Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:48

Lisitano schreef:
Ik snap het hoor maar dit is zo irritant voor bewoners. Door dit soort trucs kan je je eigen auto pas een paar straten verder kwijt en kan je je kind, honden en boodschappen een paar honderd meter gaan verslepen. Echt irritant.
Sorry, frustratie :')

Ik keek dus idd bij mij voor de deur naar een stelletje wat een auto met fietsenrek bijzonder asociaal parkeerde, om inderdaad daarna gezellig te gaan fietsen... Door de parkeeractie en dat k#trek hadden ze bijna 2,5 plek in beslag... -:(-

maar goed #offtopic :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:57

Dat is hier vaak alleen met bepaalde drankjes, zodat je weet of ze Coca Cola schenken of Pepsi bijvoorbeeld. Menu hangt vaak voor de ramen toch?

Naja, ik ga bijna nooit ergens wat drinken/eten, maar no way dat ik dan wel op het terras ga zitten. Dus ook wanneer mijn kinderen zagen dat er iets leuks was (trampoline oid) dan was het of eerst wat bestellen, gaan zitten en de kinderen daarna spelen. En anders loop je door. Maar je gaat geen gebruik maken van andermans spullen zonder consumptie.

Over dat parkeren in de stad/woonwijk: ik ging naar een partner en parkeren daar is blijkbaar lastig, net buiten de stad maar naast een station. Dus veel parkeren in de wijk. Ik kon geen plek vinden maar stoep werd gedoogd. De volgende dag toch een mooi briefje van bewoners dat stoepparkeren verboden was en overlast geeft. Gelijk hadden ze. Optie was fiets of ov stond er.. fiets heb ik niet en ov is lastig wanneer ik Snachts naar huis wil. Maar mijn probleem, niet van hen.

corinep

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:26

Hier staat inderdaad ook de woonwijk helemaal vol bij een evenement. De aangeduide parkeertereinen betaal je geloof ik 5 euro, zijn ook altijd dure auto's die er staan...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:46

Ik snap het betalen voor een toiletbezoek wel, zelfs als ik ergens al geconsumeerd heb.

Ik weet niet of iemand van jullie ooit zulke toiletten heeft moeten schoonmaken? Ik heb ze allemaal onder mijn neus en handen gehad: de betalende toiletten, de gratis toiletten, toiletten en douches in werkbarakken en in restaurants waar chauffeurs hun containers komen lossen, toiletten in winkels, ...

Ja, betaal maar, denk ik dan haha.

Hoe mensen er zo'n potje van kunnen maken heb ik nooit begrepen - dat doe je thuis (mag ik hopen) toch ook niet?

Een toilet kost niet enkel water, het kost ook de schoonmaakmiddelen (producten, schoonmaakdoekjes, swiffer/bezem/watdanook, dweil, ...) én de tijd om het schoon te maken.

Waar ik wel een issue mee heb, is een wc waar ik voor betaal die smerig is. Als dat zo is, kan ik wel gaan klagen. Want: ik heb betaald, en ik betaal voor een schone wc.

En dus snap ik het ook wel, als personeel weigert om niet-personeel naar de wc te laten gaan. Want het kan echt een gore boel zijn, en wat moet je dan - iemand naroepen dat hij/zij de boel moet schoonmaken? En als diegene dan "doei" zegt, dan ben je uitgepraat en mag je zelf de vuiligheid van een ander schoonmaken. Ik word niet blij van een "nee", maar begrijp het wél.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:16

Ik snap wel dat winkels het niet willen dat mensen van hun toilet gebruik maken, maar er zijn zeer weinig openbare toiletten en deze instelling kunnen mensen met bepaalde aandoeningen nooit een keertje winkelen of een keertje ergens eten. Ik vind dat wel heel erg, zeker als je merkt dat er allerlei redenen verzonnen worden om deze mensen maar vooral niet van hun toilet gebruik te laten maken.

Maar goed, toilet gratis of niet moet afgestemd zijn op de tijd die je doorbrengt in het gebouw. Als je er een paar uur bent zou dat dus echt gratis moeten zijn. Ik ga echt niet betalen als ik ergens eet voor ik weet niet hoeveel geld en ik moet nog een kwartje betalen om naar de wc te kunnen.
Vroeger bij de V&D hadden ze altijd betaalde toiletten en dat vond ik ook prima, heel veel mensen gingen daar ook heen omdat ze nergens anders terecht konden in de stad. Maar dat toont in feite al aan dat de behoefte eraan wel groot is.

