling is voor mij beter. Dan kan ik in ieder geval proberen goed voor de patiënten te zorgen.

Ik was heel vroeg besmet. Dat heb ik toen ook gemeld met het idee dat mensen dan in ieder geval 1 iemand kennen die het heeft/had.

Verstandig raket. Ontspanning is ook belangrijk. Je werk is al heftig genoeg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:48

rien10 schreef:
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat hij op een terras stoel kan zitten?

Sterkte. Ik denk aan jullie.

Bedankt, ik ben ook bang dat we dat de komende tijd wel kunnen vergeten. Het zou al fijn zijn als gewoon hier thuis op een stoel aan tafel mee zou kunnen eten.

Popstra schreef:
Ik vind het juist goed omdat het voor veel mensen een ver van mijn bed show is dat er verhalen van mensen komen die je buren hadden kunnen zijn bij wijze van. Er zijn nog zo veel mensen die het af doen met dat het maar een griep is. En het was geen sensatie beluste tv
Juist niet.
Anita Witzier gaat een programma maken waar ze patienten in volgt.

Mee eens, ik ben woest op mensen die roepen dat het nu wel genoeg geweest is met die onzin en dat het allemaal opgeblazen gedoe is geweest. Alleen maar oude mensen dood. ´Gezonde mensen gaan NIET dood aan corona´, zei iemand gisteren letterlijk tegen me in een Facebookgroep. Ik wenste hem ter plekke bijna een IC-plek toe.

Zoveel verdriet, zoveel nasleep, zoveel ellende. En wat willen ze? Zo snel mogelijk de Spaanse grenzen open om zich vol te gieten op een terras en te kunnen lallen in de feesthut. Ja, ik wil ook best een keer een terrasje en ik wil ook mijn kinderen dolgraag zien, maar ik ga nog steeds héél bewust om met afstand en veiligheid.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:52

@raket, jij werkt in de zorg?
Ik hoop echt dat iedereen die in zorg werkt, wel de goede berichten en lichtpuntjes en goede ervaringen meekrijgt!
Lijkt me zo belangrijk voor iedereen die daar werkzaam is, van schoonmaker tot arts.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:55

Zie net beelden van de demonstraties op de Dam. Hartstikke druk, hutje aan mutje..
En de horeca nu maar netjes aan de regels houden met hun terrasjes..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:00

Popstra schreef:
Zie net beelden van de demonstraties op de Dam. Hartstikke druk, hutje aan mutje..
En de horeca nu maar netjes aan de regels houden met hun terrasjes..

Zag het ook maar wanneer de cam inzoomt zie je wel dat ze bijna allemaal mondkapjes dragen en in ieder geval proberen afstand te houden. Gelukkig is het in de openlucht en met mondkapjes op dus misschien valt het mee met besmettingsgevaar . Dat Halsema niet ingrijpt begrijp ik volkomen want dan hebben ze ( kick out zwarte piet en consorten) weer een stok om te slaan. Niet dat ik tegen deze demonstratie ben, daar sta ik zeker achter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:01

Terrasjes zitten hier in den Haag ook lekker vol. Ik ben lekker uit eten met mijzelf bij de Italiaan..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:03

Ik zie het nut van de demonstratie niet zo. Niet dat ik niet achter hun ideeën sta, maar wat probeer je met een demonstratie in Nederland nou te bereiken op het moment, behalve verspreiding van corona? Had liever gezien dat ze wat anders organiseerden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:03

Ik sta niet achter deze demonstratie omdat het een zaak is van Amerika. En dan ook nog onder pandemietijd. Bij de anti lockdown demonstraties waren ze sneller om de demonstranten weg te sturen/op te pakken. Deze foto ziet er echt megadruk uit. Belachelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:04

Sheran schreef:
Ik zie het nut van de demonstratie niet zo. Niet dat ik niet achter hun ideeën sta, maar wat probeer je met een demonstratie in Nederland nou te bereiken op het moment, behalve verspreiding van corona? Had liever gezien dat ze wat anders organiseerden.

Dat we niet weg mogen kijken voor dit gedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:04

purny schreef:
Terrasjes zitten hier in den Haag ook lekker vol. Ik ben lekker uit eten met mijzelf bij de Italiaan..

Haha, met jezelf, veel plezier Purny , wat heb jij je fantastisch gehouden tijdens al dat Corona gedoe terwijl je eigenlijk helemaal niet zonder je werk en omgang met collega’s kon. Je bent gegroeid en hoe!! Topper.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:06

purny schreef:
Sheran schreef:

Dat we niet weg mogen kijken voor dit gedrag.

