Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:17

F_T schreef:
Iedere bocht en zéker iedere drempel rem ik fiks af.

Anders heb ik huisraad in mijn nek :')

Dit was een normale auto. 10x zoveel waard als die van mij.

En als ik met 70 die bochten kan pakken kan deze persoon dat ook met 60. _O-

Toen ik hem eindelijk inhaalde was het inderdaad een hele oude man. Echt blijf thuis.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:18

MarlindeRooz schreef:
F_T schreef:
Iedere bocht en zéker iedere drempel rem ik fiks af.

Anders heb ik huisraad in mijn nek :')

Dit was een normale auto. 10x zoveel waard als die van mij.

En als ik met 70 die bochten kan pakken kan deze persoon dat ook met 60. _O-

Toen ik hem eindelijk inhaalde was het inderdaad een hele oude man. Echt blijf thuis.

Ah ja, die tussen dood en schijndood hangen.

Dat kan wel irritant zijn ja :j :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:21

MarlindeRooz schreef:
Ik jaag ook niet in het verkeer.

Maar het rijdt niet echt lekker als je op een 60-weg rijdt achter een auto rijdt die 40 rijdt en nog afremt in de bochten ook. :')

Dat gevoel ken ik wel hoor, zomerseizoen vaak op weg naar een juryklus door polder gebied etc. Nogal wat 60 km wegen. Door ondervinding er achter gekomen dat je ivm veel agrarisch verkeer je reistijd ruim moet nemen( vooral in oogst tijd) :o ;) . Het is prettiger voor mijn deelnemers dat de jury op tijd en niet gestrest aan de ring zit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:21

Ja en de auto voor mij bleef er ook 3 cm achter hangen. Dus ik kon niet goed inhalen want er waren veel bochten. _O-

Maar pak van dat soort mensen aub het rijbewijs af. :=

Want rijd je dan ook 60 op de snelweg of?

Goof

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:50

Ik jaag en jakker ook niet, zonde van mijn energie, lijkt me ook niet goed voor je bloeddruk. Ik houd wel van vlot rijden.
Ik rijd echter een zware diesel, dus ik trek net wat minder snel op, dat zal voor bepaalde types vast ook een ergernis zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:44

Ik heb mij verbaasd vandaag over medeweggebruikers.

Ik was met de auto en reed 60 km/h op de teller. Was maximum snelheid en auto’s voor mij.
Links op het fietspad reed iemand op een fatbike. Die ging zeker 40 km/h.
Rechts aan de andere kant van het water iemand op een scooter en die reed weg van mij met minimaal 70 km/h.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 20:51

Net thuis uit Frankrijk en dit waren wel de irritatiepuntjes :')

Chauffeurs die in de middelste baan blijven hangen op de snelweg,
Chauffeurs die niet hun lampen aandoen, maar blind vertrouwen op automatische lampen.
Chauffeurs die je inhalen en dan weer langzamer gaan rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 12:41

Pieter dat zijn wel echt irritatiepunten.

Net een 70+ meneer die met zijn fiets het fietspad blokkeerde.
Kletsen met andere ouderen was belangrijker dan aan de kant staan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 13:31

Och, dat gebeurt op de Veluwe ook aan de lopende band. Toeristen die midden op het pad stoppen om hun route ofzo te checken ipv even in de berm te gaan staan.
Durf er vooral niets van te zeggen, want dan kun je een grote mond krijgen, want ze hebben gewoon het recht te stoppen waar ze willen en het fietspad te blokkeren 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 14:11

Ik ben opgegroeid in een dorp dat volloopt met bejaarden elke zomer. De tactiek is om er nog asocialer op te reageren. Dus super dicht langs ze heen fietsen en eventueel iets boos roepen. Maar ze leren het toch nooit. Maar het lucht wel op. _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 14:28

Herkenbaar. Liefst ook stoppen en het fietspad blokkeren en dan precies voor het paaltje met het cijfer van de knooppuntenroute gaan staan zodat je medeweggebruikers niet kunnen zien welke kant ze op moeten.

Of perse met zn 2en naast elkaar willen blijven fietsen op een smal bospad als mijn man en ik in tegengestelde richting komen. Wij gaan dan achter elkaar fietsen en vinden het wel zo prettig als de anderen dat ook doen. (Gebeurd alleen zelden.)

Of mensen die gestopt zijn om te kijken hoe ze moeten fietsen en dan zonder te kijken of er iets aankomt zo de weg weer opfietsen en kribbig reageren als jij je daar dan net bevind en flink moet remmen voor ze.

Ach jongens, ik kan een boek volschrijven over mijn fietsergernissen. Ik mag niet generaliserend doen (maar doe het lekker wel) maar het zijn 9/10 mensen van mijn ouders leeftijd. De echte "Boomers" dus. Ach, wie weet word ik ook zo als ik die leeftijd ooit bereikt hebt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 16:09

Het lijkt wel of het de laatste tijd vaker gebeurt, maar mensen die ineens het gaspedaal vinden op het moment dat je al met je inhaalmanoeuvre bezig bent.
En nog erger: als ze dan weer naar hun oorspronkelijke snelheid gaan wanneer je achter hen invoegt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 16:59

Dat laatste is echt zo vaak tegenwoordig. Of mensen halen je in en dan vlak voor je invoegen met een snelheid die lager is dan wat je zelf rijdt. -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:43

Toeristen op de fiets is helemaal een ramp.
Overal en nergens stoppen, levensgevaarlijk.

