Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:07

We hadden in Duitsland willen overnachten op de terugweg. Dat wordt nog ingewikkeld.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:26

miccamaaike schreef:
We hadden in Duitsland willen overnachten op de terugweg. Dat wordt nog ingewikkeld.

Zijn jullie ten minste 10 dagen lang in een groen land geweest voor de overnachting in Duitsland? Dan heb je geen probleem.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:31

Wij willen terug ook overnachten in Duitsland na 10 dagen Zwitserland dus moet kunnen dan.

Vannacht afgereisd maar vanaf Arnhem was het zo een uittocht met Nederlanders. Flink druk op de weg dus.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:07

miccamaaike schreef:

Moest nog aan jullie denken inderdaad! Mag je wel in 1x terugrijden zonder overnachten? Anders misschien vlakbij de grens een camping opzoeken? Of het gewoon in 1x doen, dan maar even een wat minder leuke dag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:09

Maar Duitsland mag je toch gewoon in? Je moet enkel aanmelden en gevaccineerd zijn maar dat is toch niet zo'n probleem.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:09

Tierania_ schreef:
Wij willen terug ook overnachten in Duitsland na 10 dagen Zwitserland dus moet kunnen dan.

Vannacht afgereisd maar vanaf Arnhem was het zo een uittocht met Nederlanders. Flink druk op de weg dus.

Ja het was in NL echt niet fijn rijden. Wij hebben er 5.5 uur gedaan om vanaf Groningen (vertrokken om 10:30) bij Maastricht de grens over te gaan. Eenmaal in België & Luxemburg konden we flink doorrijden (muv Luik ivm afgesloten wegen na de overstromingen) en waren we rond 20.00 in onze B&B vlak onder Nancy. Morgen alleen maar omlaag over de route du soleil. Hopelijk kachelt dat ook lekker door.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:15

Spenk schreef:
Maar Duitsland mag je toch gewoon in? Je moet enkel aanmelden en gevaccineerd zijn maar dat is toch niet zo'n probleem.

Enkel gevaccineerd…

Zeker als je kinderen hebt (of zelf nog niet volledig gevaccineerd ) is dat best een uitdaging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:17

Ja maar je mag er dan gewoon in dus dat Duitsland nu onmogelijk wordt is ook niet waar...

Wij willen ook naar Duitsland zijn dan volledig gevaccineerd. Dus dan is er ook geen probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:19

Spenk schreef:
Ja maar je mag er dan gewoon in dus dat Duitsland nu onmogelijk wordt is ook niet waar...

Wij willen ook naar Duitsland zijn dan volledig gevaccineerd. Dus dan is er ook geen probleem.

Als je kinderen hebt kun je dus niet overnachten in Duitsland. Zij zij dan nog niet volledig gevaccineerd. Kom je dus uit Nederland moeten zij bij overnachten dus in quarantaine

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:20

Precies. Best een ding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:21

Dat kan wel als je op doorreis bent en in 24 uur weer weg bent. Dat kan ook met overnachting als je meteen weggaat sochtends

Maar niet iedereen die op vakantie gaat heeft kinderen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:22

Uiteraard niet. En dan is het - volledig gevaccineerd - geen punt.

Met kinderen heb je dus wel n probleem als je n vakantie in Duitsland hebt geplant.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:23

Spenk schreef:
Dat kan wel als je op doorreis bent en in 24 uur weer weg bent. Dat kan ook met overnachting als je meteen weggaat sochtends

Ook genoeg volwassenen die nog niet volledig gevaccineerd zijn :+

Dus dat het voor jou geen ding is, is fijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:24

Veel plezier Noeps.

Vandaag weer onze nieuwe toeristen ontvangen . Zij kwamen uit Spanje en echtpaar is gevaccineerd en de kinderen in Spanje getest. Alles in orde dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:27

lenaa_tje schreef:
Spenk schreef:

Ook genoeg volwassenen die nog niet volledig gevaccineerd zijn :+

Dus dat het voor jou geen ding is, is fijn.

Nee ik nu ook nog niet nee maar augustus wel.

Maargoed dit is het risico van nu op vakantie gaan he? Elk land kan dit bedenken als ze willen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:28

Daar zeg ik ook niks van maar ik vind het bijzonder dat jij stelt dat je gewoon Duitsland in mag. Dat is gewoon niet zo. :+

Hier hebben we gisteren omgereden omdat m’n vriend niet volledig gevaccineerd is. Echt gewoon vind ik het dus niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:29

Spenk schreef:

Theoretisch wel, maar hotels ed. mogen om een vaccinatiebewijs/pcr-test vragen en dat gebeurd dus al.
Citaat:
Zo kunnen in Duitsland bijvoorbeeld ook hotels, bungalowparken of restaurants om een recente coronatest of vaccinatiebewijs vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:30

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat het gewoon mag als je gevaccineerd bent en daar is niks aan gelogen. En veel mensen zijn ook wél nu of binnenkort volledig gevaccineerd waardoor het daarvoor geen probleem is. Je ziet mij nergens zeggen dat iedereen Duitsland in mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:33

Brainless schreef:
Spenk schreef:

Theoretisch wel, maar hotels ed. mogen om een vaccinatiebewijs/pcr-test vragen en dat gebeurd dus al.
Citaat:
Zo kunnen in Duitsland bijvoorbeeld ook hotels, bungalowparken of restaurants om een recente coronatest of vaccinatiebewijs vragen.

Daarin is Duitsland dan toch niet anders dan Frankrijk Oostenrijk Italië etc? Daar vragen hotels dat ook dus als je op doorreis bent denk ik je dat al hebt pcr test? Dan zou je als je in 24 uur weer land uit bent wel in Duitsland kunnen overnachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:36

Het verschil is wel de quarantaine plicht. Die test is dus het probleem niet maar het feit dat je bij langer verblijf dus in quarantaine moet.
Al geloof ik niet dat ze bij de grens gaan staan en je dan verplichten in Duitsland te blijven? Maar misschien ben ik dan te optimistisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:37

Dat heeft Duitsland ook de vorige keer niet gedaan := woon zelf naast de grens dus kom er regelmatig. Was eigenlijk nooit een probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:38

Spenk schreef:
Dat heeft Duitsland ook de vorige keer niet gedaan := woon zelf naast de grens dus kom er regelmatig. Was eigenlijk nooit een probleem.

Ik heb ook eerlijk gezegd eerder het idee dat het een poging is om hun eigen inwoners in eigen land te houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:40

Die zitten allemaal hier := vanmiddag weer meer Duitse dan Nederlandse kentekens waha.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:40

Spenk schreef:
Die zitten allemaal hier := vanmiddag weer meer Duitse dan Nederlandse kentekens waha.

Ja hier dus ook! Ik ben erg benieuwd hoe dat dinsdag is.

Al is dat voor de korte bezoeken nog niet aan de orde.
Testen is daar wat makkelijker dan hier volgens mij (ook met testen voor toegang)

FeverGloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:45

Pfff ik vind Duitsland best heftig met de regels voor zelfs de jonge kinderen.. Kan het me wel voorstellen maar toch sneu voor de mensen die dachten eindelijk met het gezin op vakantie te kunnen.