Winkels en restaurants zouden toiletten niet als kostenpost moeten zien (zie opmerking hierboven) maar als service naar hun klanten toe en kan zo ook dienen als visitekaartje wat mogelijk ook weer klanten trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:20

Ik ben het ook wel met jou eens Inge.
Vind dat er meer openbare toiletten moeten zijn of net als in de v&d een toilet waar je tegen betaling gebruik van kunt maken.
Bij een restaurant vind ik het niet netjes als je daar voor zo'n 100 euro eet en drinkt, ook nog voor het toilet moet betalen. Idem met de efteling, entree is al duur genoeg... Vind dat gebruik van het toilet daarbij inbegrepen moet zitten.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:24

Ook idioot dat er voor mannen overal van die pispalen staan ‘s avonds en tijdens evenementen en vrouwen mogen in de rij voor 2 Dixies of een boete riskeren voor wildplassen.

Ik heb weleens een T-shirt gekocht omdat ik dan wel gebruik mocht maken van het toilet. Als ik echt moet zou ik je nog €50 betalen voor een toiletbezoek, als ik iets vervelend vind is het wel op knappen staan :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:30

Toilet gebruiken tegen minstens een consumptie of betaling in een eetgelegenheid vind ik wel normaal, als ik dringend moet ga ik ook altijd vragen aan de bar of het mogelijk is en aanbieden om te betalen (als we er geen drankje doen)
Betalen voor een toilet in een resto waar je gegeten hebt vind ik ook idioot, heb ik ook nog nooit tegengekomen.

In west vlaanderen zijn er bitter weinig openbare toiletten. In het stad zijn het dus enkel in cafés of eetgelegenheden, meestal idd tegen betaling of een consumptie. In shoppingcentra zijn er algemene betalende toiletten die dan ook proper gehouden worden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:17

Zonnebloem92 schreef:
Vind dat er meer openbare toiletten moeten zijn of net als in de v&d een toilet waar je tegen betaling gebruik van kunt maken.
Bij een restaurant vind ik het niet netjes als je daar voor zo'n 100 euro eet en drinkt, ook nog voor het toilet moet betalen. Idem met de efteling, entree is al duur genoeg... Vind dat gebruik van het toilet daarbij inbegrepen moet zitten.

Bij de Efteling of andere pretparken zijn er toch helemaal geen toiletten waar je hoeft te betalen?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:47

Efteling is idd gratis :)

Al zou ik helemaal geen problemen hebben met betalen bij openbare toiletten zodat er dan ook een geldstroom is om ze effectief te onderhouden. hoe gebudgetteerd je ook bent, 50 cent kan iedereen altijd wel missen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:50

Poekkie schreef:
Efteling is idd gratis :)

Al zou ik helemaal geen problemen hebben met betalen bij openbare toiletten zodat er dan ook een geldstroom is om ze effectief te onderhouden. hoe gebudgetteerd je ook bent, 50 cent kan iedereen altijd wel missen.

Als je kan pinnen wel.

Mijn grootste frustratie is dat je dan ergens kleingeld vandaan moet halen. Zou niet weten hoe en waar. Ik gebruik al jaren geen contant geld.

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:05

Ik vind het bij Hajé altijd goed geregeld. 0,50€ betalen voor de wc, kunt met pin betalen. Nette wc’s en daarna met je bonnetje 50 cent korting op de koffie :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:12

Amber_anne schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Bij de Efteling of andere pretparken zijn er toch helemaal geen toiletten waar je hoeft te betalen?

Heb ik ook nog nooit meegemaakt, dat ik moest betalen voor de toilet in de efteling.

En in het kader van d entree is al duur genoeg: Je eten en drinken zit ook niet bij de entree inbegrepen, waarom is dat wel geaccepteerd maar betalen voor de wc niet?

Ik vind het prima om te betalen voor de wc, als ik geen consumptie gehad hebt.
Maar de wc moet inderdaad wel schoon zijn.

