Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:nee, onderzoek in China liet een ligtijd zien van 7-8 dagen.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3620305663
Popstra schreef:Oei, nou dan ben ik er ook vrij zeker van we nog gewoon voorlopig in deze maatregels blijven zitten
Popstra schreef:LadyMadonna schreef:Sterkte babootjeverschrikkelijke situatie...
Wat ik niet begrijp... we zitten nu zeg maar 2 weken in maatregelen, en een week in verscherpte maatregelen.
Toch wordt de piek pas eind mei verwacht? Dat is over 8 weken zeg maar... je zou die dan toch eerder verwachten?
Iemand die dit in Jip en Janneke taal uit kan leggen?
Ik begreep ze nu deze week een piek verwachten!??
Babootje schreef:secricible schreef:nee, onderzoek in China liet een ligtijd zien van 7-8 dagen.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3620305663
Dat zijn gemiddelden.
In ogenschouw ook te nemen dat 97% van de IC patienten in China dus overleden. Bij degenen die het wel halen blijkt dat een lange IC tijd nodig is. Dit is ook het beeld uit Italie.
https://www.parool.nl/nederland/ic-s-lo ... ~b72a3c35/
Babootje schreef:[
Mijn moeder zit nu op een "Coronaafdeling" in het verzorgingshuis..
De eerste bewoners die ziek werden zijn getest. Om te kijken of het idd Corona was en dat is bevestigd.
Dit weekeind is mijn moeder ook ziek geworden. Braken diarree, oplopende koorts en nu ook benauwd.
We skypenn nu nog maar ik houd er rekening mee dat ik haar niet meer in levende lijve ga zien.
Mijn moeder is 85 en dementerend, wordt ook niet meer getest en we weten dat er voor haar geen plaats zal zijn op IC als dat nodig is.
lenaa_tje schreef:Even een praktische vraag bij ons word er van je verwacht dat je afval scheidt. Prima maar dat wordt bij ons niet opgehaald alleen de groene en grijze bak maar je betaald wel per keer dat deze geleegd wordt. Ondertussen hebben wij onze bijkeuken wel vol met oud papier en plastic maar het voelt toch raar om het weg te brengen naar de milieustraat (enige plek waar je het heen moet brengen) toch maar stoppen met scheiden dan? En meer betalen of toch nog weg brengen zoals de gemeente hier nog wel van je verwacht .
Janine1990 schreef:lenaa_tje schreef:Even een praktische vraag bij ons word er van je verwacht dat je afval scheidt. Prima maar dat wordt bij ons niet opgehaald alleen de groene en grijze bak maar je betaald wel per keer dat deze geleegd wordt. Ondertussen hebben wij onze bijkeuken wel vol met oud papier en plastic maar het voelt toch raar om het weg te brengen naar de milieustraat (enige plek waar je het heen moet brengen) toch maar stoppen met scheiden dan? En meer betalen of toch nog weg brengen zoals de gemeente hier nog wel van je verwacht .
Waar in Groningen zit je?
Ik verwacht dat onze volleybalvereniging zaterdag gewoon oud papier ophaalt… En anders doet de milieuboer dat. Mag gewoon nog plastic bij de weg zetten en beide bakken. In principe mag je dan ook karton bij de weg zetten…
bigone schreef:Moonfish, de vit c behandeling ging over 30.000 eenheden per infuus voor max zeven dagen aangezien langer niet mag en kan wegens schade. En is puur bedoeld om zoveel antioxidanten in het lichaam te krijgen dat die het afval van het virus in de longen, dus niet het virus zelf kunnen binden en opruimen.
Dus zorgen voor groente en fruit waar veel antioxidanten in zitten is heel goed om vrije radicalen op te ruimen uit je lichaam.
Emmaa_ schreef:Popstra schreef:Oei, nou dan ben ik er ook vrij zeker van we nog gewoon voorlopig in deze maatregels blijven zitten
Dat denk ik ook ja. Zelfs als de curve afgevlakt kan worden en het aantal besmettingen meevalt zal het onmogelijk zijn om alles in een keer weer open te gooien, want dan krijg je alsnog weer massale besmettingen omdat iedereen elkaar weer opzoekt. Daarom zijn grote bijeenkomsten ook in ieder geval tot 1 juni uit den boze. Het zal misschien langzaam afgeschaald gaan worden maar helemaal maatregelen-vrij zijn we denk ik pas ver in de volgende helft van het jaar.
lenaa_tje schreef:Janine1990 schreef:Waar in Groningen zit je?
Ik verwacht dat onze volleybalvereniging zaterdag gewoon oud papier ophaalt… En anders doet de milieuboer dat. Mag gewoon nog plastic bij de weg zetten en beide bakken. In principe mag je dan ook karton bij de weg zetten…
Papier wordt hier door de school niet opgehaald. 1 van de gemeentes die sinds vorig jaar bij de gemeente Groningen hoort en dus diftar heeft en geen ophaal systeem voor het te scheiden afvaldeden ze in Hoogezand bijv. Wel maar goed andere gemeente.
Citaat:Moonfish, de vit c behandeling ging over 30.000 eenheden per infuus voor max zeven dagen aangezien langer niet mag en kan wegens schade. En is puur bedoeld om zoveel antioxidanten in het lichaam te krijgen dat die het afval van het virus in de longen, dus niet het virus zelf kunnen binden en opruimen.
Dus zorgen voor groente en fruit waar veel antioxidanten in zitten is heel goed om vrije radicalen op te ruimen uit je lichaam.
moonsparkle schreef:Ik vraag me ook af hoe je het zou kunnen versoepelen uiteindelijk. Want zelfs al zeg je we versoepelen in juni of over drie weken de regels, er zijn toch nog heel veel mensen die het niet gehad hebben?
tienus63 schreef:‘Mooi’ iniatief in het noorden van het land.
Ik denk dat dit veel mensen stukje rust geeft.
Palliatieve zorg thuis.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158590 ... en-sterven
Destination schreef:Het zou fijn zijn als mensen in eigen omgeving mogen sterven ipv in een ziekenhuisbed. Ik vraag me wel af of dit ook zou betekenen dat de familie aanwezig mag zijn met beschermingsmaatregelen? Aangezien het in huiselijke sfeer is.