Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:54

Mondkapjes doen niets, zijn alleen maar ongezond, dus waarom een op doen ? Snap die meegaandheid niet. Ben al een paar keer bij iemand thuis geweest om iets op te halen van Marktplaats, daar werd niet moeilijk over gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:05

hahahatsjoe schreef:
Mondkapjes doen niets, zijn alleen maar ongezond, dus waarom een op doen ? Snap die meegaandheid niet. Ben al een paar keer bij iemand thuis geweest om iets op te halen van Marktplaats, daar werd niet moeilijk over gedaan.

Dat lijkt me een discussie voor elders op bokt :)

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:07

Jongens serieus, maak lekker een ander topic aan voor jullie zin of onzin discussie over mondkapjes?! 8)7

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:37

x_ankieee schreef:
Jongens serieus, maak lekker een ander topic aan voor jullie zin of onzin discussie over mondkapjes?! 8)7

Dat jij iets plaatst in de categorie "onzinnig" betekend nog niet dat het zo is. Ondanks dat je al meerdere keren hier in het topic de opdracht hebt gegeven aan je mede bokkers om de discussie te stoppen, blijkt er toch een behoefte te zijn dit bespreekbaar te maken in relatie tot het bij iemand thuis komen of iets verkopen aan de deur en is daarmee van toepassing op het topic over marktplaats ook in deze tijd. Als het jou niet aanstaat, dan kun je ook een dag of twee niet in het topic kijken, nadien zal de discussie vast wel overgewaaid zijn. Blijven herhalen om de discussie te stoppen haalt niet heel veel uit.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:03

Nee, want de discussie hier doorzetten is lekker zinnig Daphara? Daarnaast zeg ik nergens dat het onzinnig is, ik zeg dat jullie de zin of onzin mogen uitvechten.
Dit gaat over jullie opinie wat betreft mondkapjes en niet over Marktplaats perikelen. Dus het verzoek de discussie in een nieuw topic te starten is gewoon gegrond en door meerdere Bokkers meermaals aangekaart. Dus je hoeft me niet persoonlijk aan te vallen :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:21

Ik heb getemt op deze discussie. Dit is zo offtopic

Wij hadden van het weekend weer een leuke koop. Vriend had laatst een leuke poster op mp gezien. Was niet in de buurt en kon niet verzonden. Maar de mensen wilde het wel vasthouden voor ons. Dus zaterdag opgehaald. Helemaal leuk. En die mensen ook helemaal blij dat ie naar een liefhebber ging

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:19

Ik vind het helemaal niet off-topic. Er heerst een pandemie en marktplaats afhaal gaat gewoon door. De wel-niet mondkap discussie voegt voor mij wel wat toe.

Een paar keer komen blèren dat het niet besproken mag vind ik pas onzinnig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:45

Maak er dan een apart topic voor aan, als jullie dat zo graag willen bespreken

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:49

Ik vind het jammer dat die discussie zo de overhand neemt op dit leuke topic. De sfeer is er niet beter op aan het worden en dat vind ik erg jammer... laten we het gewoon gezellig houden er is al genoeg trammelant in deze tijd!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:10

Ik heb vanmorgen het boek opgehaald en dat was net als de eerdere boeken die ik van haar gekocht heb in hele nette staat. Heel blij mee.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:39

Moderatoropmerking:
Het vriendelijke verzoek om de discussie vanaf nu te laten rusten en vriendelijk naar elkaar te blijven. In een topic als dit is af en toe uitwijken naar een ander onderwerp geen probleem, maar dat moet niet de overhand krijgen. Corona maatregelen bespreken betreft marktplaats-transacties is toegestaan, de zin en onzin daarvan is meer welkom in een apart topic op CV.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:02

hahahatsjoe schreef:

Hehe, gelukkig nog iemand die het snapt. En trouwens leuke naam! :P

Ik had zelf iets op mp gezien waar ik wel interesse in heb, maar helaas 100 km hier vandaan. Wil best een stukje rijden, maar wat nou als t toch tegen valt ? Zou niet de eerste keer zijn.

Tijd terug dacht ik een zgan tas te gaan kopen. Eenmaal aan de deur bleek de binnen voering gewoon kapot en de tas was echt goor. Wat denk je? Oh dat had de verkoper niet gezien zei ze. Mooi voor nop op en neer gereden. Het werd verkocht als "echt zo goed als nieuw". Je zou het maar op hebben laten sturen, dan baal je

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:50

Daphara schreef:
x_ankieee schreef:

Dat jij iets plaatst in de categorie "onzinnig" betekend nog niet dat het zo is. Ondanks dat je al meerdere keren hier in het topic de opdracht hebt gegeven aan je mede bokkers om de discussie te stoppen, blijkt er toch een behoefte te zijn dit bespreekbaar te maken in relatie tot het bij iemand thuis komen of iets verkopen aan de deur en is daarmee van toepassing op het topic over marktplaats ook in deze tijd. Als het jou niet aanstaat, dan kun je ook een dag of twee niet in het topic kijken, nadien zal de discussie vast wel overgewaaid zijn. Blijven herhalen om de discussie te stoppen haalt niet heel veel uit.

Daphara wat verwoordt jij dit fijn.

Lisitano schreef:
Ik vind het helemaal niet off-topic. Er heerst een pandemie en marktplaats afhaal gaat gewoon door. De wel-niet mondkap discussie voegt voor mij wel wat toe.

Een paar keer komen blèren dat het niet besproken mag vind ik pas onzinnig.