Flying_Angel schreef:
Ik vind het bij Hajé altijd goed geregeld. 0,50€ betalen voor de wc, kunt met pin betalen. Nette wc’s en daarna met je bonnetje 50 cent korting op de koffie :D

Dit principe heeft Shell ook :j
50 ent voor de wc en daarna een kaartje met 50 cent korting op een consumptie :j

De Mc Donalds in het centrum van Apeldoorn doet het andersom, daar krijg je op je bon van het eten een scancode en met die code kan je de poortjes openen die naar de toiletten lijden :j
Ik weet eigenlijk niet zo zeker of dit nog steeds zo is, ik ben er zeker al 15 jaar niet meer bij de wc geweest :') _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:30

M_D_H schreef:
De Mc Donalds in het centrum van Apeldoorn doet het andersom, daar krijg je op je bon van het eten een scancode en met die code kan je de poortjes openen die naar de toiletten lijden :j
Ik weet eigenlijk niet zo zeker of dit nog steeds zo is, ik ben er zeker al 15 jaar niet meer bij de wc geweest :') _O-

Wat een goeie, dat mogen ze wat mij betreft op meer plekken invoeren!

50 cent voor een openbaar toilet heb ik al een tijdje niet meer gezien trouwens, in mijn beleving is dat nu meestal 70 cent. Nutteloos detail maar hey, als we het dan toch over gierig hebben dan mag klagen over die extra 20 cent wel, toch? :))

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:35

Ja dat mag :D

Beide goed systeem. Al is vooraf kunnen plassen soms ook we relaxter eten. Dus het haje systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:58

Amber_anne schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Bij een restaurant ook niet, maar het gaat om voorbeelden waarbij ik het wel of niet gepast zou vinden om te betalen.

@M_D_H: Eten en drinken en toiletgebruik is natuurlijk heel wat anders en niet te vergelijken.
Eten en drinken kan ik zelf meenemen ook, een toilet niet.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:24

ingvdh schreef:
Ik snap wel dat winkels het niet willen dat mensen van hun toilet gebruik maken....
.....
Winkels en restaurants zouden toiletten niet als kostenpost moeten zien (zie opmerking hierboven) maar als service naar hun klanten toe en kan zo ook dienen als visitekaartje wat mogelijk ook weer klanten trekt.

Ik snap dat jij het als visitekaartje naar de klant toe wil zien maar winkelpersoneel staat niet in een winkel om een toilet na bezoek van klanten schoon te maken.

Zoals al eerder aangegeven, reden waarom veel winkels e.d. het weigeren is dat ze of niemand hebben om mee te lopen en erbij te blijven gezien er genoeg mensen zijn die wat meenemen.
Of de staat waarin ze het toilet achter laten. Ik kan moeilijk een klant direct na het verlaten van het toilet vragen te wachten totdat ik het toilet heb gecontroleerd om te zien of ze zo weg kunnen of eerst nog een emmmer en poetsdoek krijgen om schoon te maken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:37

Even tussendoor - over vreemden op je wc laten gesproken, zo hebben mijn ouders eens wat meegemaakt - het tegenovergestelde van gierig :D

Er belde een man aan met een platte band. Hij moet vast betrouwbaar hebben geleken, want mijn ouders hebben hem daar idd mee geholpen, stiefpa is uiteindelijk met die man naar een autocenter gereden en ze hebben samen de band vervangen. Toen die man daarna vroeg wat zijn schuld voor de hulp was, wilden mijn ouders geen geld aannemen dus toverde hij 2 flessen champagne uit zijn kofferbak tevoorschijn en vroeg of hij nog even naar de wc mocht. Naderhand, toen hij alweer weg was, bleek dat hij 100 euro tussen de wc-rollen had gestopt :+ :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:50

ingvdh schreef:
Ik snap wel dat winkels het niet willen dat mensen van hun toilet gebruik maken, maar er zijn zeer weinig openbare toiletten en deze instelling kunnen mensen met bepaalde aandoeningen nooit een keertje winkelen of een keertje ergens eten. Ik vind dat wel heel erg, zeker als je merkt dat er allerlei redenen verzonnen worden om deze mensen maar vooral niet van hun toilet gebruik te laten maken.

Maar goed, toilet gratis of niet moet afgestemd zijn op de tijd die je doorbrengt in het gebouw. Als je er een paar uur bent zou dat dus echt gratis moeten zijn. Ik ga echt niet betalen als ik ergens eet voor ik weet niet hoeveel geld en ik moet nog een kwartje betalen om naar de wc te kunnen.
Vroeger bij de V&D hadden ze altijd betaalde toiletten en dat vond ik ook prima, heel veel mensen gingen daar ook heen omdat ze nergens anders terecht konden in de stad. Maar dat toont in feite al aan dat de behoefte eraan wel groot is.