Gini herkenbaar. Knap waardeloos.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:26

Mijn grote ergernis vandaag ook weer... wielerterroristen op de rijbaan terwijl er een fietspad naast ligt.

Oh en gisteravond mensen met groot licht op binnen de bebouwde kom want het was mistig.... stom volk weet niet waar mistlampknopje zit, verblindt mij en zien zelf ook geen moer meer. Heb ze terug getrakteerd op een paar seconden groot licht van de bus. Toen gingen ze stil staan....

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 17:56

Morrie schreef:
volgens mijn man ben ik de slechtste chauffeur van Nederland -O- en volgens mij was hij de meest agressieve chauffeur, hij mag nu om medische redenen niet meer rijden, dus als hij ergens heen moet, is hij aan mijn rijkunsten overgeleverd (of hij moet een taxi nemen). Ik ben erg voorzichtig en rij nooit te hard, als hij naast me zit, heb ik de hele rit autorijles, hij heeft echt zijn roeping gemist in het leven :')
Maar goed, ik heb jarenlang met geknepen billen naast hem in de auto gezeten als hij reed, nu is het zijn beurt om bang te zijn }:)

Ik ging stuk! Hilaaaaarisch _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 09:17

Ghostattack schreef:
HUH, parkeren op een rotonde?? Heb je een foto van de betreffende rotonde? _O- Ik ben heel nieuwsgierig nu

Veel later zag ik deze pas...
Maar blauw is waar ik vandaan kwam (en samen met mij meer auto's)
En rood is waar de dame ging parkeren OP de rotonde _O-

Afbeelding

Het lijkt ook echt niet op een parkeerplaats :+
Dus ook niet op de lichte keien of aan de kant, echt midden op het zwarte asfalt _O-

Afbeelding

Al die maanden later ben ik er nog steeds verbaasd over _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 01:43

Tijdelijke kortsluiting of error in de bovenkamer, noemen ze dat :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:01

Fietser kwam uit een zijstraat, ik had voorrang. Vooral niet kijken of er verkeer aankwam.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:04

c_alsemgeest schreef:
Veel later zag ik deze pas...
Maar blauw is waar ik vandaan kwam (en samen met mij meer auto's)
En rood is waar de dame ging parkeren OP de rotonde _O-

[ Afbeelding ]

Het lijkt ook echt niet op een parkeerplaats :+
Dus ook niet op de lichte keien of aan de kant, echt midden op het zwarte asfalt _O-

[ Afbeelding ]

Al die maanden later ben ik er nog steeds verbaasd over _O-

Maar echt... HOE DAN _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:52

Auto's die je van heinde en ver zien aankomen op een voorrangsweg waar je 70 mag rijden en toch uiterst traag voor je invoegen nadat ze gewacht hebben tot je er bijna bent en dan de godganse weg aan 50 voor je neus blijven hangen...

Had dan gewacht tot ik gepasseerd was, kwam niemand achter, dan kon je zo traag rijden als je wil... überhaupt moest je sowieso wachten want ik had voorrang, maar goed, dat laat ik nog vallen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:17

Vrachtwagen die zowat op de vluchtstrook reed ipv op de baan...

Automobilist die een doorgetrokken streep negeerde en dus illegaal inhaalde.. may be the Karma with you :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 22:10

Zowel vanochtend als vanmiddag iemand die links bleef plakken met 95-100, terwijl de rijstrook ernaast compleet leeg was. Meerdere auto's die er rechts voorbij gingen (heb ik zelf uiteindelijk ook gedaan), maar het kwartje viel niet :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 23:44

Ik fietste vandaag op een fietspad wat afgescheiden is van de autoweg met een stoeprandje.(Niet zo,n hoge) Gaat er ineens vlak voor mijn neus een auto van de autoweg over het fietspad en blijft stil staan. Ik had twee keuzes: achterop de auto klappen of over de stoeprand de autoweg op. In een reflex koos ik de laatste. Wonder boven wonder kwam er geen auto aan, anders was ik zeker aangereden.

Ik haalde de auto in en vroeg waar hij mee bezig was? Zegt ie doodleuk: parkeren he, dat zie je toch? En. toen hoorde ik hem nog wat ziektes en scheldwoorden roepen.

Echt, ik heb een engeltje op mijn schouder gehad. Hij heeft me nooit gezien. Vermoed ook dat hij onder invloed was van het een of ander. Dat komt hier in de stad wel vaker voor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 04:30

Wow Fohadie dat is wel schrikken. Heb je het kenteken nog kunnen onthouden? Waarschijnlijk niet, maar die zou je dan wel kunnen melden bij de politie met je verhaal erbij. Ze kunnen dan niet gelijk iets doen, maar bij meerdere meldingen óf als er daadwerkelijk een ongeluk gebeurd nemen ze de eerdere meldingen wel mee in de beoordeling.