Het is geen Nederlandse affaire. Wij hebben slappe hap politie i.t.t. het machtsvertoon in Amerika. Totaal niet relevant voor Nederland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:06

elnienjo schreef:
Ik sta niet achter deze demonstratie omdat het een zaak is van Amerika. En dan ook nog onder pandemietijd. Bij de anti lockdown demonstraties waren ze sneller om de demonstranten weg te sturen/op te pakken. Deze foto ziet er echt megadruk uit. Belachelijk.

Wanneer jij vind dat dit een Amerikaans iets is vraag ik me toch echt af waar je de laatste jaren hebt gezeten. Het gaat om onrecht dat een bepaalde bevolkingsgroep word aangedaan en dat gebeurt hier en overal op de wereld .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:08

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Wanneer jij vind dat dit een Amerikaans iets is vraag ik me toch echt af waar je de laatste jaren hebt gezeten. Het gaat om onrecht dat een bepaalde bevolkingsgroep word aangedaan en dat gebeurt hier en overal op de wereld .

Homo's en blanken worden hier net zo goed gepakt. Alleen politie is hier wel politiek correct. Dus dat is een enorm verschil met Amerika waar de machtsgeile mannen in uniform het vooral op de Afro Americans gemund hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:20

:o Frans wonende Bokker meldt zich...
Waar hebben jullie het over? Soi er wordt gedemonstreerd op de Dam. Dat kennen wij hier heel goed. Maar waarom wordt er gedemonstreerd?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:23

pien_2010 schreef:
Waar hebben jullie het over? Soi er wordt gedemonstreerd op de Dam. Dat kennen wij hier heel goed. Maar waarom wordt er gedemonstreerd?

Omdat een Amerikaanse blanke agent een zwarte arrestant heeft vermoord (vanwege een vals dollarbriefje geloof ik, dus vormde geen bedreiging)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:23

Tegen politiegeweld tegen de zwarte bevolking in amerika

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:24

pien_2010 schreef:

N.a.v. George Floyd. Normaal zou ik ook zeggen: soit. Maar nu vind ik het gewoon lichtelijk gezegd erg onverstandig. Er zijn meer manieren om aan te geven dat je het ergens niet mee eens bent zonder meteen iedereen weer in gevaar te brengen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:27

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:

Omdat een Amerikaanse blanke agent een zwarte arrestant heeft vermoord (vanwege een vals dollarbriefje geloof ik, dus vormde geen bedreiging)

Dat heb ik op het nieuws gezien en inderdaad moet dat gezeur maar eens stoppen daaro. Maar of dat met deze president gaat lukken? Ik heb zo mijn twijfels.
Dank jullie wel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:29

elnienjo schreef:

Onrecht in de US of A moge wellicht een zaak zijn van de US of A,
...sinds wanneer is het 'dus' iets waar je niets mee hoeft ofzo?

Om efkes in die US of A te blijven: Martin Luther King zei: "Meer dan het racisme van de slechten, hurts the silence of the good folks."

(We hebben in Europa ook klassiekers die hetzelfde zeggen, dit voor alle duidelijkheid.)

Uiteraard is demonstreren met anderhalve meter afstand goed te organiseren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:39

En die Kick out Zwarte Piet groep is er ook weer bij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:46

Suzanne F. schreef:
En die Kick out Zwarte Piet groep is er ook weer bij.

Natuurlijk zijn zij erbij, dat is toch logisch . In Nederland en Frankrijk ea EU landen is ook nog zat te doen als het over dit onderwerp gaat.

Grappig, het volk dat gemakkelijk staakt of demonstreert, is al maanden vrij stil. En in Amsterdam was een demonstratie op de Dam :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:47

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

Onrecht in de US of A moge wellicht een zaak zijn van de US of A,
...sinds wanneer is het 'dus' iets waar je niets mee hoeft ofzo?

Om efkes in die US of A te blijven: Martin Luther King zei: "Meer dan het racisme van de slechten, hurts the silence of the good folks."

(We hebben in Europa ook klassiekers die hetzelfde zeggen, dit voor alle duidelijkheid.)

Uiteraard is demonstreren met anderhalve meter afstand goed te organiseren.

Maar dat gebeurt dus niet....

Live webcam op de dam....

Popstra

Nouja, het is wel vreemde gewaarwording he..nog geen maand terug mocht er niemand op de Dam aanwezig zijn bij de doden herdenking en moet je nu zien..

pien_2010

Popstra schreef:
Nouja, het is wel vreemde gewaarwording he..nog geen maand terug mocht er niemand op de Dam aanwezig zijn bij de doden herdenking en moet je nu zien..

Ja zo zie je maar.....tijden veranderen....