Hmm ik vind dat laatste stuk lastig. Ik werk zelf in een winkel (Kruidvat). En nu doen wij niet heel moeilijk. Maar als het ‘gewoon’ zou worden is het voor ons niet te doen.
Wij zijn er een kleine winkel waardoor wij vaak met 2 mensen in de winkel staan.
Om bij het toilet te komen moet je langs onze eigen persoonlijke spullen, maar ook voorraad en kluis van de winkel.
Dus het is niet alleen dat wij het niet willen ivm hygiëne, maar vooral ook voor onze veiligheid.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:56

LWDaisy schreef:
Even tussendoor - over vreemden op je wc laten gesproken, zo hebben mijn ouders eens wat meegemaakt - het tegenovergestelde van gierig :D

Er belde een man aan met een platte band. Hij moet vast betrouwbaar hebben geleken, want mijn ouders hebben hem daar idd mee geholpen, stiefpa is uiteindelijk met die man naar een autocenter gereden en ze hebben samen de band vervangen. Toen die man daarna vroeg wat zijn schuld voor de hulp was, wilden mijn ouders geen geld aannemen dus toverde hij 2 flessen champagne uit zijn kofferbak tevoorschijn en vroeg of hij nog even naar de wc mocht. Naderhand, toen hij alweer weg was, bleek dat hij 100 euro tussen de wc-rollen had gestopt :+ :D

Wat super aardig van beide kanten

Leuk om eens iets een tegenovergesteld verhaal te lezen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:45

LWDaisy schreef:
Ik snap het betalen voor een toiletbezoek wel, zelfs als ik ergens al geconsumeerd heb.

Ik weet niet of iemand van jullie ooit zulke toiletten heeft moeten schoonmaken? Ik heb ze allemaal onder mijn neus en handen gehad: de betalende toiletten, de gratis toiletten, toiletten en douches in werkbarakken en in restaurants waar chauffeurs hun containers komen lossen, toiletten in winkels, ...

Vind ik niet. Mi zitten die kosten verdisconteerd in de 'winstmarge' op de producten die ze verkopen.

Bijenkorf heeft gratis toiletten trouwens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:52

LWDaisy schreef:

Prachtig!
En een fles champagne was zelfs al mooi geweest.

Flying_AngelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:01

Amber_anne schreef:
LWDaisy schreef:

Wat super aardig van beide kanten

Leuk om eens iets een tegenovergesteld verhaal te lezen

Toen ik bij de McDonald’s werkte kwam er ook een klant die vroeg hoe duur de wc was. Dus wij gaven aan niks hoor, ga maar. Toen hij wegging gooide hij nog 5€ op de toonbank voor de wc, hij had niks besteld! We hebben het in de pot voor het Ronald McDonald fonds gedaan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:04

Tiggs schreef:
LWDaisy schreef:

Vind ik niet. Mi zitten die kosten verdisconteerd in de 'winstmarge' op de producten die ze verkopen.

Bijenkorf heeft gratis toiletten trouwens.

Maar laat je dan een ober, winkelbediende, kassierster, barman of iemand van het keukenpersoneel het toilet schoonmaken?
Afhankelijk van waarover we spreken (winkel, eetgelegenheid, bakker, krantenwinkel, ...) komt daar 1x in x zoveel tijd een schoonmaak(st)er, en je kan een vuile tot zelfs gore wc niet zo laten tot die komt. Wie moet dat dan tussendoor schrobben? Iemand zal de pineut zijn, iemand zal daar zijn/haar tijd in moeten steken en gezien diegene dan aan het werk is, mag men daar toch de kost voor doorrekenen?
Stel dat er wel elke dag een schoomaakster komt, dan vind ik nog dat men een bijdrage mag vragen. Zolang de wc schoon is, vind ik dat wel die halve euro waard :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:09

Qua openbare toiletten ben ik gierig :o
Ik woon een uur rijden met het ov van mijn favoriete plaats. Dit is mijn rust plaats, wandel plaats en winkel plaats (kom hier minstens 2x per week). In het winkelcentrum kost het toilet 80 cent, maar voor de rit naar huis moet ik echt gaan. Echter kost het in het station maar 40 cent. Ik zit dus liever een kwartier langer in de bus dan dat ik die 40 cent extra betaal O:) 1x is niet zo erg, maar op deze manier bespaar ik toch al snel 5 euro per maand. Beide zijn netjes onderhouden door een toilet mevrouw die daar zit (hoe noem je dat?).