Precies dit. Kwam gister bij een marktplaatsmeneer om een professionele behangstomer op te halen. Hij geen mondkapje ik ook niet, we waren ook buiten, maar wat voelde dat heerlijk normaal. En dat iemand niet doet of je besmettelijk bent, ook zo heerlijk. Heb m 5 sterren gegeven en hij mij.

_Mir: bedankt ! Dat je gore spullen treft bij afhalen, nou het is erg zuur als je gore Marktplaatsspullen thuis krijgt. Denk je laat het voor een keer maar opsturen, het chatten was gezellig en vertrouwd... Geeft je vertrouwen in de mensheid toch wel wat een deuk hoor.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:58

Hier eens een heel leuke ervaring :
Als bloedige beginner op de naaimachine zoek ik vaak op mp naar stoffen voor n klein prijsje in de buurt, o.a. om te leren wat welk soort is ( tijdslot in een winkel is veel te kort hoervoor)
Nu zag ik een adv dorp verder op met heel veel stoffen.
Was ook binnen een minuut (voor mijn neus) gereserveerd.
Toch een berichtje gestuurd of zij mij wilde informeren als het niet doorgaat.
Binnen 10 min bericht terug, dat iemand n beetje wat uitgehaald had maar de rest nog beschikbaar.
Dus ik vroeg voor wat ik de rest " 5 dozen" mag overnemen .
Mocht gratis ophalen...
Die 5 dozen waren er 6 en reuze.
Auto tot onder het dak vol , haha.
Gisteren 3 uur besteed aan t sorteren... gigantisch, allemaal grote lappen en super kwaliteit... de volgende 2 jaar ben ik onder de pannen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:26

Sting schreef:
Jeetje, wat heftig Ineke! Hoe waren ze binnen gekomen?
Wel een alerte reactie van de pizzeria! (zou nu al bijna niet meer lukken, als hij dicht is...) Fijn dat jullie ze hebben kunnen 'inrekenen' :D.

Mijn vader had ze binnen gelaten na een babbeltruck. Hij was nogal goedgelovig :(:)

Ja, we waren zeker blij dat ze meteen ingerekend konden worden 8-)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:03

Wat heftig Ineke!
Gelukkig dat jij net daar kwam en de pizzeria zo goed optrad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:02

Ik kwam deze net tegen in een advertentie en ik vind hem geniaal voor een vaste prijs:

Citaat:
600 euro
(Mocht je liever willen afdingen, dan vraag ik 700 euro.)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:47

DuoPenotti schreef:
Ik kwam deze net tegen in een advertentie en ik vind hem geniaal voor een vaste prijs:

Citaat:
600 euro

Geweldig _O-

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:50

DuoPenotti schreef:

Citaat:
600 euro

En ook dan zullen er vast types zich melden die erover heen lezen. :')

Zeker nu veel winkels dicht of op afspraak werken is marktplaats wel fijn. Vanmiddag nog iets opgehaald, wel verbaas ik mij weer over de zovele verkopers die berichten wel lezen maar niet reageren. Wil je nou verkopen of niet?

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:15

sasja0705 schreef:
Als bloedige beginner op de naaimachine zoek ik vaak op mp naar stoffen voor n klein prijsje in de buurt, o.a. om te leren wat welk soort is ( tijdslot in een winkel is veel te kort hoervoor)
Binnen 10 min bericht terug, dat iemand n beetje wat uitgehaald had maar de rest nog beschikbaar.
Mocht gratis ophalen...
Gisteren 3 uur besteed aan t sorteren... gigantisch, allemaal grote lappen en super kwaliteit... de volgende 2 jaar ben ik onder de pannen :D

Wauw, super gaaf zo'n vondst! Veel plezier ervan!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:06

sasja0705 schreef:
Mocht gratis ophalen...

Super! Heb je een idee wat je zou willen naaien? Kleding, quilten ed? Of is het nu nog echt de basistechniek leren.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:32

KarenQ schreef:
Super! Heb je een idee wat je zou willen naaien? Kleding, quilten ed? Of is het nu nog echt de basistechniek leren.

Bedoeling is uiteindelijk kleding, nix speciaals maar gewoon hemden, gilets en broeken ( richting western) maar vooralsnog is het via YouTube meters maken , veel muddijoggers .. en zodra alles weer n beetje open is ,een echte cursus

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:39

Ik heb weer een leuke op mp....

Bied 120,- onder de vraagprijs en dan krijg je zo'n bericht ;

Hallo
40,-
LR

Ergens ben ik het dan al zat. Ruim onder de vraagprijs zitten en dan zo'n kort onpersoonlijk bericht.

Dus ik stuur terug ;

Hallo LR
70,
Samantha

Paar uur later het volgend bericht ;

45

Nu heb ik zin om 75,- terug te sturen :D
Maar vooruit,ik heb 70,- terug gestuurd.

Ga niet verder in prijs dalen voor iemand die haar toetsenbord niet wil verslijten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:46

Ik reageer daar dan al niet eens meer op...
Want dan kan diegene mij vervolgens weer beoordelen als er enkele berichten over en weer gegaan zijn.
Precies hoe ik aan 2 negatieve 1 sterren gekomen ben, door zulke zeikerds.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:02

Verschillende mensen communiceren op verschillende manieren. Op zich vind ik het niet heel gek wat die doet. Ok, natuurlijk lees ik ook liever volzinnen en zou ik ook opkijken van een dergelijk kort bericht, maar ik schaar het nog niet onder "ronduit absurd". Zeker omdat je hem/haar nu op dezelfde manier geantwoord hebt, kan ik me voorstellen dat die oprecht denkt in een onderhandeling te zitten. Ik zou dus zelf the bigger man hier zijn en in een volzin zeggen dat 70 euro het minimum is wat je ervoor wilt.